ACT: Laguna
-
- Über-Spammer
Mijn schoonpa heeft hetzelfde aan de hand met zijn Laguna 1, ook alleen met achteruitrijden. Heb er nog niet naar kunnen kijken, maar ben aan het denken richting aandrijfas/toplager. hij maakt het geluid niet continu, af en toe *toing* *toing* en dat was het.
toplagers zijn in een keer vervangen samen met de veerpootlagers (komen in een complete set). aandrijfas zo op het eerste oog niks mee aan de hand. morgen maar eens op een brug kijken.
dit is geen kloink maar echt een harde droge tik.
dit is geen kloink maar echt een harde droge tik.
Immer wieder die verdammte Holländer
mooi. kom je m ook brengen op bestelling? dan heb ik thee met iets uit de koektrommel 

wel opschieten, wie weet heb ik van de week helemaal nergens tijd voor 
ennnn... kwam op MP deze Laguna V6 tegen met zo te zien originele Carminat navigatie:
http://link.marktplaats.nl/269638208
waar zit dat schermpie dan? boven in het dash waar je nu je radio station en temp kan aflezen?

ennnn... kwam op MP deze Laguna V6 tegen met zo te zien originele Carminat navigatie:
http://link.marktplaats.nl/269638208
waar zit dat schermpie dan? boven in het dash waar je nu je radio station en temp kan aflezen?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Vandaag een proefrit gemaakt in een Laguna coupe 2.0 16v turbo 205pk, man wat rijdt dat fijn zeg! 

-
- Car: R19.R
Fijn he 

Nou inderdaad zeg! Ik rijdt voor m'n werk toch wel aardig wat "speciaale" auto's o.a Touareq, phaethon, A6, A8 enz, (misschien geen goeie vergelijking) Maar wat rijdt die coupe toch lekker zeg! Lekker stil en soepel! Afwerking die eigenlijk Renault zelf ontstijgt/overtreft! 

-
heb nu zelf ook een probleem, misschien is het bekent hier.
mijn laguna 1 (facelift) lekt water via de achterportieren naar binnen.
ik loop al een tijdje te zoeken, maar kan niet vinden waar dit wel moet komen.
iemand een idee?? graag zelfs
mijn laguna 1 (facelift) lekt water via de achterportieren naar binnen.
ik loop al een tijdje te zoeken, maar kan niet vinden waar dit wel moet komen.
iemand een idee?? graag zelfs
-
- Contacteer:
- Deurrubbers zijn kapot.
- De deurpanelen een keer opnieuw afkitten.
- De deurpanelen een keer opnieuw afkitten.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
Ja ze hebben er echt serieus werk van gemaaktARNO16V schreef:Nou inderdaad zeg! Ik rijdt voor m'n werk toch wel aardig wat "speciaale" auto's o.a Touareq, phaethon, A6, A8 enz, (misschien geen goeie vergelijking) Maar wat rijdt die coupe toch lekker zeg! Lekker stil en soepel! Afwerking die eigenlijk Renault zelf ontstijgt/overtreft!

vraagje:
mijn accu is gister bijna overleden omdat mn keurmeester de lampen te lang aan had laten staan.
Dit betekent dus dat hij binnen 40 minuten leeg getrokken is.
Nu werd aangeraden een andere accu aan te schaffen omdat zo'n snelle leegloop niet oke was.
Nu is mijn vraag of ik die zomaar kan vervangen, of slaat mijn elektronica dan op hol ?
Het is immers een Laguna II...
mijn accu is gister bijna overleden omdat mn keurmeester de lampen te lang aan had laten staan.
Dit betekent dus dat hij binnen 40 minuten leeg getrokken is.
Nu werd aangeraden een andere accu aan te schaffen omdat zo'n snelle leegloop niet oke was.
Nu is mijn vraag of ik die zomaar kan vervangen, of slaat mijn elektronica dan op hol ?
Het is immers een Laguna II...
de accu kan zomaar worden vervangen, slechts 2 zaken die minder leuk zijn zullen optreden;
*hoogstwaarschijnlijk gaat de radio terug om de code vragen
*en je zal je bestuurdersraam terug moeten "leren" wat hoog en laag is (en eventueel je andere ramen ook als die snelbediening hebben (versie afhankelijk)
als ik jou was zou ik zowieso effe afwachten of het echt wel noodzaak is om de accu te vervangen, als je nog gewoon kan starten vandaag en morgenvroeg bijvoorbeeld ook dan lijkt het me niet echt noodzaak om je accu te vervangen
*hoogstwaarschijnlijk gaat de radio terug om de code vragen
*en je zal je bestuurdersraam terug moeten "leren" wat hoog en laag is (en eventueel je andere ramen ook als die snelbediening hebben (versie afhankelijk)
als ik jou was zou ik zowieso effe afwachten of het echt wel noodzaak is om de accu te vervangen, als je nog gewoon kan starten vandaag en morgenvroeg bijvoorbeeld ook dan lijkt het me niet echt noodzaak om je accu te vervangen
vanmorgen startte hij weer normaal.
sloeg ook vlot aan.
De laatste tijd slaat hij wat minder snel aan, maar ik dacht dat het eraan lag dat er te weinig benzine in zat, het is immers een gasboot...
de radiocode heb ik nog wel ergens in mn boekje staan volgens mij.
Alvast dank !
sloeg ook vlot aan.
De laatste tijd slaat hij wat minder snel aan, maar ik dacht dat het eraan lag dat er te weinig benzine in zat, het is immers een gasboot...
de radiocode heb ik nog wel ergens in mn boekje staan volgens mij.
Alvast dank !
moet de knop inhouden.
kan hem ook loslaten, maar dan sputtert ie wat door om daarna na een tijdje aan te slaan.
frappant is dat als ik de knop loslaat en hij dus afslaat, hij het bij de volgende keer indrukken wel meteen doet.
Snappie ?
kan hem ook loslaten, maar dan sputtert ie wat door om daarna na een tijdje aan te slaan.
frappant is dat als ik de knop loslaat en hij dus afslaat, hij het bij de volgende keer indrukken wel meteen doet.
Snappie ?

da's hoogstwaarschijnlijk een defect in de cardreader dan; lees het volgende effe erop na en wss is je probleem dan opgelost;
http://www.lagunaclub.nl/forum/index.ph ... 9#msg57429
http://www.lagunaclub.nl/forum/index.ph ... 9#msg57429
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
De startknop laat zich ook configureren: kort drukken waarna hij zelf bepaalt hoe lang er gestart moet worden, of starten zolang je de knop ingedrukt hebt. Wisselen tussen de functies: knop indrukken, kaart inschuiven, knop loslaten.
Mijn eerdere 1.8 sloeg soms ook wat moeizamer aan. Starten is altijd op benzine, maar schijnbaar werkt toch net ff minder.
Mijn eerdere 1.8 sloeg soms ook wat moeizamer aan. Starten is altijd op benzine, maar schijnbaar werkt toch net ff minder.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Als je starttoerental lager is dan normaal kan dit ook.
Een defecte accu manifesteert zich altijd na de hete zomer, die tijd komt er nu echt weer aan.
Daarbij kan een garage dmv een accutest feilloos aantonen of je accu inderdaad aan zijn eind is, dat is een test van 1 minuut.
Een defecte accu manifesteert zich altijd na de hete zomer, die tijd komt er nu echt weer aan.
Daarbij kan een garage dmv een accutest feilloos aantonen of je accu inderdaad aan zijn eind is, dat is een test van 1 minuut.
-
1 minuut incl. bak koffie 

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Heeft er iemand toevallig ergens nieuwe navigatie CD's voor een laguna 2 ph 1 liggen?
Evt. betaling in overleg.
Bij mn laguna zitten de originele cd's van 2003 nog bij, dus ja dat loopt wat achter
Evt. betaling in overleg.
Bij mn laguna zitten de originele cd's van 2003 nog bij, dus ja dat loopt wat achter

Project: GTT Blue Sport
-
heb ik nu ook gedaan, en nu ook geen last meer, maar nu nog de oorzaak achterhalen.Steven schreef:Goedkope oplossing, gaatje in de deurrubbers boren op het laagste punt, werkte perfect bij mij
het lijkt erop dat het via het raam naar binnen komt en dan via het deurpaneel bovenop het rubber druppelt
-
- Moderator
- Car: MB
Even een vraagje over het vorige model laguna met bandenspanningsbewaking. Die $%^# ventielen willen wel eens afbreken en zijn erg duur en de vraag is dan hoe/of je dat systeem uit kunt schakelen!?!?
Weet dat er wel eens wat over gepost is maar het kon het zo snel niet vinden.
Weet dat er wel eens wat over gepost is maar het kon het zo snel niet vinden.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
Volgens mij via de Clip uit de werkplaats van Renault of een Bosch KTS uit de hogere serie.
-
- Über-Spammer
Kan wel. 

-
- Über-Spammer
kan zowiezo, alleen moet er wel wat extra moeite gedaan worden.
wat ik me afvraag, heeft de originele radio renault van alpine eigenlijk toetsenverlichting? mijnes doet het niet en das irritant zo nu en dan.
-
- Contacteer:
kan meestal met een bosch kts ook !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Hallo,
Mijn laguna lekt aan de linker aadrijfas bak olie.
De ashoes dient hier tevens als pakking. heeft iemand een idee of deze ashoezen te verrijgen zijn en of deze makkelijk te vervangen zijn of moet er gewoon een nieuwe as in?
Daarbij is de vraag of een as uit een hatchback hetzelfde is als die van een grand tour.
Martin
Mijn laguna lekt aan de linker aadrijfas bak olie.
De ashoes dient hier tevens als pakking. heeft iemand een idee of deze ashoezen te verrijgen zijn en of deze makkelijk te vervangen zijn of moet er gewoon een nieuwe as in?
Daarbij is de vraag of een as uit een hatchback hetzelfde is als die van een grand tour.
Martin