Zeg nee tegen km heffing site is online
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Dacht dat hier leifhebbers zaten die graag een stukje gaan rijden, met deze regelingen kan je dat in 2014 ongeveer wel vergeten.
Valt me erg tegen dat maar een paar mensen dit serieus nemen.
Valt me erg tegen dat maar een paar mensen dit serieus nemen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
1 topic lijkt mij voldoende.Luco/Alpine-racer schreef:Met dit kabinet loopt het wel zon vaart, zie andere beloftes die ze gedaan hebben. Dus nu je stem laten horen aan de complete politiek door de petities te tekenen.Tim schreef:Het idee dat iemand me volgt bevalt me niet maar kan ik in het ergste geval nog wel mee leven. Als er ook concequenties aan hangen wel, ik ben geen debiel (ja komt u maar heren) maar rijd wel geregeld te hard en op een rustige snelweg is de snelheid al vlot 150 a 160. Het mag niet, simpel maar met zo'n ding in de auto zou ik wel erg verdrietig worden en me zelfs af gaan vragen of ik dan nog wel door wil gaan hier in NL.
Maargoed, ik denk dat het niet zo'n vaart loopt. Eerst maar eens afwachten op een volgend kabinet en zien wat die doen.
Zondag gaat de speciale site de lucht in en zal hier een apart topic ervoor openen indien dat mag.
Heel nederland gaat volgespamt worden met die site
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
Naar een land waar ze eerst kijken of er niets is waar ze op kunnen besparen door doeltreffende maatregelen te nemen, ipv eerst te kijken of de hard werkende burger wellicht via een of andere weg nog meer geld uit zijn/haar tas geklopt kan wordenTim schreef:Waar gaan we naartoe JP? Ergens in de buurt van een circuit?

Oja, een plaatsje in de buurt van de Ring kon wel bevallen hoor, zijn zelfs eens aan het kijken wat mogelijk is in Dld, zitten alleen met reiskilometers dan.
Eens afwachten wat hiermee gebeurd, kan ook zijn dat de regering nu verschrikkelijk hoog inzet, om later met een iets milder alternatief te komen waar je blij mee bent omdat ze deze verzinszels dan in de koelkast zetten

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
goed initiatief
ben tegen, iedereen rijd is te hard, ook tijdens de trajekt controle.
wie heeft ze niet gehad 12 euro, 14 euro, enz.
dus heel NL word zo een grote traject controle.
ook wat eerder is genoemd, heb je bijv een zeldzame duure auto, kunnen ze hem makelijk traceren.
alles wat electronies is is namelijk te hacken.
hiermee gaan ze duidelijk een stap te ver....

ben tegen, iedereen rijd is te hard, ook tijdens de trajekt controle.
wie heeft ze niet gehad 12 euro, 14 euro, enz.
dus heel NL word zo een grote traject controle.
ook wat eerder is genoemd, heb je bijv een zeldzame duure auto, kunnen ze hem makelijk traceren.
alles wat electronies is is namelijk te hacken.
hiermee gaan ze duidelijk een stap te ver....
Ik merk dat er een heel aantal mensen helemaal niks op hebben met hun privacy... 
Het idee van rekeningrijden op zich is natuurlijk best goed. Je betaald per gereden kilometer, dus is het eerlijker dan het huidige systeem. Wat iedereen wel even vergeet, is dat daar veel gemakkelijkere en goedkopere manieren voor zijn. 1 voorbeeld: Stop alles in brandstofaccijns. Iemand die veel rijdt, betaalt meer en als je een auto hebt die zuipt, dan betaal je automatisch ook meer. Het enige wat niet gestuurd kan worden, is wanneer je rijdt.
Dus de overheid gaat een miljarden-kostend project starten, uitsluitend om mensen te ontmoedigen om in de spits te rijden? Ja, jongens... Geloven jullie het zelf?
Nee, de overheid gaat je continu controleren. In het begin zal dat misschien niet zo'n vaart lopen, maar denk niet dat ze de mogelijkheden van zo'n systeem niet zullen gaan gebruiken. Je vrijheid is volledig weg... Je wordt een speelpop van de overheid die continu grip op je heeft.
Andere voorbeelden: 'slimme' energiemeters, cameratoezicht, microchips in consumentenproducten, op afstand uitleesbare vingerafdruk in je paspoort en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En ik weet nu al dat mensen het als onzin gaan beschouwen, maar denk na over wat we allemaal door onze strot geduwd krijgen en accepteer niet zomaar alles. Blijf kritisch en laat je niet alles zomaar opdringen.

Het idee van rekeningrijden op zich is natuurlijk best goed. Je betaald per gereden kilometer, dus is het eerlijker dan het huidige systeem. Wat iedereen wel even vergeet, is dat daar veel gemakkelijkere en goedkopere manieren voor zijn. 1 voorbeeld: Stop alles in brandstofaccijns. Iemand die veel rijdt, betaalt meer en als je een auto hebt die zuipt, dan betaal je automatisch ook meer. Het enige wat niet gestuurd kan worden, is wanneer je rijdt.
Dus de overheid gaat een miljarden-kostend project starten, uitsluitend om mensen te ontmoedigen om in de spits te rijden? Ja, jongens... Geloven jullie het zelf?
Nee, de overheid gaat je continu controleren. In het begin zal dat misschien niet zo'n vaart lopen, maar denk niet dat ze de mogelijkheden van zo'n systeem niet zullen gaan gebruiken. Je vrijheid is volledig weg... Je wordt een speelpop van de overheid die continu grip op je heeft.
Andere voorbeelden: 'slimme' energiemeters, cameratoezicht, microchips in consumentenproducten, op afstand uitleesbare vingerafdruk in je paspoort en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En ik weet nu al dat mensen het als onzin gaan beschouwen, maar denk na over wat we allemaal door onze strot geduwd krijgen en accepteer niet zomaar alles. Blijf kritisch en laat je niet alles zomaar opdringen.
Geheel mee eens!
Al is rekening rijden niet de oplossing.
Al is rekening rijden niet de oplossing.
-
- Moderator
- Car: MB
"rekening rijden" is wel de oplossing. Omdat het gewoon het eerlijkste is. Dit huidige voorstel tot uitwerking van het plan is echter grote bagger.
En dat van die brandstofprijzen is voor de overheid waarschijnlijk niet zo interessant. A kunnen ze geen invloed op tijd en traject uitoefenen en B wordt dat een grote rel mbt de pomphouders in de grensstreken.
En dat van je privacy is allemaal leuk en aardig maar daar lijkt in praktijk niemand om te geven:
- Telefoon op zak
- GPS TOMTOM aan de ruit
- Pinnen waar we kunnen
- Creditcard
- Airmiles en bonus kaarten
- ......
- ......
En dat van die brandstofprijzen is voor de overheid waarschijnlijk niet zo interessant. A kunnen ze geen invloed op tijd en traject uitoefenen en B wordt dat een grote rel mbt de pomphouders in de grensstreken.
En dat van je privacy is allemaal leuk en aardig maar daar lijkt in praktijk niemand om te geven:
- Telefoon op zak
- GPS TOMTOM aan de ruit
- Pinnen waar we kunnen
- Creditcard
- ......
- ......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Wat een gelul Tom, dat zijn allemaal vrije keuzes.Tom schreef:"rekening rijden" is wel de oplossing. Omdat het gewoon het eerlijkste is. Dit huidige voorstel tot uitwerking van het plan is echter grote bagger.
- Telefoon op zak
- GPS TOMTOM aan de ruit
- Pinnen waar we kunnen
- Creditcard
- ......
- ......
Verder gaat vanaf 2014 tot 2018 de km ruim 300% omhoog en is onevenredig verdeeld, alleen als je een nieuwe auto koopt is het betaalbaar.
-
- Moderator
wat nou gelul, ik moet de eerste Wereldbewoner nog tegenkomen die verplicht wordt auto te rijden. Al ben ik het met je eens dat er niet altijd goede alternatieven zijn.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het met het huidige voorstel NIET eens, maar de privacy aspecten windt ik me niet zo over op.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het met het huidige voorstel NIET eens, maar de privacy aspecten windt ik me niet zo over op.
eeeh,
ben verplicht om een auto te hebben.
ben vaak klaar met werken midden in de nacht, openbaar vervoer is dan niet mogelijk.
woon op 25 km van mijn werk dus fietsen is geen optie.
dus moet nu zwaar gaan betalen of een andere baan zoeken
ben verplicht om een auto te hebben.
ben vaak klaar met werken midden in de nacht, openbaar vervoer is dan niet mogelijk.
woon op 25 km van mijn werk dus fietsen is geen optie.
dus moet nu zwaar gaan betalen of een andere baan zoeken

Idd, Vinnie gaat maar lekker 50km lopen.

jaloers ofzo?? (zo komt 't wel over..) zoek zelf een andere/betere baan dan waarbij je een leasebak krijgt, alles is een keuze of nietTom schreef:leaserijders aanpakken ben ik wel voor![]()
![]()
![]()
![]()
. Meteen al die tankpassen innemen en nooit meer een nieuwe lease auto uitdelen.

Trust me. I know what I'm doing.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Door de lauwe reacties van vele automobilisten krijgt de regering dus de kans dit erdoor te rammen.
Dezelfde mensen die nu zo lauw reageren, schreeuwen na de invoering het hardste dat het toch niet normaal is allemaal.
Ja jammer, te laat, u bent wederom genaaid.

Dezelfde mensen die nu zo lauw reageren, schreeuwen na de invoering het hardste dat het toch niet normaal is allemaal.

Ja jammer, te laat, u bent wederom genaaid.

-
- Moderator
Xabre schreef:Idd, Vinnie gaat maar lekker 50km lopen.
jaloers ofzo?? (zo komt 't wel over..) zoek zelf een andere/betere baan dan waarbij je een leasebak krijgt, alles is een keuze of nietTom schreef:leaserijders aanpakken ben ik wel voor![]()
![]()
![]()
![]()
. Meteen al die tankpassen innemen en nooit meer een nieuwe lease auto uitdelen.
![]()
nee hoor, ik heb zelf twee prima auto's. Wat mijn bezwaar ertegen is: Vroeger kreeg je een auto van de zaak als je er daadwerkelijk eentje nodig had voor je werk. Dus dan bedoel ik niet de koffiejuf en de kantoorpik die heel de dag op de zaak zijn maar de mannen en vrouwen die serieus veel moeten rijden voor hun baas buiten de woon/werk km's om. Die mensen mogen van mij best een lease auto rijden. En dan het andere punt. Fabrikanten steken miljoenen tot miljarden in het zuiniger maken van auto's (goed punt). Vervolgens wil de overheid hiervan de verkoop stimuleren (goed punt) maar dat doen ze dan door de bijtelling te verlagen voor dergelijke auto's (op zich geen verkeerd punt, enkel is het niet helemaal eerlijk). Vervolgens komt de leaserijder en die laat die auto toch enkel onder vollast werken (doei zuinige verbuik) en ragt maar wat raak. Kan aan mij liggen, maar door dat gesmijt met brandstof komen die auto's waar zoveel in geinvesteerd is natuurlijk niet tot hun recht. En dat is in mijn ogen toch een zaak waar de overheid de plank wat misslaat.
is er ergens een site waar ik kan zien wat het mij persoonlijk per maand gaat kosten?
Immer wieder die verdammte Holländer
Sorry maar mensen die de complete grip op de realiteit kwijt zijn en alleen maar doemdenken hebben we ook niks aan Merijn. Nou hoor jezelf.Merijn schreef:
.
Het is erg goed als we ons allemaal erg bewust zijn van wat er gaande is, en zeker kritisch blijven op het gebied van privacy, maar ik heb nog wel vertrouwen in onze overheid. Dat ze niet altijd de juiste keuzes maken is twee.
-
- Moderator
http://www.berekenkilometerprijs.nl/-Ray- schreef:is er ergens een site waar ik kan zien wat het mij persoonlijk per maand gaat kosten?
Alleen die site werkt niet echt voor ouder barrels volgens mij.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dat vertrouwen beschamen ze keer op keer en zullen ze nu ook doenRiël schreef:Sorry maar mensen die de complete grip op de realiteit kwijt zijn en alleen maar doemdenken hebben we ook niks aan Merijn. Nou hoor jezelf.Merijn schreef:
.
Het is erg goed als we ons allemaal erg bewust zijn van wat er gaande is, en zeker kritisch blijven op het gebied van privacy, maar ik heb nog wel vertrouwen in onze overheid. Dat ze niet altijd de juiste keuzes maken is twee.

Kijk, daar ben ik het wel mee eens.Tom schreef:Xabre schreef:Idd, Vinnie gaat maar lekker 50km lopen.
![]()
![]()
![]()
![]()
nee hoor, ik heb zelf twee prima auto's. Wat mijn bezwaar ertegen is: Vroeger kreeg je een auto van de zaak als je er daadwerkelijk eentje nodig had voor je werk. Dus dan bedoel ik niet de koffiejuf en de kantoorpik die heel de dag op de zaak zijn maar de mannen en vrouwen die serieus veel moeten rijden voor hun baas buiten de woon/werk km's om. Die mensen mogen van mij best een lease auto rijden. En dan het andere punt. Fabrikanten steken miljoenen tot miljarden in het zuiniger maken van auto's (goed punt). Vervolgens wil de overheid hiervan de verkoop stimuleren (goed punt) maar dat doen ze dan door de bijtelling te verlagen voor dergelijke auto's (op zich geen verkeerd punt, enkel is het niet helemaal eerlijk). Vervolgens komt de leaserijder en die laat die auto toch enkel onder vollast werken (doei zuinige verbuik) en ragt maar wat raak. Kan aan mij liggen, maar door dat gesmijt met brandstof komen die auto's waar zoveel in geinvesteerd is natuurlijk niet tot hun recht. En dat is in mijn ogen toch een zaak waar de overheid de plank wat misslaat.

Trust me. I know what I'm doing.
Die vind dat ik maar moet gaan emigreren, in Zweden loopt aardig wat natuurschoon rond had ik begrepen.
Ik had eens even gauw wat zitten kijken op een berekeningssite, dat gaat echt nergens meer over......
In 2018 betaal je voor een Prius uit 2009 met een uitstoot van 92g/km gewoon dik 3 mille per jaar als je 20.000 km per jaar rijdt waarvan 15.000 in de spits.
Ik zal nog maar eens roepen wat ik al jaren roep, Nederland is een KUTland!
Maareh, nuttig posten moet jij af en toe ook nog leren is het niet?

Ik had eens even gauw wat zitten kijken op een berekeningssite, dat gaat echt nergens meer over......
In 2018 betaal je voor een Prius uit 2009 met een uitstoot van 92g/km gewoon dik 3 mille per jaar als je 20.000 km per jaar rijdt waarvan 15.000 in de spits.

Ik zal nog maar eens roepen wat ik al jaren roep, Nederland is een KUTland!
Maareh, nuttig posten moet jij af en toe ook nog leren is het niet?

-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Ik begin me er een beetje in te verdiepen, het idee van rekeningrijden vond ik altijd wel leuk.. maar niet als dat betekent dat het duurder wordt dan het nu is..Bedankt!
Je bent de 750e persoon die deze petitie ondertekend heeft.

Dus, heb in ieder geval de petitie getekend (toevallig op 2 verschillende sites al)
En dat gedoe met bouwjaar, ik wil toch zeker zelf kiezen wat voor auto ik ga rijden, zal toch raar zijn als je moet kiezen voor of een auto van voor 1987, of een auto van na 2003 om maar wat te noemen, en dat alle bouwjaren daartussenin onevenredig duur zijn

Laatst gewijzigd door Edward op za 21 nov 2009 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Kolere, 2,84 eurocent de kilometer voor een Clio RS
en daar begint het mee! Beetje vreemd ook als je bedenkt dat er nu al veel mensen belastingvrij rondkruipen in een ouwe diesel taxi; moet je kijken wat dat voor ellende uitbraakt...
Maar goed; het hele land staat knettervast, tot aan de zondagmiddag aan toe, dus er zal wel iets moeten gebeuren. Helaas is dankzij de milieu activisten de mogelijkheid er niet om de snelwegen uit te breiden dus dat valt af. Beetje vreemd want volgens mij ben je een groot deel van de CO2 uitstoot al kwijt als iedereen gewoon door kan rijden (?). Verder is er geen geld voor uitbreiding van het wegennet want de accijns op brandstof, de belastingen op de auto en de bekeuringen worden grotendeels gebruikt om andere gaten te dichten.
Ik heb in ieder geval geen zin om met een kastje rond te rijden, ik zou met net een crimineel voelen. Verder vind ik de voorlichting, zoals gewoonlijk, ver beneden de maat. Ik heb de petitite dus maar getekend.
Overigens lijkt het me veel zinvoller om gewoon masaal maar eens een weekje niet te tanken of te hard te rijden als vorm van protest. Ik geloof dat ze het in Den Haag knap benauwd gaan krijgen als ze die inkomsten missen. Helaas is Nederland niet echt het land van de acties; hier wordt gewoon gezeurd maar verder komen we niet. In Frankrijk gooien ze gewoon de hele boel plat en vaak met goed gevolg ook nog!

Maar goed; het hele land staat knettervast, tot aan de zondagmiddag aan toe, dus er zal wel iets moeten gebeuren. Helaas is dankzij de milieu activisten de mogelijkheid er niet om de snelwegen uit te breiden dus dat valt af. Beetje vreemd want volgens mij ben je een groot deel van de CO2 uitstoot al kwijt als iedereen gewoon door kan rijden (?). Verder is er geen geld voor uitbreiding van het wegennet want de accijns op brandstof, de belastingen op de auto en de bekeuringen worden grotendeels gebruikt om andere gaten te dichten.
Ik heb in ieder geval geen zin om met een kastje rond te rijden, ik zou met net een crimineel voelen. Verder vind ik de voorlichting, zoals gewoonlijk, ver beneden de maat. Ik heb de petitite dus maar getekend.
Overigens lijkt het me veel zinvoller om gewoon masaal maar eens een weekje niet te tanken of te hard te rijden als vorm van protest. Ik geloof dat ze het in Den Haag knap benauwd gaan krijgen als ze die inkomsten missen. Helaas is Nederland niet echt het land van de acties; hier wordt gewoon gezeurd maar verder komen we niet. In Frankrijk gooien ze gewoon de hele boel plat en vaak met goed gevolg ook nog!
hoofdredacteur Alpine Magazine Club Renault Sportives
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Aaaai.. nu raak je iemand hierTijmen schreef:als je bedenkt dat er nu al veel mensen belastingvrij rondkruipen in een ouwe diesel taxi; moet je kijken wat dat voor ellende uitbraakt...

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Voorlopig al 800 binnen een dag 

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Waaronder 1tje van mijLuco/Alpine-racer schreef:Voorlopig al 800 binnen een dag

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Aangezien wij Nederlanders "kuddedieren" zijn, hieronder NOGMAALS het schrijven van de Raad van State die eigenlijk een bindend advies geeft aan de Eeste Kamer of dit hoofdstuk over rekeningrijden wel of niet doorgaat.....
Zoals het er nu naaruitziet, lijkt de kans dat het doorgaat nihil ... dat is al bekend sinds dit voorjaar ...

Zoals het er nu naaruitziet, lijkt de kans dat het doorgaat nihil ... dat is al bekend sinds dit voorjaar ...

En ja. Ik heb de petitie ook getekend. 3 mille per jaar uitgeven voor een Clio uit 91.... Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt...Arco Straver schreef:http://www.automotive-online.nl/home/67 ... ffing.htmlRaad van State laakt kilometerheffing
19-11-2009 14:49
De Raad van State is kritisch over het kabinetsplan voor de kilometerheffing. Afgelopen voorjaar heeft De Raad in een brief aan minister Eurlings laten weten dat ze geen positief advies over de plannen kon uitbrengen. De brief is deze week openbaar gemaakt.
De invoering is volgens de Raad “een complex project”. Ze zet onder meer vraagtekens bij satelliettechniek als basis voor de heffing. “De satelliettechniek is nog geen beproefd systeem. De toelichting (van het ministerie - red.) ademt een sfeer van onfeilbaarheid van de techniek. De Raad betwijfelt echter of dit terecht is.”
De Raad wijst verder op het belang van een gezond evenwicht tussen “de belangen van de heffende overheid en de rechtsbescherming van betalende burger”. Ze vreest verder dat, als niet aan de technische voorwaarden kan worden voldaan, er geen draagvlak meer is onder de automobilisten.
Bekijk HIER de brief van de Raad van State.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"