Volvo 440 1.7 turbo '93 ---------home tuning
-
- Contacteer:
Heb r206 eruit gehaald maar kan nog steeds niet met meer druk rijden? 

-
- Contacteer:
heb je het stangetje van de actuator al aangedraaid?
edit en de solenoid afgekoppeld? dus direct van slakkenhuis of via je boostcontroller op de actuator
edit en de solenoid afgekoppeld? dus direct van slakkenhuis of via je boostcontroller op de actuator
-
- Contacteer:
Ja. De stekker van de solenoid hangt los.
heb je er wel een bleedvalve tussen?
-
- Contacteer:
Ik heb een greddy electronische boost controller.
Hiermee hoge waardes instelt red die dat niet, ligt denk ik aan de turbo.
Als die uit staat red ik nu wel 0,9 bar en aan staat iets meer, zodat die de druk begrenser in schiet.
Hiermee hoge waardes instelt red die dat niet, ligt denk ik aan de turbo.
Als die uit staat red ik nu wel 0,9 bar en aan staat iets meer, zodat die de druk begrenser in schiet.
gewoon een handmatige bleedvalve er tussen knopen.
-
- Contacteer:
Had ik maar heb dan heel erg last van boost spikes.
Kan ik die er nu nog bij zetten naast de greddy boost controller?
Waar mee de ecu eigenlijk zijn druk, waar loopt het slangetje heen vanaf de ecu?
Kan ik die er nu nog bij zetten naast de greddy boost controller?
Waar mee de ecu eigenlijk zijn druk, waar loopt het slangetje heen vanaf de ecu?
nooit last van gehad en dat slangetje hangt aan je ecu is niet te missen.
-
- Contacteer:
Nee dat snap ik wel dat die erop moet blijven, maar waar zit die aangesloten?
Met de manual boost controller heb ik nog steeds het probleem.
Hopen dat Rica een keer tijd wil maken en er zin in heeft. Wil dan het volgende laten doen:
Speed limiter is 5e vernelling eruit. Kom niet verder dan 5200 rpm. (fuel cut)
Boost op 1.2 bar
Toerenbegrenzer op 6500 rpm
Afstellen
Met de manual boost controller heb ik nog steeds het probleem.
Hopen dat Rica een keer tijd wil maken en er zin in heeft. Wil dan het volgende laten doen:
Speed limiter is 5e vernelling eruit. Kom niet verder dan 5200 rpm. (fuel cut)
Boost op 1.2 bar
Toerenbegrenzer op 6500 rpm
Afstellen
-
- Contacteer:
vreemd zeg , mijn motor loopt makkelijk naar 6200 toeren, dat slangetje dat naar de computer loopt zit aan je rechterkant ( waar de 3 tuitjes zitten ) zit met een hard plastic leiding door het schutbordnaar je computer
Zowiezo zit er een inieminie turbo'tje op die motor, maar de actuator is ook een beetje brak. Heb sterk het vermoeden dat ie gewoon zichzelf open duwt. Actuator met sterkere veer zal wel helpen lijkt me.
rev it like a rental
-
- Contacteer:
Heb een verstelbare actuator hij red makkelijk 1,4 bar als het moet, maar hij schiet in de beveiliging van de ecu.
Heb een grotere turbo erop met bijbehorende actuator.
Versnelling 1 tot en met 4 red ik ook 6200 rpm alleen in 5e versnelling niet.
Wil dus meer topsnelheid, meer toeren in 5e versnelling en meer turbodruk. Dit alles word tegen gehouden door de ecu.
Heb een grotere turbo erop met bijbehorende actuator.
Versnelling 1 tot en met 4 red ik ook 6200 rpm alleen in 5e versnelling niet.
Wil dus meer topsnelheid, meer toeren in 5e versnelling en meer turbodruk. Dit alles word tegen gehouden door de ecu.
Zal em vast ff inkoppen, voor een of andere moraalridder het doet...
Je mag hier in Nederland maar 120 hoor, dan is volgas in 5 veeeeeels te hard

(Sorry, ff geen zinnige oplossing, was dat ding al gechipt?)
Je mag hier in Nederland maar 120 hoor, dan is volgas in 5 veeeeeels te hard

(Sorry, ff geen zinnige oplossing, was dat ding al gechipt?)
-
- Contacteer:
Ja is gechipt bij Rica.
-
- Contacteer:
0 227 400 216 dit staat op de blauwe sticker.
-
- Contacteer:
Moet nog wat laatste dingen doen, voordat ik naar Beek autoracing ga.
Vandaag me accu naar de kofferbak verhuist, zodat ik voor ruimte kreeg voor een oil catch can en met luchtfilter beter kon plaatsen.
Accubak staat eigenlijk niet helemaal mooi vast, maar het werkt wel.
Draden moeten ook nog netjes vastgemaakt worden.
[img]http://i44.tinypic.com/2vhubns.jpg[/img]
[img]http://i39.tinypic.com/2mq2t1g.jpg[/img]
Oil catch can maak ik zelf van rvs. Moet alleen nog een bevestigingsbeugel maken en stuk slang bestellen. 1 carterfiltertje was niet genoeg rechtstreeks op het blok, want toen ging die erg roken uit de uitlaat. Heb nu dus 2 aansluitingen gemaakt op de can voor de filters. Can komt op de plek waar de accu zat.
[img]http://i43.tinypic.com/10wiknb.jpg[/img]
[img]http://i41.tinypic.com/oa9oyd.jpg[/img]
Ook nog een luchtinlaat in de motorkap gemaakt. Meer turbodruk word de inlaattemperatuur nogal warm. De scoop doet zijn werk goed.
[img]http://i41.tinypic.com/9awmiw.jpg[/img]
Moet nu nog de juiste injectoren bestellen en de oil catch can afmaken en dan kan ik naar de testbank.
Vandaag me accu naar de kofferbak verhuist, zodat ik voor ruimte kreeg voor een oil catch can en met luchtfilter beter kon plaatsen.
Accubak staat eigenlijk niet helemaal mooi vast, maar het werkt wel.
Draden moeten ook nog netjes vastgemaakt worden.
[img]http://i44.tinypic.com/2vhubns.jpg[/img]
[img]http://i39.tinypic.com/2mq2t1g.jpg[/img]
Oil catch can maak ik zelf van rvs. Moet alleen nog een bevestigingsbeugel maken en stuk slang bestellen. 1 carterfiltertje was niet genoeg rechtstreeks op het blok, want toen ging die erg roken uit de uitlaat. Heb nu dus 2 aansluitingen gemaakt op de can voor de filters. Can komt op de plek waar de accu zat.
[img]http://i43.tinypic.com/10wiknb.jpg[/img]
[img]http://i41.tinypic.com/oa9oyd.jpg[/img]
Ook nog een luchtinlaat in de motorkap gemaakt. Meer turbodruk word de inlaattemperatuur nogal warm. De scoop doet zijn werk goed.
[img]http://i41.tinypic.com/9awmiw.jpg[/img]
Moet nu nog de juiste injectoren bestellen en de oil catch can afmaken en dan kan ik naar de testbank.
-
- Contacteer:
Wel netjes wartels gebruikt voor de doorvoer van de kabels, maar met die bouten door je accu bak heen doe je de isolatie toch teniet of zie ik het nu verkeerd?
Rekentechnisch gezien is een boutverbinding een scharnier, zeker als je slechts 2 bouten hebt, dan kan ie mooi omvouwen over de boutsteeklijn.gvanminnen schreef:Anders kreeg ik hem er niet tussen.
En dat knikt echt niet hoor, zit super strak op elkaar en hard aangedraaid.
Vangt gewoon de beweging op tussen de achterste veerpoten en het werkt perfect.
En ik zie dat er al een knik tussen die 2 buizen zit, dus dit gaat echt niet werken zo. En dan ook nog eens die accu eraan vast?

Als je er een boutverbinding in wilt, moet je dat zo dicht mogelijk bij 1 van de veerpoten doen, daar kan het geen kwaad.
dat zijn van die gevallen die je aandraaid en dan zet een rubber uit om de boel af te sluitenJoopieboy schreef:Wel netjes wartels gebruikt voor de doorvoer van de kabels, maar met die bouten door je accu bak heen doe je de isolatie toch teniet of zie ik het nu verkeerd?

-
- Contacteer:
Ok dat wist ik niet, dikke prima dus.tutuur schreef:dat zijn van die gevallen die je aandraaid en dan zet een rubber uit om de boel af te sluitenJoopieboy schreef:Wel netjes wartels gebruikt voor de doorvoer van de kabels, maar met die bouten door je accu bak heen doe je de isolatie toch teniet of zie ik het nu verkeerd?

Leuk project trouwens, ben eens benieuwd naar een filmpje haha.

-
- Contacteer:
Knik tussen die buisen zit er al vanaf het begin, was dus voor het mooie iets te lang. Hij doet z'n werk wel perfect.
Ik kan gaan trekken en duwen aan die stang maar die gaat geen kant op hoor. Accubak blijft ook goed staan, maar heb dan nog niet hard gereden door bochten en hobbels.
Wat jij zegt zou het inderdaad als een scharnier gaan werken en heb hier dus niet goed naar gekeken. Maak wel een gaatje erbij of nog een bevestigingspunt.
Wartels zijn van plastic en binnenin zit rubber, zodat hij zich vasttrekt om de kabel.
Nu de accu er een tijd heeft aflegen schiet die niet meer in de turbodruk begrenser. Had hem wat verhoogd en weer getest en lijkt nu goed te gaan.
Even op 1,0 bar gereden en volgens mij rook ik de koppeling toen ook

Ik kan gaan trekken en duwen aan die stang maar die gaat geen kant op hoor. Accubak blijft ook goed staan, maar heb dan nog niet hard gereden door bochten en hobbels.
Wat jij zegt zou het inderdaad als een scharnier gaan werken en heb hier dus niet goed naar gekeken. Maak wel een gaatje erbij of nog een bevestigingspunt.
Wartels zijn van plastic en binnenin zit rubber, zodat hij zich vasttrekt om de kabel.
Nu de accu er een tijd heeft aflegen schiet die niet meer in de turbodruk begrenser. Had hem wat verhoogd en weer getest en lijkt nu goed te gaan.
Even op 1,0 bar gereden en volgens mij rook ik de koppeling toen ook

-
- Contacteer:
Ging dus niet goed op meer druk draaien soms heel even als ik rustig het gas opbouwde.
Ben langs Rica gegaan en er reed iemand even mee. Hij zei direct dat het overslaan van de ontsteking was. Dus naar huis gegaan en gelijk de kap open. Alles was nieuw behalve rotor en verdeler dus nieuw gehaald en erop gezet. Geen verschil, maar verder was alles nieuw en beter als orgineel. Tuurlijk keer geintje gehad met verkeerde injectoren dus dacht toen aan de bougies. Dit waren denso iridiums en die vervangen voor orgineel. Probleem opgelost en wat een verschil niet normaal.
Rijd nu op 1,0 bar en reed laatste tijd steeds op 0,8 bar. Lijkt wel zelfde vermogenstoename toen de auto orgineel was en ik hem chipte.
Binnenkort druk verhogen, maar wil eingelijk eerst een andere intercooler. Helaas zie ik niet veel ruimte of plek onder de bumper.
Ben langs Rica gegaan en er reed iemand even mee. Hij zei direct dat het overslaan van de ontsteking was. Dus naar huis gegaan en gelijk de kap open. Alles was nieuw behalve rotor en verdeler dus nieuw gehaald en erop gezet. Geen verschil, maar verder was alles nieuw en beter als orgineel. Tuurlijk keer geintje gehad met verkeerde injectoren dus dacht toen aan de bougies. Dit waren denso iridiums en die vervangen voor orgineel. Probleem opgelost en wat een verschil niet normaal.
Rijd nu op 1,0 bar en reed laatste tijd steeds op 0,8 bar. Lijkt wel zelfde vermogenstoename toen de auto orgineel was en ik hem chipte.

Binnenkort druk verhogen, maar wil eingelijk eerst een andere intercooler. Helaas zie ik niet veel ruimte of plek onder de bumper.
-
Kun jij me vertellen waar die 2 (vacuum) aansluitingen heen gaan? Heb zo'n zelfde motor in mijn clio gebouwd maar weet niet waar ik ze op moet aan sluiten.
Leuk projectje iig!
[img]http://i38.tinypic.com/8y9kcm.jpg[/img]
Leuk projectje iig!
[img]http://i38.tinypic.com/8y9kcm.jpg[/img]
ik hoop toch niet waar dat slangetje tussenzit bedoeld?
-
- Contacteer:
zoals hierboven word afgebeeld, word idd de druk bepaald door de actuatorstang, hier tussen kun l eeb bleedvalve zetten. die orginele solenoid moet je gewoon weglaten
-
Dus moet het gewoon zoals hierboven aansluiten? Dacht dat 1 van de 2 vacuum nodig had van de inlaat. En durf het bijna niet te vragen maar wat is de solenoid?
-
- Contacteer:
Naar de solenoid lopen orgineel twee slangen heen vanaf de turbo. Plus nog een die terug gaat in de inlaatslang.
Ook zit er een stekker op de solenoid, maar wat de precies doet weet ik niet.
Nu regelt de actuator de turbodruk met behulp van het stangetje die je kan in en uitdraaien. Bij mij staat die nu op het straks en rijd met 1,0 bar. Wil ik meer turbodruk draaien moet ik er een boost controller tussen zetten die luchtlaat weg lekken, zodat er meer druk nodig is om de wastegate te openen.
Ook zit er een stekker op de solenoid, maar wat de precies doet weet ik niet.
Nu regelt de actuator de turbodruk met behulp van het stangetje die je kan in en uitdraaien. Bij mij staat die nu op het straks en rijd met 1,0 bar. Wil ik meer turbodruk draaien moet ik er een boost controller tussen zetten die luchtlaat weg lekken, zodat er meer druk nodig is om de wastegate te openen.
-
- Contacteer:
Heb nu wat grotere injectoren en rijd dus op 1,0 bar en ging topspeed testen richting de maasvlakte. Redde 235 kmh met een golf vr6 erbij. Die had 235 kmh op ze teller staan, mijn teller stopt met de schaalverdeling bij 220 kmh.
Bij het stoplicht stopte er een golf tdi naast ons met politie
Kon ons niet echt meten, omdat hij het niet bij hield. Reden zowiezo 50 kmh tehard, maar hij wilde ons rijbewijs niet innemen
Hebben dus heel veel mazzel gehad en hij zou de snelheid net onder de 50 houden voor de bekeuring
Auto trekt nu zeer hard op en met droog asfalt wheelspin in 1e en 2e versnelling waardoor ik van 0-100 niet echt sneller ben geworden. Daarna merkbaar veel sneller en hogere topsnelheid. 235 kmh moest ik stoppen had nog wel iets meer ingezeten. Zat op 5800 rpm dus heb nog iets over en dat trekt die ook nog wel denk ik.
Binnenkort proberen op 1.2 bar
Bij het stoplicht stopte er een golf tdi naast ons met politie

Kon ons niet echt meten, omdat hij het niet bij hield. Reden zowiezo 50 kmh tehard, maar hij wilde ons rijbewijs niet innemen

Hebben dus heel veel mazzel gehad en hij zou de snelheid net onder de 50 houden voor de bekeuring

Auto trekt nu zeer hard op en met droog asfalt wheelspin in 1e en 2e versnelling waardoor ik van 0-100 niet echt sneller ben geworden. Daarna merkbaar veel sneller en hogere topsnelheid. 235 kmh moest ik stoppen had nog wel iets meer ingezeten. Zat op 5800 rpm dus heb nog iets over en dat trekt die ook nog wel denk ik.
Binnenkort proberen op 1.2 bar

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo

Hoeveel PK denk je nu te hebben overigens ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
39 te hard op 80km weg was voor mij 270 euro