ACT: Twingo RS
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nog 2 stuks op voorraad.
"Speciale-zaterdagmiddag-28-november-zo-net-tegen-sluitingstijd-prijs" :
145 euro per stuk inclusief montage.
PM bij interesse / afspraak.
"Speciale-zaterdagmiddag-28-november-zo-net-tegen-sluitingstijd-prijs" :
145 euro per stuk inclusief montage.
PM bij interesse / afspraak.
Arco Straver schreef:@ Arno :
[img]http://img515.imageshack.us/img515/9748/afb0189.jpg[/img]
![]()
Voor de overige liefhebbers die toe zijn aan vers rubber onder hun Twingo RS:
Pirelli P ZERO NERO 195/40 ZR17 81W XL
Ik heb ze op voorraad liggen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Officieel, maar ik denk niet dat de prestaties zijn veranderd. Het gaat gewoon om een luxere en wellicht gelimiteerde versie, denk ik.
[img]http://i88.servimg.com/u/f88/12/28/14/40/4-rena10.jpg[/img]
[img]http://i88.servimg.com/u/f88/12/28/14/40/2-rena10.jpg[/img]
[img]http://i88.servimg.com/u/f88/12/28/14/40/1-rena10.jpg[/img]
[img]http://i88.servimg.com/u/f88/12/28/14/40/3-rena10.jpg[/img]
[img]http://i88.servimg.com/u/f88/12/28/14/40/6-rena10.jpg[/img]
[img]http://i88.servimg.com/u/f88/12/28/14/40/5-rena10.jpg[/img]
[img]http://i88.servimg.com/u/f88/12/28/14/40/9-rena10.jpg[/img]
[img]http://i88.servimg.com/u/f88/12/28/14/40/8-rena10.jpg[/img]
[img]http://www.leblogauto.com/wp-content/up ... ini-35.jpg[/img]
[img]http://www.leblogauto.com/wp-content/up ... ni-541.jpg[/img]
[img]http://www.cartech.fr/i/edit/2009/11/tw ... ordini.jpg[/img]
[img]http://i88.servimg.com/u/f88/12/28/14/40/4-rena10.jpg[/img]
[img]http://i88.servimg.com/u/f88/12/28/14/40/2-rena10.jpg[/img]
[img]http://i88.servimg.com/u/f88/12/28/14/40/1-rena10.jpg[/img]
[img]http://i88.servimg.com/u/f88/12/28/14/40/3-rena10.jpg[/img]
[img]http://i88.servimg.com/u/f88/12/28/14/40/6-rena10.jpg[/img]
[img]http://i88.servimg.com/u/f88/12/28/14/40/5-rena10.jpg[/img]
[img]http://i88.servimg.com/u/f88/12/28/14/40/9-rena10.jpg[/img]
[img]http://i88.servimg.com/u/f88/12/28/14/40/8-rena10.jpg[/img]
[img]http://www.leblogauto.com/wp-content/up ... ini-35.jpg[/img]
[img]http://www.leblogauto.com/wp-content/up ... ni-541.jpg[/img]
[img]http://www.cartech.fr/i/edit/2009/11/tw ... ordini.jpg[/img]
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik kan ook nog geen persbericht vinden met de technische specs.
Ik had namelijk wel de 1.4TCe verwacht in de Gordini...
Ik had namelijk wel de 1.4TCe verwacht in de Gordini...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dat ziet er wel luxe uit zeg met dat leder en chrome velgen.
Maar nog steeds die lelijke GT-spoiler ....
En de standaard blauwe kleur.
Zet er dan de originele Gordini kleur op.
Maar nog steeds die lelijke GT-spoiler ....

En de standaard blauwe kleur.

Zet er dan de originele Gordini kleur op.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Renault heeft de Gordini-versie klaar van de Twingo RS. Die heeft de zelfde techniek aan boord als de bekende pocket rocket, maar is geheel in Gordini-stijl aangekleed.
Renault laat de beroemde Gordini-naam herleven met de Twingo Gordini RS. Die is uitgevoerd in historisch verantwoord Malte blauw en voorzien van twee witte racestrepen. Blauw was in vroeger dagen de racekleur van Frankrijk. Verder is het uiterlijk van de Gordini voorzien van witte accenten onder meer rond de mistlichten en op de spiegelkappen.
In het interieur is de speciale Twingo RS voorzien van blauw leder op de deurpanelen en het stuurwiel is voorzien van zwart-blauw leer. De pookknop is eveneens uitgevoerd in het blauw en is bovendien voorzien van een Gordini-logo. Verder zijn op het dashboard bijzondere stiksels aangebracht en is er een toerenteller met een blauwe achtergrond.
De Gordini is standaard voorzien van het sportchassis; evenals bij de normale Twingo RS staat het cupchassis op de optielijst. Er zijn 17 inch wielen die kunnen worden afgewerkt in blauw of zwart. De motor is gewoon de 1,6-liter met 133 pk, zoals die ook in de reguliere RS ligt.
Wél heeft de Gordini een wat rijkere uitrusting. Er is een automatische climate control, de koplampen gaan automatisch aan en er is een regensensor. Een cruise control met snelheidsbegrenzer zit eveneens op de Gordini en dat geldt ook voor een uitschakelbaar ESP-systeem. Verder zijn er zaken als een 80 Watt audiosysteem en een aansluiting voor iPods en MP3-spelers. De achterruiten zijn extra getint.
Verder wordt er voor de Gordini RS gesproken over ‘à la carte customization’. Dat omvat het cupchassis, de blauwe wielen, een Bluetooth-systeem, gordijnairbags en panoramisch zonnedak. Verder zijn er een Gordini-sleutelhanger en speciale vloermatten.
In maart 2010 gaat de Gordini RS in Europa in de verkoop. Wie niet zo lang kan wachten kan ’m vanaf 10 januari gaan bewonderen in de speciale Renault-showroom op de Champs Elysées in Parijs.
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/4/afe ... fcb574.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/e/a56 ... 9a04de.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/8/a92 ... ee2b28.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/a/69a ... db740a.jpg[/img]
wel grappig dat de gril nu wel zwart is en dat er RS in de gril bijgekomen is. Wel een gemiste kans om deze uitvoering wat meer op te peppen.
Renault laat de beroemde Gordini-naam herleven met de Twingo Gordini RS. Die is uitgevoerd in historisch verantwoord Malte blauw en voorzien van twee witte racestrepen. Blauw was in vroeger dagen de racekleur van Frankrijk. Verder is het uiterlijk van de Gordini voorzien van witte accenten onder meer rond de mistlichten en op de spiegelkappen.
In het interieur is de speciale Twingo RS voorzien van blauw leder op de deurpanelen en het stuurwiel is voorzien van zwart-blauw leer. De pookknop is eveneens uitgevoerd in het blauw en is bovendien voorzien van een Gordini-logo. Verder zijn op het dashboard bijzondere stiksels aangebracht en is er een toerenteller met een blauwe achtergrond.
De Gordini is standaard voorzien van het sportchassis; evenals bij de normale Twingo RS staat het cupchassis op de optielijst. Er zijn 17 inch wielen die kunnen worden afgewerkt in blauw of zwart. De motor is gewoon de 1,6-liter met 133 pk, zoals die ook in de reguliere RS ligt.
Wél heeft de Gordini een wat rijkere uitrusting. Er is een automatische climate control, de koplampen gaan automatisch aan en er is een regensensor. Een cruise control met snelheidsbegrenzer zit eveneens op de Gordini en dat geldt ook voor een uitschakelbaar ESP-systeem. Verder zijn er zaken als een 80 Watt audiosysteem en een aansluiting voor iPods en MP3-spelers. De achterruiten zijn extra getint.
Verder wordt er voor de Gordini RS gesproken over ‘à la carte customization’. Dat omvat het cupchassis, de blauwe wielen, een Bluetooth-systeem, gordijnairbags en panoramisch zonnedak. Verder zijn er een Gordini-sleutelhanger en speciale vloermatten.
In maart 2010 gaat de Gordini RS in Europa in de verkoop. Wie niet zo lang kan wachten kan ’m vanaf 10 januari gaan bewonderen in de speciale Renault-showroom op de Champs Elysées in Parijs.
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/4/afe ... fcb574.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/e/a56 ... 9a04de.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/8/a92 ... ee2b28.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/a/69a ... db740a.jpg[/img]
wel grappig dat de gril nu wel zwart is en dat er RS in de gril bijgekomen is. Wel een gemiste kans om deze uitvoering wat meer op te peppen.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
De term “pocket rocket” had een hele andere lading kunnen krijgen.
Het was al aangekondigd dat Renault het merk Gordini weer leven in zou blazen en ook dat vandaag de Twingo de eerste loot aan de nieuwe Gordini stam zou zijn. Toch mist Renault hier een kansje: de Twingo Gordini R.S. heeft namelijk louter optische aanpassingen gekregen ten opzichte van de reguliere Twingo RS.
Blauw-wit is het thema met een historisch verantwoorde Malte blauwe lak die wordt versierd met twee witte race strepen. Het plaatje wordt vervolmaakt door witte accenten rond de mistpitten en 17″ velgen die naar keuze in blauw of zwart kunnen worden afgewerkt. In het interieur is blauw leder te vinden op deuren, stuurwiel, pookknop en op de speciale sportstoelen. Gordini logo’s en een blauwe achtergrond voor de toerenteller moet het feest compleet maken.
Ongewijzigd is de atmosferische 1.6 liter viercilinder die er een meer dan gezonde 133 pk uitperst. Daarmee sprint de Twingo in 8,7 seconden naar de 100 en haalt een top van 201 km/u. Vanaf maart 2010 kun je de Twingo Gordini R.S. bestellen en prijzen zijn nog niet bekend.
Het was al aangekondigd dat Renault het merk Gordini weer leven in zou blazen en ook dat vandaag de Twingo de eerste loot aan de nieuwe Gordini stam zou zijn. Toch mist Renault hier een kansje: de Twingo Gordini R.S. heeft namelijk louter optische aanpassingen gekregen ten opzichte van de reguliere Twingo RS.
Blauw-wit is het thema met een historisch verantwoorde Malte blauwe lak die wordt versierd met twee witte race strepen. Het plaatje wordt vervolmaakt door witte accenten rond de mistpitten en 17″ velgen die naar keuze in blauw of zwart kunnen worden afgewerkt. In het interieur is blauw leder te vinden op deuren, stuurwiel, pookknop en op de speciale sportstoelen. Gordini logo’s en een blauwe achtergrond voor de toerenteller moet het feest compleet maken.
Ongewijzigd is de atmosferische 1.6 liter viercilinder die er een meer dan gezonde 133 pk uitperst. Daarmee sprint de Twingo in 8,7 seconden naar de 100 en haalt een top van 201 km/u. Vanaf maart 2010 kun je de Twingo Gordini R.S. bestellen en prijzen zijn nog niet bekend.
Ik vind hem nogal Sneu zeker die kleur
Een Gordinin heeft deze kleurstelling!!!!!!
[img]http://www.carmagazine.co.uk/upload/122 ... dini01.jpg[/img]
Een Gordinin heeft deze kleurstelling!!!!!!
[img]http://www.carmagazine.co.uk/upload/122 ... dini01.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
De originele 8 Gordini 1300 uit 67 hadden toch de wat donkere kleur blauw ... ???
[img]http://www.carfolio.com/images/dbimages ... ordini.jpg[/img]
[img]http://www.carfolio.com/images/dbimages ... ordini.jpg[/img]
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
grappig niet meer dan dat!
Maar meer pk uit de 1.6, ik denk dat 133 de limiet is, tenzij je de zooi aanpast, maar dan wordt het allemaal net even te duur.
Maar meer pk uit de 1.6, ik denk dat 133 de limiet is, tenzij je de zooi aanpast, maar dan wordt het allemaal net even te duur.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
De spoiler die enkele hebben ( veelal demo/test auto's ) voldoet niet aan bepaalde eisen volgens mij en is niet sterk genoeg vandaar dat die nog niet is gekomen.Arco Straver schreef: Maar nog steeds die lelijke GT-spoiler ....
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik had toch echt de 1.4TCe verwacht
Juist met een geblazen torretje in het vooronder speel je goed mee richting de andere kleine snelle jongens in dit segment.

Juist met een geblazen torretje in het vooronder speel je goed mee richting de andere kleine snelle jongens in dit segment.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Eerst de Clio RS opppeppen met een turbo TCE motor, dan kunnen ze de Twingo doen lijkt mij.Adinsx schreef:Ik had toch echt de 1.4TCe verwacht![]()
Juist met een geblazen torretje in het vooronder speel je goed mee richting de andere kleine snelle jongens in dit segment.
Marketing technisch lijkt het me niet verstandig om nu al een 1.4 TCE motor in die Twingo te leggen.
Chippie erin en het leven van een Clio RS I, II en III vervelend maken.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Zoek de opmerkelijke verschillen:
[img]http://i88.servimg.com/u/f88/12/28/14/40/1-rena10.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/e/a56 ... 9a04de.jpg[/img]
Het zijn niet de velgen, want die zijn in het zwart en blauw te verkrijgen, en ook niet het dak. Het panoramisch schuifdak is ook een optie namelijk.
Wie o wie?
[img]http://i88.servimg.com/u/f88/12/28/14/40/1-rena10.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/e/a56 ... 9a04de.jpg[/img]
Het zijn niet de velgen, want die zijn in het zwart en blauw te verkrijgen, en ook niet het dak. Het panoramisch schuifdak is ook een optie namelijk.
Wie o wie?
De spiegels 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Wat een sjonnie forum is dat AutoBlog af en toe zeg ...Adinsx schreef:Ik had toch echt de 1.4TCe verwacht![]()
Juist met een geblazen torretje in het vooronder speel je goed mee richting de andere kleine snelle jongens in dit segment.

Die opmerkingen af en toe... En dan zo'n Ralph met een opmerking waarvan ik denk ...


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Spiegels en het stuur inderdaad, en het RS-logo op of tussen de bumper.
Het lijkt er op, dat de Twingo Gordini RS in het L'Atelier vanmorgen, niet helemaal af was, gezien de officiele persfoto's, of ze hebben de persfoto's geshopt, op basis van de 'gewone' RS.
Wie het weet, mag het zeggen
.
Het lijkt er op, dat de Twingo Gordini RS in het L'Atelier vanmorgen, niet helemaal af was, gezien de officiele persfoto's, of ze hebben de persfoto's geshopt, op basis van de 'gewone' RS.
Wie het weet, mag het zeggen

- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Hier nog meer gedetailleerde foto's:
http://www.larevueautomobile.com/photos ... to_voiture
Let op de details op de witte striping, de 'G' van Gordini. Tevens wat meer kiekjes van het interieur met de lederen afwerking van de bovenkant van middenconsole en de witte omlijsting van de radio, en de lederen inleg in de deuren.
Over het stuur ben ik nog niet enthousiast, of ik dat nou mooi vind, op deze manier met dat blauwe leder en witte biesjes. Overigens zie ik geen cruisecontrol. Dat zou ik toch wel op een 'Top-model' standaard willen zien.
http://www.larevueautomobile.com/photos ... to_voiture
Let op de details op de witte striping, de 'G' van Gordini. Tevens wat meer kiekjes van het interieur met de lederen afwerking van de bovenkant van middenconsole en de witte omlijsting van de radio, en de lederen inleg in de deuren.
Over het stuur ben ik nog niet enthousiast, of ik dat nou mooi vind, op deze manier met dat blauwe leder en witte biesjes. Overigens zie ik geen cruisecontrol. Dat zou ik toch wel op een 'Top-model' standaard willen zien.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ja hè :}Arco Straver schreef:Wat een sjonnie forum is dat AutoBlog af en toe zeg ...Adinsx schreef:Ik had toch echt de 1.4TCe verwacht![]()
Juist met een geblazen torretje in het vooronder speel je goed mee richting de andere kleine snelle jongens in dit segment.![]()
Die opmerkingen af en toe... En dan zo'n Ralph met een opmerking waarvan ik denk ..."ga lekker weer met je Lego spelen of zo" ....
Ik had al zo'n vermoeden dat jij het was. Die Ralph is ook een mooie inderdaad

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Help (Ivo? Arno?)
Zit in een discussie met iemand die vol houdt dat uit de TwingoRS makkelijk met een simpel tuningspakketje meer te halen is.
Ik heb inmiddels wat dingen van stal gehaald, evenals het stuk over wat Arno schreef over de tuning bij Henk. Maar toch houdt deze persoon dapper vol.
Sterker nog, hij komt met linkjes waarin staat (december 2008) dat K&V een Twingo met 150pk levert.
Wie kan mij even een (voor hem betrouwbare) bron geven waarin een en ander duidelijk wordt. Want ik meen ergens gelezen te hebben dat de Twingo R150 niet geleverd is. Toch?

Zit in een discussie met iemand die vol houdt dat uit de TwingoRS makkelijk met een simpel tuningspakketje meer te halen is.
Ik heb inmiddels wat dingen van stal gehaald, evenals het stuk over wat Arno schreef over de tuning bij Henk. Maar toch houdt deze persoon dapper vol.

Sterker nog, hij komt met linkjes waarin staat (december 2008) dat K&V een Twingo met 150pk levert.
Wie kan mij even een (voor hem betrouwbare) bron geven waarin een en ander duidelijk wordt. Want ik meen ergens gelezen te hebben dat de Twingo R150 niet geleverd is. Toch?


Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Tja, eigenlijk geen tijd meer aan spenderen.Adinsx schreef:Help (Ivo? Arno?)
Zit in een discussie met iemand die vol houdt dat uit de TwingoRS makkelijk met een simpel tuningspakketje meer te halen is.
Ik heb inmiddels wat dingen van stal gehaald, evenals het stuk over wat Arno schreef over de tuning bij Henk. Maar toch houdt deze persoon dapper vol.![]()
Sterker nog, hij komt met linkjes waarin staat (december 2008) dat K&V een Twingo met 150pk levert.
Wie kan mij even een (voor hem betrouwbare) bron geven waarin een en ander duidelijk wordt. Want ik meen ergens gelezen te hebben dat de Twingo R150 niet geleverd is. Toch?![]()
Maar toch, de R150 is wel aangeboden maar dat was via ZIP tuning, of er iets van verkocht is weet ik niet want Renault Nederland ging was morren heb ik vernomen.
Maar goed, nodig hem uit voor een ritje tegen die van mij, dus 150 met chippie tegen de 137 met chippie.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Betreft Ragnotti wilde ik nog wel even kwijt dat ik het een beetje 'el cheapo' vindt.. Het concept van de F1 team editions heb ik altijd erg gaaf gevonden ondanks dat er geen hele grote verschillen waren. Gordini is een grote naam en ik vind het jammer dat er nu eigenlijk een slap aftreksel komt van het vroegere concept.. En uiteraard had ik ook liever een 1.4 TCe gezien met 160/170 pk.. Dan durf je nog
..
@Ivo, er staat nog wel een 2e handse R150 te koop toch? Moet dat niet gewoon 133 worden dan?

@Ivo, er staat nog wel een 2e handse R150 te koop toch? Moet dat niet gewoon 133 worden dan?

Laatst gewijzigd door AnthonyR op do 26 nov 2009 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Anthony, je bedoeld Gordini 

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Zo dit topic doorlezend (vanaf pagina 14) is de 150 nooit gehaald bij officiële runs op een rollenbank.Ivo van Achthoven schreef:De 150 pk is ooit bedacht in samenwerking met ZIP idd, maar dit is nooit echt goed gekomen.
Er rijden dus idd gechipte RS-sen rond, maar die magische 150 pk.....
Dan weet ik voldoende denk ik
Thanks allen, nu die andere gast nog even overtuigen...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Heb een uitdraai gezien van 150 en 145 pk, eentje hier in Hoofddorp en die ander van een gast uit Italie ofzo.Adinsx schreef:Zo dit topic doorlezend (vanaf pagina 14) is de 150 nooit gehaald bij officiële runs op een rollenbank.Ivo van Achthoven schreef:De 150 pk is ooit bedacht in samenwerking met ZIP idd, maar dit is nooit echt goed gekomen.
Er rijden dus idd gechipte RS-sen rond, maar die magische 150 pk.....
Dan weet ik voldoende denk ik
Thanks allen, nu die andere gast nog even overtuigen...
Ik ga de uitdaging niet uit de weg met mijn karrige 137pk...
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Die uit hoofddorp was ook met een compleet RVS uitlaatsysteem etc. toch?
M.i. is het met álleen een chippie niet mogelijk de 150 te halen.
M.i. is het met álleen een chippie niet mogelijk de 150 te halen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
compleet rvs is altijd 15pk extra, ga toch weg, enige verschil is dat het minder hard roest..Adinsx schreef:Die uit hoofddorp was ook met een compleet RVS uitlaatsysteem etc. toch?
M.i. is het met álleen een chippie niet mogelijk de 150 te halen.
er zit geen turbo op dus een grotere diameter doet ook niet wat.
tis gewoon dikke onzin, ff een uitdraai na het chippen en het verlies niet op 15% maar op 20% zetten tov het pk aan de wielen...
zo kan ik ook
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Minder roest of helemaal niet....Martijn Kool schreef:compleet rvs is altijd 15pk extra, ga toch weg, enige verschil is dat het minder hard roest..Adinsx schreef:Die uit hoofddorp was ook met een compleet RVS uitlaatsysteem etc. toch?
M.i. is het met álleen een chippie niet mogelijk de 150 te halen.
er zit geen turbo op dus een grotere diameter doet ook niet wat.
tis gewoon dikke onzin, ff een uitdraai na het chippen en het verlies niet op 15% maar op 20% zetten tov het pk aan de wielen...
zo kan ik ook

Nou schijnt ook die 15% nog te hoog te zitten volgens Henk en Jo, eerder 10%.
En tja, het klopt precies mijn uitdraai, ook van die ander als ik daar die 20-25% afhaal.
Maar nogmaals, ik sta tot de beschikking om een en ander te testen met een kleine sprintje en een tussensprintje...
Na morgen helemaal want dan zit er nieuw rubber onder de voorwieltjes!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87