megane 2.0 16v in clio bouwen
De drijfstang lagers van egberts 16v hebben het deze week begeven. Dus maar op zoek gegaan naar een nieuw blok. uiteraard ook een 2.0 fr7 megane tegen gekomen. Niet de makkelijkste keus ivm. nieuw koppakking, kopbouten en vlakken.
Maar is het gewoon een kwestie van de oude 16v kop weer te gebruiken en een williams ecu monteren? Of moet ik nog rekening houden met het vliegwiel en eventueel andere dingen?
megane kop kan dan uiteraard weer in de verkoop.
Maar is het gewoon een kwestie van de oude 16v kop weer te gebruiken en een williams ecu monteren? Of moet ik nog rekening houden met het vliegwiel en eventueel andere dingen?
megane kop kan dan uiteraard weer in de verkoop.
dan zit je met de onsteking, die van een clio werkt op basis van een rotor. en met megane ecu heb je gezeur met startonderbreker en centrale deurvergrendeling.
2 mogelijkheden:
Kamer in de kopfrezen en de onsteking overzetten en ECU herprogrameren.
Andere optie: A. de startonderbreker mee overzetten en gewoon acepteren dat je nu 4 losse bobines hebt. B. Je kunt in plaats van de startonderbreker ook een imobilizer kopen. Een kastje dat de startonderbreker buiten spel zet.
Uiteraard kun je ook gewoon het F7R onderblok overzetten.
Edit: deze imobilzer bedoelde ik http://www.tek-tronics.co.uk/zip/PIC_Em ... eneral.pdf
Kamer in de kopfrezen en de onsteking overzetten en ECU herprogrameren.
Andere optie: A. de startonderbreker mee overzetten en gewoon acepteren dat je nu 4 losse bobines hebt. B. Je kunt in plaats van de startonderbreker ook een imobilizer kopen. Een kastje dat de startonderbreker buiten spel zet.
Uiteraard kun je ook gewoon het F7R onderblok overzetten.
Edit: deze imobilzer bedoelde ik http://www.tek-tronics.co.uk/zip/PIC_Em ... eneral.pdf
die laatste optie lijkt mij het makkelijkst, die is het meest plug en play. maar vergeet ik niks?
is dat die oude 16 klapper die hij van mij gekocht heeft?
die motor was gewoon goed te weinig olie gehad?
die motor was gewoon goed te weinig olie gehad?
ja dat is hem. olie is het probleem niet geweest. dat heb ik er direct in het begin in gestampt en dat vulde hij ook vaak genoeg bij.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
tja, kan gebeuren he, die drijfstanglagers weer...mark 5t schreef:is dat die oude 16 klapper die hij van mij gekocht heeft?
die motor was gewoon goed te weinig olie gehad?

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 18 feb 2009 19:41
- Locatie: Rijssen
Olie genoeg, daar heeft het niet aan gelegen..
Of Geert moet in die 2 dagen al mijn olie hebben opgereden
Of Geert moet in die 2 dagen al mijn olie hebben opgereden

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Tja, ik zeg het niet nog een keer.. die lagertjes gewoon preventief vervangen.. ze gaan een keer, ook al hebben ze olie 

Het inlaatspruitstuk van de Megane past niet zomaar in de Clio, wel jammer want die is een stuk beter.
De makkelijkste optie is inderdaad om het onderblok te wisselen en dan even een Menno chipje aan laten meten.
Wel jammer van de Megane kop, want die is aanzienlijk beter dan die van de Clio.
De makkelijkste optie is inderdaad om het onderblok te wisselen en dan even een Menno chipje aan laten meten.
Wel jammer van de Megane kop, want die is aanzienlijk beter dan die van de Clio.
iemand enig idee of ik het vliegwiel nog moet wisselen en of de startmotor dan nog wel past?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Zo'n kop is wel passend te maken op de Clio, toch moet ik ooit eens zo'n kop hebben als ik met tb's ga beginnen 

we proberen alleen onderblok te kopen, anders in de megane kop te koop
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Naja, als je die dan weg doet dan moet je mij maar even PM'en met een nette prijsGeert schreef:we proberen alleen onderblok te kopen, anders in de megane kop te koop
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 18 feb 2009 19:41
- Locatie: Rijssen
Net alleen het onderblok weten te scoren voor 150 pietermannenRonald1916V schreef:Naja, als je die dan weg doet dan moet je mij maar even PM'en met een nette prijsGeert schreef:we proberen alleen onderblok te kopen, anders in de megane kop te koop

Iemand toevallig nog een passende startmotor voor dit project te koop ??
startmotor: De linker moet je hebben Valeo D6RA33 of D6RA133
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... sValeo.jpg[/img]
Je kunt ze zo op de sloop halen. Kosten ca 35 euro. Ze zitten in Megane's en Clio's. Zelf heb ik er een bij http://www.gebr-opdam.nl gehaald voor 35 euro. Auto electric verkoop ze nieuw voor 95 euro, zie http://www.auto-electric.nl/?gclid=CKa4 ... 3godQWQdLA
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... sValeo.jpg[/img]
Je kunt ze zo op de sloop halen. Kosten ca 35 euro. Ze zitten in Megane's en Clio's. Zelf heb ik er een bij http://www.gebr-opdam.nl gehaald voor 35 euro. Auto electric verkoop ze nieuw voor 95 euro, zie http://www.auto-electric.nl/?gclid=CKa4 ... 3godQWQdLA
mooie foto 

weet iemand waar ik de Lange m8 in moet draaien om de krukass te blokkeren?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
rechts naast de peilstok zit een torx-schroef.
Die moet je er ff uit draaien. Althans, zo zit het bij de F4R in m'n Clio, en ik meen ook bij deze motor.
Die moet je er ff uit draaien. Althans, zo zit het bij de F4R in m'n Clio, en ik meen ook bij deze motor.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
nou ik moet het vliegwiel ook verwisselen. dan moet ik hem toch ergens blokkeren
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
zit een dop 16(soms 13) onder/naast de pijlstokingang.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
alles loopt op rolletje tot nu toe. drijfstang lagers waren inderdaad helemaal op. lagers op megane onderblok zien er perfect uit. hier wat foto's
[img]http://94.100.118.28/764850001-76490000 ... _MKwv.jpeg[/img]
[img]http://94.100.115.79/764850001-76490000 ... _2Y9K.jpeg[/img]
[img]http://94.100.114.75/764850001-76490000 ... _mWIA.jpeg[/img]
er zit in de kop nog wel een sensor die niet werd gebruikt. aan de kant en ter hoogte van het termostaathuis. iemand enig idee waar deze voor dient
[img]http://94.100.118.28/764850001-76490000 ... _MKwv.jpeg[/img]
[img]http://94.100.115.79/764850001-76490000 ... _2Y9K.jpeg[/img]
[img]http://94.100.114.75/764850001-76490000 ... _mWIA.jpeg[/img]
er zit in de kop nog wel een sensor die niet werd gebruikt. aan de kant en ter hoogte van het termostaathuis. iemand enig idee waar deze voor dient
nee, zoals ik al zeg. deze waren nog perfect. waarschijnlijk onlangs nog vervangen op het megane blok
zoals ik al zeg. deze waren nog perfect. waarschijnlijk onlangs nog vervangen op het megane blok
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Als je gezien hebt dat ze hagelnieuw zijn moeten er sowieso nieuwe boutjes in (rekboutjes) dus bestel er nou maar gewoon nieuwe lagers bij (4 tientjes)Geert schreef:zoals ik al zeg. deze waren nog perfect. waarschijnlijk onlangs nog vervangen op het megane blok
Bij mijn 2.0 dacht ik ook even van "bij een ander gaat het ook goed, nu laat ik ze zitten" Kon wel janken toen ie na een half uurtje er toevallig uit liep..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ff offtopic, fijne stucadoor aan het werk bij de kever op de achtergrond 

-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 18 feb 2009 19:41
- Locatie: Rijssen
Gaat wel goed, heb ze zelf gezien.Ronald1916V schreef:Als je gezien hebt dat ze hagelnieuw zijn moeten er sowieso nieuwe boutjes in (rekboutjes) dus bestel er nou maar gewoon nieuwe lagers bij (4 tientjes)Geert schreef:zoals ik al zeg. deze waren nog perfect. waarschijnlijk onlangs nog vervangen op het megane blok
Bij mijn 2.0 dacht ik ook even van "bij een ander gaat het ook goed, nu laat ik ze zitten" Kon wel janken toen ie na een half uurtje er toevallig uit liep..
Garagehouder zei dat het niet nodig was om de lagers te vervangen.
Morgen wel even kijken naar die nieuwe rekbouten.
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 18 feb 2009 19:41
- Locatie: Rijssen
Ja die kever is helemaal uit elkaar gehaald en met her en der nieuw plaatwerk weer in elkaar gezet.Jean-Paul-S schreef:ff offtopic, fijne stucadoor aan het werk bij de kever op de achtergrond
Wordt straks een super mooi bakkie

Alleen Geert en ik vonden het een beter idee om zo'n kever niet op te knappen maar in de rally cross gebruiken, maar dat wouden ze toch niet

