Tibikazi Auto verkocht (renault 19)
Cool man 
Gefeliciteerd
Ik weet nog heel goed mijn eerste dag rijden met me rijbewijs
Direct een flits 

Gefeliciteerd

Ik weet nog heel goed mijn eerste dag rijden met me rijbewijs

-
- Contacteer:
Van harte gefeliciteerd, geniet ervan en veel veilige km's gewenst! 

Gefeliciteerd met je rijbewijs, 2e keer is lang niet slecht
En erg mooie auto om mee te beginnen

En erg mooie auto om mee te beginnen

TIjdens het rollen in vrij of koppeling in boven ca. 5km/u is het toerental altijd verhoogd, dit doet de ecu. Als je volledig stil staat moet ie terug vallen.Tibikazi schreef:me vader zegt dat het niet uit lijnen is maar uitbalanceren. Het stuur begint te trillen als je boven de 100 komt .
En er is nog iets als je de koppeling indrukt stijgt het toerental naar een bepaalde hoogte weet niet meer precies hoe hoog maar in ieder geval te hoog en dit gaat dan weer weg als je hem op laat komen.
wat ook kan helpen: Fuß von gaspedal
-
- Contacteer:
gefeli met je rijbewijs!!!
kan je eindelijk rijden in de 19
kan je eindelijk rijden in de 19

Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
Vandaag vele kilometers gemaakt van 4 uur tot half 11 op pad geweest.
Heb nu wel een vreemd gevoel na zolang zelfstanding rijden ook vooral in het donker. En luidruchtige vrienden is ook geen pretje op je eerste dag haha . Al met al een geslaagde dag
Heb nu wel een vreemd gevoel na zolang zelfstanding rijden ook vooral in het donker. En luidruchtige vrienden is ook geen pretje op je eerste dag haha . Al met al een geslaagde dag

-
- Contacteer:
heb je al wat meerdere
van je wagen dan....

Renault 19 1.8 16V Cabrio
Ik ga er deze week wel een paar maken voordat ie weer vies is 

Vandaag na 4 dagen rijbewijs me eerste boete gekregen . Ik ben gelazerd op een 50 km weg met 67 en na correctie 14 km per uur te hard. 69 Eurotjes naar de overheid maar wel een compliment rijker want hij vond me auto mooi .
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Naja.. 6 dagen moet nog komenTim schreef:Een goed begin is het halve werk

ach... die dingen komen vanzelf lijkt wel. Hoe meer auto's je hebt, hoe meer fanclubbrieven... 

Gone
Laatst gewijzigd door Tibikazi op wo 12 mei 2010 21:55, 7 keer totaal gewijzigd.
-
Ik wou zeggen, ik voorspelde toch wel dat jij 'm ook wel in je eerste dagen ergens naast de weg zou leggen maar dat viel mee..Tim schreef:Ouwe bermracer
Ach, de afgelopen maanden heb ik ook goed m'n best gedaan...
Vervolgens rijd ie er gewoon 2 in een jaar kort

Mijn historie van "die eerste auto" is overigens vandaag afgelopen, kenteken is uitgeschreven bij de RDW vandaag..

Foto's zien er goed uit trouwens ! achterbumperophanging afgebroken trouwens links ? zit wat scheef

Voor en achterbumper hangen beide redelijk losjes er zitten simpelweg te weinig punten om vast te maken voorop . Achterop moet ik nog is goed naar kijken. Maar wil liever eerst technisch de auto verder in orde maken en daarna het uiterlijk alhoewel de motorkap een grondige oplossing nodig heeft.
[img]http://img188.imageshack.us/img188/3931/imgp0861d.th.jpg[/img]
[img]http://img188.imageshack.us/img188/3931/imgp0861d.th.jpg[/img]
Vandaag een kreunend geluid opgemerkt in een bocht naar lings het klonk een beetje als een kreunende oude deur. Iemand enig idee wat dit kan zijn ?
-
Doet ie het ook als je over een hobbelige klinkerweg rijd o.i.d.? waar komt 't geluid vandaan ?
Klinkt een beetje als een remkrachtverdeler bij de achteras die een beetje droog staat namelijk
Is het geluid vaker geweest ? of was 't eenmalig..
Klinkt een beetje als een remkrachtverdeler bij de achteras die een beetje droog staat namelijk

Is het geluid vaker geweest ? of was 't eenmalig..
ehm tzaziki, resize please?
Immer wieder die verdammte Holländer
Was al een keer eerder geweest en de remkrachtverdeler is gloed nieuw dus die moet het niet kunnen zijn.Het kwam echt van links voor het geluid.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Done.-Ray- schreef:ehm tzaziki, resize please?

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Heb floris net een pmetje gestuurd bedankt voor de tip sjaak.jacques schreef:einde veerschotel?
Floris heeft nog een schokbrekersetje op RTC forum staan.
Net weer 100 km gereden en de motor loopt als een zonnetje.
Alleen gaat de benzine een beetje hard naar mijn mening maar mischien ligt dat aan mijn rijstijl van de afgelopen week.
-
Benzine kan wel hard gaan bij zo'n ding ja, vooral veel korte stukjes met koude motor tikt flink aan.. maar dat heeft iedere auto wel een beetje.
Als je rustig rijd schijnt ie wel aardig zuinig te zijn maar dat heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd
Als je rustig rijd schijnt ie wel aardig zuinig te zijn maar dat heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd

N.a.v. Net weer 100 km gereden en de motor loopt als een zonnetje.
Alleen gaat de benzine een beetje hard naar mijn mening maar mischien ligt dat aan mijn rijstijl van de afgelopen week.
Ik heb Tibor's auto gezien. De koelwatertemperatuursensor zit niet in de cilinderkop, maar hangt er los naast. De schroefdraad van de oude sensor zit nog in de cilinderkop. Zodoende krijgt de ECU (besturingscomputer voor motormanagement) de verkeerde info en "denkt" dat het koelwater nog niet op temperatuur is. Ik zou dit eerst herstellen. Meet de buitendiameter van de schroefdraad. Neem een boor van 0,8 maal deze diameter. Nog beter eerst een kleiner boortje nemen en iedere keer een 0.5 mm boortje groter. Misschien kun je uiteindelijk de stukjes eruit vissen met een schroevenfraaier. Anders moet je de juiste tap door het gat halen. Vervolgens de sensor in de kop schroeven.
Edit: Ik denk dat er M12x1.5 draad in zit. Dan mag je laatste boortje 10mm zijn. Begin ergens met 6mm, dan 7 etc uiteindelijk 9, 9,5 en eventueel 10mm. Laagzaam boren. Het oude stukje is brons.
Soms boor je niet helemaal in het midden en vallen de laatste stukjes schroefdraad van de oude sensor er al uit.
Dit klusje vereist wat rust en nauwkeurigheid. Je kunt het maar een keer verprutsen.
Ik heb Tibor's auto gezien. De koelwatertemperatuursensor zit niet in de cilinderkop, maar hangt er los naast. De schroefdraad van de oude sensor zit nog in de cilinderkop. Zodoende krijgt de ECU (besturingscomputer voor motormanagement) de verkeerde info en "denkt" dat het koelwater nog niet op temperatuur is. Ik zou dit eerst herstellen. Meet de buitendiameter van de schroefdraad. Neem een boor van 0,8 maal deze diameter. Nog beter eerst een kleiner boortje nemen en iedere keer een 0.5 mm boortje groter. Misschien kun je uiteindelijk de stukjes eruit vissen met een schroevenfraaier. Anders moet je de juiste tap door het gat halen. Vervolgens de sensor in de kop schroeven.
Edit: Ik denk dat er M12x1.5 draad in zit. Dan mag je laatste boortje 10mm zijn. Begin ergens met 6mm, dan 7 etc uiteindelijk 9, 9,5 en eventueel 10mm. Laagzaam boren. Het oude stukje is brons.
Soms boor je niet helemaal in het midden en vallen de laatste stukjes schroefdraad van de oude sensor er al uit.
Dit klusje vereist wat rust en nauwkeurigheid. Je kunt het maar een keer verprutsen.
Mijn auto begint steeds harder te piepen als ik de bocht om ga en mijn vader denkt dat het de servo is. Dus dan moet ik stuurbekrachtegingsolie hebben.( Of kan dit het niet zijn). Iemand tips waar ik het kan halen en waar het precies in moet ? 

Vandaag even langs de renault dealer gereden. Mijn vaders vermoedens waren correct het was de stuurbekrachtegings vloeistof ze hebben er 0,15 liter bij gegooid en het koste me maarliefst 1,50 en als resultaat een fluisterstille bocht naar links. Op audio en uitlaat na uiteraard
.

-
gefeliciteerd.
nou nog een paar jaar rustig aan met de rechtervoet(op de
openbare weg
)
leuke 16v
maak m naar je zin en geef m zn onderhoud
dan kun je er jaren tegenaan.
nou nog een paar jaar rustig aan met de rechtervoet(op de
openbare weg
leuke 16v
maak m naar je zin en geef m zn onderhoud
dan kun je er jaren tegenaan.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Leuke meeting en mooie auto`tjes.
En een bezoekje aan de deukendokter was zeker de moeite waard. Vanavond fototje erop zetten van deze beste man in actie

En een bezoekje aan de deukendokter was zeker de moeite waard. Vanavond fototje erop zetten van deze beste man in actie