Zeg nee tegen km heffing site is online

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Tom
Moderator
Car: MB

die van voor '02 niet dan?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Tom schreef:die van voor '02 niet dan?
die kan je niet berekenen, die worden onevenredig nog duurder :@
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator

dat is niet zo mooi dan :@
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

geef maar een auto op :smoke:
Tom
Moderator

ik heb geen auto's van na 02. Dus kom maar met een mooi voorbeeld.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

clio rs 2008 doen?
Tom
Moderator

prima
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

clio 2.0 initale de rs staat er niet bij
[img]http://img405.imageshack.us/img405/4305 ... itiale.jpg[/img]

----------------------------5000 10000 15000 20000 25000 30000 35000 40000 45000 50000 55000 60000
Km. prijs per jaar 2014 (€) 100 ---200 --301----401----501---601---702---802----902--1.002-1.103--1.203
Km. prijs per jaar 2018 (€) 333----666--1.001--1.334-1.667-2.000-2.335-2.668 3.001--3.334--3.670-4.003

Prijs per kilometer 2014 2,00 cent
Verw. prijs per kilometer 2018 4,47 cent + 11 cent (20%) per kilometer spitsheffing
Wegenbelasting per jaar 420 euro
Omslagpunt 2014 20.950 kilometer

Dit betekent dus dat je in 2014 20.950km mag rijden voor je hetzelfde kwijt bent, maar dat klopt niet want de heffing die de provincie mag heffen zit er nog niet eens bij :-( :(

Dan lopen de kosten op tot ongeveer 1350 euro voor dezelfde km, dus dan mag je nog maar ongeveer 7.000 km rijden om hetzelfde kwijt te zijn dan nu.
Nu kan je voor die 420 euro in principe onbeperkt rijden.

Dus alleen mensen die niet meer doen dan hun wekelijks boodschappen gaat erop vooruit, dus ongeveer 80% zal meer gaan betalen, want 7000km is niks natuurlijk.

Gemiddeld ga je dus in 4 jaar 3 keer zoveel betalen in dit voorbeeld, en dat geld voor bijna alle autos die wat ouder zijn. Dit voorbeeld is een clio van 2008.
Riël
Über-Spammer

Ok, je snapt dat je over 2018 geen zinnige aannames kan maken? Daar gaat nog zoveel veranderen en draaien zodat je die vergelijking gerust mag wegstrepen. Die 20.000 vind ik dan wel redelijk in de nabije toekomst. Zo hoeft mijn tante, die 10km per dag rijdt, inderdaad niet mee te betalen.

Denk dat mijn safrane nu ook al 1200 euro per jaar kost aan belastingen! Daar kan ik á 7,3 cent toch 16000 km mee rijden en dat is meer dan de gemiddelde rijder. Feels fair to me? Tuurlijk wordt het duurder voor mij. Ik ben een veelrijder. Althans, niet lang meer. Ik vind wel een alternatief.

Daarbij heb ik me al 3 jaar rot gelachen omdat ik 19 cent per kilometer af kan trekken. Die ouwe saf van mij kost netto een dubbeltje per kilometer, dus ik verdiende geld elke km dat ik rijd. Is dat niet krom dan?

Een volledigere berekening van de ANWB laat zien dat je met een lekkere laguna op g3 met 35.000km ook niet schokkend duurder uit bent. Zelfs al haal je het BPM stuk eraf. http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/au ... nal_35.pdf
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Arjen

Daarnaast is het volgens mij nog niet bekend hoe de provincies hun inkomsten aan gaan vullen ivm de wegvallende opcenten wegenbelasting.

Tot nu toe gaan de meeste berichten ervan uit dat er meer belasting door elke inwoner van een provincie betaald moet gaan worden. Dus niet alleen door de automobilisten.

Als ik het voorbeeld zo lees dan gaat de gemiddelde automobilist er dus niet op achteruit. Want die tuft maar zo'n 15.500 km (bron CBS) per jaar.
jacques

Waar ik zelf ook nog aan moet gaan wennen:
In de toekomst wordt iedere verplaatsing van de auto gerigistreerd. Dus kun je ook meteen de snelheid bepalen. Nou even een sprintje trekken, even doorhalen in zijn 3 dat wordt meteen gezien. Oh, u reed 110 op een provinciale weg. Ik hoop dat het niet waar is, maar ik ben bang voor minder blauw op de weg, maar veel meer bekeuringen. Iedere keer als het even te hard gaat is het automatisch ping-kassa. Laten we nog even genieten van de komende 2 jaar zonder rekening rijden en af en toe even blazen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Volgens mij snappen een paar mensen het verhaal niet.
De eerste twee jaar zal er weinig verschil zijn, maar naarmate je auto ouder wordt gaat de km heffing omhoog, dan kan je dus elk jaar minder km rijden voor hetzelfde geld, en dat gaat hard omlaag.
Daarbij komt dat je dan je autotje aan de straatstenen niet meer kwijt raakt omdat de heffing per km steeds duurder wordt.

Waarom zou je die 2018 niet mogen rekenen? Daar komt de regering zelf mee, dus je kan ervan uitgaan dat het zeker niet goedkoper wordt dan deze aanname.

Bestudeer het voorbeeld van de clio maar eens goed.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Tja... Sommige mensen kijken niet verder dan hun neus lang is of steken gewoon hun kop in het zand. Lekker makkelijk. En straks het hardst schreeuwen.

Zo gaat dat altijd in Nederland.
Vos

Roy
Moderator

Wat gaat er eigenlijk met al deze digitale handtekeningen gebeuren? Worden ze naar Eurlings gestuurd? Of naar een kamerlid? :)
5 GT Turbo '88 GT5
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Roy schreef:Wat gaat er eigenlijk met al deze digitale handtekeningen gebeuren? Worden ze naar Eurlings gestuurd? Of naar een kamerlid? :)
Er is nu contact met de andere actiesites en er is een groepje aan het brainstormen wat het beste of meest effectieve is.
De man die de oltimerregelingactie heeft gedaan wordt ook geraadpleegd.
Verder is er al via diverse kanalen contact met diverse kamerleden van allerlei partijen om te kijken wat mogelijk is.
Ze gaan dus zeker NIET verloren.
Riël
Über-Spammer

Merijn schreef:Tja... Sommige mensen kijken niet verder dan hun neus lang is of steken gewoon hun kop in het zand. Lekker makkelijk. En straks het hardst schreeuwen.

En wat doe jij?
Kom op zeg. Ik geef alleen aan dat het allemaal wel meevalt met die kosten. Je hebt mijn voorbeeld gezien?

En 2018 .. dit jaar is er al royaal wat bij de wegenbelasting gekomen, dus nog 10 jaar verder zouden we sowieso al meer betalen. Nog eens 25% erbij tellen door inflatie etc etc dan kom je ook een heel eind.

Ik kijk zover ik realistisch KAN kijken en ga niet lopen doemdenken over wat 2018 wellicht voor slechts kan gaan brengen misschien 'want zo gaat het altijd'. Dat is héél lang voor ons. Wellicht komt er nog een crisis tussendoor wie weet. Wie weet is de olie wel op, of kost benzine 5 euro de liter. Allemaal even realistisch als bovengenoemde aannamen.

nee ik kijk wat dit plan mij over 3, 4 jaar gaat brengen en ik vind het te overzien. Leeft ook veel lekkerder weg, wat optimisme ;)

Goedenacht!
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

ik denk dat 2012 veel te kort dag is en dat de invoering van dit plan, op deze korte termijn, niet haalbaar is!

Nog een overdenking; de volgende data

11 mei 2011.
en
23 mei 2011

respectievelijk de tweede en eerste kamer verkiezingen, deze zouden ook wel eens "roet" het eten kunnen gooien, de volgende partijen; vvd, pvdv, sp en d66 gaan goed in de peilingen en kijk wat een snelle blik op hun sites opleverde

d66

"Introductie van deze heffingen moet de huidige generieke motorrijtuigenbelasting vervangen zodat de kilometerheffing niet leidt tot een verzwaring van de lasten."

vvd

http://www.vvd.nl/actueel/538/de-vvd-is ... terheffing

Klik hier om de petitie te tekenen en de sticker te bestellen!

pvdv

Dit onzalige plan van CDA-Minister Eurlings is de zoveelste manier van het kabinet om de hardwerkende burger geld uit de zak te kloppen. Daarom opent de PVV nu een meldpunt tegen de kilometerheffing. Wij willen weten wat u vindt van deze zoveelste lastenverzwaring.

sp

De SP ziet niets in de kabinetsplannen voor een kilometerheffing. Dat is een verkapte filebelasting. Dit geldverslindende en technisch zeer ingewikkelde systeem waardoor mensen op verschillende locaties en tijden andere bedragen gaan betalen, leidt tot een elitespits. Alleen mensen die genoeg geld hebben of een baas die betaalt, kunnen dan ‘s morgens met de auto naar het werk.

"De SP wil een groot deel van de vaste lasten – zoals motorrijtuigenbelasting en wegenbelasting – afschaffen en in samenwerking met buurlanden de accijns te verhogen. Zo kan op een eerlijke manier anders worden betaald voor autogebruik. Mensen die meer rijden, betalen meer. Ook besparen we honderden miljoenen per jaar, omdat een ingewikkeld GPS-systeem niet nodig is."

http://www.sp.nl/standpunten/cd_198/sta ... ffing.html

De kans is aanwezig dat deze partijen in een volgende kabinetsperiode meer macht krijgen........................
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Tim
Car: E36 M3

Hessel schreef: De kans is aanwezig dat deze partijen in een volgende kabinetsperiode meer macht krijgen........................
En dat is wat ik ook verwacht. En stiekem ook hoop :)
Arjen

Riël schreef:
Merijn schreef:Tja... Sommige mensen kijken niet verder dan hun neus lang is of steken gewoon hun kop in het zand. Lekker makkelijk. En straks het hardst schreeuwen.

En wat doe jij?
Kom op zeg. Ik geef alleen aan dat het allemaal wel meevalt met die kosten. Je hebt mijn voorbeeld gezien?

En 2018 .. dit jaar is er al royaal wat bij de wegenbelasting gekomen, dus nog 10 jaar verder zouden we sowieso al meer betalen. Nog eens 25% erbij tellen door inflatie etc etc dan kom je ook een heel eind.

Ik kijk zover ik realistisch KAN kijken en ga niet lopen doemdenken over wat 2018 wellicht voor slechts kan gaan brengen misschien 'want zo gaat het altijd'. Dat is héél lang voor ons. Wellicht komt er nog een crisis tussendoor wie weet. Wie weet is de olie wel op, of kost benzine 5 euro de liter. Allemaal even realistisch als bovengenoemde aannamen.

nee ik kijk wat dit plan mij over 3, 4 jaar gaat brengen en ik vind het te overzien. Leeft ook veel lekkerder weg, wat optimisme ;)

Goedenacht!
Idd. Jij komt in ieder geval met cijfers die idd ergens op gebaseerd zijn. Andere mensen zijn blijkbaar piskijkers en weten nu al wat er over 10 jaar gaat gebeuren. Daar kan nog zoveel aan veranderen. Dat zijn dezelfde mensen die waarschijnlijk ook al hun eigen dood in hun agenda hebben staan.

Daarnaast vergeet men dat de BPM ook wordt afgeschaft. Voor dat geld wat je daarmee bespaart kun je heel wat kilometers maken. Je blijft dan alleen wel lekker zitten met je tweedehands auto die opeens niets meer waard is. Maar daar hoor ik niemand over.

Als ik de cijfers (en Luco's voorbeeld) zo bekijk dan is men op de middellange termijn ongeveer even duur uit.

En wat betreft die spitsheffing: gaat die alleen gelden op plekken waar vaak files staan? Zeg maar de Randstad? Want daar heb je in ieder geval nog het alternatief van het OV. (ja,ja ik weet dat je daar ook niet echt vrolijk van wordt).

Hier in het Noorden is het OV namelijk geen alternatief.
Alle buslijnen zijn haast wegbezuinigd of ze rijden (ivm met snelheidswinst) niet meer door de dorpen heen. De briljante mensen van het OV-bureau zijn alleen vergeten dat daar nu net de mensen wonen die van de bus gebruik willen maken. Oftewel: er rijden nu lege bussen van een plek waar je niet bent naar een plek waar je niet moet zijn op een tijd dat het niet uitkomt.
-jacco-
Über-Spammer

Arjen schreef: Idd. Jij komt in ieder geval met cijfers die idd ergens op gebaseerd zijn. Andere mensen zijn blijkbaar piskijkers en weten nu al wat er over 10 jaar gaat gebeuren. Daar kan nog zoveel aan veranderen. Dat zijn dezelfde mensen die waarschijnlijk ook al hun eigen dood in hun agenda hebben staan.
Alles is uit de lucht gegrepen, alle cijfertjes...
Er staat nog niets vast, geen prijzen, geen regels, nada...
Alleen maar speculaties, dus tja...
Om je eigen al rijk te rekenen voordat er iets bekend is, is onmogelijk...
Maar goed, ik snap wel dat mensen nu actie willen ondernemen, het beleid van de regering is de laatste jaren alleen maar gebaseerd op uitknijpen van de gemiddelde Nederlander...
Althans... Zo voelt het voor de meeste mensen :)
Daarnaast vergeet men dat de BPM ook wordt afgeschaft. Voor dat geld wat je daarmee bespaart kun je heel wat kilometers maken. Je blijft dan alleen wel lekker zitten met je tweedehands auto die opeens niets meer waard is. Maar daar hoor ik niemand over.
BPM verdwijnt dan misschien wel (Ooit?) maar... Provincies mogen dit compenseren, oftewel... Je bent uiteindelijk op zijn minst net zo nat...
Of niet-autogebruikers daarvan de dupe worden is ook nog maar de vraag... Ook hier staat nog niets over vast :)
Als ik de cijfers (en Luco's voorbeeld) zo bekijk dan is men op de middellange termijn ongeveer even duur uit.
Wat er ook gebeurd, uiteindelijk zal het duurder worden, huidig systeem en een eventueel nieuw systeem. Het grote issue is volgens mij ook meer bedoeld richting het ontbreken van enige privacy bescherming bij het nieuwe systeem :)

En wat betreft die spitsheffing: gaat die alleen gelden op plekken waar vaak files staan? Zeg maar de Randstad? Want daar heb je in ieder geval nog het alternatief van het OV. (ja,ja ik weet dat je daar ook niet echt vrolijk van wordt).
Voor mij is het OV geen optie... Ik vind autorijden gewoon te leuk :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Arjen

Wat betreft het OV. Dat ben ik met je eens. Ik denk dat de meeste mensen, ookal hebben ze de optie van het OV, liever gewoon aanschuiven in de file.

Wat betreft de provincie en de BPM: dit zijn 2 verschillende dingen. BPM betaal je bij de aanschaf van een auto. Als men die afschaft dan worden nieuwe auto's duizenden euro's goedkoper. Alleen raak je je tweedehandsauto, waar je wel BPM over hebt betaald, natuurlijk aan de straatstenen niet meer kwijt.

De provincie verhoogt de wegenbelasting met provinciale opcenten. Dit deel gaat men dus op een andere manier terug proberen te halen. Maar procentueel gezien maakt dit maar een klein gedeelte uit van de wegenbelasting.

Maar je hebt gelijk dat er eerst gewoon duidelijkheid moet zijn voordat je serieuze berekeningen op de hele zaak los kunt laten. Er zitten nu nog veels te veel aannames is
Tim

De autoverkopen zullen hier ook nog wel het nodige van merken, ken genoeg gevallen van mensen die nu wel iets anders willen kopen maar lekker afwachten aangezien je met die BPM grap niet nat wil gaan.
-jacco-
Über-Spammer

You're right, had even de BPM en MRB door elkaar gehaald :beer:

FF snel lezen :wink:
Tom
Moderator

een nieuwe leuke auto kopen is gewoon altijd enorm duur. De afschrijving is echt om ziek van te worden. Alleen de meesten mensen die een nieuwe rijden die vergeten dat altijd voor het gemak volgens mij.
-jacco-
Über-Spammer

Om een eerdere discussie weer aan te slingeren:
De Rouwe: ''Nu gaan de inkomsten uit de vaste autobelastingen overal en nergens naartoe. De inkomsten van de kilometerheffing worden zo teruggegeven aan automobilisten.''
http://www.nu.nl/politiek/2130299/cda-z ... wegen.html

Succes!!! :D
Daniël W.
Car: 5TL-T

@jacco et al: Er is al genoeg bekend...gewoon goed zoeken:
Nieuwe situatie
Nadat de kilometerheffing is ingevoerd betalen wij geen BPM (CO2 heffing) meer bij aanschaf. De auto zal in aanschaf dan ook fors goedkoper worden. Wanneer u op uw kentekenbewijs deel 1a (voertuigbewijs) kijkt staat daar een bedrag aan bruto BPM opgenomen. Dit bedrag zal een nieuwe auto goedkoper worden in aanschaf. Ook hoeft er geen motorrijtuigenbelasting meer betaald te worden.
Invoeringskosten
De kosten van de invoering zullen gedragen worden door onze overheid. De eerste aanschaf van het registratiekastje is voor rekening van onze overheid.
Wijze van invoeren
Vanaf 2012 zullen alle personenauto’s, bestelauto en vrachtauto’s worden voorzien van een kilometerheffingregistratiebox. Voor de invoering kan niet vrijwillig worden gekozen. Aan de hand van de eerste twee cijfers in het kenteken wordt de automobilist opgeroepen tot de inbouw van de box. Nadat deze is in gebouwd en geactiveerd vervalt per direct de houderschapsbelasting.
Tarieven personenauto
2012: 3,0 cent/km
2013: 3,5 cent/km
2014: 4,0 cent/km
2015: 4,6 cent/km
2016: 5,3 cent/km
2017: 6,1 cent/km
2018: 6,7 cent/km

De tarieven voor de bestel- en vrachtauto zijn op dit moment nog niet bekend (nov 2009)
Spitstarief
In eerste instantie geldt er één tarief voor alle wegen op alle tijdstippen in Nederland. De wet is echter voorbereid om een spitstarief te kunnen heffen. Op in de wet aangewezen knooppunten kan dan een hoger tarief worden geheven. Deze knooppunten zijn nog niet aangewezen maar het ligt voor de hand dat de regio’s Utrecht, Amsterdam, Rotterdam en Den Haag op deze lijst zullen verschijnen. Er kan dan tijdens de spits bijv. tussen 7 en 9 uur ’s morgens en tussen 4 en 6 in de middag een verhoogde kilometerprijs worden berekend.
Privacy
De gegevens die worden verzameld gaan naar een private partij die de gegevens verwerkt. Uit deze verwerking komt een bedrag en deze zal in rekening worden gebracht door het CJIB. Op de maandelijkse factuur zal geen informatie komen te staan over de gereden routes en bezochte plaatsen.
En nog de leukste:
Effecten kilometerheffing
Met de kilometerheffing zal het gedrag van de autorijder worden bepaald. Voor elke gereden kilometer moet straks (extra) betaald worden. Er wordt daarbij geen onderscheid gemaakt tussen de kilometers die worden afgelegd op de snelweg of de wegen daaromheen. De verwachting is dat door de prijsprikkel per kilometer het aantal autokilometers afneemt met 15% en dat de files met 50% zullen afnemen. Minder kilometers betekent ook minder kans op verkeersslachtoffers. De afname van het aantal verkeersdoden wordt geprognosticeerd op 7%.
Tom
Moderator

"de invoerings kosten en kosten van het 1e kastje zijn voor rekening van de overheid". Tja, aangezien die geen geldboompjes hebben op het binnenhof komt dat gewoon neer op belastinggeld toch.......

En die afname van verkeersslachtoffers is ook tamelijk discutabel aangezien ze een toename van het aantal motorrijders verwachten. En die willen nog wel eens met hun kop in de vangrail belanden........
Tim

-jacco- schreef:Om een eerdere discussie weer aan te slingeren:
De Rouwe: ''Nu gaan de inkomsten uit de vaste autobelastingen overal en nergens naartoe. De inkomsten van de kilometerheffing worden zo teruggegeven aan automobilisten.''
http://www.nu.nl/politiek/2130299/cda-z ... wegen.html

Succes!!! :D
Ik vond het al een stel dromers, nu weet ik het zeker...
Riël
Über-Spammer

Tom schreef:"de invoerings kosten en kosten van het 1e kastje zijn voor rekening van de overheid". Tja, aangezien die geen geldboompjes hebben op het binnenhof komt dat gewoon neer op belastinggeld toch.......

En die afname van verkeersslachtoffers is ook tamelijk discutabel aangezien ze een toename van het aantal motorrijders verwachten. En die willen nog wel eens met hun kop in de vangrail belanden........
Het komt allemáál neer op belastinggeld, wat een non-argument. De overheid heeft nu eenmaal geen ander geld :)
-jacco-
Über-Spammer

Daniël W. schreef:@jacco et al: Er is al genoeg bekend...gewoon goed zoeken:
I know, maar er zitten nog veel te veel haken en ogen aan die nog niet ingevuld zijn...
Daarom kan er echt geen serieuze berekening op losgelaten worden :) ;)
Als de plannen doorgaan zoals ze op tafel liggen, ziet het er niet echt rooskleurig uit voor de meeste autorijders :)
Nieuwe situatie
Nadat de kilometerheffing is ingevoerd betalen wij geen BPM (CO2 heffing) meer bij aanschaf. De auto zal in aanschaf dan ook fors goedkoper worden. Wanneer u op uw kentekenbewijs deel 1a (voertuigbewijs) kijkt staat daar een bedrag aan bruto BPM opgenomen. Dit bedrag zal een nieuwe auto goedkoper worden in aanschaf. Ook hoeft er geen motorrijtuigenbelasting meer betaald te worden.
Ik geloof niet dat BPM een CO2 heffing is... BPM is xxx% van aanschafprijs, heeft nada met CO2 te maken :)
MRB komt al meer in die richting, maar is het ook niet helemaal :)
En wanneer gaat de BPM daadwerkelijk naar nihil?
Dit jaar was het 1.5% ofzo, van het percentage, dus in werkelijkheid weer minder als men dacht...
Inderdaad, niet toe te schrijven aan de regelgever, maar iets duidelijkere verwoording had op zijn plaats geweest :)
Invoeringskosten
De kosten van de invoering zullen gedragen worden door onze overheid. De eerste aanschaf van het registratiekastje is voor rekening van onze overheid.
Zoals Tom al aangeeft... BS van de bovenste plank... |:
Had mijn en jullie belastinggeld gebruikt om zo'n 10 jaar geleden al te beginnnen met het verbreden van wegen...
Vooruitzien is regeren is het spreekwoord toch? Daar ligt ook gelijk het hele probleem :~
Wijze van invoeren
Vanaf 2012 zullen alle personenauto’s, bestelauto en vrachtauto’s worden voorzien van een kilometerheffingregistratiebox. Voor de invoering kan niet vrijwillig worden gekozen. Aan de hand van de eerste twee cijfers in het kenteken wordt de automobilist opgeroepen tot de inbouw van de box. Nadat deze is in gebouwd en geactiveerd vervalt per direct de houderschapsbelasting.
Tarieven personenauto
2012: 3,0 cent/km
2013: 3,5 cent/km
2014: 4,0 cent/km
2015: 4,6 cent/km
2016: 5,3 cent/km
2017: 6,1 cent/km
2018: 6,7 cent/km

De tarieven voor de bestel- en vrachtauto zijn op dit moment nog niet bekend (nov 2009)
Waarom die verdubbeling van de kilometerprijs?
Om te compenseren dat de BPM wordt afgeschaft?
Meeste mensen zullen gewoon doorrijden met een auto en hebben die BPM dus al gewoon afgetikt...
Spitstarief
In eerste instantie geldt er één tarief voor alle wegen op alle tijdstippen in Nederland. De wet is echter voorbereid om een spitstarief te kunnen heffen. Op in de wet aangewezen knooppunten kan dan een hoger tarief worden geheven. Deze knooppunten zijn nog niet aangewezen maar het ligt voor de hand dat de regio’s Utrecht, Amsterdam, Rotterdam en Den Haag op deze lijst zullen verschijnen. Er kan dan tijdens de spits bijv. tussen 7 en 9 uur ’s morgens en tussen 4 en 6 in de middag een verhoogde kilometerprijs worden berekend.
Haakje en oogje...
Of we doen heel Nederland om het makkelijker te maken, zijn we sneller klaar ook...
En in het weekend? Er wordt alleen aangegeven dat er knooppunten aangewezen worden... En als er geen file staat?...
Privacy
De gegevens die worden verzameld gaan naar een private partij die de gegevens verwerkt. Uit deze verwerking komt een bedrag en deze zal in rekening worden gebracht door het CJIB. Op de maandelijkse factuur zal geen informatie komen te staan over de gereden routes en bezochte plaatsen.
Haakje en oogje...
Ik wil niet dat er ergens opgeslagen wordt waar ik geweest ben, hoe hard ik gereden heb en noem het maar op...
En ja, ik weet dat het nu ook allemaal te achterhalen is, maar als dit opgeslagen wordt kan het door teveel partijen "gebruikt" worden, dat zint me gewoon niet...
Wat er nog resteert van privacy wil ik houden..
En nog de leukste:
Effecten kilometerheffing
Met de kilometerheffing zal het gedrag van de autorijder worden bepaald. Voor elke gereden kilometer moet straks (extra) betaald worden. Er wordt daarbij geen onderscheid gemaakt tussen de kilometers die worden afgelegd op de snelweg of de wegen daaromheen. De verwachting is dat door de prijsprikkel per kilometer het aantal autokilometers afneemt met 15% en dat de files met 50% zullen afnemen. Minder kilometers betekent ook minder kans op verkeersslachtoffers. De afname van het aantal verkeersdoden wordt geprognosticeerd op 7%.
[/quote]
Alleen maar aannames en schattingen om het verhaal mooier te maken dan het is... Waar zijn de onderzoeken, er is mij nooit gevraagd of ik minder zal rijden na invoeren van de kilometerheffing...
Tom
Moderator

Riël schreef:
Tom schreef:"de invoerings kosten en kosten van het 1e kastje zijn voor rekening van de overheid". Tja, aangezien die geen geldboompjes hebben op het binnenhof komt dat gewoon neer op belastinggeld toch.......

Het komt allemáál neer op belastinggeld, wat een non-argument. De overheid heeft nu eenmaal geen ander geld :)
Dat weet ik ook wel Riel, overheidsgeld is immer belastinggeld. Maar zo kan ik het ook rooskleurig laten blijken. Er zijn genoeg mensen die die link niet helemaal leggen volgens mij.
Riël
Über-Spammer

-jacco- schreef:
Daniël W. schreef:@jacco et al: Er is al genoeg bekend...gewoon goed zoeken:
I know, maar er zitten nog veel te veel haken en ogen aan die nog niet ingevuld zijn...
Daarom kan er echt geen serieuze berekening op losgelaten worden :) ;)
Als de plannen doorgaan zoals ze op tafel liggen, ziet het er niet echt rooskleurig uit voor de meeste autorijders :)
Dat is gewoon niet waar. Als je zegt het ziet er niet rooskleurig uit voor VEEL autorijders, dan wel.

De persoon die over 5 jaar 15.000 kilometer rijdt is sowieso goedkoper uit en al helemaal als ie besluit een nieuw autotje te kopen. En die rijdt gemiddeld. Rijd je meer dan gemiddeld, ga je meer betalen. Rijd je minder, dan minder. In mijn optiek is dat een eerlijke verdeling. Niet goed voor mij, maar ik kan hiet niet oneerlijk noemen.
Riël
Über-Spammer

Tom schreef:
Riël schreef:

Dat weet ik ook wel Riel, overheidsgeld is immer belastinggeld. Maar zo kan ik het ook rooskleurig laten blijken. Er zijn genoeg mensen die die link niet helemaal leggen volgens mij.
Nee maar je kan dat punt dan niet inbrengen. Ofwel het wordt van belastinggeld betaald (overheid betaald) of we betalen nog eens wat extra's erbovenop (wij betalen). Nou beter dan geval één krijg je het niet natuurlijk. Of dat goed is, is een tweede, maar een punt van discussie kun je het niet noemen.
-jacco-
Über-Spammer

Riël schreef: Dat is gewoon niet waar. Als je zegt het ziet er niet rooskleurig uit voor VEEL autorijders, dan wel.
Ok, mee eens... (Y)

De persoon die over 5 jaar 15.000 kilometer rijdt is sowieso goedkoper uit en al helemaal als ie besluit een nieuw autotje te kopen. En die rijdt gemiddeld. Rijd je meer dan gemiddeld, ga je meer betalen. Rijd je minder, dan minder. In mijn optiek is dat een eerlijke verdeling. Niet goed voor mij, maar ik kan hiet niet oneerlijk noemen.
Goedkoper uit is gebaseerd op?
Als ie 14.000 km daarvan in de spits rijdt is diegene misschien wel veel duurder uit...

Ik snap je gedachtengang echt wel hoor, hoe meer je rijdt hoe meer betaald is ook eerlijk, volledig mee eens...
De uitwerking slaat gewoon nergens op en is wel oneerlijk zolang er nog zoveel onduidelijk is... :)
Daarnaast... Ik betaal al meer als ik meer rijdt in de vorm van die ongelofelijke belastingen en accijnzen die op benzine zitten...
Verdwijnen deze belastingen en accijnzen dan ook?
(Het wordt dat ik eens al mijn kwartjes van Kok terug ga vragen (0) )
Waarom een nieuw systeem dat er vooralsnog zeer onredelijk uitziet, ontzettend veel geld kost en ook nog eens de privacy (-mogelijk-) aantast voorzover we dat nog hebben...
Don't fix it if it ain't broken :beer:

En ik weet het... jij gaat volledig langs het privacy-aspect... Ik niet :)
Plaats reactie