hallo!
Even een vraagje, als ik nadat ik mijn auto warm heb gereden, vol gas geef komt er allemaal blauwe rook uit de uitlaat (alleen bij vol op het gaspedaal zie ik het in de achteruitkijkspiegel) is dit erg? Mijn olie meter geeft de juiste stand aan. Ik heb trouwens een megane rs ph I
Alvast bedankt ciao ro
Blauwe rook
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
blauw is olie ja.
Zuigerveren, kleprubbers of turbo versleten.
Wild gokje: de turbo, die anderen kunnen vaak wel 2 ton mee.
Zuigerveren, kleprubbers of turbo versleten.
Wild gokje: de turbo, die anderen kunnen vaak wel 2 ton mee.
Abel schreef:blauw is olie, dus iets is niet goed.
heb je wat veranderd onder de kap?
Nee ik heb niks veranderd onder de kap, ik heb de auto nog maar net een maand en afgelopen nacht viel het me op.
Kan ik merken of de turbo het is? En zo ja, hoe?
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Kleprubbers zullen het wel niet zijn.
Turbo of zuigerveren.... tja. Misschien als je zuigerveren het zijn dat je ook wat vermogen mist (omdat je compressie mist)
Is lastig vast te stellen waar je lekkage zit.
Normaal gesproken zou je denk ik de turbo vervangen, en als het probleem zich dan nog voordoet pas verder gaan zoeken/vervangen.
-Waar heb je de auto gekocht?
-Wat voor garantie heb je?
Om te beginnen de verkoper op de hoogte stellen, en garantie claimen. Al moet je wel een indicatie hebben over het olieverbruik.
1 liter per 1000 km is de grens. Verbruikt ie meer, dan is het niet goed.
Turbo of zuigerveren.... tja. Misschien als je zuigerveren het zijn dat je ook wat vermogen mist (omdat je compressie mist)
Is lastig vast te stellen waar je lekkage zit.
Normaal gesproken zou je denk ik de turbo vervangen, en als het probleem zich dan nog voordoet pas verder gaan zoeken/vervangen.
-Waar heb je de auto gekocht?
-Wat voor garantie heb je?
Om te beginnen de verkoper op de hoogte stellen, en garantie claimen. Al moet je wel een indicatie hebben over het olieverbruik.
1 liter per 1000 km is de grens. Verbruikt ie meer, dan is het niet goed.
weet je zeker dat het blauw is ? De laatste dagen zijn erg vochtig en als je het waarneemt vanuit de spiegels geeft dat dikwijls een verkeerd beeld, zeker wanneer er dan nog een setje xenon's achter je hangt. Zoals Renier zegt, probeer een oliepeil indicatie uit.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Dat ga ik meteen even controleren. Maar het zou natuurlijk ook door de spiegel kunnen komen, had ik nog niet aan gedacht, maar dat ga ik ook meteen even nakijken.-jo- schreef:weet je zeker dat het blauw is ? De laatste dagen zijn erg vochtig en als je het waarneemt vanuit de spiegels geeft dat dikwijls een verkeerd beeld, zeker wanneer er dan nog een setje xenon's achter je hangt. Zoals Renier zegt, probeer een oliepeil indicatie uit.
Bedankt voor zover iig
Vermogen mis ik zeker niet, het gaat nog steeds erg hard (hoewel ik nu wel voorzichtiger rij)canonballman schreef:Kleprubbers zullen het wel niet zijn.
Turbo of zuigerveren.... tja. Misschien als je zuigerveren het zijn dat je ook wat vermogen mist (omdat je compressie mist)
Is lastig vast te stellen waar je lekkage zit.
Normaal gesproken zou je denk ik de turbo vervangen, en als het probleem zich dan nog voordoet pas verder gaan zoeken/vervangen.
-Waar heb je de auto gekocht?
-Wat voor garantie heb je?
Om te beginnen de verkoper op de hoogte stellen, en garantie claimen. Al moet je wel een indicatie hebben over het olieverbruik.
1 liter per 1000 km is de grens. Verbruikt ie meer, dan is het niet goed.
Ik heb bovag garantie (6maanden bij VKV), ik ga het oliepijl nakijken en dan VKV bellen.