Acculader

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Hey,

Ben van plan een acculadertje aan te schaffen.
Ik ben alleen een ongelofelijke nitwit als het op elektra aankomt.

Zie nu dus dat er allerlei verschillende smaken en maten zijn in die apparaten.
Vraag me af wat ik het beste kan nemen.

Wil hem natuurlijk gebruiken voor auto-accu's (12v).
Laadtijd maakt me niet heel veel uit. Mag best effe duren.
Starthulp zou ik ook wel erg fijn vinden.
Liefst natuurlijk weer cheap cheap! :smile:

Hier heb ik een hele lijst van mogelijke kandidaten gevonden.

http://shop.conrad.nl/auto-elektronica- ... acculader/

Ik neem aan dat hoe meer Ampères zo'n ding heeft hoe sneller het een accu oplaadt?? En daarom ook duurder is?

Zat zelf aan deze te denken: Voltcraft accu-lader VCW12000

Maar misschien dat er mensen zijn (met meer verstand van deze zaken) die me dingen kunnen aan- afraden.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Beste is een druppellader, des te langzamer die laad, des te beter voor de accu.
Starthulp moet je een goede nemen, die goedkope zooi is zo leeg en kapot.
Been there done that (0)

Ow ja starthulp van 89 euro is troep naar mijn mening.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Er zit wel wat kaf tussen het koren. IK heb 2 druppelladers en vindt het niets. De capaciteit is te klein als de accu bijna leeg is. Er zijn leuke goede druppel laders bv deze: http://www.acimaccubedrijf.nl/1224393.htm Ik bedoel onder aan de bladzijde. De lader moet minimaal 1/10 kunnen leveren van de capaciteit van je accu. Dus een 44Ah moet je laden met een lader die 4,4A kan leveren. In dit geval dus kiezen voor de 5A uitvoering. Zelf gebruik ik vaak gewoon een regelbare voeding. Hierbij kan je de max. laadstroom en de spanning instellen. Kies 13.8V en je hebt een goede druppellader. Je accu gaat niet koken. Een voorbeeld: http://www.kokonderdelen.com/webshop/jo ... 6&Itemid=6

Die hele goedkope dingen, zonder electronica, kan je laadspanning oplopen tot ca 16V als de accu bijna vol is. En dat is de pest voor je accu.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Thanx voor de info.

Goedkope starthulp moet ik dus maar laten varen?

Ik had inderdaad al iets gelezen dat de lader 10% van de accu-capaciteit moet kunnen leveren.

Nog bepaalde merken die ik moet mijden?
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Laatst deze lader gekocht.
Een echte alleskunner 6 of 12V , normaal of gel alles is instelbaar.
Niet echt een druppellader, maar wilde hem jullie niet onthouden.
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

ik heb deze :-)

[img]http://www.gys.fr/img/common/380x380/024519.jpg[/img]

Is een processor gestuurde automaat, 6 en 12V, 3, 7 of 15A, met te diepe-ontladingsfunctie

geschikt voor droge en natte accu's. Deze verkocht het bedrijf waar ik werk :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

kijk eens in de toolspecial. Staat ook altijd zat in. Ferve maakt ook goed spul en wordt bij vrijwel alle automat. zaken verkocht volgens mij.
1 ding is nog wel belangrijk. Wil je een automatische lader of niet? Een automaat is goed voor een auto in een garage die je maar zo nu en dan gebruikt. Je kunt dan dus de lader laten zitten en deze slaat zelf af en start weer zodra het nodig is. Doelloos doorladen heeft namelijk geen zin en als je hem dan een keer vergeet aan de lader te hangen start hij nog niet.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

een traditioneel ladertje heeft de nare eigenschap de accu te overladen, dus aan de kook te brengen, dan trekken je platen krom, verdampt de inhoud en ken je de accu wegbrengen naar de eeuwige jachtvelden :)

enige nadeel van een automaatje is dat deze altijd een bepaalde restspanning nodig heeft om op te pakken, die er soms niet is. Een manuele functie erop is dan de oplossing :)
speedyclio16v
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 25 mar 2009 21:25
Locatie: rijswijk
Contacteer:

ik zou kijken voor een c-tec lader je betaald erwel naar maar je heb wel iets van kwaliteit ik gebruik em al 2 jaar voor me northstar accu's nog nooit problemen gehad ermee
Plaats reactie