maxi williams.. klaar tot zover..

Vertel hier alles over je project.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

De witte stekker zit er origineel in op de 2e foto.

Ik zal morgen eens kijken naar de kabelbomen hier voor de kabelboom op de a-stijl :)
leeroy

aha dan kan ik die weer wegstrepen als boosdoener (Y)
jacques

leeroy schreef:misschien wat :foto: :foto: voor de duidelijkheid? wat doet het relais, en zit die witte stekker er origineel in? en waarvoor is de stekker linksvoor in de hoek op/bij de a stijl..
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... G_0935.jpg[/img]

ik hoop dat het iemand het weet hellup :p :p
Misschien het kvs-relais? kvs=koelvloeistofpomp Dit relais laat de pomp ca 12minuten draaien na het uitzetten van de motor. Het is maar een suggestie. Op de R19 16V ziet het er ook zo uit.
leeroy

hm zou kunnen want als ik de contact schakelaar omzet hoor ik het relais klikken en een zoemend geluid wat ik niet kon plaatsen, remlichten doen het ook op dat moment (indien bediend) evenals de 3 olie meters die ik even had aagesloten, in zoverre dat de niveau meter het doet dus het lijkt erop dat het contact op stand 1 staat ?
DennisT
Moderator

Remlichten en metertjes zijn volgens mij stand 2, weet het bijna zeker! Maar de boel is dus niet weer uitgefikt begrijp ik, dus we zijn al weer een stap verder :beer:
antoine
Car: Renault Clio III RS

Er zitten 3 relais in dat kastje.

- Veiligheidsrelais inspuitsysteem
- Relais ventilatormotor
- Houd relais waterpomp.
antoine

leeroy schreef: [img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... G_0936.jpg[/img]

ik hoop dat het iemand het weet hellup :p :p
Hoeveel aders kunnen er in de stekker? Er zitten er nu 4 in toch?

De stekker heeft code R107, maar dit is de code van de 4 stekkers die daar bij elkaar zitten, 2 grote en 2 kleinere.
Ik denk dat het de stekker is met de + van de benzinepomp.
leeroy

ja gaan 4 draden in en die lopen naar voor door hetschutbord naar het relaiskastje en ik had het idee dat de witte de geschakelde plus was voor het startsysteem
en in het relaiskastje zitten 4kleine bruine relais en die grote zwarte
antoine

Zijn er in de connector nog 'gaten' vrij, waar eventueel nog een ader ingestopt kan worden?

Vier relais? Kan je zien of er 1 relais later bij geplaatst is?
leeroy

zo te zien is er niks later bijgeplaatst en de stekker heeft maar plek voor 4 kabels
Steven(stk)

antoine schreef:Er zitten 3 relais in dat kastje.

- Relais ventilatormotor
- Houd relais waterpomp.
bij mijn 16v blok zitten er nog 2 extra ? , maar wat doet je auto nu precies wel , en wat doet ie niet ?
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op do 23 jul 2009 8:53, 1 keer totaal gewijzigd.
antoine

Kan je je email adres via pm versturen?
leeroy

Steven(stk) schreef:

- Relais ventilatormotor
- Houd relais waterpomp.
bij mijn 16v blok zitten er nog 2 extra ? , maar wat doet je auto nu precies wel , en wat doet ie niet ?
hij start niet dat is het voornaamste , en ik weet niet zeker of het contact in stand 1 of 2 staat. dat gezegd olie niveau meter werkt die op stand 1 of 2
antoine

Email is verstuurd. Waarschijnlijk is het de stekker waarvan ik de scan gestuurd heb, dus incl de aansturing naar benzinepomp.
Steven(stk)

leeroy schreef:
Steven(stk) schreef:

- Relais ventilatormotor
- Houd relais waterpomp.
hij start niet dat is het voornaamste , en ik weet niet zeker of het contact in stand 1 of 2 staat. dat gezegd olie niveau meter werkt die op stand 1 of 2
De blower werkt geloof ik ook alleen op stand 2 , of anders kun je het even nameten op de grote stekker die links in je motorruimte zit.

Pin A1 en C7 zouden 12v + plus moeten geven op stand 2 ,
op stand 1 zou alleen 1 van de 2 12v + moeten geven ,
en bij contact uit zouden ze beiden geen spanning mogen hebben.
leeroy

ik heb net eens de klokken er allemaal in gehangen en op het moment dat ik de schakelaar bedien gaan wel alle lampjes branden olie, brandstof, handrem, kvs enz buitentemp meter gaat heel flauw aan dus kan het zo zijn dat de schakeling evt niet goed zit achter doet alles het ook gewoon. brandstofpomp hoor ik nog steeds niet daarintegen en starten toch al niet.
DennisT
Moderator

Moet dan wel iets van een startondebreker zijn zo te horen. Al geprobeerd met je afstandsbediening of het helpt? Ergens een kastje waar je de sleutel bij in de buurt moet houden?
leeroy

miischien nog iets van het alarm wat is achtergebleven.. maar er zit niks meer in het dash oid heb alles er achtervandaan gehaald misschien iets wat bij de brandstofpomp zit?
DennisT
Moderator

Ik heb net ff gekeken voor je, stand 1 is o.a. kachelmotor, stand 2 zijn pas lampjes, metertjes en pomp. Je hebt dus zeker weten stand 2 te pakken alleen zit er nog een beveiliging in ergens. Wel alle 4 de gele draden aangesloten?
leeroy

ja zijn allebei aangesloten maar de 2 dunne gele kabels lopen volgensmij naar de startonderbreker van renault zelf op de foto zie je hier de oude zekeringkast met een blauw stop symbool waar een 20A zekering in zat (let even niet op dat ie kapot is want ik heb de kabels eruit gehaald om te kijken of ik ze over kan zetten)en in de nieuwe is daar geen plek voor zaten ook geen kabels achter oid
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... nnieuw.jpg[/img]
[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... ring16.jpg[/img]
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Wil je de startonderbreker perse hebben? Anders lus je hem door (uiteraard met zekering)?!
leeroy

ik wil hem niet perse hebben maar wel perse starten (0) en ik wilde al gaan kijken of dit kon morgen even kijken of dit lukt
leeroy

nou is weer even geleden ben er inmiddels achter dat de latere 16v's idd startonderbreker hebben dus nu nog een kabelboom zoeken die erbij past
inmiddels nog wel wat nieuws aangeschaft een week geleden het mocht even duren maar toch maar 17'inch gekocht :D wel nog even het randje laten polijsten ergens en bandjes erop :D kleur lijkt volgensmij redelijk dus ik denk dat ik die zo laat

[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu88 ... G_0954.jpg[/img]
Abel
Über-Spammer

heel mooi!!!

is een computer van een ander model clio 16v zonder startonderbreker ook een optie?
leeroy

nee helaas niet denk ik de mijne heeft een menno chip namelijk
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Zit die startonderbreker in de ECU dan ? volgens mij onderbreekt ie enkel de brandstofpomprelais via de centrale vergrendeling buiten de ECU om ?
jankees

[quote="leeroy"]nou is weer even geleden ben er inmiddels achter dat de latere 16v's idd startonderbreker hebben dus nu nog een kabelboom zoeken die erbij past
inmiddels nog wel wat nieuws aangeschaft een week geleden het mocht even duren maar toch maar 17'inch gekocht :D wel nog even het randje laten polijsten ergens en bandjes erop :D kleur lijkt volgensmij redelijk dus ik denk dat ik die zo laat

randje polijsten zou ik alleen doen als je ze ook echt bijhoudt
(werkvoorziening)
Ivo
Über-Spammer

Ey Leeroy, van harte met de auto van je vriendin..., nette 206 CC gekocht (Y) (Y)
Ik hoorde dat er binnenkort nog een leuke auto bijkomt :wink:
leeroy

ja hopelijk wel :D :grin: :smile:
Christian

SSST...
leeroy

:X :X :X :X
DennisT
Moderator

Zal ik van de week maar eens langsrijden dan? :P Nog verder contact gehad met diegene over datgene? :P
Christian

volgens mij was het het wachten op iemand die helaas weinig tijd heeft :-(
DennisT
Moderator

:pompomcrazy:
leeroy

:dance: :dance:
Plaats reactie