Starten megane 2

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Renier

Bedankt voor de reactie! (Y)

Kan het smoorkleppenhuis extra vies zijn als de auto de eerste jaren maar heel weinig heeft gereden (26.000 km in 3 jaar, en waarschijnlijk ook veel stad km door vorige eigenaar, oudere man)?

Hij heeft nu 48.000 op de teller (dus alweer 22.000 sinds de 10 maanden na aankoop :) ) en wordt dagelijks gebruikt, ook veel snelweg km.

Vreemd dat de klachten dan in eerste instantie wel opgelost leken te zijn na het vervangen vd nokkenasversteller en distributieriem en nu weer terug lijken te komen.
Misschien had dit dus helemaal niet hoeven te gebeuren en was het direct opgelost geweest met het schoonmaken van het smoorkleppenhuis?
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

graag gedaan,

maar dat lijkt me niet raar als er rustig mee gereden is ,want bij ons is 't toch wel vaak de rustige (bejaarde) rijder die met 't probleem komt.

en 't kan zijn zijn dat de rekeneenheid van de inspuiting opnieuw gëinitialisereerd is toen, maar de gasklep zodanig smerig is en met de "nieuwe parameters"ook niet lekker blijft lopen.

Ook zit er nog een elektroklep in voor de verstelling van de poelie, die heb ik laatst ook een keer vervangen, want die 1.6 16V Meg II had ook telkens het zelfde probleem weer, ook ging het dan even goed.. en wou dan weer niet starten of sputterde weer..(ALLES vervangen, nokkenaspoelie en sensor, bdp, bobine's, herprogrammeren, gasklephuis reinigen) maar nu nog niets over weer gehoord gelukkig haha dus wie weet??

Gr. Jeroen
Renier

Jeroen Wigger schreef:
en 't kan zijn zijn dat de rekeneenheid van de inspuiting opnieuw gëinitialisereerd is toen, maar de gasklep zodanig smerig is en met de "nieuwe parameters"ook niet lekker blijft lopen.
Die monteur bij onze garage had het er ook al over dat de "parameters" ontregeld waren, daarom ging hij hem dus resetten. wist eerst niet waar hij het over had, nu wordt het allemaal een stuk duidelijker :wink:

In ieder geval is er dus blijkbaar nog een hoop aan te vervangen, gelukkig zit de auto nog tot begin mei in Renault top occasion garantie, het vervangen vd nokkenasversteller en distributieriem is ook kosteloos gedaan :)
walter

Bij mij ook startproblemen. Betreft een Mégane '03 1.4 16v. Als de motor warm staat en ik wil opnieuw starten nadat hij 2 minuten heeft uit gestaan, valt het wel eens voor dat hij niet wil starten. Lampje van service gaat dan branden en stuurkolom vrij verschijnt op de display. Na mijn auto dan eens te vergrendelen lukt het meestal wel bij een tweede en zeker bij een derde poging. Heeft iemand een id van het probleem?
Renier

Bij ons is het smoorkleppenhuis gereiningd, dat was zeer smerig en waarschijnlijk de oorzaak van het startprobleem.
walter

walter schreef:Bij mij ook startproblemen. Betreft een Mégane '03 1.4 16v. Als de motor warm staat en ik wil opnieuw starten nadat hij 2 minuten heeft uit gestaan, valt het wel eens voor dat hij niet wil starten. Lampje van service gaat dan branden en stuurkolom vrij verschijnt op de display. Na mijn auto dan eens te vergrendelen lukt het meestal wel bij een tweede en zeker bij een derde poging. Heeft iemand een id van het probleem?
Probleem verholpen; tijdens groot onderhoud vorige week heeft Renault het euvel verholpen. Blijkbaar een fout in de electronica. Enfin waarschijnlijk hetzelfde als bij jullie.
Renier

sinds bij ons het smorrkleppenhuis is gereiningd een tijd geleden is het start probleem voorgoed verleden tijd!

:) :) :) :)
Alpine
Contacteer:

ff een oude ophalen;

Is de besproken nokkenasversteller ook "los" te vervangen?
Heb een Megane GTour op het oog met dezelfde kwaal,
onlangs in september is de complete distributie vervangen.
Kan het zijn de de nokkenasversteller niet is vervangen en nu problemen geeft?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Plaats reactie