ff voorstellen, Floor

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
FloorV

Het is een beetje aan de late kant, maar bij deze zal ik me ook ff voorstellen.

Ik ben Floor, 26 en woon in Haarlem. Werk bij Shell waar ik onderzoek doe naar nieuwe manieren om olie uit de grond te halen en te verwerken. Heb 3 jaar geleden mijn 5gtt fase 2 uit 88 gekocht om op te knappen en te gebruiken voor het circuit. Heb hem opgeknapt in Nijmegen bij het autobedrijf van mijn vader. Aangezien dit mijn eerste opknapproject was kon de hulp van een monteur wel handig zijn op sommige momenten. Zo zag de auto eruit toen ik 'm kocht

[img]http://www.5gt.nl/images/700c855d30b65f ... 00x300.jpg[/img]

[img]http://94.100.114.97/339500001-33955000 ... _p8GI.jpeg[/img]

Heb ondertussen al het een en ander gedaan. Als eerste de stickers eraf gehaald :) . De dorpels waren aardig verrot dus die heb ik vernieuwd samen met de krikpunten, rolkooi is ingebouwd, binnenkant heb ik gedeeltelijk overgespoten en de ophanging is bijna compleet vernieuwd. Heb de koppeling vernieuwd en versterkte koppakking erop gezet. Carburateur is gereviseerd. De electra was echt een zooitje, met verbrande draden en al. Heb zowat de complete kabelboom opnieuw kunnen maken.

[img]http://94.100.118.70/746750001-74680000 ... _oY-o.jpeg[/img]

[img]http://94.100.118.96/402800001-40285000 ... _Sv4m.jpeg[/img]

[img]http://94.100.116.36/402800001-40285000 ... _WmAS.jpeg[/img]

Heb in het verleden het een en ander gedaan met autos. Vanaf mijn 16de help ik mijn vader af en toe mee in de garage waar we vooral oude franse auto opknappen en onderhouden. Heb stage gelopen bij een bedrijf wat veel met Porsches doet waaronder rallys en historisch racen. Heb een jaartje meegeholpen bij equipe Jaronn waar ik op het circuit in de youngtimer klasse meehielp sleutelen aan een Alpine A310. Nu wil ik zelf gaan racen met mijn 5je.

Heb een tijd geleden een race cursus gedaan op Zolder en 2 keer op Zandvoort gereden. Dat ging allemaal echt super en de auto houd zich netjes. Helaas ging het de laatste keer op Zolder niet helemaal goed. Had net nieuwe slicks en het ging eigenlijk best hard. Dat merkte ik ook toen ik iets te hard een scherpe bocht in ging, buiten de curbs kwam om daarna weer op de baan te komen, in een spin te komen en 2 keer vol in een Porsche klapte. Die Porsche klapte tegen de muur en is zijn mooie glimmende lak kwijt. Mijn auto heeft een kapotte radiateur, voorfront en subframe. Dus zo eindigt mijn raceseizoen van 2009. Maar ben alweer bezig met opknappen en volgend jaar sta ik er gewoon weer :grin:

[img]http://94.100.113.152/741350001-7414000 ... _dEri.jpeg[/img]

[img]http://94.100.114.32/741350001-74140000 ... _OtK1.jpeg[/img]

[img]http://94.100.114.202/741350001-7414000 ... _APcj.jpeg[/img]
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

He he... eindelijk. :wink:

Maar na Zandvoort dus een klappertje gemaakt op Zolder ?? :(
Damn. Da's zonde. Maar goed, het wordt wintertijd. Tijd om te klussen. :smile:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

He Welkom hier dan officieel

Jammer van de schade, zit natuurlijk altijd een risicotje in een hoekje maar blijft zuur.

Netjes dat je zelf aan het lassen bent gegaan (Y) Jammer dat ik hier niet te ruimte en kennis heb daarvoor (ja kennis is te leren, cursus volgen of gewoon gaan proberen)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
dolf jans
Car: Clio 2 1.6 16v

Heel knap wat je allemaal doet :worship: ,
klappertje is mischien een goede reden er weer een originele grill in te zetten :wink: ?

(Y)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Willeon de Zoete

Hey Floor, welkom!
Op Zandvoort heb je ik even vluchtig gezien en je auto even bekeken, maar echt leuk dat je je nu even voorstelt.

Een racende jongedame bij de club, heel leuk! Wie weet volgen er meer!
Balen van je schade op Zolder, heb je 'm eindelijk klaar, kun je weer aan de slag. (N)

Nou, veel succes en wie weet zien we je nog wel op de afsluitmeeting?
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Hey Welkom Floor, weer een mug erbij!kom zelf uit Haarlem (Y) leuk vijfje en tof dat je raced en zelf sleutelt (Y)
Succes met het herstellen van de schade.....heb je wat te doen van de winter!!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Ivo
Über-Spammer

Grappig, waar heb je de GTT destijds gekocht...?
Ik ben ooit nog eens wezen kijken bij deze GT toen ie in De Meern te koop stond....., voor 6000,- guldens :D
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Welkom Floor!

Top dat je GT (eindelijk) rijdt. (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Tim
Car: E36 M3

Balen van de crash Floor... Gelukkig ga je met volle moed weer door, that's the spirit! (Y)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Welkom hier Floor ! jammer van de crash, hopen dat de schade een beetje meevalt :)

We komen je vast nog wel weer een keer tegen op het circuit :D
-jacco-
Über-Spammer

Is dit niet de Floor die de eerste GT Turbo kilometers gemaakt heeft met de witte PP-LF-35 vanuit de Meern meen ik? :D
Tis al een aantal jaartjes geleden, maar erg gaaf dat je je GTT alsnog op het circuit neerzet (Y)

Jammer van de schade, maar dat komt vast goed als ik de berichten zo lees (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

Een jaar ofwat geleden heb ik nog wel eens in de buurt het station/spoor in Nijmegen een grijze GT Turbo gezien. Is dat deze? Stond daar een tijdje stil geloof ik.
Haas
Car: Megane RS

Uit Nijmegen? Ow.. das in de buurt! Heb je auto wel eens zien rijden geloof ik (met jou erin denk ik? ;) ) ?

Welk bedrijf is van je vader dan? Mag ook via PM :)
FloorV

Hij stond idd naast het spoor in Nijmegen. In het begin kon hij nog niet binnen staan, en aangezien ik alleen in het weekend kon sleutelen omdat ik zelf in Haarlem woon stond hij door de weeks stil ja. Maar zoals ik je toen ook al, volgens mij op het 5gt forum, verteld heb is het helemaal goed gekomen.
Chris schreef:Welkom Floor!

Top dat je GT (eindelijk) rijdt. (Y)
Vind 2.5 jaar voor een auto opknappen als je alleen in het weekend kan sleutelen en nog nooit zo'n project hebt gehad eigenlijk niet zo lang... Maar we kunnen dan ook niet allemaal zo geweldig zijn als jou he Chris :~ .

Mijn eerste kilometers waren idd opde meern in een witte. Geweldige auto trouwens met die knallen onder je :) Toen wist ik zeker dat ik een 5je wou rijden.

De schade valt opzich nog wel mee, heb erg geluk gehad. Maar het gaat me wel een winter kosten. Gelukkig zijn er veel mensen die me willen helpen en heb ik een lasser als sponsor. Kan daar gewoon de spullen gebruiken en met meerdere eraan lassen gaat net ff sneller. Gaat ook weer helemaal goed komen.
Andrews (supercinq)

komt wel goed he floor :wink:
netjes fixxen die gt en dan kunnen we weer de baan op...

de 28ste zolder??? :lol:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

FloorV schreef:Hij stond idd naast het spoor in Nijmegen. In het begin kon hij nog niet binnen staan, en aangezien ik alleen in het weekend kon sleutelen omdat ik zelf in Haarlem woon stond hij door de weeks stil ja. Maar zoals ik je toen ook al, volgens mij op het 5gt forum, verteld heb is het helemaal goed gekomen.
Ah ja, lees het nu hier http://5gt.nl/bb/viewtopic.php?f=15&t=429&p=6315. Het was trouwens MartijnG die dat toen vroeg. Maar veel success met het repareren van de schade.
FloorV

Andrews (supercinq) schreef:komt wel goed he floor :wink:
netjes fixxen die gt en dan kunnen we weer de baan op...

de 28ste zolder??? :lol:
Word ff iets later als dat denk. Vind wel echt klote dat ik nie mee kan :-(
FloorV

Ivo van Achthoven schreef:Grappig, waar heb je de GTT destijds gekocht...?
Ik ben ooit nog eens wezen kijken bij deze GT toen ie in De Meern te koop stond....., voor 6000,- guldens :D
Weet je dat zeker?? Ik heb deze zelf gevonden in een schuur bij een kerel in Zwaagdijk. Ging kijken voor een witte, maar die vond ik niks en toen zag ik een koplamp van deze tussen de campingspullen uitsteken. Volgens die kerel stond hij daar al een tijdje en was het een vrij slechte auto. Kan me haast nie voorstellen dat iemand daar 6000 gulden voor zou vragen of geven. Wanneer was dan dan?? Zou wel leuk zijn, want weet eigenlijk niets van de geschiedenis van deze.
-jacco-
Über-Spammer

FloorV schreef:Mijn eerste kilometers waren idd opde meern in een witte. Geweldige auto trouwens met die knallen onder je :) Toen wist ik zeker dat ik een 5je wou rijden.
Dan heb ik de juiste voor me (Y) :wink:
Zeker waar, die uitlaat is de helft van de funfactor :D
Jammer dat die niet meer van mij is, maar goed... Als je eenmaal in een vijfje gereden hebt... :wink:
Erg leuk dat je het project hebt doorgezet (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

hey floortje
ik zie dat je je nou al helemaal keurig aan de rest hebt voorgesteld
ik kom snel weer helpen hoor
oohwja ik zag net dat een frontje nieuw (imitatie ) mij nog geen 40 euro ex kost ;)
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
FloorV

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:hey floortje
ik zie dat je je nou al helemaal keurig aan de rest hebt voorgesteld
ik kom snel weer helpen hoor
oohwja ik zag net dat een frontje nieuw (imitatie ) mij nog geen 40 euro ex kost ;)
Heb al een front en die is nog echt ook. Maar toch bedankt (Y) Van het weekend kwam je toch helpen met garagebox leegruimen :smile:
~thijs~
Contacteer:

welkom floor! nog een haarlemmer :p
FloorV

Hier nog wat fotootjes van voor de schade

[img]http://94.100.120.210/808200001-8082500 ... _JJtE.jpeg[/img]

[img]http://94.100.119.241/808200001-8082500 ... _4ma0.jpeg[/img]

[img]http://94.100.121.195/808200001-8082500 ... _i3-P.jpeg[/img]

Heb geen foto's genomen van de schade op het circuit zelf, maar wel van de dag er na. Die witten plek op de radiateur is wit brood. Iemand had geprobeerd om 'm zo te dichten. Opzich een leuk idee, maar het werkte voor geen meter....

[img]http://94.100.116.139/808200001-8082500 ... _kV4Y.jpeg[/img]

[img]http://94.100.121.2/808200001-808250000 ... _GR49.jpeg[/img]

[img]http://94.100.116.139/808200001-8082500 ... _Uw84.jpeg[/img]

Toen het beestje weer in Haarlem stond heb ik het subframe vervangen en de voorste stootbalk zit ook al deels vastgelast. Nu die toch uit elkaar ligt ga ik een groep A carb erop zetten en een externe oliekoeler. Omdat alle motorrubbers gescheurd waren heb ik daar meteen nieuwe verstevigde op gezet.

Heb verschrikkelijke ruzie met het lasapparaat. Ik moet nog wat aflassen, maar iedere keer als ik dat kl#$%@t$ ding aanzet dan sla ik de stoppen eruit. Van de week heb ik zonder problemen een uur staan lassen en de dagen erna kreeg ik het ding niet eens aan zonder de stoppen door te slaan. En ik kan zelf niet bij de stoppen, dus dan ben ik meteen klaar met sleutelen. Kan dus niet echt verder voordat ik dat probleem heb opgelost. En met mijn electrische kennis kan dat nog wel ff duren :roll: :-( En die kerel van wie ik de box huur heeft er net zoveel verstand van.

Weet iemand of ik er dan gewoon een zwaardere stop in kan zetten? Als ik er een trage 16ampere in zet zou het goed moeten zijn. Of kan ik dan de boel overbelasten.... Of erger nog, in de fik zetten....
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

oei lelijke schade zeg.

Waar is jouw box dan, haarlem? Mijn 5GT staat in Amsterdam west (al bijna 2 jaar |: ) wellicht kan je daar terrecht, of is ie niet rijdtbaar??
FloorV

Wouter de Wit schreef:oei lelijke schade zeg.

Waar is jouw box dan, haarlem? Mijn 5GT staat in Amsterdam west (al bijna 2 jaar |: ) wellicht kan je daar terrecht, of is ie niet rijdbaar??
T had erger kunnen zijn, maar er moet wel wat aan gebeuren ja.

Thanks voor de aanbieding, maar als ik hem kan verrijden dan kan ik ook bij mijn lasser terecht in Zaandam. Dat is opzich wel een oplossing, maar wil eerst proberen om het zelf in mijn box te doen. Anders heb ik niets aan dat lasapparaat. En een oprijwagen huren is ook niet heel goedkoop.

Hoe heb jij dat geregeld dan met je box? Of staat ie bij een garagebedrijf? Ik had begrepen dat dit met die stoppen een veel voorkomend probleem is bij garageboxen.
GerryTT

Tragere 16 amp kan normalieter geen kwaad. Het ligt er aan hoezwaar de hoofdzekering(de zekering die de garage box afzekerd) is. Omdat je de dag ervoor wel gewoon hebt kunnen lassen zou ik eerst kijken of er niet iets mis is met het lasapparaat(korstsluiting door vocht?) Test hem ergens waar je wel makkelijk bij de zekering kunt of waar al een iets zwaarder inzit (Y)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

FloorV schreef:
Wouter de Wit schreef:oei lelijke schade zeg.

Waar is jouw box dan, haarlem? Mijn 5GT staat in Amsterdam west (al bijna 2 jaar |: ) wellicht kan je daar terrecht, of is ie niet rijdbaar??
T had erger kunnen zijn, maar er moet wel wat aan gebeuren ja.

Thanks voor de aanbieding, maar als ik hem kan verrijden dan kan ik ook bij mijn lasser terecht in Zaandam. Dat is opzich wel een oplossing, maar wil eerst proberen om het zelf in mijn box te doen. Anders heb ik niets aan dat lasapparaat. En een oprijwagen huren is ook niet heel goedkoop.

Hoe heb jij dat geregeld dan met je box? Of staat ie bij een garagebedrijf? Ik had begrepen dat dit met die stoppen een veel voorkomend probleem is bij garageboxen.
Staat bij autoschadehersteller in de houthavens (achter de gamma bij de nieuwe hemweg). Heb van een vriend van me gehoord dat ie ook wel eens problemen heeft met stroom in zn box. Stop springt eruit als die te zware apparaten aan heeft staan.
FloorV

Nou, je had gelijk Gerry. Ik heb het apparaat thuis in de keuken ff geprobeert en zogauw ik 'm aanzette sloeg de stop eruit. Maar dan vraag ik me af hoe een nieuw las apparaat zomaar stuk gaat.... En ik heb geen vocht probleem in mijn box, dus kortsluiting door vocht lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
GerryTT

FloorV schreef:Nou, je had gelijk Gerry. Ik heb het apparaat thuis in de keuken ff geprobeert en zogauw ik 'm aanzette sloeg de stop eruit. Maar dan vraag ik me af hoe een nieuw las apparaat zomaar stuk gaat.... En ik heb geen vocht probleem in mijn box, dus kortsluiting door vocht lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
Laat hem maar een tijdje in een warme ruimte staan dan zaltie het wel weer doen.
JanGTT
Car: GT Turbo Blue Sport
Contacteer:

FloorV schreef:Nou, je had gelijk Gerry. Ik heb het apparaat thuis in de keuken ff geprobeert en zogauw ik 'm aanzette sloeg de stop eruit. Maar dan vraag ik me af hoe een nieuw las apparaat zomaar stuk gaat.... En ik heb geen vocht probleem in mijn box, dus kortsluiting door vocht lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
loshalen.. maar zo'n lasapparaat is meestal ook gezekerd, of je moet een hele goedkope chinese hebben?
- spoel van het lasapparaat kan kapot zijn.
- Of meet je kabel even door die naar het stopcontact loopt

En is het 230 volt of 3 fase?
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
FloorV

Heb het ding een nacht thuis gehad bij de verwarming, heb 'm open gehaald en alles nagekeken en heb ook de kabel van de stekker nagekeken, maar kan iets vinden. Ga de stekker kabel morgen op mijn werk nog even door laten meten, maar heb niet het idee dat het daar aan ligt. Heb de aarde kabel en de toorts los gehaald en 'm aangezet.... ging niet. De stoppen slaan echt meteen door als je 'm aanzet, dus het kan ook niet echt aan die dingen liggen. Het ventilatortje achterin slaat nog wel ff aan voordat hij dood valt.

Het is een goedkope chinese op 230volt.
tutuur
Clubsponsor

probeer het vermogen is helemaal dicht te draaien op het moment dat je em aanzet, er bestaat nog zoiets als inductieve spanning, op het moment dat je de schakelaar omzet ontstaat er een kleine piekspanning waardoor de stop door kan slaan (Y)
FloorV

tutuur schreef:probeer het vermogen is helemaal dicht te draaien op het moment dat je em aanzet, er bestaat nog zoiets als inductieve spanning, op het moment dat je de schakelaar omzet ontstaat er een kleine piekspanning waardoor de stop door kan slaan (Y)
Dat was idd ook mij eerste idee. Dus het vermogen staat de hele tijd al op z'n laagste stand. Ik heb hier thuis een 16A trage stop, dus die springt er niet zomaar uit. Volgens mij kan het niets anders zijn als een kortsluiting ergens. Ik heb ook het verntilatortje eraf gehaald, de lampjes die erop zitten heb ik eraf gehaald, maar niets helpt.
tutuur
Clubsponsor

hmmm vreemd verhaal, denk dan toch de spoel naar z'n grootje :-(
FloorV

tutuur schreef:hmmm vreemd verhaal, denk dan toch de spoel naar z'n grootje :-(
En wat is zo'n spoel precies? Je bedoelt toch niet de spoel waar de draad omheen zit?
Plaats reactie