Zeg nee tegen km heffing site is online
*zucht*
Er worden een aantal dingen door elkaar gehaald...ja er ligt een _definitieve_ voorstel, maar dit blijft een voorstel.
Alle berekeningen die nu gemaakt worden, zijn wél aan de hand van het definitieve voorstel. Voor de MRB staat er bijv. geen verhoging gepland voor 2010 en 2011. Just sayin'.
Het grootste probleem wat er nu is, is juist het gebrek aan een totaalbeeld naar buiten toe. Omdat het 'slechts' een voorstel is? Vind ik onzin. Het enige wat ik zie zijn percentages dat (wel heel toevallig) nét het meerendeel van de bevolking vóór is, en dat 'de meeste mensen erop vooruitgaan'. Terwijl dit aan de hand van berekeningen, en het ontbreken van meerdere variabelen juist niet zo blijkt. Achja...het welbekende 'wij van wc eend...', zie hoofdstuk klimaatverandering.
Dit idiote geblaat en persoonlijke beledigingen gaan ook weer helemaal nergens over
Er worden een aantal dingen door elkaar gehaald...ja er ligt een _definitieve_ voorstel, maar dit blijft een voorstel.
Alle berekeningen die nu gemaakt worden, zijn wél aan de hand van het definitieve voorstel. Voor de MRB staat er bijv. geen verhoging gepland voor 2010 en 2011. Just sayin'.
Het grootste probleem wat er nu is, is juist het gebrek aan een totaalbeeld naar buiten toe. Omdat het 'slechts' een voorstel is? Vind ik onzin. Het enige wat ik zie zijn percentages dat (wel heel toevallig) nét het meerendeel van de bevolking vóór is, en dat 'de meeste mensen erop vooruitgaan'. Terwijl dit aan de hand van berekeningen, en het ontbreken van meerdere variabelen juist niet zo blijkt. Achja...het welbekende 'wij van wc eend...', zie hoofdstuk klimaatverandering.
Dit idiote geblaat en persoonlijke beledigingen gaan ook weer helemaal nergens over

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Voor de mensen die niks te verbergen hebben.
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/) ... egelen.xml
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/) ... egelen.xml
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
1 ik kan wel rekenen, integendeel, best goed zelfs al zeg ik het zelf
2 ik ben doorgaans ook niet dom
ik ben gewoon van een andere mening. Daarbij mag ik die Kilometer Camiel wel langzamerhand, houdt zijn poot stijf en geloof best dat op zijn minst HIJ goeie bedoelingen heeft. Dat het systeem slecht is ben ik met je eens.
overigens is redonzeprivacy ook een boel stemmingmakerij. Ik heb in het officiele voorstel gekeken wat de boetes kunnen zijn maar dat gaat er enkel over wanneer je een defect NIET meldt binnen de gestelde tijd (binnen 8 uur na constateren) met een MAX straf van 6 maanden:
Artikel 4.9
1. De houder van het motorrijtuig meldt, indien het motorrijtuig blijkens het signaal, bedoeld in artikel 4.5, derde lid, onderdeel a, niet meer voldoet aan het bij of krachtens de artikelen 4.5 en 4.8 bepaalde of indien het signaal ontbreekt, dat feit binnen 8 uur aan de Dienst Wegverkeer.
Artikel 7.4
1. Degene die niet voldoet aan de verplichting, hem opgelegd bij of krachtens de artikelen 1.3, 1.4, 1.5, eerste lid, 3.6, eerste lid dan wel eerste en tweede lid, 4.5, eerste of zesde lid, 4.8, 4.9, eerste lid, 4.16, tweede of vierde lid, 4.18, 5.11, derde lid, of 7.6, derde lid, in samenhang met artikel 5.11, derde lid, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste zes maanden of geldboete van de vierde categorie.
En wat zegt onze website:
Buitenproportionele straffen voor een kapot kastje: duizenden euro’s boete of gevangenisstraf
Dit is pure stemmingmakerij, als je dat niet doorziet. Je krijgt de boete niet door een kapot kastje, maar voor het niet melden van een kapot kastje (zie artikel 4.9).
2 ik ben doorgaans ook niet dom
ik ben gewoon van een andere mening. Daarbij mag ik die Kilometer Camiel wel langzamerhand, houdt zijn poot stijf en geloof best dat op zijn minst HIJ goeie bedoelingen heeft. Dat het systeem slecht is ben ik met je eens.
overigens is redonzeprivacy ook een boel stemmingmakerij. Ik heb in het officiele voorstel gekeken wat de boetes kunnen zijn maar dat gaat er enkel over wanneer je een defect NIET meldt binnen de gestelde tijd (binnen 8 uur na constateren) met een MAX straf van 6 maanden:
Artikel 4.9
1. De houder van het motorrijtuig meldt, indien het motorrijtuig blijkens het signaal, bedoeld in artikel 4.5, derde lid, onderdeel a, niet meer voldoet aan het bij of krachtens de artikelen 4.5 en 4.8 bepaalde of indien het signaal ontbreekt, dat feit binnen 8 uur aan de Dienst Wegverkeer.
Artikel 7.4
1. Degene die niet voldoet aan de verplichting, hem opgelegd bij of krachtens de artikelen 1.3, 1.4, 1.5, eerste lid, 3.6, eerste lid dan wel eerste en tweede lid, 4.5, eerste of zesde lid, 4.8, 4.9, eerste lid, 4.16, tweede of vierde lid, 4.18, 5.11, derde lid, of 7.6, derde lid, in samenhang met artikel 5.11, derde lid, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste zes maanden of geldboete van de vierde categorie.
En wat zegt onze website:
Buitenproportionele straffen voor een kapot kastje: duizenden euro’s boete of gevangenisstraf
Dit is pure stemmingmakerij, als je dat niet doorziet. Je krijgt de boete niet door een kapot kastje, maar voor het niet melden van een kapot kastje (zie artikel 4.9).
Volgensmij heeft Notermans niet gezegd dat het voor de meesten goedkoper word... het enige wat ik bij hem steeds lees is dat hij het er mee eens is dat mensen die meer rijden (vanaf een x aantal km) meer moeten betalen....Luco/Alpine-racer schreef:zolang je het verhaal niet goed leest en je nog steeds denkt dat het goedkoper wordt voor de meesten dan
Sorry Riël maar dat is toch te belachelijk voor woorden... niemand vraagt om zo'n kutkastje... ze regelen zelf maar iets waardoor ze kunnen zien of het kastje kapot is de ja of de nee....Riël schreef:Dit is pure stemmingmakerij, als je dat niet doorziet. Je krijgt de boete niet door een kapot kastje, maar voor het niet melden van een kapot kastje (zie artikel 4.9).
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Riel, Probleem is dat als het kastje kapot is jij verantwoordelijk bent, tuurlijk moet je dat melden, maar aan de andere kant blijft het een feit dat de boete/geldstraf op kan lopen tot 74k, dat is toch ook niet normaal.
Tuurlijk er wordt nu heen en weer stemming gemaakt om alles wat extra kracht bij te zetten.
Dat schijnt er bij te horen, net als jij vind ik ook dat iemand die meer rijdt ook meer mag betalen, maar dit gaat alle proporties te buiten naar mijn mening.
Als j kijkt dat het dan inderdaad voor jouw tante het bv 200 per jaar goedkoper wordt, zo wordt het voor mij het eerste jaar al 3 k duurder, dat weegt niet tegen elkaar op, ik denk dus ook dat we met zijn allen fors meer op gaan brengen, terwijl ze zeggen van niet.
Kijk hebben ze nu 7 miljard en ze hebben er 11 per jaar nodig om het goed te doen, zeg het dan gewoon, maar doe niet net of we een stel debielen zijn die alles slikken.
Alhoewel dat dus wel gebeurd
Ean dan wordt ik wel eens nijdig, snap niet dat niet iedereen massaal in opstand komt, dacht toch dat we de afgelopen jaren genoeg gebukt hebben voor den haag
Tuurlijk er wordt nu heen en weer stemming gemaakt om alles wat extra kracht bij te zetten.
Dat schijnt er bij te horen, net als jij vind ik ook dat iemand die meer rijdt ook meer mag betalen, maar dit gaat alle proporties te buiten naar mijn mening.
Als j kijkt dat het dan inderdaad voor jouw tante het bv 200 per jaar goedkoper wordt, zo wordt het voor mij het eerste jaar al 3 k duurder, dat weegt niet tegen elkaar op, ik denk dus ook dat we met zijn allen fors meer op gaan brengen, terwijl ze zeggen van niet.
Kijk hebben ze nu 7 miljard en ze hebben er 11 per jaar nodig om het goed te doen, zeg het dan gewoon, maar doe niet net of we een stel debielen zijn die alles slikken.
Alhoewel dat dus wel gebeurd

Ean dan wordt ik wel eens nijdig, snap niet dat niet iedereen massaal in opstand komt, dacht toch dat we de afgelopen jaren genoeg gebukt hebben voor den haag

Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op do 26 nov 2009 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Hoe dan ook, km-heffing is naar mijn mening KLOTE.
Als normale burger ben je zodrag je een voertuig hebt hoe dan ook de pineut.
Ik heb er geen behoefte aan dat heel Nederland een trajectcontrole wordt.
Hopelijk kan ik met mijn gister gekochte Porsche 944 op LPG uit 1985 het nog een stukje langer uitzingen in dit landje wat verknoeid wordt.
Ik heb niet alle pagina's doorgebladert van deze topic, dus weet niet of de volgende link er ook op staat, maar op hyves is er ook nog eentje te vinden:
http://kilo-meter-heffing.hyves.nl/
Hoe meer zielen hoe meer kans dat de onzin niet doorgevoerd gaat worden
Als normale burger ben je zodrag je een voertuig hebt hoe dan ook de pineut.
Ik heb er geen behoefte aan dat heel Nederland een trajectcontrole wordt.
Hopelijk kan ik met mijn gister gekochte Porsche 944 op LPG uit 1985 het nog een stukje langer uitzingen in dit landje wat verknoeid wordt.
Ik heb niet alle pagina's doorgebladert van deze topic, dus weet niet of de volgende link er ook op staat, maar op hyves is er ook nog eentje te vinden:
http://kilo-meter-heffing.hyves.nl/
Hoe meer zielen hoe meer kans dat de onzin niet doorgevoerd gaat worden
Vos schreef:Sorry Riël maar dat is toch te belachelijk voor woorden... niemand vraagt om zo'n kutkastje... ze regelen zelf maar iets waardoor ze kunnen zien of het kastje kapot is de ja of de nee....Riël schreef:Dit is pure stemmingmakerij, als je dat niet doorziet. Je krijgt de boete niet door een kapot kastje, maar voor het niet melden van een kapot kastje (zie artikel 4.9).
Tja, niemand heeft ooit gevraagd of ik uberhaupt belasting wilde betalen, of dat ik op apk moet gaan. Een kastje vind ik niet erg en ik snap zeer zeker dat elke vorm van fraudering gestraft moet worden. Als er 300 euro boete op staat loont zich het frauderen natuurlijk erg snel he, dat snapt mijn kont nog.
Dan is die 74.000 OOK een fabeltje, want de maximale boete is categorie VIER en dat is 18.500. Ook veel, maar toch maar een deel van voorgenoemde hé.
Altijd dat 'ze' 'ze' 'ze' het is gewoon we, we moeten er uiteindelijk allemaal beter van worden. Hoe het nou gaat is het gewoon unfair.
En alweer eindig ik ermee dat ik dít kastje ook klote vind. Ik heb liever een europese benzineprijs oplossing (maar daar gaan we 2018 ZEKER niet mee halen

Bovendien wil ik zelf ook inzage in mijn kilometers (het is er immers al, sterker nog, ik heb nog een heel programma geschreven (weet je nog GJ ( thanx ) ) om mijn kilometeradmin te doen met zo'n kastje dus ik weet ook wel waar ik het over heb en om welke data het gaat.
Maar het PRINCIPE is goed. De waardes zijn in mijn ogen goed. En de beboeting is in mijn ogen goed.
Ik heb issues met alle functies in dat kastje en die zijn goed omschreven in het voorstel.
En wil je een tegenstem geven, dat er slechts een handjevol mensen (4000) reageren geeft de acuraatheid en het vertrouwen van veel mensen in zo'n site ook weer. Met een half miljoen mensen ben ik onder de indruk. Dit gaat bijna half nederland aan, dus wat is 4000?
-
- Contacteer:
4000 tegen, maar als je een site opent hoeveel mensen er voor zijn denk ik persoonlijk dat de 4000 halen een grotere opgave wordt. Maar dat is Nederland dan weer. Op een of andere manier vind een stel hoge pieven het een goed idee. Daar komt een wetsvoorstel voor, en dan wordt er gekeken hoeveel mensen er voor of tegen zijn. Ze pakken bijvoorbeeld 12 miljoen mensen. Daarvan wordt gezegd dat ze voor zijn en iedereen die tegen is moet zich maar zien te melden op een site.
Er zijn al zoveel enquetes geweest, en vragen aan "het volk". Nou mij hebben ze nog nooit gevraagd en het lijkt verdacht veel op doorgestoken kaart.l
Hun hoeven niet te bewijzen dat het werkt, maar wij moeten maar zien te bewijzen dat het niet werkt.
Er zijn al zoveel enquetes geweest, en vragen aan "het volk". Nou mij hebben ze nog nooit gevraagd en het lijkt verdacht veel op doorgestoken kaart.l
Hun hoeven niet te bewijzen dat het werkt, maar wij moeten maar zien te bewijzen dat het niet werkt.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
4000 in pas 5 dagen riel, en er zijn nog drie of vier petities, alles bij elkaar zal het met dubbels nu toch al ongeveer 40.000 mensen zijn in ongeveer 1,5 week, en het blijft nog even doorlopen.
Ben het met je eens dat dat nog niet veel is, maar je moet ergens beginnen.
Ben het met je eens dat dat nog niet veel is, maar je moet ergens beginnen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Trouwens niet alleen de kosten zijn belangrijk.
Dit ook.
http://vimeo.com/4631958
Is zomaar ook op nederland van toepassing
Dit ook.
http://vimeo.com/4631958
Is zomaar ook op nederland van toepassing

Unfair? Unfair???? Nee al het belastinggeld wat telkens wordt VERKWANSELD door onze regering, dat is pas unfair. Dat deze farce daadwerkelijk van de tekentafel komt, dat is unfair. 6 miljard aan ontwikkeling en nog steeds geen implementatie, nee dat is lekker. Ik kan genoeg voorbeelden aanhalen, maar 'the road to hell is paved with good intentions'. Dat is de definitie van de Nederlandse regering/leiderschap van de afgelopen 1500 jaar...Riel schreef:Altijd dat 'ze' 'ze' 'ze' het is gewoon we, we moeten er uiteindelijk allemaal beter van worden. Hoe het nou gaat is het gewoon unfair.
Sorry Riel, je hebt een hoop goede punten (echt waar!), maar van dit zinnetje gaat mn bloed gewoon koken...
De VVD (zoals Eurlings zelf stelde) heeft dit al jaaaaaren in hun programma staan, betalen per kilometer.Padjeflipmossie schreef: Op een of andere manier vind een stel hoge pieven het een goed idee.
Enfin, ik vind Eurlings helemaal niet zo'n hoge pief met zijn limbo-accent

Dat we allemaal anders hierover denken dat is vers twee.
En luco, dat vimeofilmpje is hééél erg propaganda.
Het is inderdaad waar dat veel van onze gegevens onderschept worden. Je vergeet alleen dat geen enkele overheid in staat is om miljoenen gegevens bewust aan personen te koppelen! Ze kunnen er later wel in ZOEKEN.
je kan je nog veel meer afvragen. waarom willen we zo anoniem zijn? Als het een partij was van jij, merijn, ik en iemand anders hier en wij hadden de beschikking over die gegevens, was het dan minder erg? Dus die hoge pieven (die toevallig daar gekomen en gekozen zijn, zo'n camiel is gewoon nog een jongetje die hard gewerkt heeft) doen het naar mijn idee nog altijd grotendeels om een samenleving te perfectioneren.
Het grote nadeel van een democratie is dat je ALTIJD MINDER DAN DE HELFT van de mensen tevreden krijgt in mijn ogen. Daar moeten we mee leven in deze samenleving.
OHJA het is hier pittig en spannend, maar zullen we vanaf nu het persoonlijke bashen achterwege laten?

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Riel, deels met je eens hoor, heb niks tegen Eurlings, die probeert zijn werk te doen.
Maar het zijn de uitvoerenden die zometeen die gegevens gaan gebruiken.
Hoe vaak liggen er nu al gegevens op straat?
Wat mij zorgen baart is dat er overal mensen zitten met goede bedoelingen maar ook met kwade.
Neem nu bv die slimme meter, die is er heel stilletjes doorgeloosd.
In de centrale kan men nu gewoon zien hoeveel stroom je gebruikt op welk tijdstip dan ook.
Misschien wel doemdenken, maar ze kunnen bij wijze van spreken zien wanneer je in bad gaat, koffiezet enzenz.
Ze kunnen iig zien of je thuis bent of niet, dat vind ik iig geen prettig idee als dat door verkeerde figuren gezien kan worden, misschien nu nog niet zo erg, maar mensen die in de verleiding komen zouden die gegevens gewoon door kunnen spelen aan allerlei louche figuren en dergelijke.
Maar het zijn de uitvoerenden die zometeen die gegevens gaan gebruiken.
Hoe vaak liggen er nu al gegevens op straat?
Wat mij zorgen baart is dat er overal mensen zitten met goede bedoelingen maar ook met kwade.
Neem nu bv die slimme meter, die is er heel stilletjes doorgeloosd.
In de centrale kan men nu gewoon zien hoeveel stroom je gebruikt op welk tijdstip dan ook.
Misschien wel doemdenken, maar ze kunnen bij wijze van spreken zien wanneer je in bad gaat, koffiezet enzenz.
Ze kunnen iig zien of je thuis bent of niet, dat vind ik iig geen prettig idee als dat door verkeerde figuren gezien kan worden, misschien nu nog niet zo erg, maar mensen die in de verleiding komen zouden die gegevens gewoon door kunnen spelen aan allerlei louche figuren en dergelijke.
Dat is zo.
Maar allereerst kunnen ze in eerste instantie niks ermee door de gigantische hoeveelheid gegevens. Het valt echt geen persoon op 'he Luco die gaat nu zijn plantjes groeien!'. Daar is de massa te groot en te ongesorteerd voor.
Ze kunnen echter wel gericht gaan kijken! In mijn ogen is hier iets van te zeggen: het is privacy. Dit gebeurt echter op elke schaal constant, zelfs als je hier tiept weet ik waar je op dit moment bent, want je beschermt jezelf daar niet voor. Ik vind dat men hier zeer bewust mee moet omgaan.
Ook kun je zeggen: zo pakken we de badguys sneller uit de samenleving. Zeker waar, maar het gaat wel ten koste van. Waar ligt de grens? -> dat moet democratisch beslist. En daar is door de vele verschillende meningen nooit een eenduidig antwoord op te geven.
Hetzelfde met mijn kastje. Ze hebben de gegevens wel, en die van vijf miljoen anderen, maar ze gaan dat echt niet gebruiken om te zeggen he je was dan en dan daar geweest! Dat mogen ze ook niet volgens de wet. Ze kunnen het wel. Daarentegen: als ze het WILLEN weten, komen ze er ook wel achter, denk je niet ?
Om het voorbeeld van die gewone meter aan te zwengelen, als ze het WILLEN meten, kunnen ze dat ook wel.
Ze willen dit kastje maken en ik snap dat ze die functionaliteit willen inbouwen. Deze partij maakt een afweging waar maatschappelijk nut en privacy in meetellen. Ik kan mij niet vinden in deze afweging. Andere partijen weer wel. Zo ook hier. Geloof me, je zult veel Nederlanders vinden die het prima vinden zo. De zeggen: laat die dikkoppen met die dikke bakken maar rijden! Mensen die hoofdzakelijk fietsen. Mensen zoals ik de docu 'de onrendabelen' laatst. En dat zijn er veel. Ik schat de helft.
Het is een interessant iets, onze samenleving. Zoveel stemmen, zoveel meningen, en uiteindelijk moeten we er allemaal in leven.
Waar ik me als laatste dan nog zo over kan opwinden is de complotgedachten, de overtrokken zeitgeists, etc. Dat is allemaal teveel speculatie en daar zijn in het verleden de gekste dingen mee gebeurt (die snorremans uit 1940 bijvoorbeeld) wanneer de massa zich achter een populaire opinie gaat scharen. Blijf alsjeblieft met twee benen op de grond en oordeel op dingen die je absoluut zeker weet...? Dat zou ik zo graag willen. En dan doe ik alles behalve mijn kop in het zand steken, maar juist zover mogelijk om me heen kijken om te zien wat er nu aan de hand is, en hopen dat mijn beeld wél reeel is!
Edit: hopeloos nederlands maar ik zit ook scheef voor mijn toetsenbord.
Maar allereerst kunnen ze in eerste instantie niks ermee door de gigantische hoeveelheid gegevens. Het valt echt geen persoon op 'he Luco die gaat nu zijn plantjes groeien!'. Daar is de massa te groot en te ongesorteerd voor.
Ze kunnen echter wel gericht gaan kijken! In mijn ogen is hier iets van te zeggen: het is privacy. Dit gebeurt echter op elke schaal constant, zelfs als je hier tiept weet ik waar je op dit moment bent, want je beschermt jezelf daar niet voor. Ik vind dat men hier zeer bewust mee moet omgaan.
Ook kun je zeggen: zo pakken we de badguys sneller uit de samenleving. Zeker waar, maar het gaat wel ten koste van. Waar ligt de grens? -> dat moet democratisch beslist. En daar is door de vele verschillende meningen nooit een eenduidig antwoord op te geven.
Hetzelfde met mijn kastje. Ze hebben de gegevens wel, en die van vijf miljoen anderen, maar ze gaan dat echt niet gebruiken om te zeggen he je was dan en dan daar geweest! Dat mogen ze ook niet volgens de wet. Ze kunnen het wel. Daarentegen: als ze het WILLEN weten, komen ze er ook wel achter, denk je niet ?
Om het voorbeeld van die gewone meter aan te zwengelen, als ze het WILLEN meten, kunnen ze dat ook wel.
Ze willen dit kastje maken en ik snap dat ze die functionaliteit willen inbouwen. Deze partij maakt een afweging waar maatschappelijk nut en privacy in meetellen. Ik kan mij niet vinden in deze afweging. Andere partijen weer wel. Zo ook hier. Geloof me, je zult veel Nederlanders vinden die het prima vinden zo. De zeggen: laat die dikkoppen met die dikke bakken maar rijden! Mensen die hoofdzakelijk fietsen. Mensen zoals ik de docu 'de onrendabelen' laatst. En dat zijn er veel. Ik schat de helft.
Het is een interessant iets, onze samenleving. Zoveel stemmen, zoveel meningen, en uiteindelijk moeten we er allemaal in leven.
Waar ik me als laatste dan nog zo over kan opwinden is de complotgedachten, de overtrokken zeitgeists, etc. Dat is allemaal teveel speculatie en daar zijn in het verleden de gekste dingen mee gebeurt (die snorremans uit 1940 bijvoorbeeld) wanneer de massa zich achter een populaire opinie gaat scharen. Blijf alsjeblieft met twee benen op de grond en oordeel op dingen die je absoluut zeker weet...? Dat zou ik zo graag willen. En dan doe ik alles behalve mijn kop in het zand steken, maar juist zover mogelijk om me heen kijken om te zien wat er nu aan de hand is, en hopen dat mijn beeld wél reeel is!
Edit: hopeloos nederlands maar ik zit ook scheef voor mijn toetsenbord.
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Een goede opmerking is dit:
''Wat er aan spitstarief bijkomt, gaat er bij het gewone tarief weer van af.''
Ook lees je in het officiele voorstel, dat er bij de berekening voor het maandbedrag sprake is van 'aantal gereden kilometers - standaard aftrek kilometers * kilometerprijs'.
Dus ook zit er een vaste aftrekpost in van kilometers, welke nog niet bepaald is. Al met al is het nog erg vroeg voor conclusies
Ook lees je in het officiele voorstel, dat er bij de berekening voor het maandbedrag sprake is van 'aantal gereden kilometers - standaard aftrek kilometers * kilometerprijs'.
Dus ook zit er een vaste aftrekpost in van kilometers, welke nog niet bepaald is. Al met al is het nog erg vroeg voor conclusies

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Kijk dat uiteindelijk de gebruiker moet gaan betalen is best ok.
Alleen de manier waarop stuit me tegen de borst.
Dat veel mensen roepen dat ze niks te verbergen hebben snap ik wel, maar er is de afgelopen jaren al teveel inbreuk die regelmatig niet goed gaat zodat alles op straat ligt, daar maak ik me de meeste zorgen om.
En elke keer als er geroepen werd dat de privacy gegarandeerd is en er zorgvuldig mee om wordt gegaan, gaat of ging het fout.
Verder staan er een paar tarieven vast, maar de slagen om de arm wat betreft de variabelen zijn me te vaag en ik vermoed dat ze dat bewust doen om achteraf te melekn.
Zo moeilijk is het toch niet om uit te rekenen wat je nu hebt aan mrb en bpm.
Nou duurder zou het niet worden is geroepen door de regering, dus de kosten van nu delen door het totaal aantal km wat nu in nederland wordt gereden en je hebt de km prijs.
Waarom maken ze het zo ingewikkeld?
Alleen de manier waarop stuit me tegen de borst.
Dat veel mensen roepen dat ze niks te verbergen hebben snap ik wel, maar er is de afgelopen jaren al teveel inbreuk die regelmatig niet goed gaat zodat alles op straat ligt, daar maak ik me de meeste zorgen om.
En elke keer als er geroepen werd dat de privacy gegarandeerd is en er zorgvuldig mee om wordt gegaan, gaat of ging het fout.
Verder staan er een paar tarieven vast, maar de slagen om de arm wat betreft de variabelen zijn me te vaag en ik vermoed dat ze dat bewust doen om achteraf te melekn.
Zo moeilijk is het toch niet om uit te rekenen wat je nu hebt aan mrb en bpm.
Nou duurder zou het niet worden is geroepen door de regering, dus de kosten van nu delen door het totaal aantal km wat nu in nederland wordt gereden en je hebt de km prijs.
Waarom maken ze het zo ingewikkeld?
Goffer, ik denk zijn er weer wat interessante stellingen, nee niks 
Kom op mensen, wie is de verstandigste om gewoon niks te tiepen wat niet met dit topic te maken heeft ... althans, niet hier? ?

Kom op mensen, wie is de verstandigste om gewoon niks te tiepen wat niet met dit topic te maken heeft ... althans, niet hier? ?

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
lulRiël schreef:Goffer, ik denk zijn er weer wat interessante stellingen, nee niks

Waar?
Nee maar serieus, ik vind beledigingen echt niet meer passen, jullie laten je teveel 'gaan'. Even nadenken voor je tiept. Het is zonde als dit allemaal weer moet gaan escaleren, dat ben je met mij eens. Dusj.
Over die berekeningen met vaste cijfers waar de variabelen er nog bij komen, komt het volgende stuk er ook nog aan:
Dus ook zit er een vaste aftrekpost in van kilometers, welke nog niet bepaald is. Al met al is het nog erg vroeg voor conclusies ... toch ?
Ok, er is een waarschijnlijkheid dat 2018 duurder gaat worden, maar in essentie gaat de km heffing minder erg zijn dan in eerste aanname, en 2018 is nog niet hopeloos. Dan moeten we wellicht even afwachten op duidelijker cijfers en voor 2012 de kmheffing het voordeel van de twijfel geven MITS aan privacybehoefte wordt voldaan? Mogen we dat zo stellen?
Nee maar serieus, ik vind beledigingen echt niet meer passen, jullie laten je teveel 'gaan'. Even nadenken voor je tiept. Het is zonde als dit allemaal weer moet gaan escaleren, dat ben je met mij eens. Dusj.
Over die berekeningen met vaste cijfers waar de variabelen er nog bij komen, komt het volgende stuk er ook nog aan:
Dus ook zit er een vaste aftrekpost in van kilometers, welke nog niet bepaald is. Al met al is het nog erg vroeg voor conclusies ... toch ?
Ok, er is een waarschijnlijkheid dat 2018 duurder gaat worden, maar in essentie gaat de km heffing minder erg zijn dan in eerste aanname, en 2018 is nog niet hopeloos. Dan moeten we wellicht even afwachten op duidelijker cijfers en voor 2012 de kmheffing het voordeel van de twijfel geven MITS aan privacybehoefte wordt voldaan? Mogen we dat zo stellen?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Denk dat dat het wel is kort samengevat.
Ik vermoed alleen dat de variabelen pas ingevuld gaan worden als het er doorkomt, dan worden we denk ik met zijn allen weer zachtjes genomen.
Maar voorlopig is de anwb nog niet overtuigd, dus er gloort hoop.
Steeds meer mensen hoor je erover en zijn tegen.
Maar goed uiteindelijk moet er wel wat gebeuren, heel misschien maakt de verhoging via benzineprijzen op eurpees nivo toch nog een kans.
lul was een geintje he
Ja spitstarief, leuk omdat je geen keuze hebt moet je meer betalen en heb je dus wel de keuze krijg je korting
Ik vermoed alleen dat de variabelen pas ingevuld gaan worden als het er doorkomt, dan worden we denk ik met zijn allen weer zachtjes genomen.
Maar voorlopig is de anwb nog niet overtuigd, dus er gloort hoop.
Steeds meer mensen hoor je erover en zijn tegen.
Maar goed uiteindelijk moet er wel wat gebeuren, heel misschien maakt de verhoging via benzineprijzen op eurpees nivo toch nog een kans.
lul was een geintje he

Ja spitstarief, leuk omdat je geen keuze hebt moet je meer betalen en heb je dus wel de keuze krijg je korting

Maar heb jij in PRINCIPE iets tegen een spitstarief om mee te beginnen?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ja, de meeste mensen die in de spits rijden hebben geen alternatief.Riël schreef:Maar heb jij in PRINCIPE iets tegen een spitstarief om mee te beginnen?
Kijk heb je een alternatief dan zou ik er in principe geen bezwaar tegen hebben, dan heb je een keus.
Indien de kilometerheffing er komt en 1 van zijn doelen weet te bereiken (minder files) dan zou dit dus ook positief kunnen zijn voor het bedrijfsleven.
Dit in tegenstelling tot wat hier eerder werd beweerd. Namelijk dat die spitsheffing dan toch door de bedrijven doorberekend wordt aan de klant.
Hierbij wordt wel vergeten dat, indien men niet in de file staat, dit ook een enorme kostenbesparing betekent voor het bedrijfsleven.
Verder blijkt een toch ook een niet onbelangrijk deel van de samenleving voor de heffing te zijn.
Quote van Nu.nl:
Werkgevers
De werkgevers steunen het kabinetsvoorstel voor het rekeningrijden op hoofdlijnen. Betalen per gereden kilometer is eerlijk en helpt files bestrijden. Maar het mag niet leiden tot extra lasten voor het bedrijfsleven.
Dat stellen de werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland vrijdag. De opbrengsten van het systeem moeten bestemd zijn voor de infrastructuur, aldus de twee organisaties. Ook moet het een klantvriendelijk systeem zijn.
Bovag
Brancheorganisaties Bovag en Rai noemen de kilometerheffing een ''belangrijke stap'' om automobilisten te laten betalen voor het gebruik van de auto in plaats van de aanschaf en het bezit. ''Dit is een veel eerlijker model'', aldus de organisaties vrijdag in een reactie.
Ook de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) reageerde positief. De heffing is volgens de vereniging ''goed voor de bereikbaarheid en leefbaarheid van de stedelijke gebieden''. De VNG noemt de betrokkenheid van gemeenten bij de invoering ''essentieel''.
Transportwereld
De transportwereld steunt het kabinetsvoorstel voor de kilometerheffing. Transport- en verladerorganisaties TLN, EVO en KNV noemen het belangrijk dat alle groepen weggebruikers per kilometer en naar tijd en plaats gaan betalen.
Het lijkt er volgens hen op dat het kabinet de belofte waarmaakt dat het personen-, vracht- en bestelverkeer elk ''niet méér gaan betalen, maar anders''. Ook is belangrijk dat de opbrengsten rechtstreeks in een structuurfonds vloeien, stellen zij in een gezamenlijke reactie.
Dit in tegenstelling tot wat hier eerder werd beweerd. Namelijk dat die spitsheffing dan toch door de bedrijven doorberekend wordt aan de klant.
Hierbij wordt wel vergeten dat, indien men niet in de file staat, dit ook een enorme kostenbesparing betekent voor het bedrijfsleven.
Verder blijkt een toch ook een niet onbelangrijk deel van de samenleving voor de heffing te zijn.
Quote van Nu.nl:
Werkgevers
De werkgevers steunen het kabinetsvoorstel voor het rekeningrijden op hoofdlijnen. Betalen per gereden kilometer is eerlijk en helpt files bestrijden. Maar het mag niet leiden tot extra lasten voor het bedrijfsleven.
Dat stellen de werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland vrijdag. De opbrengsten van het systeem moeten bestemd zijn voor de infrastructuur, aldus de twee organisaties. Ook moet het een klantvriendelijk systeem zijn.
Bovag
Brancheorganisaties Bovag en Rai noemen de kilometerheffing een ''belangrijke stap'' om automobilisten te laten betalen voor het gebruik van de auto in plaats van de aanschaf en het bezit. ''Dit is een veel eerlijker model'', aldus de organisaties vrijdag in een reactie.
Ook de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) reageerde positief. De heffing is volgens de vereniging ''goed voor de bereikbaarheid en leefbaarheid van de stedelijke gebieden''. De VNG noemt de betrokkenheid van gemeenten bij de invoering ''essentieel''.
Transportwereld
De transportwereld steunt het kabinetsvoorstel voor de kilometerheffing. Transport- en verladerorganisaties TLN, EVO en KNV noemen het belangrijk dat alle groepen weggebruikers per kilometer en naar tijd en plaats gaan betalen.
Het lijkt er volgens hen op dat het kabinet de belofte waarmaakt dat het personen-, vracht- en bestelverkeer elk ''niet méér gaan betalen, maar anders''. Ook is belangrijk dat de opbrengsten rechtstreeks in een structuurfonds vloeien, stellen zij in een gezamenlijke reactie.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Arjen, dan praat je over bedrijfsauto's, de zg grijs kenteken busjes e.d.
Alle werknemers die met hun "normale" auto naar hun werk moeten betalen wel de normale km prijs + evt spitstarief.
Deze kosten zullen uiteindelijk ook weer bij de consument terecht komen.
Tuurlijk is het eerlijker om per gereden km te betalen, dat zal ook bijna niemand bestrijden, alleen de verdeling ervan en het "kastje" is het struikelblok.
Van de Bovag zijn ook andere geluiden naar buiten gekomen.
Alle werknemers die met hun "normale" auto naar hun werk moeten betalen wel de normale km prijs + evt spitstarief.
Deze kosten zullen uiteindelijk ook weer bij de consument terecht komen.
Tuurlijk is het eerlijker om per gereden km te betalen, dat zal ook bijna niemand bestrijden, alleen de verdeling ervan en het "kastje" is het struikelblok.
Ik heb ook diverse polls gezien ja, maar het is maar net hoe je de vraagstelling formuleert, op het ogenblik rekent elke partij in zijn voordeelVerder blijkt een toch ook een niet onbelangrijk deel van de samenleving voor de heffing te zijn

Van de Bovag zijn ook andere geluiden naar buiten gekomen.
Autoprijs onzeker door km-heffing door Jouke Schaafsma en Edwin Timmer
AMSTERDAM - Kopers van een tweedehands auto lopen momenteel forse financiële risico's door onduidelijkheid rond de kilometerheffing.
Dat komt doordat het ministerie van Verkeer en Waterstaat nog altijd niet bekend heeft gemaakt hoe straks de hoogte van de CO2-uitstoot van een miljoen oudere auto's wordt berekend, en daarmee ook de hoogte van de kilometerheffing voor deze auto's. Branchevereniging Bovag waarschuwt voor deze onzekerheid en roept minister Eurlings (Verkeer) op zo snel mogelijk opheldering te geven.
De uitstootcategorie bepaalt straks de hoogte van het basistarief voor de kilometerheffing per auto. "We eisen hier snel duidelijkheid over. Mensen kopen een auto voor de duur van zeker vier jaar, dus moeten ze nu al rekening houden met de kilometerheffing. De aanschafwaarde kan met vele honderden euro's negatief beïnvloed worden", zegt de woordvoerder van Bovag, Paul de Waal. Pas na 2001 werd het bepalen van de uitstoot door de fabrikant verplicht.
Het ministerie werkt nu aan een formule waarmee dat voor oudere auto's alsnog kan worden vastgesteld. Een snelle rekensom leert dat bij een kilometrage van 10.000 per jaar de kilometerheffing per uitstootcategorie al honderden euro's kan schelen. "Bezwaar maken kan straks wel, maar dan moet de consument via een peperdure test bij TNO de werkelijke uitstoot bewijzen", waarschuwt De Waal.
Maar mocht door deze heffing het aantal files idd afnemen dan is desbetreffende werknemer dus minder geld aan brandstof kwijt.Luco/Alpine-racer schreef:Arjen, dan praat je over bedrijfsauto's, de zg grijs kenteken busjes e.d.
Ook zal zijn reistijd beduidend korter worden.
Dit is helemaal niet waar, waar vind jij dit terug? Er wordt duidelijk gesproken: "''Wat er aan spitstarief bijkomt, gaat er bij het gewone tarief weer van af.'" Daar wordt nergens onderscheid gemaakt tussen bedrijfsauto's e.d. Sterker, van bedrijfsauto's en busjes zijn er nóg meer onduidelijkheden!Luco/Alpine-racer schreef:Arjen, dan praat je over bedrijfsauto's, de zg grijs kenteken busjes e.d.
Precies, niet DOOR de kilometerheffing maar door onduidelijkheid hierom. Het is heel belangrijk nieuwsberichtgevingen duidelijk te nuanceren, waar het precies om gaat!Ik heb ook diverse polls gezien ja, maar het is maar net hoe je de vraagstelling formuleert, op het ogenblik rekent elke partij in zijn voordeelVerder blijkt een toch ook een niet onbelangrijk deel van de samenleving voor de heffing te zijn![]()
Van de Bovag zijn ook andere geluiden naar buiten gekomen.Autoprijs onzeker door km-heffing door Jouke Schaafsma en Edwin Timmer
AMSTERDAM - Kopers van een tweedehands auto lopen momenteel forse financiële risico's door onduidelijkheid rond de kilometerheffing.
Je leest in dit bericht duidelijk dat het niet zeker is ALS, dat het duurder KAN wornen ALS etc etc. Dus helemaal geen feit maar een waarschuwing aan mister Eurlings om hier rekening mee te houden. Het is verkeerd als je dit nieuwbericht op een andere manier gebruikt.
De media is hier ook niet handig in wat alleen maar onrust en onbegrip veroorzaakt zonder dat mensen zich van de échte situatie een goed beeld kunnen maken.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Staat in de link die Arjen heeft gepost.Riël schreef:Dit is helemaal niet waar, waar vind jij dit terug? Er wordt duidelijk gesproken: "''Wat er aan spitstarief bijkomt, gaat er bij het gewone tarief weer van af.'" Daar wordt nergens onderscheid gemaakt tussen bedrijfsauto's e.d. Sterker, van bedrijfsauto's en busjes zijn er nóg meer onduidelijkheden!Luco/Alpine-racer schreef:Arjen, dan praat je over bedrijfsauto's, de zg grijs kenteken busjes e.d.
Bedrijfsbusjes en grijs kenteken gaan een lager tarief betalen.
Wat er aan spitstarief bijkomt gaat er bij het gewone tarief weer af, erg leuk voor diegene die niet in de spits riidt

Verder komen er ook vanuit de bovag dus tegenstrijdige berichten naar buiten wat het allemaal nog onduidelijker en onzekerder maakt. Maar zoals het er nu uitziet denk ik niet dat er een groot draagvlak zal komen/blijven.
De ECHTE situatie is inmiddels zo onduidelijk dat niemand meer weet wat die situatie nu isDe media is hier ook niet handig in wat alleen maar onrust en onbegrip veroorzaakt zonder dat mensen zich van de échte situatie een goed beeld kunnen maken.

Als je een gedegen mening wil vormen kun je die onzorgvuldige journalistiek sowieso niet 1:1 overnemen...en moet je verschillende bronnen opzoeken.
Kijk maar naar het stukje dat Arjen heeft gepost, er staat veel, (gedeeltelijke)citaten etc., maar inhoudelijk staat er niets, geen feiten, geen onderbouwing, geen cijfers....en die opiniepeilingen van o.a. de Hond slaan al helemaal nergens op (lesje manipulatie hier)
Kijk maar naar het stukje dat Arjen heeft gepost, er staat veel, (gedeeltelijke)citaten etc., maar inhoudelijk staat er niets, geen feiten, geen onderbouwing, geen cijfers....en die opiniepeilingen van o.a. de Hond slaan al helemaal nergens op (lesje manipulatie hier)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb iig deze naar de anwb gestuurd
LS,
Met zorg lees ik alle berichten over de aangekondigde kmheffing zoals die nu voorgesteld is door de regering en de wat afwachtende houding van mijn belangenbehartiger, de ANWB, hierin.
Buiten dat ik van mening ben dat plan dit niet ‘kostenneutraal’ ingevoerd kan worden o.a. niet alle heffingen zijn al bekend, het invoeren kost 4 miljard die toch terugverdient dienen te worden en er wordt een veronderstelling gedaan dat het autoverkeer direct met 15% zal verminderen valt mij met name tegen dat de ANWB zich tot nu toe alleen uitspreekt over het nog niet bekend zijn van het zogeheten ‘spitstarief’ .
Wat mij betreft is er een veel kwalijker zaak in dit voorstel namelijk het kastje dat iedere automobilist in zijn/haar auto dient te monteren waardoor vanaf dat moment alle bewegingen opgeslagen worden. Ook hier wordt weer een veronderstelling gedaan, namelijk dat techniek onfeilbaar is wat tot nu toe absoluut nog niet het geval is geweest.
Daarbij claimt de overheid nu dat de gegevens niet gebruikt zullen worden maar ze worden wel opgeslagen en in de wet WBP art 43 worden al uitzonderingen gemaakt waarmee de gegevens wel gebruikt kunnen gaan worden (trajectcontrole in heel NL?).
De achtergronden en gevaren hiervan staan uitstekend beschreven op http://www.redonzeprivacy.nl en daar wil u dan ook verder naar verwijzen.
Ik verwacht van mijn belangenbehartiger dat deze zich steviger uitspreekt tegen dit onzalige plan zoals het nu op taffel ligt en dan met name tegen het stasikastje.
Mocht dit niet het geval zijn en zal de ANWB zich toch achter dit plan scharen beschouw ik u niet meer als mijn belangenbehartiger en kondig ik bij deze aan mijn abonnement bij uw vereniging op te zeggen.
Graag wacht ik u reactie af.
Met vriendelijke groet
Naam
abonnementsnummer
En deze ook maar getekend
http://www.kilometerheffingnoway.nl/

LS,
Met zorg lees ik alle berichten over de aangekondigde kmheffing zoals die nu voorgesteld is door de regering en de wat afwachtende houding van mijn belangenbehartiger, de ANWB, hierin.
Buiten dat ik van mening ben dat plan dit niet ‘kostenneutraal’ ingevoerd kan worden o.a. niet alle heffingen zijn al bekend, het invoeren kost 4 miljard die toch terugverdient dienen te worden en er wordt een veronderstelling gedaan dat het autoverkeer direct met 15% zal verminderen valt mij met name tegen dat de ANWB zich tot nu toe alleen uitspreekt over het nog niet bekend zijn van het zogeheten ‘spitstarief’ .
Wat mij betreft is er een veel kwalijker zaak in dit voorstel namelijk het kastje dat iedere automobilist in zijn/haar auto dient te monteren waardoor vanaf dat moment alle bewegingen opgeslagen worden. Ook hier wordt weer een veronderstelling gedaan, namelijk dat techniek onfeilbaar is wat tot nu toe absoluut nog niet het geval is geweest.
Daarbij claimt de overheid nu dat de gegevens niet gebruikt zullen worden maar ze worden wel opgeslagen en in de wet WBP art 43 worden al uitzonderingen gemaakt waarmee de gegevens wel gebruikt kunnen gaan worden (trajectcontrole in heel NL?).
De achtergronden en gevaren hiervan staan uitstekend beschreven op http://www.redonzeprivacy.nl en daar wil u dan ook verder naar verwijzen.
Ik verwacht van mijn belangenbehartiger dat deze zich steviger uitspreekt tegen dit onzalige plan zoals het nu op taffel ligt en dan met name tegen het stasikastje.
Mocht dit niet het geval zijn en zal de ANWB zich toch achter dit plan scharen beschouw ik u niet meer als mijn belangenbehartiger en kondig ik bij deze aan mijn abonnement bij uw vereniging op te zeggen.
Graag wacht ik u reactie af.
Met vriendelijke groet
Naam
abonnementsnummer
En deze ook maar getekend
http://www.kilometerheffingnoway.nl/