[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...
ziet er goed uit, sjaak! 

eens kijken of dat in de agenda past... 

Helaas werkt de snelheidsmeter niet...
Bij de oude tellerbak deed ie dat overigens ook al niet, maar die stond al een hele tijd stil en ik was er (te makkelijk) vanuit gegaan dat doe gewoon defect was.
Maar nu de vraag: waar kan dat aan liggen? Ik zeg er eerlijk bij dat ik er nog niet naar gekeken heb, dus ook nog niks geprobeerd heb.
Liever lui dan moe, he. 
Verder heb ik vandaag een Bailey DV24 zuiger dumpvalve aangeschaft.
Lekker sissen binnenkort! 

Maar nu de vraag: waar kan dat aan liggen? Ik zeg er eerlijk bij dat ik er nog niet naar gekeken heb, dus ook nog niks geprobeerd heb.

Verder heb ik vandaag een Bailey DV24 zuiger dumpvalve aangeschaft.

Zal wel aan de signaalgever liggen die in de bak zit, zit ergens vlak naast die achterste motorsteun met een dikke grijze draad, de stekkerverbinding hoort ergens tegen je veerpoot te zitten naast je originele luchtfilter.
Zit dat ding er uberhaupt wel?

als ik me niet vergis is die kabel/sensor niet meer nieuw leverbaar, hopen dat ie dus nog werkt. sensor zit in de buurt van de startmotor, kabel is inderdaad die grijze met 3 polige stekker.
Hadden ze dat bij de APK nog niet gezien?
5GTT & clio II 1.6 16v
Hij is nog niet APK gekeurd, alleen voorgekeurd. Ik wil gewoon dat het werkt, dus moet het opgelost worden. Ik wil NAP gaat bijhouden voor de auto, dus moet alles werken. Zonder snelheidsmeter doet de kilometerteller het ook niet, volgens mij.
Hopelijk is het gewoon simpel te fixen dan!!Allartino schreef:als ik me niet vergis is die kabel/sensor niet meer nieuw leverbaar, hopen dat ie dus nog werkt. sensor zit in de buurt van de startmotor, kabel is inderdaad die grijze met 3 polige stekker.

-
- Contacteer:
het ding doet het bij mij ook niet ( al 3 jaar) koste vorig jaar nieuw 93 euro
volgens mij moet die van een volvo 4*0 turbo ook passen
volgens mij moet die van een volvo 4*0 turbo ook passen
teller bak even uit de dash halen en dan achter op de teller kijken daar zit een lint in een klem gestoken. Die wil vaak ook storing geven. die er uit trekken papiertje dubbel vouwen en op maat knippen en er bi jtussen doen en terug steken. Als het dan nog niet werkt dan is of de teller stuk (checken in een andere gt) of de kabel naar de opnemer.(checken met een andere tellerbak)
Ik heb dit ook eens gehad.
Toen bleek de sensor niet lekker in de bak te zitten.
Ik drukte deze er weer goed in en toen deed hij het weer prima
Succes!
Toen bleek de sensor niet lekker in de bak te zitten.
Ik drukte deze er weer goed in en toen deed hij het weer prima

Succes!
"Le creature de vette shit"
Hahah... Nee, dat is niet vandaag.Tim schreef:Ow is dat vandaag?Keep us informed

@Jackson: Daar ga ik zeker effe naar kijken. Thanks!

9 van de 10 keer is dat de boosdoener iddSteven schreef:Zal wel aan de signaalgever liggen die in de bak zit, zit ergens vlak naast die achterste motorsteun met een dikke grijze draad, de stekkerverbinding hoort ergens tegen je veerpoot te zitten naast je originele luchtfilter.
Immer wieder die verdammte Holländer
Help! 
De auto staat nu op de brug... Heb net de stekkerverbinding al nagekeken en die lijkt goed te zijn. Maar meten is weten, natuurlijk. Iemand een idee of ik dat kan nagaan? Dan weet ik in ieder geval waar het probleem zit...
De aansluiting op de tellerbak is een ander verhaal. Daar zitten natuurlijk ook 3 draadjes aan, maar slechts 2 zijn geisoleerd. De andere licht bloot en het lijkt zo te zijn dat die ook in de buitenkabel bloot ligt. Ik zie geen isolatiemateriaal in de buitenkabel voor die draad. Is dat normaal?? Ja, dat is normaal!
Daarnaast ben ik aan het proberen om de stekker op de bak los te krijgen, maar weet niet meer precies hoe die daarin zit. Ik krijg er wel beweging in, maar hij wil er niet uit. Voordat ik met grof geweld aan de slag ga, wil ik liever even weten hoe dat ding vast zit.
Heb 'm er niet uitgekregen, maar heb 'm deels losgehaald en opnieuw vastgeklikt. Waarschijnlijk is dat de oplossing geweest.
Mocht er iemand in de buurt van Oss zijn en me even willen komen helpen, please don't hesitate!
Na dat testritje van een paar minuten geleden moet ie echt snel gekeurd en verzekerd worden! 

De auto staat nu op de brug... Heb net de stekkerverbinding al nagekeken en die lijkt goed te zijn. Maar meten is weten, natuurlijk. Iemand een idee of ik dat kan nagaan? Dan weet ik in ieder geval waar het probleem zit...
De aansluiting op de tellerbak is een ander verhaal. Daar zitten natuurlijk ook 3 draadjes aan, maar slechts 2 zijn geisoleerd. De andere licht bloot en het lijkt zo te zijn dat die ook in de buitenkabel bloot ligt. Ik zie geen isolatiemateriaal in de buitenkabel voor die draad. Is dat normaal?? Ja, dat is normaal!
Daarnaast ben ik aan het proberen om de stekker op de bak los te krijgen, maar weet niet meer precies hoe die daarin zit. Ik krijg er wel beweging in, maar hij wil er niet uit. Voordat ik met grof geweld aan de slag ga, wil ik liever even weten hoe dat ding vast zit.

Mocht er iemand in de buurt van Oss zijn en me even willen komen helpen, please don't hesitate!

Laatst gewijzigd door Merijn op za 17 okt 2009 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
ik denk dat je er niet veel aan hebt, maar hier kan je zien hoe de gever bij mij op de bak gemonteerd zit, zal zo nog even kijken hoe dat met die kabel zit
[img]http://img397.imageshack.us/img397/3554/img1179z.jpg[/img]
[img]http://img28.imageshack.us/img28/7426/img1180.jpg[/img]
[img]http://img397.imageshack.us/img397/3554/img1179z.jpg[/img]
[img]http://img28.imageshack.us/img28/7426/img1180.jpg[/img]
5GTT & clio II 1.6 16v
Yes!
Hij doet het... Het zat 'm waarschijnlijk toch in de opnemer in de bak. Die klem zit er bij mij niet op, overigens, maar hij komt me wel bekend voor, dus die zal wel ergens in de bak met overgebleven onderdelen zitten. 
Maandag afmelden, taxatierapport afwachten, verzekeren en uit de schorsing halen...

Maandag afmelden, taxatierapport afwachten, verzekeren en uit de schorsing halen...

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
tegen die tijd vriest het, strooien ze pekel en dus kan dat ding naar binnen met een doekie erom en geschorst worden? 

Ik schors 'm niet... Voor die paar tientjes verzekering en belasting ga ik niet moeilijk doen. Als ik 'm dan een keer wil pakken, dan kan het niet. Da's niks...paulvanrooij schreef:tegen die tijd vriest het, strooien ze pekel en dus kan dat ding naar binnen met een doekie erom en geschorst worden?