Heeft iemand al een leverancier gevonden voor een standaard DIN radioframe voor de mégane III? De standaard radio klinkt gewoon slecht (hoge tonen klinken te hard, worden precies op 14Khz afgesneden dus de fijnheid is eruit). Alle luidsprekers zijn al vervangen (vooraan Pioneer TS-Q131C, achteraan TS-E1396 en een TS-WX206A subje dat ik nog liggen had). Ik heb ook nog een DEH-P77MP liggen waar ik enorm tevreden over was, ik wil die kunnen inbouwen.
Ik heb rond mei-juni 2009 gezocht naar een radioframe en toen niks gevonden, vraag me dus af of er nu al in de handel verkrijgbaar zijn, je moet toch die standaard radio kunnen vervangen??
Overigens in de Dynamique versie met standaard radio zitten vooraan in het dashboard GEEN tweeters ingebouwd! Nu zitten er tenminste de Pioneers...
Megane III radioframe?
Een minuutje googlen doet wonderen.Showyoursound forum schreef:ze verkopen een zeer mager aangeklede Authentique versie van de nieuwe Megane, die standaard geen fabrieksradio heeft maar een DIN opening. In deze versie zit dus een andere versie van het afdekpaneel dat rond de kachelbediening en de radio loopt. Met dit paneel moet je normaal gezien een DIN radio kunnen monteren. Ik heb even wat research gedaan en dit zijn de onderdeelnummers bij Renault:
68 26 000 17R voor antraciet interieur (HARM01)
62 20 000 18R voor beige interieur (HARM02)
HARMxx staat voor de kleur van de onderste helft van het dashboard en is terug te vinden op de witte sticker rechts in de deur.

Wellicht handig om even langs de dealer te rijden en te vragen of ze dit bestelnummer even op willen zoeken in Dialogys, dan weet je zeker dat deze bestelnummers ook kloppen.
Hmm zeer interessant, nochtans al dikwijls in de garage gevraagd... die moeten zoiets toch weten? Bedankt! Waarschijnlijk meer geïnteresseerd in het verkopen van nieuwe auto's ipv klanten tevreden te houden.
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van CA-R-PI.184 V2 in een Megane 3? Wat werkt er van de stuurbediending en wat niet? Schijnt soms zeer problematisch te zijn? Anders begin ik hier niet aan.
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van CA-R-PI.184 V2 in een Megane 3? Wat werkt er van de stuurbediending en wat niet? Schijnt soms zeer problematisch te zijn? Anders begin ik hier niet aan.
http://eshop.original-teile.de/index.ph ... 682600017R
Hier kun je het frame bestellen en zien wat het kost. Over die 14 KHz. Misschien moet je eerst een gehoortest doen, want er zijn niet zoveel mensen die dergelijke hoge tonen nog waar kunnen nemen na hun pubertijd.
Hier kun je het frame bestellen en zien wat het kost. Over die 14 KHz. Misschien moet je eerst een gehoortest doen, want er zijn niet zoveel mensen die dergelijke hoge tonen nog waar kunnen nemen na hun pubertijd.
http://www.noiseaddicts.com/2009/03/can ... ring-test/
15Khz hoor ik zeer luid en duidelijk, 16Khz niks maar kan ook liggen aan macbook pro z'n analoge uitvoer. Sennheiser HD580 die tot 38Khz gaat dus daar ligt het niet aan, of het zullen m'n 35 jarige oren wel zijn
Ik wou maar zeggen: scherpe tonen klinken hard (harsch zoals ze in het engels zeggen), precies opgepept op een net iets te lage frequentie om goed te zijn.
De standaard papieren luidsprekers zonder echte tweeter zullen niet erg hoog gaan (12Khz nog net halen met minder gevoeligheid) en waarschijnlijk compenseren ze dit wat door de versterker een aangepaste curve te geven die een boost geeft op 12Khz. Goed voor deze luidsprekers maar nu er het Pioneer setje in zit die vrij vlak tot 28Khz gaat klinkt het natuurlijk veel te 'harsch' rond 12-14Khz, wat echt geen aangenaam geluid is. Treble aanpassen helpt niet voldoende, neemt de hogere tonen ook mee blijkbaar of ze cutten zowiezo na 16Khz.
Anyway bedankt voor de link, kost precies niet veel...
15Khz hoor ik zeer luid en duidelijk, 16Khz niks maar kan ook liggen aan macbook pro z'n analoge uitvoer. Sennheiser HD580 die tot 38Khz gaat dus daar ligt het niet aan, of het zullen m'n 35 jarige oren wel zijn

Ik wou maar zeggen: scherpe tonen klinken hard (harsch zoals ze in het engels zeggen), precies opgepept op een net iets te lage frequentie om goed te zijn.
De standaard papieren luidsprekers zonder echte tweeter zullen niet erg hoog gaan (12Khz nog net halen met minder gevoeligheid) en waarschijnlijk compenseren ze dit wat door de versterker een aangepaste curve te geven die een boost geeft op 12Khz. Goed voor deze luidsprekers maar nu er het Pioneer setje in zit die vrij vlak tot 28Khz gaat klinkt het natuurlijk veel te 'harsch' rond 12-14Khz, wat echt geen aangenaam geluid is. Treble aanpassen helpt niet voldoende, neemt de hogere tonen ook mee blijkbaar of ze cutten zowiezo na 16Khz.
Anyway bedankt voor de link, kost precies niet veel...
Ik vermoed het ook, dacht overigens dat er altijd een radio standaard zit, tenzij het in andere landen niet zo is... ik vraag het na in de garage...
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ik heb net zitten luisteren, maar tot 16Khz hoor ik het nog steeds. Ondanks dat ik de pubertijd allang voorbij ben.Kietje schreef: Hier kun je het frame bestellen en zien wat het kost. Over die 14 KHz. Misschien moet je eerst een gehoortest doen, want er zijn niet zoveel mensen die dergelijke hoge tonen nog waar kunnen nemen na hun pubertijd.
Project: GTT Blue Sport