Nationaal Oldtimer Festival - 27 september 2009 Zandvoort

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Plaats reactie
FloorV
Berichten: 84
Lid geworden op: di 24 jun 2008 6:40

Dat klinkt vaak heftiger dan het is hoor. Dat ding blaast snel af. Was niks aan de hand.

Bij de volgende circuit dag gaan we wel eens kijken wie er sneller is, mijn 5je of jullie willy's (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Shit zou bijna spijt krijgen dat ik wegga, voorlopig moet je het maar even met Tim Ass doen, halverwege volgend seizoen trek ik 'de mijne' wel weer uit het stof.

Tis iig wel stoer een vrouw met GT op het circuit (Y)
Volgend jaar moet je eens mee met een van de vele RTC ringweekenden.
FloorV
Berichten: 84
Lid geworden op: di 24 jun 2008 6:40

Wil nog heel veel circuit dagen en weekenden gaan doen. Mijn autootje is pas net af, dus kon niet eerder mee. Nu heb ik de smaak te pakken, dus je zal mij nog vaker terug zien de komende tijd :smile:

En verder doe ik gewoon hetzelfde als jullie hoor, zo bijzonder is het nou ook weer niet.
Priyantha
Berichten: 1417
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Nou leuk hoor :D
K'ga maar eens binnenkort helmpie scoren :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

@ Jo : Wiens schuld is het ?? Onze postbezorging of die van jullie ?? :D

@ Floor : Hehe.... eindelijk het forum gevonden ?? :wink:
Hou het forum maar in de gaten i.v.m. De Ring en andere evenementen. (Y)

@ Pri : Eerst ff lijnen leren rijden, dan pas de volgende stap naar een helmpie. 8)

@ Pedro : Hele gave foto's. (Y) Mooie impressie van de dag zelf.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

FloorV schreef:Wil nog heel veel circuit dagen en weekenden gaan doen. Mijn autootje is pas net af, dus kon niet eerder mee. Nu heb ik de smaak te pakken, dus je zal mij nog vaker terug zien de komende tijd :smile:

En verder doe ik gewoon hetzelfde als jullie hoor, zo bijzonder is het nou ook weer niet.
Gezellig ! ook nog meer Renault spul tijdens vrijrijden daar. ik moet volgend jaar ook maar weer eens wat meer die kant op. eindelijk weer een beetje competitie daar :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je kan bij Vrijrijden wel een hele sessie afhuren, misschien wel eens leuk namens de RTC + wat losse aanhang van andere clubs?

Aan de andere kant is die 20 mins, die eigenlijk maar 15 mins echte rijtijd zijn, daar ook veel te kort voor.
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Floormij vervang eerst eens ff die Kelly bandjes, anders wordt het per definitie niks ;)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

die mooie witte gt staat er ook op ... vonden ze blijkbaar toch het mooist in de lak staan :lol:
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

FloorV schreef:Wil nog heel veel circuit dagen en weekenden gaan doen. Mijn autootje is pas net af, dus kon niet eerder mee. Nu heb ik de smaak te pakken, dus je zal mij nog vaker terug zien de komende tijd :smile:

En verder doe ik gewoon hetzelfde als jullie hoor, zo bijzonder is het nou ook weer niet.
Ansich is het niet bijzonder nee maar wel dat je als vrouw zoiets doet, dat is niet iets wat erg veel bij de RTC voor komt, zeg maar gerust niet en dat is wel leuk :)

Dus als je nog even flink je best doet, andere banden achter bijvoorbeeld dan kunnen we straks stickers laten maken voor anderen hier met de tekst: "Passed by a girl" :D
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

FloorV schreef:Wil nog heel veel circuit dagen en weekenden gaan doen. Mijn autootje is pas net af, dus kon niet eerder mee. Nu heb ik de smaak te pakken, dus je zal mij nog vaker terug zien de komende tijd :smile:

En verder doe ik gewoon hetzelfde als jullie hoor, zo bijzonder is het nou ook weer niet.
jah, maar daar gaat het niet om. Voor velen is het nog steeds een mannen-wereldje en tieten horen volgens hen dan ook thuis in de pits of ergens daarrond.

Respect voor wat je doet en voor mijn part mag je nog dikwijls de wielbouten aandraaien voor men neus met een lage jeans aan. Ik kan der alleen maar van genieten. :wink:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Priyantha
Berichten: 1417
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Arco Straver schreef: @ Pri : Eerst ff lijnen leren rijden, dan pas de volgende stap naar een helmpie. 8)
Heb me me zien rijden dan ? :P
Na een tijdje sturen ben ik op aanwijzingen van Ronald behoorlijk lijnen gaan rijden iig :) Ging dan nog niet echt heel hard, maar er zat zeker voorruitgang in :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Yeps. Zat boven op de berg. Bij de Audi/Porsche S-bocht.

Die kon wel ff wat strakker worden aangesneden. 8)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Priyantha
Berichten: 1417
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Dat was die bocht waarbij je links aankomt, en dan laat naar rechts moet sturen en dan gauw weer naar links om de 'volgende' bocht te nemen en dan naar buiten laten lopen om een goede 'exit' snelheid te hebben ?
Die ging in het begin nogal rommelig ja :)
Al was er zeer zeker een stijgende lijn te ontdekken dacht ik.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

-jo- schreef:jah, maar daar gaat het niet om. Voor velen is het nog steeds een mannen-wereldje en tieten horen volgens hen dan ook thuis in de pits of ergens daarrond.

Respect voor wat je doet en voor mijn part mag je nog dikwijls de wielbouten aandraaien voor men neus met een lage jeans aan. Ik kan der alleen maar van genieten. :wink:
:lol:

Maar idd sjezende vrouwen zijn altijd goed, als ze me maar niet inhalen ;)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Priyantha schreef:Dat was die bocht waarbij je links aankomt, en dan laat naar rechts moet sturen en dan gauw weer naar links om de 'volgende' bocht te nemen en dan naar buiten laten lopen om een goede 'exit' snelheid te hebben ?
Die ging in het begin nogal rommelig ja :)
Al was er zeer zeker een stijgende lijn te ontdekken dacht ik.
Je wil inderdaad meteen al te veel op het gas, ging later inderdaad wel beter.. houd er alleen niet zo van dat mensen het gas vast houden als ik aangeef dat ze moeten remmen, helemaal omdat ik zo gehecht ben aan m'n helm en de kooi :p

Vond het ten tweede alweer een hele prestatie dat die 19 het hele half uur heel gebleven is.. ik zag het al wel weer voor me dat dat schip in de Vodafone bocht stilstond met de ANWB er bij :p
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zou wel een pricless foto zijn ja :lol:
Priyantha
Berichten: 1417
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Ow luisterde ik niet ? Jeetje...das wel slecht :D
Gelukkig zijn we levend terug gekomen :lol:
FloorV
Berichten: 84
Lid geworden op: di 24 jun 2008 6:40

Tim schreef: Dus als je nog even flink je best doet, andere banden achter bijvoorbeeld dan kunnen we straks stickers laten maken voor anderen hier met de tekst: "Passed by a girl" :D
Moet zowiezo rondom andere banden, want rij nu nog gewoon op straatbanden. Dat ging de eeste dag goed, 2de dag iets slechter en zondag leek het net of er ijs op de baan lag. Voor volgende keer ff ergens slicks vandaan halen. En dan kan ik idd dat soort stickers gaan plakken :grin:
FloorV
Berichten: 84
Lid geworden op: di 24 jun 2008 6:40

Priyantha schreef:Dat was die bocht waarbij je links aankomt, en dan laat naar rechts moet sturen en dan gauw weer naar links om de 'volgende' bocht te nemen en dan naar buiten laten lopen om een goede 'exit' snelheid te hebben ?
Die ging in het begin nogal rommelig ja :)
Al was er zeer zeker een stijgende lijn te ontdekken dacht ik.
Kan je die eerste boch niet beter wat eerder insturen zodat je de bocht afsnijd, flink over de curbs heen rijden zodat je goed op de 2de bocht afkomt en hard de bocht uitkomt? Dat late insturen wat normaal wel moet is hier volgens mij nie handig....
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Audi S gaat het hier om? De meester van het lijnen rijden, ik dus ( :D ), doe het altijd zo:

Naar rechts insturen over de kerbs aan de rechterkant. Dan rechtdoor naar de kerbs aan de linkerkant. Vanaf daar weer naar buiten naar de kerbs aan de rechterkant. Ik pak hier bij voorkeur nog het grijze stuk beton mee dat achter deze kerbs ligt :) Een stukje gras mee-maaien verdient niet de voorkeur maar is zeker niet verboden :)

Hetzelfde doe ik ook bij de volgende bocht, daar ligt in de binnenbocht ook nog wat beton achter de kerbstones. Als je daar hard ghetto-style overheen denderd kom je ook weer linksboven uit over de kerbstones waar van die ribbel-platen achter liggen. Voor het volledige effect pak je die ook even mee natuurlijk.

Voor wat extra effect laat je even het gas los bij het insturen van deze bocht (bos in?), resulteert bij mijn vrij neutrale auto al in overstuur.
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Timmie82 schreef:Audi S gaat het hier om? De meester van het lijnen rijden, ik dus ( :D ), doe het altijd zo:

Naar rechts insturen over de kerbs aan de rechterkant. Dan rechtdoor naar de kerbs aan de linkerkant. Vanaf daar weer naar buiten naar de kerbs aan de rechterkant. Ik pak hier bij voorkeur nog het grijze stuk beton mee dat achter deze kerbs ligt :) Een stukje gras mee-maaien verdient niet de voorkeur maar is zeker niet verboden :)

Hetzelfde doe ik ook bij de volgende bocht, daar ligt in de binnenbocht ook nog wat beton achter de kerbstones. Als je daar gaat hard rag-style overheen denderd kom je ook weer linksboven uit over de kerbstones waar van die ribbel-platen achter liggen. voor het voleldige effect pak je die ook even mee natuurlijk.

Voor wat extra effect laat je even het gas los bij het insturen van deze bocht (bos in?), resulteert bij mijn vrij neutrale auto al in overstuur.
wat hij zegt, bij die bocht na de audi s niet te snel insturen daar zit een nare hobbel in het asfalt en ben je een hoop snelheid op het rechte stuk kwijt


De kerbs rechts kosten je bij een gt wel je voorbumper (0) (N)
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Die hobbel is wel een leuk stukje van het circuit, zeker als het nat is. Door de gewichtsverschuiving in de auto in 2 richtingen ligt daar nog best een uitdaging.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Timmie82 schreef:Audi S gaat het hier om? De meester van het lijnen rijden, ik dus ( :D ), doe het altijd zo:

Naar rechts insturen over de kerbs aan de rechterkant. Dan rechtdoor naar de kerbs aan de linkerkant. Vanaf daar weer naar buiten naar de kerbs aan de rechterkant. Ik pak hier bij voorkeur nog het grijze stuk beton mee dat achter deze kerbs ligt :) Een stukje gras mee-maaien verdient niet de voorkeur maar is zeker niet verboden :)

Hetzelfde doe ik ook bij de volgende bocht, daar ligt in de binnenbocht ook nog wat beton achter de kerbstones. Als je daar hard ghetto-style overheen denderd kom je ook weer linksboven uit over de kerbstones waar van die ribbel-platen achter liggen. Voor het volledige effect pak je die ook even mee natuurlijk.

Voor wat extra effect laat je even het gas los bij het insturen van deze bocht (bos in?), resulteert bij mijn vrij neutrale auto al in overstuur.
+1, niets meer aan toe te voegen :)
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Ik weet niet of het handig is om mijn lijnen aan te houden hoor ;) Ik kies meestal voor spektakel, tenzij we op Oldenzaal rijden natuurlijk.
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

waar is luco als je hem nodig hebt (0) , die is de enige die een beetje serieus met tijden / lijnen bezig is op zandvoort :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Steven(stk) schreef:waar is luco als je hem nodig hebt (0) , die is de enige die een beetje serieus met tijden / lijnen bezig is op zandvoort :)
Naja, ik probeer me daar ook wel serieus mee bezig te houden omdat er bij mij vrij weinig te beginnen is met het vermogen tegenover een Willy die daar veel lekkerder mee weg komt. al met al valt het nog steeds niet tegen en kom ik toch nog behoorlijk aardig mee met de rest :)

Daarbij moet er nog wel veel meer in zitten.. m'n beste tijd op CPZ staat nu op 2:17 op straatbanden. op Semi's nog niet echt geklokt en afgelopen zondag was dat ook niet echt mogelijk.

in de Dacia Logan Cup rijden ze een 2:16 las ik (met 110PK?) dus er moet wel meer uit te halen zijn :)
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Die GP chicane er uit was wel weer ff vet, zondag. Op dat stukje kun je met je 19 iig weer wat terugpakken op een willy.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Steven(stk) schreef:waar is luco als je hem nodig hebt (0) , die is de enige die een beetje serieus met tijden / lijnen bezig is op zandvoort :)
Herinner je je die foto van Luco vol door de lucht nadat hij die 1e curb gepakt had?
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Sta ik nou toch nog een keer op de film:

[youtube]TQ3lfmBZ62o&feature=related[/youtube]

De rede dat ik niet meteen in de linkerbochten weg reed bij de NSU is dat mijn GT uitvalt in een bocht naar links......

Letterlijk alles valt uit. Ik moet er nog naar kijken :~
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

lex reed je met een tank minder als halfvol?
dan is het een bekend probleem.

sommige gtts hebben het zelfs al bij een tank die 3/4 vol is.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

De tank was pas 10 liter uit ofzo.

Maar ooK mijn instrumenten paneel viel uit, echt alles. Geen contact meer niets. En met het stuur in de rechtuit stand pakt ie gewoon weer op. contact weer aan, dash werkt weer en gassen maar,

Zelfs in de flauwebocht van het Scheivlak viel ie uit :@
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

slechte massa denk ik dan

of defecte brandstofpomp/regelaar

niet toevallig een te korte bobinekabel die uit de verdeler getrokken wordt?
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ik had hetzelfde probleem..., sputteren, paar dikke klappen en ploffen uit de uitlaat, maar ook bij rechtuit...., toerenteller viel iedere keer weg....

Denk de ontstekings unit maar even nazien, of vervangen :(
Plaats reactie