Twingo project Tom [ Bodykit + Booskijkers FOTO'S ]

Vertel hier alles over je project.
T*mmy

Ik was inmiddels druk in contact met de opties die jullie gegeven hebben,
toen ik vanavond op marktplaats een advertentie zag staan die ik echt niet kon weigeren:

Een gelaste ongespoten motorkap, (dat scheelt weer lassen) sportvoorbumper, achterbumper, 2 sideskirts en een spoiler met 3e remlicht voor een wel héél schappelijke prijs.

Deze heb ik dus gekocht, zaterdag waarschijnlijk ophalen :D
De skirts en achterbumper zijn waarschijnlijk niet mijn smaak, maarja het was één koop, dus misschien dat die de RTC Markt opgaan.

Ik hou jullie op de hoogte in ieder geval :D

Iemand trouwens tips w.b. monteren voorbumper i.c.m. sleephaak?

Het gaat om deze bumper:

http://www.carloco.nl/webwinkel/files/p ... govb_m.jpg

Ik moet nu weg, maar zal vanavond meer foto's posten.
:beer: :foto:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Slijpton in het sleepoog. Met zo'n voorbumer enz is fatsoenlijk slepen toch al bijna onmogelijk. :p :smoke:

Andere oplossing zou een demontabel sleepoog kunnen zijn zoals bijvoorbeeld op de megane's enz is geleverd. :wink:
T*mmy

Wel jammer dat ik met de slijptol aan de gang moet dan.. demontabel lijkt me veel werk, en bovendien als die bumper er dan voor zit is het als nog niet makkelijk erop te zetten.. Of een gat in de bumper maken, maar dat is ook weer zonde..

Meer foto's van alles wat ik gekocht heb:

Achterbumper
Afbeelding

Voorbumper
Afbeelding

Spoiler
Afbeelding

Skirts
Afbeelding

Motorkap
Afbeelding

Zit nog wel wat werk aan, maar het heeft geen haast.. Moet toch ook even verstandig met mijn geld omgaan enzo :evil:

Voor zover ik op de foto's zie vind ik de skirts en de achterbumper niks, en ook over de spoiler ben ik nog niet uit.. Alles even passen, en tenzij het dan opeens echt mooi staat, gaan ze op RTC markt. (Y)

Waar ik trouwens ook mee bezig ben, is om in de 2 spiegelkapjes naast het dashboard twee meterhoudertjes te maken. Links een toerenteller en rechts een voltmeter. Met purschuim en polyester word dit nu strak gemaakt. Foto's van het modeleren van de pur komen woensdag. :foto:
naantje

de motorkap is echt heeel vet
hoe heb je dat model erin gekregen
:grin:
Megane cabrio 97' + Laguna 07'+ Renault 4 GTL 79'
Mark van Nierop
Contacteer:

volgens mij heeft hij hem zo gekocht toch.......
die happer kan je er zo inlassen, zijn bestaande universele happers.

kappie moet je toch nog aardig bijwerken zie ik
Renault 19 1.8 16V Cabrio
naantje

waar zijn die te koop
ik wil mijn motorkap ook veranderen en andere booskijkers erop
Megane cabrio 97' + Laguna 07'+ Renault 4 GTL 79'
T*mmy

@ naantje: op je pm reageer ik vanavond even want ben aant werk, maar de motorkap is door iemand anders gemaakt (een particulier) en is dus niet zo in de winkel te koop.

@ mark: ik ben niet van het lassen/spuiten/plamuren, ik vraag me af wat daar nog allemaal aan moet gebeuren? Volgens de verkoper moest hij alleen nog de plamuur in. Of is dat wat jij bedoeld?

Stomme vraag mischien: is er iemand in zuid holland met een klein busje o.i.d. die zaterdag met mij tegen een vriendelijke vergoeding deze spullen zou willen halen in overijssel? Ik denk niet dat het in mijn twingo past :p alvast bedankt. (a)
Mark van Nierop
Contacteer:

Nou ik zie nog wel dikke lasnaden....

goed vlak slijpen en dan idd een beetje plamuur,
maar kun je denk ik het beste overleggen met je spuiter.
Renault 19 1.8 16V Cabrio
T*mmy

Dikke lasnaden?
Dat bedoel ik dat ik er geen oog voor heb :D
Maar goed, daar moet iemand die er verstand van heeft dan maar even naar kijken. Ik heb in principe geen deadline, dus kan op mijn gemak dat allemaal uitzoeken. Iemand nog tips verder?
Johan Hogervorst
Contacteer:

Als je er met je vingers overheen gaat moet ie zo glad zijn als de kont van een baby, echt glad dus, strak en niks voelen van een bobbel, rand oid.

Met schande en mislukkelingen word men wijzer, daar kan ik over meepraten.

Lasnaden zul je wss helemaal glad moeten schuren en goed moeten vlak maken en dan de plamuur erop. (Y)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

lasrupsen schuren? succes ;)

slijpen o.i.d. gaat al stukken beter
Johan Hogervorst
Contacteer:

Nja schuren, idd slijpen met een haakse slijper of een metaal rasp, als het niet te erg is. En als dat helemaal glad is met de plamuur en verschillende soorten schuurpapier, steeds fijner, erover. Nadat het goed is uitgehard. :D

Echt wat heb ik daarmee zitten prutsen voor het goed ging, 1e keer een nacht en was nog niet hard en schuurde ik nog uit, andere keer was het al droog voordat ik het wou uitsmeren enzo, pfff. :P
T*mmy

Zo, de bodykit is binnen, evenals de motorkap >)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De motorkap kan nog niet helemaal dicht, dit komt omdat het aangelaste stuk 'aanloopt' tegen de koplampen. Kennenlijk heeft de vorige eigenaar de motorkap gemaakt aan de hand van originele koplampen, in plaats van angel eyes die wat boller zijn. Hier zal ik dus nog een bolling in moeten maken. Heeft iemand hier tips voor?

Het schuren van de lasnaden valt mee, maar dit word meegenomen door de spuiter. Ik maak me meer zorgen om de bolling.

Over de bodykit ben ik nog niet uit, ik vind het ook wel wat hebben om de originele bumpers in kleur te hebben..

Verder vind ik het gruwelijke shit :bang:
jankees

Je moet er van houden

Tis in elk geval apart ik zou gewoon de originele bumpers meespuiten

HOU WEL REKENING MET JE VERSE LUCHT TOEVOER VAN DE VENTILATIE

want als je alleen de kap zo monteerd krijg je lucht uit de motor ruimte rechtstreeks in je interieur

das niet zo fijn
T*mmy

Je moet er inderdaad van houden.. aan mij hadden die extreme luchthappers ook niet persé gehoeven, maar lelijk vind het ook niet.
Over de verse lucht toevoer heb ik ook al nagedacht, dit zal wel minder worden, maar aangezien de toevoer toch redelijk is afgeschermd met die 'bak' onder de originele luchthappers, denk ik niet dat er veel motorlucht in het ventilatie circuit komt. Bovendien komt er alsnog verse lucht de motorruimte door de nieuwe luchthappers, maar of deze ook in het venti-circit komt, weet ik niet... maar dat zien we wel :D

De bumpers gaan inderdaad de verkoop weer in, originele bumpers in kleur vind ik strakker / cleaner (Y)
jankees

T*mmy schreef:Je moet er inderdaad van houden.. aan mij hadden die extreme luchthappers ook niet persé gehoeven, maar lelijk vind het ook niet.
Over de verse lucht toevoer heb ik ook al nagedacht, dit zal wel minder worden, maar aangezien de toevoer toch redelijk is afgeschermd met die 'bak' onder de originele luchthappers, denk ik niet dat er veel motorlucht in het ventilatie circuit komt. Bovendien komt er alsnog verse lucht de motorruimte door de nieuwe luchthappers, maar of deze ook in het venti-circit komt, weet ik niet... maar dat zien we wel :D

De bumpers gaan inderdaad de verkoop weer in, originele bumpers in kleur vind ik strakker / cleaner (Y)
Goeie keuze

Ik denk dat je dan wel ff het rubber van de ventilatiebak weg moet halen
anders blijft hij afgesloten en zuigt hij helemaal geen lucht aan (0)
T*mmy

Inderdaad (0)

Bodykit staat op RTC-Markt.
Ik heb lang getwijfeld over de prijs, maar uiteindelijk de knoop doorgehakt. Het is misschien niet supergoedkoop, maar altijd nog meer dan 50 % goedkoper dan de winkelwaarde, en bovendien zijn ze ongebruikt. Voor een goed bod sta ik wel altijd open, gewoon even contact opnemen!
Plaats reactie