Nationaal Oldtimer Festival - 27 september 2009 Zandvoort

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Plaats reactie
FloorV

Dat klinkt vaak heftiger dan het is hoor. Dat ding blaast snel af. Was niks aan de hand.

Bij de volgende circuit dag gaan we wel eens kijken wie er sneller is, mijn 5je of jullie willy's (Y)
Steven
Car: M536

Shit zou bijna spijt krijgen dat ik wegga, voorlopig moet je het maar even met Tim Ass doen, halverwege volgend seizoen trek ik 'de mijne' wel weer uit het stof.

Tis iig wel stoer een vrouw met GT op het circuit (Y)
Volgend jaar moet je eens mee met een van de vele RTC ringweekenden.
FloorV

Wil nog heel veel circuit dagen en weekenden gaan doen. Mijn autootje is pas net af, dus kon niet eerder mee. Nu heb ik de smaak te pakken, dus je zal mij nog vaker terug zien de komende tijd :smile:

En verder doe ik gewoon hetzelfde als jullie hoor, zo bijzonder is het nou ook weer niet.
Priyantha
Contacteer:

Nou leuk hoor :D
K'ga maar eens binnenkort helmpie scoren :D
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

@ Jo : Wiens schuld is het ?? Onze postbezorging of die van jullie ?? :D

@ Floor : Hehe.... eindelijk het forum gevonden ?? :wink:
Hou het forum maar in de gaten i.v.m. De Ring en andere evenementen. (Y)

@ Pri : Eerst ff lijnen leren rijden, dan pas de volgende stap naar een helmpie. 8)

@ Pedro : Hele gave foto's. (Y) Mooie impressie van de dag zelf.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

FloorV schreef:Wil nog heel veel circuit dagen en weekenden gaan doen. Mijn autootje is pas net af, dus kon niet eerder mee. Nu heb ik de smaak te pakken, dus je zal mij nog vaker terug zien de komende tijd :smile:

En verder doe ik gewoon hetzelfde als jullie hoor, zo bijzonder is het nou ook weer niet.
Gezellig ! ook nog meer Renault spul tijdens vrijrijden daar. ik moet volgend jaar ook maar weer eens wat meer die kant op. eindelijk weer een beetje competitie daar :p
Steven

Je kan bij Vrijrijden wel een hele sessie afhuren, misschien wel eens leuk namens de RTC + wat losse aanhang van andere clubs?

Aan de andere kant is die 20 mins, die eigenlijk maar 15 mins echte rijtijd zijn, daar ook veel te kort voor.
Timmie82

Floormij vervang eerst eens ff die Kelly bandjes, anders wordt het per definitie niks ;)
-jo-

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
JanGTT
Car: GT Turbo Blue Sport
Contacteer:

die mooie witte gt staat er ook op ... vonden ze blijkbaar toch het mooist in de lak staan :lol:
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Tim
Car: E36 M3

FloorV schreef:Wil nog heel veel circuit dagen en weekenden gaan doen. Mijn autootje is pas net af, dus kon niet eerder mee. Nu heb ik de smaak te pakken, dus je zal mij nog vaker terug zien de komende tijd :smile:

Ansich is het niet bijzonder nee maar wel dat je als vrouw zoiets doet, dat is niet iets wat erg veel bij de RTC voor komt, zeg maar gerust niet en dat is wel leuk :)

Dus als je nog even flink je best doet, andere banden achter bijvoorbeeld dan kunnen we straks stickers laten maken voor anderen hier met de tekst: "Passed by a girl" :D
-jo-

jah, maar daar gaat het niet om. Voor velen is het nog steeds een mannen-wereldje en tieten horen volgens hen dan ook thuis in de pits of ergens daarrond.

Respect voor wat je doet en voor mijn part mag je nog dikwijls de wielbouten aandraaien voor men neus met een lage jeans aan. Ik kan der alleen maar van genieten. :wink:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Priyantha
Contacteer:

Arco Straver schreef: @ Pri : Eerst ff lijnen leren rijden, dan pas de volgende stap naar een helmpie. 8)
Heb me me zien rijden dan ? :P
Na een tijdje sturen ben ik op aanwijzingen van Ronald behoorlijk lijnen gaan rijden iig :) Ging dan nog niet echt heel hard, maar er zat zeker voorruitgang in :)
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Yeps. Zat boven op de berg. Bij de Audi/Porsche S-bocht.

Die kon wel ff wat strakker worden aangesneden. 8)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Priyantha
Contacteer:

Dat was die bocht waarbij je links aankomt, en dan laat naar rechts moet sturen en dan gauw weer naar links om de 'volgende' bocht te nemen en dan naar buiten laten lopen om een goede 'exit' snelheid te hebben ?
Die ging in het begin nogal rommelig ja :)
Al was er zeer zeker een stijgende lijn te ontdekken dacht ik.
Steven

-jo- schreef:jah, maar daar gaat het niet om. Voor velen is het nog steeds een mannen-wereldje en tieten horen volgens hen dan ook thuis in de pits of ergens daarrond.

Respect voor wat je doet en voor mijn part mag je nog dikwijls de wielbouten aandraaien voor men neus met een lage jeans aan. Ik kan der alleen maar van genieten. :wink:
:lol:

Maar idd sjezende vrouwen zijn altijd goed, als ze me maar niet inhalen ;)
Ronald1916V

Priyantha schreef:Dat was die bocht waarbij je links aankomt, en dan laat naar rechts moet sturen en dan gauw weer naar links om de 'volgende' bocht te nemen en dan naar buiten laten lopen om een goede 'exit' snelheid te hebben ?
Je wil inderdaad meteen al te veel op het gas, ging later inderdaad wel beter.. houd er alleen niet zo van dat mensen het gas vast houden als ik aangeef dat ze moeten remmen, helemaal omdat ik zo gehecht ben aan m'n helm en de kooi :p

Vond het ten tweede alweer een hele prestatie dat die 19 het hele half uur heel gebleven is.. ik zag het al wel weer voor me dat dat schip in de Vodafone bocht stilstond met de ANWB er bij :p
Steven

Zou wel een pricless foto zijn ja :lol:
Priyantha
Contacteer:

Ow luisterde ik niet ? Jeetje...das wel slecht :D
Gelukkig zijn we levend terug gekomen :lol:
FloorV

Tim schreef: Dus als je nog even flink je best doet, andere banden achter bijvoorbeeld dan kunnen we straks stickers laten maken voor anderen hier met de tekst: "Passed by a girl" :D
Moet zowiezo rondom andere banden, want rij nu nog gewoon op straatbanden. Dat ging de eeste dag goed, 2de dag iets slechter en zondag leek het net of er ijs op de baan lag. Voor volgende keer ff ergens slicks vandaan halen. En dan kan ik idd dat soort stickers gaan plakken :grin:
FloorV

Priyantha schreef:Dat was die bocht waarbij je links aankomt, en dan laat naar rechts moet sturen en dan gauw weer naar links om de 'volgende' bocht te nemen en dan naar buiten laten lopen om een goede 'exit' snelheid te hebben ?
Kan je die eerste boch niet beter wat eerder insturen zodat je de bocht afsnijd, flink over de curbs heen rijden zodat je goed op de 2de bocht afkomt en hard de bocht uitkomt? Dat late insturen wat normaal wel moet is hier volgens mij nie handig....
Timmie82

Audi S gaat het hier om? De meester van het lijnen rijden, ik dus ( :D ), doe het altijd zo:

Naar rechts insturen over de kerbs aan de rechterkant. Dan rechtdoor naar de kerbs aan de linkerkant. Vanaf daar weer naar buiten naar de kerbs aan de rechterkant. Ik pak hier bij voorkeur nog het grijze stuk beton mee dat achter deze kerbs ligt :) Een stukje gras mee-maaien verdient niet de voorkeur maar is zeker niet verboden :)

Hetzelfde doe ik ook bij de volgende bocht, daar ligt in de binnenbocht ook nog wat beton achter de kerbstones. Als je daar hard ghetto-style overheen denderd kom je ook weer linksboven uit over de kerbstones waar van die ribbel-platen achter liggen. Voor het volledige effect pak je die ook even mee natuurlijk.

Voor wat extra effect laat je even het gas los bij het insturen van deze bocht (bos in?), resulteert bij mijn vrij neutrale auto al in overstuur.
Steven(stk)

Timmie82 schreef:Audi S gaat het hier om? De meester van het lijnen rijden, ik dus ( :D ), doe het altijd zo:

Naar rechts insturen over de kerbs aan de rechterkant. Dan rechtdoor naar de kerbs aan de linkerkant. Vanaf daar weer naar buiten naar de kerbs aan de rechterkant. Ik pak hier bij voorkeur nog het grijze stuk beton mee dat achter deze kerbs ligt :) Een stukje gras mee-maaien verdient niet de voorkeur maar is zeker niet verboden :)

Hetzelfde doe ik ook bij de volgende bocht, daar ligt in de binnenbocht ook nog wat beton achter de kerbstones. Als je daar gaat hard rag-style overheen denderd kom je ook weer linksboven uit over de kerbstones waar van die ribbel-platen achter liggen. voor het voleldige effect pak je die ook even mee natuurlijk.

Voor wat extra effect laat je even het gas los bij het insturen van deze bocht (bos in?), resulteert bij mijn vrij neutrale auto al in overstuur.
wat hij zegt, bij die bocht na de audi s niet te snel insturen daar zit een nare hobbel in het asfalt en ben je een hoop snelheid op het rechte stuk kwijt

De kerbs rechts kosten je bij een gt wel je voorbumper (0) (N)
Timmie82

Die hobbel is wel een leuk stukje van het circuit, zeker als het nat is. Door de gewichtsverschuiving in de auto in 2 richtingen ligt daar nog best een uitdaging.
Ronald1916V

Timmie82 schreef:Audi S gaat het hier om? De meester van het lijnen rijden, ik dus ( :D ), doe het altijd zo:

Hetzelfde doe ik ook bij de volgende bocht, daar ligt in de binnenbocht ook nog wat beton achter de kerbstones. Als je daar hard ghetto-style overheen denderd kom je ook weer linksboven uit over de kerbstones waar van die ribbel-platen achter liggen. Voor het volledige effect pak je die ook even mee natuurlijk.

+1, niets meer aan toe te voegen :)
Timmie82

Ik weet niet of het handig is om mijn lijnen aan te houden hoor ;) Ik kies meestal voor spektakel, tenzij we op Oldenzaal rijden natuurlijk.
Steven(stk)

waar is luco als je hem nodig hebt (0) , die is de enige die een beetje serieus met tijden / lijnen bezig is op zandvoort :)
Ronald1916V

Steven(stk) schreef:waar is luco als je hem nodig hebt (0) , die is de enige die een beetje serieus met tijden / lijnen bezig is op zandvoort :)
Naja, ik probeer me daar ook wel serieus mee bezig te houden omdat er bij mij vrij weinig te beginnen is met het vermogen tegenover een Willy die daar veel lekkerder mee weg komt. al met al valt het nog steeds niet tegen en kom ik toch nog behoorlijk aardig mee met de rest :)

Daarbij moet er nog wel veel meer in zitten.. m'n beste tijd op CPZ staat nu op 2:17 op straatbanden. op Semi's nog niet echt geklokt en afgelopen zondag was dat ook niet echt mogelijk.

in de Dacia Logan Cup rijden ze een 2:16 las ik (met 110PK?) dus er moet wel meer uit te halen zijn :)
Timmie82

Die GP chicane er uit was wel weer ff vet, zondag. Op dat stukje kun je met je 19 iig weer wat terugpakken op een willy.
Tim
Car: E36 M3

Steven(stk) schreef:waar is luco als je hem nodig hebt (0) , die is de enige die een beetje serieus met tijden / lijnen bezig is op zandvoort :)
Herinner je je die foto van Luco vol door de lucht nadat hij die 1e curb gepakt had?
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Sta ik nou toch nog een keer op de film:

[youtube]TQ3lfmBZ62o&feature=related[/youtube]

De rede dat ik niet meteen in de linkerbochten weg reed bij de NSU is dat mijn GT uitvalt in een bocht naar links......

Letterlijk alles valt uit. Ik moet er nog naar kijken :~
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
mark 5t
Contacteer:

lex reed je met een tank minder als halfvol?
dan is het een bekend probleem.

sommige gtts hebben het zelfs al bij een tank die 3/4 vol is.
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

De tank was pas 10 liter uit ofzo.

Maar ooK mijn instrumenten paneel viel uit, echt alles. Geen contact meer niets. En met het stuur in de rechtuit stand pakt ie gewoon weer op. contact weer aan, dash werkt weer en gassen maar,

Zelfs in de flauwebocht van het Scheivlak viel ie uit :@
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
mark 5t
Contacteer:

slechte massa denk ik dan

of defecte brandstofpomp/regelaar

niet toevallig een te korte bobinekabel die uit de verdeler getrokken wordt?
Ivo
Über-Spammer

Ik had hetzelfde probleem..., sputteren, paar dikke klappen en ploffen uit de uitlaat, maar ook bij rechtuit...., toerenteller viel iedere keer weg....

Denk de ontstekings unit maar even nazien, of vervangen :(
Plaats reactie