aankoop williams

Post hier al je vragen over de Clio
skip
Contacteer:

beste williams rijders.

eerst wil ik beginnen met te zeggen dat ik reeeete jaloers op jullie mooie wagens ben :worship:

na ooit als eerste auto een clio 1.8 16v te hebben gehad. (6jaar geleden)
wil ik nu terug naar de clio en wel een williams.

echter is het inmidels al een oudere auto.
en zal er meer onderhoud aan komen.
dit is het probleem niet zowel financieel tijd en liefde heb ik hem genoeg te bieden.

maar om nou een clio te kopen waar gelijk alles al uit moet is ook zo wat.

wat ik dus zoek is een mooie williams liever 1 met 300.000 km die met veel liefde is onderhouden,dan 1 met een ton en matig onderhoud.

en waar kan ik dit dan beter vragen dan hier.
is er iemand van plan om z'n auto weg te doen of weet je nog iemand.
in binnen of buitenland. hou me aub op de hoogte.
al moet het nog een jaar duren ik heb de tijd.

gr skip
LotuzClioWilliams

Ik zit eigenlijk net te twijfelen wat ik ga doen. De motor van m'n Williams heeft soms een storing waarnaar gekeken moet worden. Zou iets simpels kunnen zijn, maar vaak kost het zoeken naar de oorzaak van een dergelijk probleem tijd en dus geld. Op dit moment weet ik niet zeker of ik dat nog wil laten doen. Als iemand een interessant bod op m'n wagen doet, dan zou ik weleens een andere wagen kunnen overwegen. Voor de rest is het een prima wagen. In mei heeft hij nog een grote beurt gehad waarbij o.a. de distributieriem vervangen is. En afgelopen week heeft hij een nieuwe apk gekregen (tot 20/10/2010). Als je in de buurt van Spijkenisse woont, ben je welkom om eens een kijkje te komen nemen.
Geert
Contacteer:

die van mij is altijd te koop :lol: maar niet voor een habbekrats.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Welkom bij rtc :)

Een Williams is opzich wel goed aan te komen, maar net als bij de 16v kun je nette, redelijke, slechte en hele slechte exemplaren vinden. Hoe beter hij is hoe meer je betaald (logisch he :p ).

Kwa kwaaltjes is hij hetzelfde als de 16v, achterschermen zijn gevoelig, binnenste wielkuipen voor, een aantal electro zaken zoals bdp en benzinepomp, speling stuurkolom etc.

De versnellingsbak van een Williams is stukken beter dan een 16v, maar niet onsterfelijk :wink:

Qua rijden is een Williams leuker en sneller, eigenlijk niet eens te vergelijken met een 16v.

Of het ooit een echte collector word: denk het niet. (Y) Wel zal het leuk zijn voor de liefhebber of mensen zoals jij die al een 16v versleten hebben en een stapje hoger willen gaan.

Op marktplaats staat er momenteel een voor 1950 euro. Wanneer je een echt goede Williams zou vinden heb je het ook meteen over 4-5000 euro minimaal. Je kunt je afvragen of je voor dat prijsverschil zelf gaat sleutelen en weet hoe de auto daadwerkelijk is, of misschien (te) veel betalen en achteraf toch spijt hebben omdat hij net niet " af" is.

Succes met je zoektocht :) (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Geert schreef:die van mij is altijd te koop :lol: maar niet voor een habbekrats.
jij koopt alleen maar voor een habbekrats ja :D :beer:
Tim
Car: E36 M3

Geert schreef:die van mij is altijd te koop :lol: maar niet voor een habbekrats.
Ik weet het Rijssen... Maar als ik in euro's betaal dan?
skip
Contacteer:

staan er foto's van op de site ??
en over hoeveel habbekratsen hebben we het dan ;)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef:De versnellingsbak van een Williams is stukken beter dan een 16v, maar niet onsterfelijk :wink:
Ervaring mee dan? :P

Ik vind mn Williams een heerlijk auto, perfect voor dagelijks gebruik en je kan lekker meekomen in het verkeer.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
LotuzClioWilliams

Lekker meekomen in het verkeer? Trap jij het pedaal maar half in dan? :lol:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

8) Als de motor koud is, had er nog achter gemoeten :P
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Welkom op het forum! (Y)
Jean-Paul-S schreef:Op marktplaats staat er momenteel een voor 1950 euro.
Een Williams uit 1991... :(

Het aanbod in Nederland is momenteel schaars... Velen zijn de laatste jaren (helaas) naar Frankrijk geëxporteerd.

Er staan er momenteel één op autotrack voor 2450,-, klik.

Eventueel staan er nog een paar in Frankrijk, maar dan moet je wel diep in de buidel tasten;--> klik <--

Het is sowieso raadzaam om het aankoopadvies eens door te lezen:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=20633

Succes met je zoektocht!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Sorry, heb niet zover gekeken (F)

Een auto in Frankrijk kopen vind ik persoonlijk ook altijd zo'n gok. Vaak word er geadverteerd met "etat neuf of etat concours" etc, maar in de realiteit vind ik ze vaak niet zo goed als dat ze hun auto afschilderen :~

Sinds een jaar probeer ik alle landen wat bij te houden qua aantallen wat gesloopt worden wegens teveel onderhoud of schade (in NL zijn er het laatste jaar sowieso 3 gesloopt). Je ziet nu goed dat ze vaker in onderdelen worden verkocht dan als complete auto. Aangezien kenteken en carros weg zijn met deze praktijken word een Williams langzaam wat zeldzamer. Voor 2450,- kun je niet zo heel veel verkeerd doen, immers zat geld over om hem op te knappen. Veel goedkoper zul je geen rijdende Williams vinden, tenzij je een vind met 3 ton of extreem onderhoud.

Wat denken jullie over de prijzen? Volgens mij liggen ze nu toch wel ongeveer op hun dieptepunt?!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Wouter de Wit schreef:
Jean-Paul-S schreef:De versnellingsbak van een Williams is stukken beter dan een 16v, maar niet onsterfelijk :wink:
Ervaring mee dan? :P

Ik vind mn Williams een heerlijk auto, perfect voor dagelijks gebruik en je kan lekker meekomen in het verkeer.
Ja laatst, kwam 1 op 1 verhouding olie en metaal uit een Williams jc5 :( (0)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Ruilbak besteld of niet? (0)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Ja want er zat weinig in waar geen stukjes uitgebroken waren :D
skip
Contacteer:

ola is er iemand die deze auto kent of hebbie hem zelf :P

http://link.marktplaats.nl/281336370 heb inmidels al 2 toetsenborden kapot gekwijld
clio_16_klapper
Contacteer:

Is de oude auto van marco griep geweest in Emmelooord.
Die heeft hem toen der tijd gekocht van iemand uit marknesse waar die een tijd stil had gestaan.
Toen Marco de clio maxi kocht heeft zn broertje hem gekocht die hem uiteindelijk weer verkocht heeft aan deze beste man.
Toen Marco hem had weet ik nog wel dat de achterklep slecht was,
wiel kasten achter waren toen (1,5 jaar trg oid) nog wel goed.
De versnellingsbak is volgens mij toen ook nog gereviseerd door .......(kanonskogel d8 ik, bekent hier vant forum).en de velgen opnieuw laten spuiten en t randje laten polijsten en mischien dak nog t 1 en ander mis.
Ik vond het toen de tijd een nette auto, of het de netste willy is dat denk ik ook niet.
Ga kijken zou ik zeggen kan je het zelf beoordelen. :D
clio_16_klapper
Contacteer:

en tis orgineel NL willy.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

En daarvoor reed deze auto in de buurt van Enschede rond... Hij was van de zus/moeder van JW... Zei hadden tegelijkertijd de JN-SF-19 & 20 in bezit. Kan ook zijn dat ik de 19 & 20 door elkaar haal.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Martijn Kool

Jean-Paul-S schreef:Sorry, heb niet zover gekeken (F)

Een auto in Frankrijk kopen vind ik persoonlijk ook altijd zo'n gok. Vaak word er geadverteerd met "etat neuf of etat concours" etc, maar in de realiteit vind ik ze vaak niet zo goed als dat ze hun auto afschilderen :~

Sinds een jaar probeer ik alle landen wat bij te houden qua aantallen wat gesloopt worden wegens teveel onderhoud of schade (in NL zijn er het laatste jaar sowieso 3 gesloopt). Je ziet nu goed dat ze vaker in onderdelen worden verkocht dan als complete auto. Aangezien kenteken en carros weg zijn met deze praktijken word een Williams langzaam wat zeldzamer. Voor 2450,- kun je niet zo heel veel verkeerd doen, immers zat geld over om hem op te knappen. Veel goedkoper zul je geen rijdende Williams vinden, tenzij je een vind met 3 ton of extreem onderhoud.

Wat denken jullie over de prijzen? Volgens mij liggen ze nu toch wel ongeveer op hun dieptepunt?!
het mag dan wel een leuk exemplaar zijn, maar ik denk dat de prijzen blijven zakken, het is en blijft een oude bak en vaak zijn het de roest/onderhouds problemen die de prijs drukken.

5jes roesten, maar ik heb clio's gezien die het ook absoluut kunnen. Veel roesten onder de voorruit(vaak pas te zien als bovendeksel dash eraf ligt), achter de koplampen, onder de voorschermen, achterschermen, achterklep, deuren, onder de zijruitjes, dorpels etc. Dit is gewoon hetzelfde verhaal als een 5je, zij het in wat minder snelle mate.

een nette levert nog steeds 4-5k op, dat zal niet veel dalen vermoed ik, maar de slechte, tsja, in onderdelen brengen ze vaak meer op dan compleet, die blokken, bakken en interieur etc zijn gewoon geld waard.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Nja, dan heb je het dus wel over een donor auto (wat nooit een mega prijs is). Een rijdende Williams met werk koop je niet echt snel onder de 2000 euro, wat ik ooit wel eens zelden gezien heb trouwens.

Roest heb je inderdaad gelijk in, precies op de plekken die je aangeeft :p

Wat wel te merken is dat de prijzen van goede 5jes, clio 16v, williams etc stabiel zijn en zeker niet naar de goedkope kant uitvallen.
LotuzClioWilliams

LotuzClioWilliams schreef:De motor van m'n Williams heeft soms een storing waarnaar gekeken moet worden. Zou iets simpels kunnen zijn, maar vaak kost het zoeken naar de oorzaak van een dergelijk probleem tijd en dus geld.
Het lijkt met € 125,- opgelost te zijn. De temperatuursensor is vandaag vervangen en vanavond heb ik ruim 100 km zonder haperingen gereden. En dan is een Williams toch wel weer leuk. 8)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Zo loopt de mijne alleen als ik gas blijf geven, heb ondertussen al getest met: ecu, lmm, map sensor, tps sensor, bdp sensor. Denk dat de kabelboom ergens breuk heeft :~
pch
Contacteer:

clio_16_klapper schreef:Is de oude auto van marco griep geweest in Emmelooord.
Die heeft hem toen der tijd gekocht van iemand uit marknesse waar die een tijd stil had gestaan.
Toen Marco de clio maxi kocht heeft zn broertje hem gekocht die hem uiteindelijk weer verkocht heeft aan deze beste man.
Toen Marco hem had weet ik nog wel dat de achterklep slecht was,
wiel kasten achter waren toen (1,5 jaar trg oid) nog wel goed.
De versnellingsbak is volgens mij toen ook nog gereviseerd door .......(kanonskogel d8 ik, bekent hier vant forum).en de velgen opnieuw laten spuiten en t randje laten polijsten en mischien dak nog t 1 en ander mis.
Ik vond het toen de tijd een nette auto, of het de netste willy is dat denk ik ook niet.
Ga kijken zou ik zeggen kan je het zelf beoordelen. :D
En Marco Griep heeft hier de username "Clio1_Williams", klopt dat?
Ik ben ook wel benieuwd naar de historie van deze Williams want ik heb hem op het oog.
Ik vraag me dus af of het een goeie is en of de vraagprijs van €3500,- reeel is?

Gr. Paul.
pch
Contacteer:

LotuzClioWilliams schreef:
LotuzClioWilliams schreef:De motor van m'n Williams heeft soms een storing waarnaar gekeken moet worden. Zou iets simpels kunnen zijn, maar vaak kost het zoeken naar de oorzaak van een dergelijk probleem tijd en dus geld.
Het lijkt met € 125,- opgelost te zijn. De temperatuursensor is vandaag vervangen en vanavond heb ik ruim 100 km zonder haperingen gereden. En dan is een Williams toch wel weer leuk. 8)
Verkoop jer je Williams nog en zo ja voor hoeveel?
Mag via pm!
En ook aan anderen: net als de TS ben ik ook op zoek naar een goed onderhouden Williams als 2e auto voor ernaast.
Mag via pm
Ik ben zeer benieuwd!

Gr. Paul
LotuzClioWilliams

De Williams blijft nog even. Ik heb een wagentje erbij gekocht voor dagelijks gebruik zodat ik de Williams kan sparen en er alleen af en toe voor m'n plezier mee kan rijden.
Martijn Kool

Jean-Paul-S schreef:Zo loopt de mijne alleen als ik gas blijf geven, heb ondertussen al getest met: ecu, lmm, map sensor, tps sensor, bdp sensor. Denk dat de kabelboom ergens breuk heeft :~
lambda? uitlezen bij renault?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
daveturbo

@ PCH je bent te laat voor de williams is vandaag verkocht
je mag 2x raden aan wie :grin:
pch
Contacteer:

daveturbo schreef:@ PCH je bent te laat voor de williams is vandaag verkocht
je mag 2x raden aan wie :grin:
Hoi, gefeliciteerd!
Ik ging uiteindelijk niet meer voor deze auto: ik heb contact gehad met vorige eigenaren en mede de laatste 3 eigenaren schijnen de auto wat "verwaarloosd" te hebben...
Misschien dat de huidige eigenaar de auto daarom weer snel van de hand heeft gedaan?
Evengoed suc6 ermee!

Gr. Paul.
daveturbo

Hij heeft de wagen helemaal terug inorde gezet nieuwe achterklep enz staat erop. Ik heb nog geen gezien in deze staat te koop dan toch.
De meeste dat ik gezien heb waren echt verwaarloosd maar deze is zeer netjes binnenin alles mooi niks stuk, gebruiks sporen of dergelijke.
motor gedeelte ook zeer netjes. Enkel was er aan de dorpel een zeer klein plekje dat het begin is van roest maar dat is in deze fase nog mooi weg te krijgen zonder veel problemen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Martijn Kool schreef:
Jean-Paul-S schreef:Zo loopt de mijne alleen als ik gas blijf geven, heb ondertussen al getest met: ecu, lmm, map sensor, tps sensor, bdp sensor. Denk dat de kabelboom ergens breuk heeft :~
lambda? uitlezen bij renault?
Lamda is enige wat ik nog kan proberen, maargoed ik heb de auto niet hier en ook geen zin om hem op de put te duwen (0) First things first, de 16v is na 2 jaar eindelijk af, nu eens de Cup Clio naar de garage slepen :p
pch
Contacteer:

daveturbo schreef:Hij heeft de wagen helemaal terug inorde gezet nieuwe achterklep enz staat erop. Ik heb nog geen gezien in deze staat te koop dan toch.
De meeste dat ik gezien heb waren echt verwaarloosd maar deze is zeer netjes binnenin alles mooi niks stuk, gebruiks sporen of dergelijke.
motor gedeelte ook zeer netjes. Enkel was er aan de dorpel een zeer klein plekje dat het begin is van roest maar dat is in deze fase nog mooi weg te krijgen zonder veel problemen.
Ik had het niet over het uiterlijjk!
Meer onder de huid zeg maar... ;-)

Gr. Paul en suc6 ermee!
Tim
Car: E36 M3

Als hij goed rijdt is het toch prima? Eventueel de riemen en rollen vervangen en voor de rest is het met elke auto afwachten toch?
daveturbo

motorich is deze ook goed hoor.
Heb de facturen gezien wat er nog allemaal aan gedaan is en testrit gedaan met de tips van dit forum en alles kwam er goed uit.
Ik heb ook met vorige eigenaar contact gehad en die zij mij toch andere dingen dan jij mij zegt over eigenaar.
Ben je meschien PIST omdat hij voor u verkocht is had jij hem gekocht was het zeker een toppertje geweest :-)
Ik heb de wagen gezien en getest en goed bevonden en die was zeker zijn geld waard (nog wat eraf gekregen). Ik heb er enkele bezocht die te koop stonden en daar waren andere gevallen bij.
Maar goed in ieder gevan ben ik super blij met de williams
pch
Contacteer:

daveturbo schreef:motorich is deze ook goed hoor.
Heb de facturen gezien wat er nog allemaal aan gedaan is en testrit gedaan met de tips van dit forum en alles kwam er goed uit.
Ik heb ook met vorige eigenaar contact gehad en die zij mij toch andere dingen dan jij mij zegt over eigenaar.
Ben je meschien PIST omdat hij voor u verkocht is had jij hem gekocht was het zeker een toppertje geweest :-)
Ik heb de wagen gezien en getest en goed bevonden en die was zeker zijn geld waard (nog wat eraf gekregen). Ik heb er enkele bezocht die te koop stonden en daar waren andere gevallen bij.
Maar goed in ieder gevan ben ik super blij met de williams
Zoals ik al zei Dave: gefeliciteerd en "no hard feelings"!
Wij gaan uiteindelijk toch voor meer zekerheid en geen kosten door een nieuwe Peugeot 107 te kopen!
Heel wat anders en minder leuk, ik weet het, maar wel verstandiger voor ons doel.

Gr. Paul.
Plaats reactie