Gezocht Renault 19 Cabriolet 16V U9, kent 66-GX-GZ

Post hier al je vragen over de Renault 19
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Chris1992 schreef:Jawel kijk nog wel, maar ik schiet er niks mee op.
Politie is druk doende, of ik daar mijn auto mee terug krijg ?????

Maar misschien zitten hier wel slimme koppies bij die iets hebben aan een proces verbaal/aangifte nr
PL2202.202.2009.994

Ik zelf kom geen stap verder. Bakker zegt dat hij de auto al 3 jaar in bezit heeft. Vanaf 2006 dus. Ik heb mijn aankoopbewijs van 2006 en reperatiebonnen van 2007. Ik snap niet wat die vent dan zit te lullen.

de reservesleutel heb ik nog, ik kan de auto zo meenemen......maar ja dan is het weer diefstal.

Het enige is, dat mijn auto nog verzekerd is, en een auto mag niet 2x verzekerd zijn. Dus degene die hem koopt zal hem niet kunnen verzekeren.
Mijn verzekering weet ervan, ook van de aangifte.

Mocht er iemand zijn die toch weet hoe ik mijn auto terug kan krijgen, dan zou ik dat graag willen weten.

Dank alle voor de reacties.

Groeten Chris
Als jij echt aangifte hebt gedaan van diefstal van je auto dan moet hij als gestolen gesignaleerd staan. Als dit het geval is en jij vind je auto terug dan MOET de politie deze auto in beslag nemen! En dan bepaald de Offcier van Justitie wat er mee gebeurd. Ik heb het idee dat jij niet op de juiste manier aangifte hebt gedaan.

Ik zou maar is langs de politie gaan als ik jou was. Doe je dit niet dan heb ik het idee dat het allemaal wel mee valt. En dat er misschien heel wat anders aan de hand is.
Remon

Auto staat volgens de RDW niet als gestolen geregistreerd :(
Chris1992
Contacteer:

Mijn auto is ontvreemd dwz toeëigenen van anderemans spullen. Dus mijn auto is gewoon gestolen. Ik heb niet gezegd van, goh ik vind je zo aardig hier heb je alle papieren en verkoop mijn auto maar.
De politie is druk doende, ik kan alleen maar afwachten.

Wat is ontvreemding.

ontvreemding: afleiding
ontvreemding: diefstal
ontvreemding: exerpatie
ontvreemding: fraude
ontvreemding: malversatie
ontvreemding: onregelmatigheden
ontvreemding: verdonkeremaning
ontvreemding: verduisteren
ontvreemding: verduistering

Groeten Chris
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ga er maar vanuit dat de politie helemaal niet druk doende is... :( Die doen niks voor je, want dan was het al lang gebeurd. Andere prioriteiten, noemen ze dat.
Johan Hogervorst
Contacteer:

Chris1992 schreef:Jawel kijk nog wel, maar ik schiet er niks mee op.
Politie is druk doende, of ik daar mijn auto mee terug krijg ?????

Maar misschien zitten hier wel slimme koppies bij die iets hebben aan een proces verbaal/aangifte nr
PL2202.202.2009.994

Ik zelf kom geen stap verder. Bakker zegt dat hij de auto al 3 jaar in bezit heeft. Vanaf 2006 dus. Ik heb mijn aankoopbewijs van 2006 en reperatiebonnen van 2007. Ik snap niet wat die vent dan zit te lullen.

de reservesleutel heb ik nog, ik kan de auto zo meenemen......maar ja dan is het weer diefstal.

Het enige is, dat mijn auto nog verzekerd is, en een auto mag niet 2x verzekerd zijn. Dus degene die hem koopt zal hem niet kunnen verzekeren.
Mijn verzekering weet ervan, ook van de aangifte.

Mocht er iemand zijn die toch weet hoe ik mijn auto terug kan krijgen, dan zou ik dat graag willen weten.

Dank alle voor de reacties.

Groeten Chris
Ik heb zo'n idee dat die goeie lieve politie helemaal niks aan het doen zijn voor je. ;)

Staat zoals hierboven al gemeld niet bekend als gestolen, dus dikke kans dat ze er niet eens aan begonnen zijn.

Ik zou eens slachtofferhulp bellen en vragen of ze kunnen kijken of de politie al bezig is en wat je zelf nog kunt doen.
Chris1992
Contacteer:

De politie is er mee bezig anders zou ik geen bericht krijgen. De RDW is hier over ingelicht, het is aan hun om de data aan te passen. Mijn auto is maar een klein onderdeel van waar de aangifte over gaat.
Al het andere ligt bij Tros Opgelicht.

Ik werd vewezen naar deze site of er misschien personen waren die meer wisten waar mijn auto was. Die info heb ik gekregen.

Als er toevallig iemand een zinnig antwoord heeft of advies waar ik wel iets aan heb, dan hoor ik dat graag. Al het andere van, je had dit moeten doen, dat moeten doen daar heb ik niets aan het is gebeurd. Een ander weet het toch beter totdat ze er zelf mee worden geconfronteerd. Of ik mijn auto door dit forum wel terug krijg betwijfel ik, of er moet een goede jurist mee lezen.
Ik heb wat ik moest weten, en wat de politie moest weten.

Groeten Chris
Martijn Kool

komop, ze proberen je te helpen en je gaat zo doen. je start zelf een topic op een forum

als ik deze 3 pagina's lees, lees ik niets anders dan lulkoek(en dan doel ik niet op de reacties). enige wat mij deed omslaan was dat mooie nummer wat je opgaf als aangiftenummer ofzo. en ook dat doet mij twijfelen. vind het maar vaag, wees blij dat je vanuit hier goed ontvangen wordt. je zoekt zelf een forum op, wil je dan? mega tip of een knokploeg samen stellen op een forum?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
ramon16V
Contacteer:

hier nog een simpel figuur,

ze hebben dus ook je overschrijvingsbewijs gestolen?
knappee vent geweest die tussen een stapel papieren dat ene kleine papiertje weet te vinden ,
of zat die bij je autopapieren?
Tom
Moderator
Car: MB

Chris1992 schreef:J
Kan aan mij liggen, maar dit had ik al lang gedaan........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Priyantha
Contacteer:

Tom schreef:
Bijvoorbeeld de auto mooi bij de Politie neerzetten dan :)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Priyantha schreef:
Tom schreef:
Bijvoorbeeld de auto mooi bij de Politie neerzetten dan :)
Nee, gewoon het nummertje over lassen van een andere 19 16V, ik weet er nog wel 1tje te staan met motorschade :p
Chris1992
Contacteer:

Ik heb maaden terug een mail ontvangen van iemand die vaak op deze site zit, hij adviseerde mij om een forum te beginnen.
Dussss dan probeer je dat.

Na alle info die ik heb verkregen heb ik mijn aangifte compleet kunnen maken. Het is een aangifte en geen kwats, of zomaar een nr intikken.

Verder laat ik het hierbij. Ik weet wat ik wilde weten.

Ik bedank iedereen voor alle reactie's en nog veel plezier op jullie website/forum

Groeten Chris
Tim
Car: E36 M3

Doei
Abel
Über-Spammer

beetje vreemde reacties hier hoor..

ik zou het op opprijs stellen om te horen hoe het afloopt. (Y)
Ronald1916V

Abel schreef:
ik zou het op opprijs stellen om te horen hoe het afloopt. (Y)
Eh ja, ik ook wel.. maar ik vind het zo vreemd dat er ie nog steeds niets als "gestolen" opgegeven staat.. die info bij de RDW gaat nog vrij snel namelijk.. als je flink schade rijd met een auto en de politie neemt Deel1 in van je kentekenbewijs staat ook binnen 1 dag een WOK-melding op RDW.nl.

Dus al met al een beetje vreemd, ik zou nog eens een keer om de tafel gaan met een geschikte politieagent om te vragen waarom dat nog steeds niet geregistreerd staat.
Johan Hogervorst
Contacteer:

Chris1992 schreef:Ik heb maaden terug een mail ontvangen van iemand die vaak op deze site zit, hij adviseerde mij om een forum te beginnen.
Dussss dan probeer je dat.

Na alle info die ik heb verkregen heb ik mijn aangifte compleet kunnen maken. Het is een aangifte en geen kwats, of zomaar een nr intikken.

Verder laat ik het hierbij. Ik weet wat ik wilde weten.

Ik bedank iedereen voor alle reactie's en nog veel plezier op jullie website/forum

Groeten Chris
Rustig aan, rustig aan. ;)

Ik ben iig erg benieuwd naar wat het gaat worden, was voor mij iig niet helemaal duidelijk of het nu wel allemaal was goed gegaan met aangifte.

Hopen op het beste!
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Tom schreef:
Tja, ik ook, maar wel lastig, want in eerste instantie denk je "laat de huidige 'eigenaar' maar bewijzen dat hij ook daadwerkelijk de eigenaar is" :P

Maar hij heeft wel het kentekenbewijs op z'n naam staan. En jij hebt het aankoopbewijs en reparatiebonnen, vraag is hoe sterk je juridisch dan precies staat.

Wat betreft dat niet 'als gestolen geregistreerd staan' van de auto, misschien is dat omdat de auto dus wel daadwerkelijk op iemand z'n naam staat, het is niet zo dat ie met onbekende bestemming naar het Oostblok ofzo is verdwenen. Verschillende definities van gestolen dus, en misschien hanteert het RDW voor hun kentekeninformatie alleen bepaalde soorten gestolen?
Of de politie is het vergeten, of ze hebben er zo hun redenen voor of vonden het niet nodig. Dat weet alleen de politie zelf.

Mocht dit alles op niks uitlopen, mooi 's nachts met een vriend of (goede) bekende een keer die auto ophalen, mag hij aangifte doen van diefstal, ik wens 'm veel succes.
Mocht het naast een beroepsleugenaar ook een gevaarlijk persoon zijn, zorgen dat je de auto niet thuis neerzet maar een tijdje laat 'onderduiken' in een stalling ofzo. :smile:
Kan ie je niks maken en anders moet de RTC knokploeg maar eens langskomen. :wink:

Sommige reacties hier begrijp ik niet goed (doei bijvoorbeeld....)
Iemand vraagt om hulp of in ieder geval informatie en dan reageert men zo...
Reageer dan niet |:(Y)

Wat mij betreft lees ik graag hoe het afloopt, dus keep us posted. En mocht het in TROS Opgelicht komen, laat het ff weten, ik ga kijken (0)
Laatst gewijzigd door Edward op wo 28 okt 2009 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Tim

Doei slaat op het aangevallen reageren. Als hulp niet op prijs gesteld wordt blijf dan ook lekker weg. Lijkt me prima toch?

Hij komt met een verhaal, daar wordt op gereageerd op een ieder's manier, dat vindt hij niet leuk. We zitten hier toch niet om lief voor mekaar te zijn?

Het is en blijft een vaag verhaal maargoed, dat past ook wel bij jou Edwardus...
antoine
Car: Renault Clio III RS

Zij :D
Tim

Zit nog een terug te lezen, je hebt ALWEER eens gelijk Antoine (Y) :)
Chris1992
Contacteer:

Hallo Heren,

Ik wil best jullie op de hoogte houden, en al het advies/tips die jullie nog niet hebben gegeven aanemen en er ook iets mee doen.
Dat het voor jullie een wazig verhaal is klopt. Dit stukje auto is maar een half A4tje van de 6 pagina's tellende aangifte.

Ik zal proberen het iets duidelijker neer te zetten.
Ik heb een eigen Transportbedrijf en daar krijg je op een gegeven moment te maken met wanbetalers. Ik heb er dus zo 1 getroffen. Hij is mij nog € 34000,- verschuldigd aan openstaande facturen etc. Het is in 1 woord gezegd "een oplichter" Met mooie praatjes beloftes ed probeerd hij transportbedrijven kapot te maken, door spullen te ontvreemden,stelen en te verduisteren. Ik ben niet de enige, er lopen nog 23 slachtoffers rond die genaaid/falliet zijn door zijn practijken. Mijn auto die ik heb gekocht op 11 nov 2006 ( te Hippolitushoef) is door dezelfde persoon op een listige manier ontvreemd. Hij doet alles op voorbedachte raden. In 2007 had ik enkele reparaties aan de auto. Nieuwe versnellingplaat, wiellagers en koppelstuk voor brandstoftoevoer. Sept 2007 heb ik 4 nieuwe banden erop laten leggen, er lagen op dat moment 4 sliks op die helemaal kaal waren. Ik kreeg een tip van E (de oplichter) om naar een goede garage te gaan in Budel. Daar heb ik nieuwe banden op laten leggen. Eind Okt 2007 kreeg ik een klapband. Ik ben wederom naar die garage terug gegaan voor een nieuwe band. Doordat ik op dat moment geen ruimte had om de auto thuis neer te zetten, hab ik gevraagd aan de garage of ik mijn auto zolang daar neer mocht zetten. Tegen de tijd dat ik weer ruimte had zou ik de auto weer op komen halen. Dit was geen probleem volgens de garage. E wist dus dat mijn auto daar stond. Ben regelmatig lang de garage gereden, de auto stond er nog steeds.
Na een drukke periode van werk kon ik me niet meer precies herrineren wanneer mijn auto moest worden gekeurd. Ik keek op de RDW site en tot mijn verbazing zag ik dat de auto opnieuw tenaam gesteld was en gekeurd. Ik ben direct naar de garage gereden om verhaal te halen. Het antwoord wat ik kreeg, "E (de oplichter) is de auto komen halen. Ik naar E toe, hij wist nergens van. Toch weer terug naar de garage en ga zo maar door. Ik heb me wezeloos gezocht op internet of ik de auto tegen kwam. Helaas zonder succes. Ik heb de RDW gebeld en ik kreeg te horen dat het in het bezit was van een bedrijf. Weer zoeken, geen succes.
Wederom verhaal halen bij garage en E. elke keer hetzelfde verhaal. Ze wisten van niets. Ik had de moed al bijna opgegeven en had de gedachten dat de auto al naar het buitenland was vertrokken. Ik ben in een korte periode 2x verhuisd, ik heb alle dozen om gedraaid, papier na papier in me hand gehad, geen Deel III
In een mapje waar ik alle papieren van de auto's bewaar zat hij ook niet tussen. Doordat je veel alleen in de auto zit kan je ook veel nadenken. Ik verzeker je, dat heb ik veel gedaan. Waar is mijn auto, maar vooral, waar is mijn Deel III.
Ik wist zeker dat hij in dat mapje zat. Nadat ik een forum ben gestart bij tros Opgelicht en ikbengenaaid.net heb ik meerdere malen mijn auto daarin vernoemt. E bleef volhouden dat hij nergens van wist. Na een tip van iemand moest ik maar eens kijken op deze site. He eindelijk de auto was gevonden. Na dat bericht heb ik Bakker gebeld. Met een norse stem zei hij, "ik ben al 3 jaar in het bezit van die auto". En daar kon ik het mee doen. Ik ben met een verboden snelheid naar Budel gereden. Wit heet ben ik de garage binnengestapt, ik heb die persoon bij de kraag gepakt met de vraag. Ik wil NU de waarheid, WAAR IS MIJN AUTO.
De man schrok, dat verwachte hij niet van een vrouw. Zijn antwoord was. E is met ALLE papieren bij mij gekomen en heeft volgens zijn zeggen de auto in opdracht van jou verkocht. Ik werd rood gloeiend. Mijn reactie was "Mooi is dat" dan mag ik nu het bedrag wel ontvangen waarvoor de auto is verkocht. Dat ging niet zei de garagehouder. Nou er kwam nog net geen stoom uit mijn ogen en oren zo kwaad ik was. Ik zei waarom niet. Zijn antwoord was "E heeft de schuld die hij bij mij had daarmee afgelost. Het is dat ik alleenstaande moeder ben met 2 kinderen, en mijn kinderen niet naar een tehuis wil laten gaan, ik had hem terplekke willen wurgen. Ik heb van dit allen een melding gemaakt bij de politie, daar kreeg ik ook weer te horen geen deel III, geen bewijs. E had intussen weer een bedrijf opgelicht en falliet laten gaan. De eigenaar van dat bedrijf kon ik goed. Ik kreeg te horen dat E, mails, post en belangrijke documenten had gestolen om zo met zijn geloofwaardige praatjes de boel op te lichten. Daardoor ging er bij mij een lampje branden. E is in Januari 2008 1x bij mij op bezoek geweest. Tijdens dat bezoek vroeg hij of hij even zijn mails mocht lezen. Omdat ik wist dat hij op dat moment nog geen internet had in zijn nieuwe huis, liet ik dat toe. Mijn kinderen waren ook aanwezig. Ik ben even naar het toillet gegaan. dit was 10 meter van de computer af. Na de het toiletteren kwam ik de kamer in, E kwam haastig van de stoel af en zei dat hij nog een afspraak had en snel weg moest. Nadat E weg was liep ik naar de computer, tot mijn verbazing zag ik dat hij zijn mailbox nog open had staan.( ik heb dit daarna aan veel personen gevraagd wat zij zouden doen als ze even hun mails mochten lezen. Iedereen zou zijn mail afsluiten) Ik heb daarna iets gedaan wat ik normaal niet zou doen. Ik heb veel mails gelezen waarbij mijn haren recht overeind kwamen te staan. Zoveel leugens dat erin stonden. Verder is E niet meer bij mij binnen geweest.
Ik heb nooit stil gestaan bij dit stukje totdat ik van de garage te horen kreeg dat E met ALLE papieren aan kwam.
Op het moment dat ik op het toillet was, zag E de kans om in mijn kast te neuzen. Het mapje van alle auto papieren lag in het kastje naast de computer. Weg deel III. Ik heb nooit een vrijwaringsbewijs gekregen, niet van de garage, niet van E. E had me al eerder gezegd dat hij dat bewijs had. Nu weet hij van niets. Ik weet wel, een goede leugenaar kan heel veel onthouden, deze dus niet want hij beflest en liegt zoveel dat hij het niet eens meer kan onthouden. Aan de berichten van de RDW heeft E daadwerkelijk mijn auto verkocht op mijn naam. Ik weet niet als je een auto verkoopt aan een garage of je dan een handtekening moet zetten voor accoord. Misschien weet iemand van jullie dat wel. Ik heb iig nooit geen handtekening gezet.
Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is, en dat ik er weldegelijk vanalles aan heb gedaan om mijn auto terug te krijgen of te vinden. Ik hoop dat de politie iets meer succes heeft. Mijn auto zal ik misschien niet meer terug krijgen, dat zou ik
heel jammer vinden, maar de gelden krijg ik terug van de garage of E.

Groeten Chris
jacques

Je moet je overschijfbewijs of te wel kenteken deel III nooit bij je autopapieren bewaren.
Gewoon in de kluis leggen. Dan kan niemand zomaar je auto overschrijven.
Ronald1916V

jacques schreef:Je moet je overschijfbewijs of te wel kenteken deel III nooit bij je autopapieren bewaren.
Gewoon in de kluis leggen. Dan kan niemand zomaar je auto overschrijven.
Daar is ie nu wel achter gekomen ja..
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

ie?

Het is toch echt een 'zij' hoor :)

Goed, een lang verhaal, maar het schept wel meer duidelijkheid.
Ik blijf het volgen in ieder geval :wink:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Chris1992
Contacteer:

Om het nog duidelijker te maken. Mijn deel III lag bij de papieren van vele auto's. Alle verzekeringsbewijzen zaten erin van vorige auto's, vrijwaringsbewijzen van oude auto's etc
Ja ik ben een vrouw, en nee ik ben niet dom om alle papieren bij elkaar te doen van 1 en dezelfde auto. Deel III mag NOOIT in de auto liggen, alleen het kentekenbewijs. Had ik er dit ook nog allemaal bij moeten zetten, en volgens mij had ik dat al een keer vernoemd.

Groeten Chris
canonballman

een paar dingen:

-als die E echt ALLE papieren heeft weten te bemachtigen, dan kan hij de auto gewoon op zijn naam zetten. Als jij zegt dat ie die papieren heeft gestolen had je TOEN aangifte moeten doen. Nu kan hij gewoon zeggen dat hij je contant 3000 euro heeft betaald voor de auto, en vervolgens is vertrokken. Jouw woord tegen het zijne.

Oftewel: die auto zie je niet meer terug, en naar je geld kun je ook fluiten.

-als je kopie deel 3, oftewel het overschrijvingsbewijs, in de kluis hebt gelegd, en E heeft het gestolen, heb je ofwel een hele slechte kluis, ofwel hij heeft open gestaan. Lullig voor je, maar jouw fout.

-in verhouding tot die 34.000 euro is de waarde van die 19 niet veel: focus je op het terug krijgen van die 34.000 euro, die auto kun je vergeten.

-Ik laat iemand van wie ik nog 34.000 euro krijg niet binnen, alleen in mn kantoor. Ik laat het ook niet tot 34.000 euro schuld komen, ik ben geen bank, jij duidelijk ook niet. Als ik 5000 moet krijgen van iemand, ga ik m geen geld of diensten verlenen voordat ik die 5000 in mn zak heb. Boter bij de vis, of in ieder geval kort erna.

-Iemand die mij zo zou naaien, zou ik niet bij zn initiaal noemen, maar bij zn volle voor en achternaam, liefst met foto erbij.
Whatever
Contacteer:

Netjes samengevat, en je hebt helemaal gelijk Canonballman.
Maar blijft natuurlijk wel ellendig, zou toch die E. nog eens lastig vallen zo niet met wat mensen erbij, maar zal ook wel weing te halen zijn :(
Chris1992
Contacteer:

De naam heb ik niet volledig neegezet omdat het bij Tos Opgelicht en Ikbengenaaid niet mag. Als dat hier wel mag is dat geen probleem.
Zijn naam is Eric Frans voorheen wonende in Budel, nu wonende in Dessel belgie om de belastingdienst te ontduiken.
Zijn bedrijf was E & F transport en Logistiek, dit is falliet. Het bedrijf wat hij nu runt op da naam van zijn vriendin is RTS, Route to Succes.

De schuld is pas ontsaan NA het verdwijnen van de auto.
Als je mijn verhaal goed leest, kan je lezen waneer ik erachter ben gekomen dat HIJ die heeft gestolen. Ik heb daarna meteen aangifte gedaan.

Ik had in dat huis geen kluis, het was een noodwoning.
Alle delen van mijn auto's die ik nu bezit liggen wel in een kluis. In deze woning zit wel een kluis.

Ik heb getracht een foto van eric hier neer te zetten, helaas het lukt niet echt. Maar op http://ericfrans.hyves.nl/ staat hij ook.

Groeten Chris
canonballman

Heb je toevallig ook een link van andere info over hem, bijvoorbeeld van Opgelicht! ?? Andere dingen die hij geflikt heeft?
Chris1992
Contacteer:

http://www.ikbengenaaid.net/component/o ... 388/#59388

Ik ben Joop en ChrisCVE
wwgz2009 is Eric Frans

http://forum.opgelicht.nl/viewtopic.php?p=8887#8887

Ik ben Joop Opgelicht
RTS is Eric Frans

Groeten Chris
laurensberends

En is er alweer nieuws? Vooruitgang in de zaak? :wink:
Johan Hogervorst
Contacteer:

Zo te zien op de site heeft ie nu wel aangifte kunnen doen, maar aangezien hij de enigste is en de politie verder toch geen tijd over heeft voor dit soort dingen kan dat nog wel lang duren ben ik bang voor hem. :(
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Zij :lol:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Plaats reactie