Volvo 440 1.7 turbo '93 ---------home tuning
DIe solenoid regelt de turbodruk bij volvo -> het is een electronisch geregelde bleedvalve. Deze kun je er overigens best gewoon vanaf trekkengvanminnen schreef:Heb nu wat grotere injectoren en rijd dus op 1,0 bar en ging topspeed testen richting de maasvlakte. Redde 235 kmh met een golf vr6 erbij. Die had 235 kmh op ze teller staan, mijn teller stopt met de schaalverdeling bij 220 kmh.
Bij het stoplicht stopte er een golf tdi naast ons met politie![]()
Kon ons niet echt meten, omdat hij het niet bij hield. Reden zowiezo 50 kmh tehard, maar hij wilde ons rijbewijs niet innemen![]()
Hebben dus heel veel mazzel gehad en hij zou de snelheid net onder de 50 houden voor de bekeuring![]()
Auto trekt nu zeer hard op en met droog asfalt wheelspin in 1e en 2e versnelling waardoor ik van 0-100 niet echt sneller ben geworden. Daarna merkbaar veel sneller en hogere topsnelheid. 235 kmh moest ik stoppen had nog wel iets meer ingezeten. Zat op 5800 rpm dus heb nog iets over en dat trekt die ook nog wel denk ik.
Binnenkort proberen op 1.2 bar

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
welk type bougie heb jij ernu erin zitten?gvanminnen schreef:Ging dus niet goed op meer druk draaien soms heel even als ik rustig het gas opbouwde.
Ben langs Rica gegaan en er reed iemand even mee. Hij zei direct dat het overslaan van de ontsteking was. Dus naar huis gegaan en gelijk de kap open. Alles was nieuw behalve rotor en verdeler dus nieuw gehaald en erop gezet. Geen verschil, maar verder was alles nieuw en beter als orgineel. Tuurlijk keer geintje gehad met verkeerde injectoren dus dacht toen aan de bougies. Dit waren denso iridiums en die vervangen voor orgineel. Probleem opgelost en wat een verschil niet normaal.
Rijd nu op 1,0 bar en reed laatste tijd steeds op 0,8 bar. Lijkt wel zelfde vermogenstoename toen de auto orgineel was en ik hem chipte.![]()
Binnenkort druk verhogen, maar wil eingelijk eerst een andere intercooler. Helaas zie ik niet veel ruimte of plek onder de bumper.
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: ma 22 aug 2005 11:24
@ gvanminnen
Wat voor injectoren heb je er nu in zitten? Heb mijn clio gister aan het lopen gekregen (nog zonder ic) maar heb het vermoeden dat er 1 injector niet mee werkt.
Wat voor injectoren heb je er nu in zitten? Heb mijn clio gister aan het lopen gekregen (nog zonder ic) maar heb het vermoeden dat er 1 injector niet mee werkt.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Laat ze dan even reinigen. Ik heb de mijne voor 15 euro per stuk laten reinigen. Dan weet je ten minste zeker dat het goed is.Marc Muller schreef:@ gvanminnen
Wat voor injectoren heb je er nu in zitten? Heb mijn clio gister aan het lopen gekregen (nog zonder ic) maar heb het vermoeden dat er 1 injector niet mee werkt.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Sneller rijden dan toegestaan is geen misdrijf, dus dat strafblad komt er nietAbel schreef:hou maar rekening met een kleine 300 euro en een strafbladje
Zo'n overschrijding wordt wel geregistreerd, dus hij krijgt wel een vinkje bij zijn naam
ik heb 2X boven de 30km te hard gereden. en gepakt. 2ekeer kreeg ik geen boete, maar moest ik voorkomen. er zat meer als een jaar tussen.
dan ben ik wel geen recidivist maar leuk vinden ze het bepaald niet.
dan ben ik wel geen recidivist maar leuk vinden ze het bepaald niet.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Je nieuwe werkgever zal je zeker wel aannemen als ie ziet dat je 2x harder dan 30 gereden hebt
da's juist een goed begin van een hoog werktempo 


-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Absoluut niet! Mooie indianenverhalen zegAbel schreef:hoho boven de 30kmh te hard in een misdrijf..

Wordt zelfs duidelijk gemaakt in het propagande programma wegmisbruikers, "je hebt nu een overtreding begaan maar als je nu gaat rijden pleeg je een misdrijf, dus doe het niet" roept meneer de agent altijd tegen de "overtreder"

-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: ma 22 aug 2005 11:24
Heb hem aan de praat, bleek de stekker van de injector te zijn en dus niet de injector zelf! 1 pootje was naar binnen gedrukt en maakte geen kontact meer.Willem-Jan schreef:
Laat ze dan even reinigen. Ik heb de mijne voor 15 euro per stuk laten reinigen. Dan weet je ten minste zeker dat het goed is.
Gr. Marc
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Mooi dat je hem aan de praat heb gekregen.
Hoeveel pk ik nu heb weet ik niet, maar wel een heel stuk meer nu met goede bougie en meer turbodruk. Heb trouwens gewoon de orginele bougies erin zitten.
Heb een greddy elecktronische boost controller, maar werkt niet helemaal lekker of ik snap het niet helemaal. In ieder geval als ik hem op 1,2 bar zet doet die dat niet. Veranderingen in de turbodruk zijn minimaal als ik de instellingen verander. Moet me er even nog goed in verdiepen.
Had wel 2 maanden geleden nog een boete met de motor. Was 31 kmh te hard op de snelweg. Verder geen snelheidsovertredingen en nog geen punten op me rijbewijs. Heb nu nog een half jaar een puntenrijbewijs dus heb me goed gedragen of politie goed ontweken
Hoeveel pk ik nu heb weet ik niet, maar wel een heel stuk meer nu met goede bougie en meer turbodruk. Heb trouwens gewoon de orginele bougies erin zitten.
Heb een greddy elecktronische boost controller, maar werkt niet helemaal lekker of ik snap het niet helemaal. In ieder geval als ik hem op 1,2 bar zet doet die dat niet. Veranderingen in de turbodruk zijn minimaal als ik de instellingen verander. Moet me er even nog goed in verdiepen.
Had wel 2 maanden geleden nog een boete met de motor. Was 31 kmh te hard op de snelweg. Verder geen snelheidsovertredingen en nog geen punten op me rijbewijs. Heb nu nog een half jaar een puntenrijbewijs dus heb me goed gedragen of politie goed ontweken

-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Iemand nog tips om de carterventilatie te verbeteren.
Las ergens iets over een gat maken in je olievuldop boven op je kleppendeksel. Hieraan dan een slang naar de oil catch tank.
Is dit wat of niet en misschien nog andere ideeen?
Las ergens iets over een gat maken in je olievuldop boven op je kleppendeksel. Hieraan dan een slang naar de oil catch tank.
Is dit wat of niet en misschien nog andere ideeen?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Dat is inderdaad wat Mark5t zei en dat is de snelste en makkelijkste manier. Anders moet je je carterventilatiegaatje vergroten door een groter gat te maken en daar een buisje o.i.d. op te lassen.gvanminnen schreef:Iemand nog tips om de carterventilatie te verbeteren.
Las ergens iets over een gat maken in je olievuldop boven op je kleppendeksel. Hieraan dan een slang naar de oil catch tank.
Is dit wat of niet en misschien nog andere ideeen?
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: ma 22 aug 2005 11:24
Gewoon een slang er aan met een bakje/blikje/verzin maar wat eronder. Zolang je het maar op vangt (apk). Zo heb ik het bij me beide auto's.gvanminnen schreef:Iemand nog tips om de carterventilatie te verbeteren.
Las ergens iets over een gat maken in je olievuldop boven op je kleppendeksel. Hieraan dan een slang naar de oil catch tank.
Is dit wat of niet en misschien nog andere ideeen?
blikkie redbull er aan hangen
geeft je auto vleugels






Zeg, niet overhaast verkopen als t tegenzit. uitelkaar, zal wellicht wat stuk zijn gegaan, maar het lijkt erop dat je na deze tegenslag de boel maar aan de kant wil gooien:)
Krijg je spijt van...?
Krijg je spijt van...?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Ander blok hoeft toch ook niet de wereld te kosten inderdaad?
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Ik bied iniedergeval wel al 50 euro
daar kocht ik me volvo cabrio ook voor
daar kocht ik me volvo cabrio ook voor

Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
schroefie schroefie met de turbodruk en niet luisteren of ie pingelt.
geheid dat er high speed knock opgetreden is.
als je wilt tunen moet je er ook mee kunnen leven dat er eens iets stuk gaat.
of niet eigenwijs zijn en af laten stellen op een bank in het vervolg.
geheid dat er high speed knock opgetreden is.
als je wilt tunen moet je er ook mee kunnen leven dat er eens iets stuk gaat.
of niet eigenwijs zijn en af laten stellen op een bank in het vervolg.
Hoi mensen,
Ik heb een 440turbo +- 180 pk
gvanminnen zou je me een pm willen sturen in verband met mijn project laaste jaren en Miss jouw verder te helpen met projecten voor de Volvo
Ik heb een voledig omgebouwde 440 turbo race ermee voor me club en op cercuit
-Uitlaat hand made van voor tot achterT
-Lucht filter
-ontsteking aangepast
-brandstof druk regelaar
-chip van rica
-remmen upgrade grotere schijven geperforeerd + sport blokken
-5cm verlaagt
Hoop dat je met mij in contact wil komen om over bepaalde dingen te babbelen
Grz mede 440 tuner
Ik heb een 440turbo +- 180 pk
gvanminnen zou je me een pm willen sturen in verband met mijn project laaste jaren en Miss jouw verder te helpen met projecten voor de Volvo
Ik heb een voledig omgebouwde 440 turbo race ermee voor me club en op cercuit
-Uitlaat hand made van voor tot achterT
-Lucht filter
-ontsteking aangepast
-brandstof druk regelaar
-chip van rica
-remmen upgrade grotere schijven geperforeerd + sport blokken
-5cm verlaagt
Hoop dat je met mij in contact wil komen om over bepaalde dingen te babbelen
Grz mede 440 tuner
De volvo van hem is naar de sloop gegaan.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=22634
Op het volvo forum kan je wat makkelijker met hem in contact komen
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=22634
Op het volvo forum kan je wat makkelijker met hem in contact komen
Echt zonde wou echt die downpipe na maken hopen dat ik als nog met hem in contact tekomen want heb echt bepaalde maten nodig voor intercooler wat ik net zag om vf en de downpipe
Thx voor de link
Binnenkort post ik mijn Volvo hauserbumper kit bijna af
Hoef alleen nog een downpipetemaken en dan me 440 project klaar
Moet i rond de 200pk leveren op 1,2 bar
Thx Geoffrey
Thx voor de link
Binnenkort post ik mijn Volvo hauserbumper kit bijna af
Hoef alleen nog een downpipetemaken en dan me 440 project klaar
Moet i rond de 200pk leveren op 1,2 bar
Thx Geoffrey
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Ben benieuwd , waar zijn je vorderingen te volgen?
B18FT... what else ?
Alles staat beetje op facebook me foto's enzo dit is al me 3de Volvo en heb beetje me eigen ideeën over het tunnen je kunt maar tot 210 pk gaan dan gaat het teksten van je kleppen en nokassen aangezien het maar een 8 Klepper is dat is ook de rade Warom ik nu al met teveel koppel zit wil geen negatieve figuur zijn maar wat ik op Volvo forum heb gelezen heeft i. Er teveel vermogen uitgehaald en aan .... Gereden btw met mijn afstelling rij ik al bijna 2 jaar op 1.2 bar zonder problemen standaard turbo is jij hard met paar kleine aanpassingen zo als je hoort gaat i jaren mee +- 180 pk en ook mijn race/cercuit maatje heeft 2.9 vr6 met chip en alles er op en zijn nog net zo snel terwijl hij 196 pk levert en ik 183 op bank (440t maar 1056 kilo van mij dan
)
Maar siegert zag ook dat je van alles wat af weet kun je mij een pm sturen zou ook graag met u in contact komen ze u ben pas 26 lol over maten en verder tunning aangezien jij meer voor bij hebt zien komen alvast bedankt
Thx geoffrey

Maar siegert zag ook dat je van alles wat af weet kun je mij een pm sturen zou ook graag met u in contact komen ze u ben pas 26 lol over maten en verder tunning aangezien jij meer voor bij hebt zien komen alvast bedankt
Thx geoffrey
sorry maar je bent niet erg gezegend met typen he?
210pk? die dingen kunnen veel meer hebben joh!
210pk? die dingen kunnen veel meer hebben joh!
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
ik denk ook dat er meer uit te halen is dan 180 pk. en idd het leest erg onprettig wat je typte..
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
ik weet ook niet alles ervan hoor, ik kloot ook maar wat aan. maar de blokken kunnen igg tot zo'n 230 vliegwiel pk zonder al te veel gedoe.
B18FT... what else ?
Sorry mensen doe alles vanaf me iPhone en ben ook nog is echt slecht typend
Ik weet dat er meer uit tehalen valt maar ik hoor al jaren verschillende verhalen zoals klein voor beeld toen ik me eerste 440t had 9 jaar geleden vroeg ik kunnen 7,5j velgen eronder iedereen van nee dat kan niet en nu ze eronder zitten past perfect net als turbo druk mensen(met ervaring van tunning) zeggen max 1.1 bar anders kans op verbranden van de kleppen dat soort dingen maar ben blij dat ik julie heb gevonden voor extra raas want ben zo verlieft op me 440t dat ik hem niet kan missen haha
Maar zou snel paar foto's droppen dat julie mijn project kunnen zien

Ik weet dat er meer uit tehalen valt maar ik hoor al jaren verschillende verhalen zoals klein voor beeld toen ik me eerste 440t had 9 jaar geleden vroeg ik kunnen 7,5j velgen eronder iedereen van nee dat kan niet en nu ze eronder zitten past perfect net als turbo druk mensen(met ervaring van tunning) zeggen max 1.1 bar anders kans op verbranden van de kleppen dat soort dingen maar ben blij dat ik julie heb gevonden voor extra raas want ben zo verlieft op me 440t dat ik hem niet kan missen haha
Maar zou snel paar foto's droppen dat julie mijn project kunnen zien
Soms is zelf dingen uitvinden en uitzoeken het leukste aan het hele verhaal.
En ook al ga je een keer onderuit of gaat er iets kapot.... ja, dat hoort erbij. Zou het simpel zijn dan deed iedereen het en was de lol er al snel vanaf.
Opmerking over je turbo druk, het zijn natuurlijk altijd combinaties van...
Alleen je druk opschroeven, tot een zekere hoogte kan dit, staat van je blok, etc... maar verwacht dan ook dat het een keer stuk gaat of sneller slijt... anders had de fabrikant het natuurlijk ook al gedaan. ( los van de veiligheids marge natuurlijk )
Succes met je project!!
Gr, Frits
En ook al ga je een keer onderuit of gaat er iets kapot.... ja, dat hoort erbij. Zou het simpel zijn dan deed iedereen het en was de lol er al snel vanaf.
Opmerking over je turbo druk, het zijn natuurlijk altijd combinaties van...
Alleen je druk opschroeven, tot een zekere hoogte kan dit, staat van je blok, etc... maar verwacht dan ook dat het een keer stuk gaat of sneller slijt... anders had de fabrikant het natuurlijk ook al gedaan. ( los van de veiligheids marge natuurlijk )
Succes met je project!!
Gr, Frits