Jackson's GTT
http://www.forgemotorsport.com/content. ... FMDV001GTI
Deze is inmiddels besteld
Is op voorraad dus hopelijk morgen binnen
Deze is inmiddels besteld

Is op voorraad dus hopelijk morgen binnen

"Le creature de vette shit"
Ik denk dat ik deze ga aanschaffen... 
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 419wt_1165
Heb ik op mijn vorige GT ook gehad en maakt echt een mooi geluid. Prijs is ook zeker niet verkeerd, geloof ik!

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 419wt_1165
Heb ik op mijn vorige GT ook gehad en maakt echt een mooi geluid. Prijs is ook zeker niet verkeerd, geloof ik!

Update:
Inmiddels gemonteerd:
Heavy duty engine mounts
RVS spagetti uitlaat spruitstuk
Bijna klaar met de 70mm uitlaatlijn, ben tot de achteras gekomen. Van de week verder met het eindstuk.
GEWELDIG GELUID!
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... pruit1.jpg[/img]
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... pruit2.jpg[/img]
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... pruit3.jpg[/img]
Heb ook even een vraagje/probleempje mensen...
Een aantal maanden geleden begon ik ook al eens over een plotselinge rookpluim uit mijn uitlaat.
Dit is een tijdje niet meer gebeurt. Maar nu sinds kort begint hij weer te roken.
Deze keer niet alleen een rookpluim maar echt flink roken.
Dit roken gebeurt als ik een poosje gereden heb en ik laat de auto even een minuutje uitdraaien.
Bij het uitdraaien begint hij in eens flink te roken. Witte rookpluimen.
Bijvoorbeeld als ik aan kom rijden bij een stoplicht. Ik sta een poosje op het rode licht te wachten en dan begint hij weer te roken.
Zodra hij weer op groen springt en ik ga rijden is het roken weer over.
Het roken doet zich echt voor als hij stationair loopt.
Ik heb inmiddels tussen de 2000 en 3000 km met de MBE-Pro300 gereden.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Iets met de carteronluchting/ventilatie??
Inmiddels gemonteerd:
Heavy duty engine mounts
RVS spagetti uitlaat spruitstuk
Bijna klaar met de 70mm uitlaatlijn, ben tot de achteras gekomen. Van de week verder met het eindstuk.
GEWELDIG GELUID!

[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... pruit1.jpg[/img]
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... pruit2.jpg[/img]
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... pruit3.jpg[/img]
Heb ook even een vraagje/probleempje mensen...
Een aantal maanden geleden begon ik ook al eens over een plotselinge rookpluim uit mijn uitlaat.
Dit is een tijdje niet meer gebeurt. Maar nu sinds kort begint hij weer te roken.
Deze keer niet alleen een rookpluim maar echt flink roken.
Dit roken gebeurt als ik een poosje gereden heb en ik laat de auto even een minuutje uitdraaien.
Bij het uitdraaien begint hij in eens flink te roken. Witte rookpluimen.
Bijvoorbeeld als ik aan kom rijden bij een stoplicht. Ik sta een poosje op het rode licht te wachten en dan begint hij weer te roken.
Zodra hij weer op groen springt en ik ga rijden is het roken weer over.
Het roken doet zich echt voor als hij stationair loopt.
Ik heb inmiddels tussen de 2000 en 3000 km met de MBE-Pro300 gereden.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Iets met de carteronluchting/ventilatie??
Laatst gewijzigd door Jackson op zo 1 nov 2009 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
nogmaals bij het rijden op hogere druk als standaard moet je bij een GTT de carterontluchting vergroten.
makkelijkste is door in de dop van je kleppendeksel een gat te maken met een slang er in naar een lege fles oid.
blijft de koelvloeistof temp wel netjes?
en slaat de fan wel aan?
makkelijkste is door in de dop van je kleppendeksel een gat te maken met een slang er in naar een lege fles oid.
blijft de koelvloeistof temp wel netjes?
en slaat de fan wel aan?
De carteronluchting moet ik nog steeds vergroten.
Maar voor de rest blijft de temp prima en de fan doet het ook toppie.
Maargoed.. even wat anders.
Gister gingen we met een aantal karten in Den-Haag. Poeldijk, kartbaan van km lang
Ik reed met de 5 en de meiden reden al vooruit omdat ik mn helm nog even thuis moest halen. Eenmaal helm opgehaald en we konden vertrekken richting Den-Haag. Ik voeg op een gegeven moment in op de A9 en ik hoorde een keiharde tik onder de auto. Iets van een boutje/moertje leek het wel. Het stuiterde zo onder de auto door. Nja het zal wel denk je dan. Toen begon plots het accu lampie te branden en de temp schoot omhoog. Dus de dynamo laad niet meer op en de waterpomp draaide ook niet meer. Wat bleek nou... de krukaspoelie was los geraakt
Ouders even gebeld en hun hebben ons even naar huis gesleept. Nja goed, we dachten dat de krukaspoelie was afgebroken maar hij bleek gewon los geschoten te zijn. De krukaspoelie weer vast gezet en we gingen weer. Want ja.. we laten ons natuurlijk niet zomaar uit het veld slaan.
Dit keer kwam we wat verder dan de A9, namelijk de A5 voordat hetzelfde probleem zich weer voor deed. We wisten wat het was dus we zette het weer even goed vast want als je een R5GTT rijdt MOET je te allen tijde gereedschap bij je hebben en dat had ik. Dus de krukaspoelie weer vast en ik startte de auto. Tot onze grootste verbazing hoorde we inene een flinke tik uit de motorruimte komen. Het leek wel als de drijfstanglagers er weer uit liggen….
Dus toen maar weer naar huis gesleept en we gaan straks kijken wat het nou precies kan zijn…
Gister gingen we met een aantal karten in Den-Haag. Poeldijk, kartbaan van km lang

Dit keer kwam we wat verder dan de A9, namelijk de A5 voordat hetzelfde probleem zich weer voor deed. We wisten wat het was dus we zette het weer even goed vast want als je een R5GTT rijdt MOET je te allen tijde gereedschap bij je hebben en dat had ik. Dus de krukaspoelie weer vast en ik startte de auto. Tot onze grootste verbazing hoorde we inene een flinke tik uit de motorruimte komen. Het leek wel als de drijfstanglagers er weer uit liggen….

Dus toen maar weer naar huis gesleept en we gaan straks kijken wat het nou precies kan zijn…
-
lulligJackson schreef:De carteronluchting moet ik nog steeds vergroten.
Gister gingen we met een aantal karten in Den-Haag. Poeldijk, kartbaan van km langIk reed met de 5 en de meiden reden al vooruit omdat ik mn helm nog even thuis moest halen. Eenmaal helm opgehaald en we konden vertrekken richting Den-Haag. Ik voeg op een gegeven moment in op de A9 en ik hoorde een keiharde tik onder de auto. Iets van een boutje/moertje leek het wel. Het stuiterde zo onder de auto door. Nja het zal wel denk je dan. Toen begon plots het accu lampie te branden en de temp schoot omhoog. Dus de dynamo laad niet meer op en de waterpomp draaide ook niet meer. Wat bleek nou... de krukaspoelie was los geraakt
Ouders even gebeld en hun hebben ons even naar huis gesleept. Nja goed, we dachten dat de krukaspoelie was afgebroken maar hij bleek gewon los geschoten te zijn. De krukaspoelie weer vast gezet en we gingen weer. Want ja.. we laten ons natuurlijk niet zomaar uit het veld slaan.
wat voor druk rij je? drijfstanglagers alweer? hoe heb je dat vorige keer opgelost, andere krukas gebruikt of niet?
zuur, gewoon lostrekken. het geluid moet je dan wel herkennen inmiddels
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
@ Martijn: Ik rij op een veilige druk op 1.1bar. Hoger ben k nog niet geweest. Ik ben indd bang dat het mn drijfstanglagers weer zijn. Heb de vorige keer de krukas niet vervangen. Alleen de lagers. Je wel zien dat de krukas een paar heeele kleine krasjes had. Deze lichtjes bijgewerkt met staalwol.
Maar wat mij zo doet verbazen is dat deze vrij hard tikkend geluid uit het niks is gekomen. Toen ik aan de kant ging omdat mn krukaspoelie weer los was. Klonk het motortje nog helemaal normaal. Liep als een zonnetje. Eenmaal die krukaspoelie weer vast gezet, ik startte de auto en toen inene de flinke tik! Zo f*cking raar!
@ Leeroy: Nee heb niet dat spruitstuk van marktplaats gekocht uiteindelijk. Ik kwam hetzelfde spruitstuk voor 60eu goedkoper tegen op Ebay.de. Deze besteld. Het gaat hier om een Raceland uitlaatspruitstuk. Hij staat ook niet op hun site. Probeer ze even te bellen of te mailen
Het spruitstuk past prima. Het is wat priegelen om te monteren maar het is het waard!
Maar wat mij zo doet verbazen is dat deze vrij hard tikkend geluid uit het niks is gekomen. Toen ik aan de kant ging omdat mn krukaspoelie weer los was. Klonk het motortje nog helemaal normaal. Liep als een zonnetje. Eenmaal die krukaspoelie weer vast gezet, ik startte de auto en toen inene de flinke tik! Zo f*cking raar!
@ Leeroy: Nee heb niet dat spruitstuk van marktplaats gekocht uiteindelijk. Ik kwam hetzelfde spruitstuk voor 60eu goedkoper tegen op Ebay.de. Deze besteld. Het gaat hier om een Raceland uitlaatspruitstuk. Hij staat ook niet op hun site. Probeer ze even te bellen of te mailen

het is toch ook niet normaal dat je krukaspoulie blijft loskomen.
edit en voor wat het waard is; ik plaats nooit een krukas waarvan de lagers eruit gelegen hebben. Deze gaat zowieso binnen om te laten nameten en eventueel te slijpen. Het is niet omdat een krukas er lekker egaal uitziet dat ze ook daadwerkelijk goed is. K'weet het, hier heb je niks aan...
edit en voor wat het waard is; ik plaats nooit een krukas waarvan de lagers eruit gelegen hebben. Deze gaat zowieso binnen om te laten nameten en eventueel te slijpen. Het is niet omdat een krukas er lekker egaal uitziet dat ze ook daadwerkelijk goed is. K'weet het, hier heb je niks aan...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
omdat 1 bout van me drijfstang los is getrilt..-jo- schreef:maar rara, jij hebt ook onderblok schade gereden ?
die bout van de krukaspoulie was in september al, met name als ik boven de 5000rpm kwam (invoegen op de snelweg bijv).. na de 2e keer maar locktite ertussen gedaan en toen nooit weer last van gehad!
Update:
Gister avond even een brug kunnen lenen op het werk van een vriend van me. Olie eruit laten lopen en de carterpan eronder vandaan gehaald. Daarna even wat drijfstanglagers en krukaslagers los gehaald. Er waren meerder lagers die flinke groeven hadden. De krukas was ook flink beschadigd. Dus dat verklaard de tik in het blok wel. De tik klonk ook harder vanaf onder dan bovenaan.
Maargoed, om het dan toch maar 1x goed te doen. Heb ik een ander blok geregeld. Een gereviseerd blok met een geflowde kop. Deze haal ik vanavond op. Ik heb een motorblok bok te leen en daar gaat het blok tijdelijk aan hangen. Ik ga het blok op mn gemak opknappen. Netjes spuiten etc. Ook wordt er een nieuwe koppeling geplaatst.
Hebben jullie misschien nog tips?? Wat bijvoorbeeld nog meer slim is om te vervangen aangezien het blok er toch uit is. Koppeling sowieso, (lichter) vliegwiel schijnt afgeraden te worden. Distributie ketting en spanner misschien?
Het blok is gereviseerd bij Veban en ik vraag me af wat Veban zoal doet aan een blok.
Foto's komen eraan
Gister avond even een brug kunnen lenen op het werk van een vriend van me. Olie eruit laten lopen en de carterpan eronder vandaan gehaald. Daarna even wat drijfstanglagers en krukaslagers los gehaald. Er waren meerder lagers die flinke groeven hadden. De krukas was ook flink beschadigd. Dus dat verklaard de tik in het blok wel. De tik klonk ook harder vanaf onder dan bovenaan.
Maargoed, om het dan toch maar 1x goed te doen. Heb ik een ander blok geregeld. Een gereviseerd blok met een geflowde kop. Deze haal ik vanavond op. Ik heb een motorblok bok te leen en daar gaat het blok tijdelijk aan hangen. Ik ga het blok op mn gemak opknappen. Netjes spuiten etc. Ook wordt er een nieuwe koppeling geplaatst.
Hebben jullie misschien nog tips?? Wat bijvoorbeeld nog meer slim is om te vervangen aangezien het blok er toch uit is. Koppeling sowieso, (lichter) vliegwiel schijnt afgeraden te worden. Distributie ketting en spanner misschien?
Het blok is gereviseerd bij Veban en ik vraag me af wat Veban zoal doet aan een blok.
Foto's komen eraan

Het is inderdaad dat blok van marktplaats geworden. Ik heb hem gisteren avond op kunnen halen. Hij ziet er erg netjes uit en hangt nu aan een motorblok bok bij mij in de schuur.
LC zuigertjes vind ik ff te duur hoor. Wat een geld man voor die dingen. Zou dat echt zoveel uitmaken dan?
Zal vanavond even wat foto's schieten van het blok.
LC zuigertjes vind ik ff te duur hoor. Wat een geld man voor die dingen. Zou dat echt zoveel uitmaken dan?
Zal vanavond even wat foto's schieten van het blok.
Hmm ok.
Er zit volgens mij gewoon een standaard nokkenas in.
Wat win en verlies je met een andere nokkenas.
En wat win en verlies je met LC-zuigers??
Er zit volgens mij gewoon een standaard nokkenas in.
Wat win en verlies je met een andere nokkenas.
En wat win en verlies je met LC-zuigers??
met andere nokkenas verleg je vooral je powerband naar een hoger toerental, dit kan goed uitkomen met turbo's die hogere boost draaien maar later opspinnen.
lage compressie zuiger zullen atmosferisch inleveren maar wel de mogelijkheid geven tot hogere overdruk, dus meer topvermogen.
resultaat is in het begin minder power, en dan opeens dikke boost....
als ik MB mag geloven behalen die de beste resultaten met originele compressie verhouding....
lage compressie zuiger zullen atmosferisch inleveren maar wel de mogelijkheid geven tot hogere overdruk, dus meer topvermogen.
als ik MB mag geloven behalen die de beste resultaten met originele compressie verhouding....
Ja precies.
De LC-zuigers gaan het sowieso niet worden vanwege de prijs.
Maar een nokkenas wil ik wel eens over nadenken en zal ist eens navragen aan Maurice.
De LC-zuigers gaan het sowieso niet worden vanwege de prijs.
Maar een nokkenas wil ik wel eens over nadenken en zal ist eens navragen aan Maurice.
tutuur schreef:lc zuigers? lage compressie zuigers...? voor zover ik weet heeft een gtt al aardig lage compressie en anders hou je helemaal geen low end power meer over toch?
Mooi verhaal, maar niet helemaal mee eens. Als je van een standaard gt met enkel kleine mods uitgaat volg ik je in dit verhaal.tutuur schreef:met andere nokkenas verleg je vooral je powerband naar een hoger toerental, dit kan goed uitkomen met turbo's die hogere boost draaien maar later opspinnen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
@ jo, leg me dat zondag nog eens uit aub.-jo- schreef:
Mooi verhaal, maar niet helemaal mee eens. Als je van een standaard gt met enkel kleine mods uitgaat volg ik je in dit verhaal.

Project: GTT Blue Sport
Ik heb net even de kop ervanaf geschroefd en stuitte op onderstaande:
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... rklein.jpg[/img]
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... klein2.jpg[/img]
Er is een klein brokkeltje van die zuiger afgebroken.
Volgens mij is dit of helemaal niet gereviseerd geweest of na het reviseren nog flink mee gereden....
Voel me een beetje in de maling genomen. Heb het blok gekocht voor 500eu...
Het blok schijnt 2jr ofzo stil te hebben gestaan.
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... rklein.jpg[/img]
[img]http://members.quicknet.nl/j.kostermans ... klein2.jpg[/img]
Er is een klein brokkeltje van die zuiger afgebroken.
Volgens mij is dit of helemaal niet gereviseerd geweest of na het reviseren nog flink mee gereden....
Voel me een beetje in de maling genomen. Heb het blok gekocht voor 500eu...
Het blok schijnt 2jr ofzo stil te hebben gestaan.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
wellicht 10 jaar geleden geriviseerd ?? 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
ziet eruit als pingelschade? correct me if i'm wrong..
ik zou terug gaan. als hetblok als gereviseerd is verkocht. Was het blok van GerryTT niet wat voor je? of is dat dit blok? staat voor 600 te koop hier @ rtc markt, gereviseerd door MB..
edit-
zie geen blauw onderblok dus zal wel niet van gerry afkomstig zijn..
ik zou terug gaan. als hetblok als gereviseerd is verkocht. Was het blok van GerryTT niet wat voor je? of is dat dit blok? staat voor 600 te koop hier @ rtc markt, gereviseerd door MB..
edit-
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Je kan de turbo die je nu hebt pas goed benutten als je andere zuigers monteerd, als ik de verhalen van Bart moet geloven scheelt dat heeeeeel erg veel. En atmosferisch levert hij vrijwel niks in zegt ie. In jouw geval zou ik wel een iets andere nokkenas monteren om idd je powerband hoger te zetten. Geflowde kop haalt geen kloot uit bij een gtt geloof ik, op 1,5 Bar wil de lucht ook best een hoekie om hoor! 

[Haphap mode] Dit is NIET mijn blok. Zuigers zijn als nieuw in mijn blok net als de rest in het blokMartijn Kool schreef:ziet eruit als pingelschade? correct me if i'm wrong..
edit-

Dit is zwaar kl%te. Ik zou idd ook even bellen wat dit voor moet stellen