Megane voortrein onder clio 16v

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Intrax is ook mooi spul (Y) Er zijn een aantal die er interesse in hebben dus wellicht het informeren waard om een paar sets te nemen.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Intrax heeft mij aangeboden een vlakke plaat in de veertoren te lassen, waarop/onder/door je universele camberplaten kunt monteren. Prijs was 400 euro ex, wat ex ben ik vergeten. Dat zal wel ex montage en btw zijn.
denkimi

zijn de dempers/veren van een megane eigenlijk uitwisselbaar met die van een clio?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Dempers voor volgens mij wel, topmount zeker weten van niet. Deze heb je van de Clio nodig.
Intrax heeft mij aangeboden een vlakke plaat in de veertoren te lassen, waarop/onder/door je universele camberplaten kunt monteren. Prijs was 400 euro ex, wat ex ben ik vergeten. Dat zal wel ex montage en btw zijn.
Tis een beetje afhankelijk hoeveel je verder naar buiten moet gaan, en hoe je schokbreker reageert op de wijzigingen door de nieuwe hoeken waarin hij werkt. Bart kan daar wel meer over vertellen denk ik. Volgens mij is de link wat je doorgaf de ideale oplossing voor camber te verstellen op een std veertoren, al heb je dan geen caster afstel mogelijkheden buiten je draagarm rubbers verplaatsen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

canonballman schreef:Nooit goed komen is een groot woord, maar t zal wel wat werk zijn.

Je krijgt dat Megane spul er wel onder, maar:
-het subframe moet aangepast (verlast worden). Is wel paar dagen passen, meten, zagen en lassen.
-je wint een hoop spoorbreedte, maar moet daar wel plaats voor maken: voorschermen aanpassen.

Heb je een mig apparaat, en kun je goed lassen en plaatwerken: gewoon aan beginnen! Zo niet, niet aan beginnen...

Gewoon overschroeven kan niet,past niet.
Heb er vanavond eentje opgehaald, wil de uitdaging toch wel eens aangaan om te kijken hoever het mogelijk is om eronder te krijgen. Maxi schermen zijn breed zat voor een paar cm t.o.v. williams breedte te winnen :) (Y) Zat toevallig ook nog een fusee op, kan het zijn dat je op deze fusees direct rs klauwen kan monteren?
canonballman

Ben benieuwd!

Maak anders eens fotos naast een clio frame.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Komt in orde (Y) Ben vandaag te druk geweest met verbouwen, dus hij ligt nog gewoon achterin de Laguna :p Lijkt qua model heel veel opelkaar. Meten is weten :)

Heb het liefst dat de achterkant makkelijk past, voorkant is makkelijker aan te passen naar mijn mening.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Helaas geen foto gemaakt, maar wel eens grofweg gemeten.

Bij de Megane zitten de bevestigingspunten voor verder uitelkaar. Achter heb ik nog niet goed kunnen meten omdat ik geen los frame in de garage heb liggen.

Breedte gemeten .o.h. bout stabistang in vergelijking met Williams onderstel. Winst is ongeveer 4cm totaal, dus 2 per kant zoals Reinier al goed geschat had (Y) :) Als ik een frame ernaast kan leggen binnenkort is het wat makkelijker meten.
denkimi

ik heb er hier ondertussen ook al eentje liggen, en de afstand tussen de bevestigingspunten scheelt telkens een centimeter of 7.

kan het zijn dat de draagarmen van een megane gelijk zijn aan die van een gewone clio 16v? ze zijn ruw gemeten (+-5mm) even lang en breed
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Nee, draagarmen zijn gelijk aan 19 16v en williams. Je hebt voor je ombouw eigenlijk de draagarmen nodig, een 19 16v stabi stang en Williams aandrijfassen.

Dat is de makkelijkste upgrade.
Plaats reactie