Hallo ik ben 25 jaar en krijg een nieuwe twingo rs mijn vraag is of de auto ingereden hoeft te worden ?
bvd
twingo rs inrijden of niet?
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: ma 5 okt 2009 20:07
- Contacteer:
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
nieuwe auto's hoeft je niet echt meer "in te rijden" zoals vroeger. Wat wel belangrijk is en blijft en voor alle auto's geld is warm rijden. Daar heeft je motor veel meer baat bij.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Welkom en alvast gefeliciteerd met je RS.
Volgens de boekjes zou je hem idd in moeten rijden. Ik geloof de
eerste 1000 km niet boven de 3000 á 3500 toeren. En daarna opbouwen.
Zelf heb ik dit tot 500 km volgehouden en daarna toch
wel wat meer in toeren gegaan.
Maar het belangrijkste is ook goed warm rijden. Dit doe ik meestal
tot de eerste 8 tot 10 km. En niet alleen de eerste 1000km, maar altijd.
Volgens de boekjes zou je hem idd in moeten rijden. Ik geloof de
eerste 1000 km niet boven de 3000 á 3500 toeren. En daarna opbouwen.
Zelf heb ik dit tot 500 km volgehouden en daarna toch
wel wat meer in toeren gegaan.
Maar het belangrijkste is ook goed warm rijden. Dit doe ik meestal
tot de eerste 8 tot 10 km. En niet alleen de eerste 1000km, maar altijd.
het hoeft niet meer inderdaad, maar ik zou het wel altijd doen. Beetje rustig beginnen de eerste 1000 km en dan rustig aan wat meer en meer. Baat het niet, dan schaadt het niet 

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
de boel moet toch echt wel inslijten op elkaar, maar wees niet té lief.
Daarmee slijten de de zuigerveren goed in op de cilinderwand. Daar is ook de nodige druk achter de zuigerveren voor nodig. Ben je te lief dan verglaasd de wand, ben je te grof dan kunnen er 'lasputjes' ontstaan.
Van inrijden is dus zeker nog wel sprake, maar niet meer zoals vroeger
Meer info -> even op http://www.amt.nl kijken hè
Daarmee slijten de de zuigerveren goed in op de cilinderwand. Daar is ook de nodige druk achter de zuigerveren voor nodig. Ben je te lief dan verglaasd de wand, ben je te grof dan kunnen er 'lasputjes' ontstaan.
Van inrijden is dus zeker nog wel sprake, maar niet meer zoals vroeger

Meer info -> even op http://www.amt.nl kijken hè

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
oftewel, rijd er de eerste tijd gewoon mee. Gemiddeld dus. Goed en rustig warm rijden en dan kun je er echt wel een keer lekker mee door trekken. Geen enkel probleem. Ga er alleen niet meer het circuit op ofzo natuurlijk (dat is dus een wat te grote belasting).
Ik blijf erbij dat inrijden niet meer echt bestaat. gewoon normaal rijden de eerste tijd en bij een sportieve auto valt een keer doortrekken ook gewoon onder "normaal"
Ik blijf erbij dat inrijden niet meer echt bestaat. gewoon normaal rijden de eerste tijd en bij een sportieve auto valt een keer doortrekken ook gewoon onder "normaal"
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
1000km even kassie an, daarna gewoon op de staart trappen.
Mijn bandjes vóór zijn al flink versleten ( 21.000 km ) en zoals alle voorgangers al verteld hebben:
Warm rijden die handel.
Tussentijds naar die 1000 km mag heus wel een paar keer het shiftlampje gaan branden.
Je wil tenslotte geen "luie" motor.
Iets heel anders nog:
Wel even een foto en kenteken graag ( desnoods via PM ) want hij mag natuurlijk niet ontbreken in het Register Twingo RS.
Kan je meer vertellen over de auto?
Mijn bandjes vóór zijn al flink versleten ( 21.000 km ) en zoals alle voorgangers al verteld hebben:
Warm rijden die handel.
Tussentijds naar die 1000 km mag heus wel een paar keer het shiftlampje gaan branden.
Je wil tenslotte geen "luie" motor.
Iets heel anders nog:
Wel even een foto en kenteken graag ( desnoods via PM ) want hij mag natuurlijk niet ontbreken in het Register Twingo RS.
Kan je meer vertellen over de auto?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 30 dec 2006 20:22
- Car: Clio 3 RS / V6
- Locatie: reeuwijk
Het echte inrijden is vooral belangrijk tijdens het eerste draaiuur van de motor.
Zodra het koelwater en vooral de motorolie warm zijn, flink accelleren en afremmen. Tijdens versnellen en afremmen worden de veren extra tegen de cilinderwand aangedrukt waardooor deze goed inlopen. na een aantal draaiuren is de grootste ruwheid van de hoon al verdwenen en de veer loopt niet meer in.
vermijdt langdurig stationair draaien en contstante snelheid cq. toeren.
Zodra het koelwater en vooral de motorolie warm zijn, flink accelleren en afremmen. Tijdens versnellen en afremmen worden de veren extra tegen de cilinderwand aangedrukt waardooor deze goed inlopen. na een aantal draaiuren is de grootste ruwheid van de hoon al verdwenen en de veer loopt niet meer in.
vermijdt langdurig stationair draaien en contstante snelheid cq. toeren.