Mijn GTE hou bij het accelereren in en stotterd wat, pas bij wat meer toeren gaat het wat beter. zelf verdenk ik de labdasonde, maar zijn er nog meer mogelijkheden wat dit kan veroorzaken? er zit een zgan katvervanger tussen, en een openluchtfilter. de rest is na mijn idee origineel.
ook zijn er nieuwe bougies en kabels opgekomen.
iemand een idee hoe ik hier achter kan komen, is dit bij zn auto uit te lezen?
inhouden stotteren R5 GTE Labdasonde ?
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
benzine
benzinefilter
gasklephuis
vul maar aan
benzinefilter
gasklephuis
vul maar aan
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Contacteer:
Ze kunnen je auto uitlezen bij renault en dan kunnen ze ook zien of je labda sonde nog ok is.
Ze lezen de sensoren uit zoals ze op dat moment zijn (er zit geen storingsgeheugen in de GTE ecu)
Ze lezen de sensoren uit zoals ze op dat moment zijn (er zit geen storingsgeheugen in de GTE ecu)
lijkt mij niet aan de lambda te liggen, als die gaar is gaat ie vaak alleen maar rijker lopen...
ik weet eigenlijk niet in hoeverre een slechte lambdasensor ervoor kan zorgen dat een motor te arm gaat draaien...
ik weet eigenlijk niet in hoeverre een slechte lambdasensor ervoor kan zorgen dat een motor te arm gaat draaien...
kan het mischien liggen aan de openluchtfilter? dat het met die sonsoren niet lekker werkt?
deze filter is btw te compleet koop of teruil met een originele.
deze filter is btw te compleet koop of teruil met een originele.
vandaag ff de auto op de brug gehad, de stekker van de labda was los, die erweer ingedaan en vast gezet, geen enkel verschil??? dan zou hij wel stuk zijn lijkt mij?? het is wel een vrij nieuwe (niet universeel)
het filter is nog niet vervangen, maar waar zit deze ergens???
-
- Contacteer:
misschien eerst even je computer resetten? half uurtje van het stroom
-
Het kan ook nog aan een van de sensoren liggen, die dingen wisselen scheelde bij de mijne een hoop. (water temp sensor onder het gasklephuis en die in de luchtaanzuigbuis)
ik had vandaag op mijn werk in de computer (brezan) ook naar div sensoren gekeken, ook zag ik een gesklep sensor oid, bedoel je die?
Als de sonde niet aangesloten is gaat de motor pendelen tussen arm en rijk, en dat merk je ook aan het schommelende toerental stationair. Echter tijdens het accelereren (vollast) wordt de lambdaregeling uitgeschakeld omdat je mengselverrijking nodig hebt. Een defecte sonde kan dus eigenlijk geen invloed hebben in het vollast gebied.timtuimel schreef:vandaag ff de auto op de brug gehad, de stekker van de labda was los, die erweer ingedaan en vast gezet, geen enkel verschil??? dan zou hij wel stuk zijn lijkt mij?? het is wel een vrij nieuwe (niet universeel)
Verder kan je de werking van de lambdasonde controleren door de spanning te meten stationair. Als de lambdaregeling goed werkt, zou deze rond de 0.5V moeten zijn. (schommelt tussen 0.2 en 0.8V). Verder zou je (mits je daar beschikking over hebt) kunnen kijken op de viergastester wat de daadwerkelijke lambda is. Als dat rond de 1 zit weet je ook dat de lambdasonde zijn werk doet.
Ik denk dus ook dat je het probleem ergens anders moet zoeken. Verdachte is inderdaad het brandstofsysteem. Het filter zit als het goed is ergens in de buurt van de brandstofpomp onder de auto. Kijk ook eens of de luchtinlaat temperatuursensor (die zit in de aanzuigbuis van het luchtfilter) nog aangesloten is.
oh, hij schommelt ook heel erg stationair btw. Die sensor zit wel aangesloten, maar er zit zn openluchtfilter op. In de buis is een gat geboord, daar is die sensor weer ingelijmt, zou dan ook niet 100% goed werken.
ok, nu schommel hij heel erg stationair.
als ik in de stad rij, dus veel moet optrekken loopt hij zo zwaar beroerd, dan houd hij heel erg in, en dan schiet hij ineens weg. als ik dus toeren maak dan gaat het nog wel.
ik heb inmiddels een nieuwe originele NTK labda gehaald, Brst Filter en zn lucht sensor, nu nog ff een brug zien te vinden:) hopen dat het dan voor elkaar is
als ik in de stad rij, dus veel moet optrekken loopt hij zo zwaar beroerd, dan houd hij heel erg in, en dan schiet hij ineens weg. als ik dus toeren maak dan gaat het nog wel.
ik heb inmiddels een nieuwe originele NTK labda gehaald, Brst Filter en zn lucht sensor, nu nog ff een brug zien te vinden:) hopen dat het dan voor elkaar is
-
- Contacteer:
als het maar geen sonde is die je moet solderen
dit werkt dus niet !
dat is sonde van je geld
maar even 1 ding
als een auto bij koude start ook zo rijd dan is het geen lambda sonde
die gaat pas werken als er wat temperatuur in de kat zit
tijdens de opwarm fase is de lambda sonde buitengesloten
dit werkt dus niet !
dat is sonde van je geld
maar even 1 ding
als een auto bij koude start ook zo rijd dan is het geen lambda sonde
die gaat pas werken als er wat temperatuur in de kat zit
tijdens de opwarm fase is de lambda sonde buitengesloten
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
uiteraard een originele zoals ik al zij van ntk, die probeer ik ook altijd ter verkopen, veel beter dan die universele dingen. Maar als de auto koud is dan kan ik gewoon wegrijden, pas als ik 3 tot 5 min heb gereden dan begint het, ik dacht dat dit kwam omdat dan de shoke nog aan staat. Dus ik neem aan dat gewoon die sonde stuk is, hoop ik ha ha.