Koppeling R19 cabrio 8V

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Nenhuk

Ik heb nu al een aantal keer een "koppelingprobleem" gehad.

Op het moment dat ik de koppeling intrap geeft deze het gevoel dat ik de kabel van een kabelbediende koppeling kapottrap (het gevoel van een kabel die knapt). Koppeling laten opkomen, weer intrappen en alles functioneert weer naar behoren.

Het is geen structureel probleem, het is me in 7-8.000 km nu 3 of 4 keer gebeurd. Volgens mijn monteur zou er op de koppeling een soort zelfspannend systeem zitten dat er voor zorgt dat indien de slag van het koppelingspedaal te groot is dit middels een soort mechanisch stelsysteem automatisch wordt bijgesteld??

Is er iemand bekend met dit fenomeen, en zo ja kan dit kwaad of klopt bovenstaand verhaal?
Tom
Moderator
Car: MB

stelmechanisme in het pedaal wil nog wel eens kapot gaan.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Nenhuk

dat doortrappen zou kunnen inhouden dat het stelmechanisme zijn beste tijd heeft gehad?
jacques

Kosten pendaal met stelmechanisme ca 40 euro en monteren duurt ongeveer een half uur. Is van alle R19's het zelfde.
Abel
Über-Spammer

Nenhuk schreef:dat doortrappen zou kunnen inhouden dat het stelmechanisme zijn beste tijd heeft gehad?
ja dus. :) beter als een nieuwe druk groep he
-jo-

bwah, als je dan toch bezig bent :p
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Nenhuk

Txs voor de reacties! (Y) Ik ben weer wat wijzer, dat wordt dus een nieuw stelmechanisme.
Plaats reactie