nee dat gaat nog wel maar gewoon zo jammer dat je nu schade hebt. ik was gewoon nieuwsgierig wat er gebeurd was.Steven(stk) schreef:zodra de auto weer thuis staat zal ik het hele verhaal hier wel posten, mocht je het zolang niet uithouden stuur me maar een pm.Abel schreef:Vertel wat er nou is gebeurt aub. had het met je verbeterinigen te maken of was het een verradelijk bochtje in de Ardennen?
[5GTE]stk`s gte 16v - de opbouw
CorrectSteven schreef:15 minuten uitspoor.

Toespoor is voor rechtuitstabiliteit, wat je op het circuit niet per se nodig hebt (tenzij je met je armpje uit het raam wilt rijden op het rechte stuk)
Uitspoor geeft een beter instuurgedrag, en een betere feedback in de bocht.
15 graden-minuten is overigens 15 * (1/60) = 0.25 graden.
Ik zou dat toespoor dus nog een keertje veranderen naar uitspoor.
-
- Über-Spammer
Caster zou je volgens mij wel moeten kunnen stellen door je bussen in de draagarm iets naar voor/achter te persen. Is natuurlijk wel een hoop gepiel om goed te krijgen:(Bart V schreef:Heb je bewust voor toespoor gekozen?Steven(stk) schreef:
Camber staat nu op -3 , toespoor staat op 0,2, het caster verschilt wel iets (0,5 graden), maar dat is niet te stellen.

Schuiven met die bussen werkt goed inderdaad. Ik heb die bussen maximaal verschoven, en dat levert toch best wat extra caster op. Voordeel daarvan is dan weer dat je minder statisch camber hoeft in te stellen.
Het is inderdaad lastig uit te meten, maar een graad verschil in caster maakt niets uit voor het rechtuit spoorgedrag, en met name met remmen wil je vooral dat je auto goed spoort zonder verschillen.
Het is inderdaad lastig uit te meten, maar een graad verschil in caster maakt niets uit voor het rechtuit spoorgedrag, en met name met remmen wil je vooral dat je auto goed spoort zonder verschillen.
-
@ iedereen hierboven
net even het uitlijn rapport gepakt, sporing staat op 0,2 dus stiekem toch uitspoor. (als ik het goed begrijp)
net even het uitlijn rapport gepakt, sporing staat op 0,2 dus stiekem toch uitspoor. (als ik het goed begrijp)
-
houd het maar op een combi van verkeerde lijn, erg tailhappy auto en even zitten suffen/ op andere auto`s zitten letten.Abel schreef:nee dat gaat nog wel maar gewoon zo jammer dat je nu schade hebt. ik was gewoon nieuwsgierig wat er gebeurd was.Steven(stk) schreef:zodra de auto weer thuis staat zal ik het hele verhaal hier wel posten, mocht je het zolang niet uithouden stuur me maar een pm.Abel schreef:Vertel wat er nou is gebeurt aub. had het met je verbeterinigen te maken of was het een verradelijk bochtje in de Ardennen?
Vrijdag eens kijken of het nog te herstellen is of dat er een cas swap moet plaatsvinden (lees of ik ook ga toe treden tot de semi-cup-clio cup binnen rtc )
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Heb nog wel een cassie met kooi staan voor je, mag voor weinig weg.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ach het is niet gek dat je je laat opduwen hoor, had ik ook veel last van en soms nog steeds. Zo moest ik zondag een MX5 (nee niet de king pro) ervoorbij laten, terwijl ik dat toch echt wel voor moet kunnen blijven.Steven(stk) schreef: houd het maar op een combi van verkeerde lijn, erg tailhappy auto en even zitten suffen/ op andere auto`s zitten letten.
Vrijdag eens kijken of het nog te herstellen is of dat er een cas swap moet plaatsvinden (lees of ik ook ga toe treden tot de semi-cup-clio cup binnen rtc )
Bij Kesselchen er nog even voorbij geweest, maar daarna toch maar weer erlangs gelaten.
Aan de ene kant gewoon die 5 weer fixxen, aan de andere kant een cupclio is ook wel vet

Ach het komt hoe dan ook wel goed.
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Ik vond de 5 altijd wel erg vet hoor, vooral met de aanpassingen van de laatste tijd, werdt toch wel een heel serieus apparaat

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
gewoon weer opbouwen 

Dat is ook zeker waar, ik vond Steve toch serieuzer bezig dan zijn naamgenoot die al moeite heeft met regulier onderhoud van z'n WilliamsRonald1916V schreef:Ik vond de 5 altijd wel erg vet hoor, vooral met de aanpassingen van de laatste tijd, werdt toch wel een heel serieus apparaat![]()

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
jij heb overal moeite mee, behalve met het moonen van je harige reet 

-

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
geef mij dat hok maar eens mee

-
ik vind het prima, stellen we wel een contractje opLuco/Alpine-racer schreef:geef mij dat hok maar eens mee![]()

-
gaan ringen ?Steven schreef:Ah zak, jij durft niet eens de ring op
Alhoewel, denk jij dat je binnen 5 rondjes een snellere ronde kan neerzetten dan moi?
Steve moet gewoon stiekum gaan ringen met z'n beamer, voor de baankennis.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik durf wel, maar mag niet met de racevijf en de seat.
Andere auto's geen kooi en zonder kooi ga ik het circuit niet op.
Contractje is goed hoor andere Steven, als die totall is krijg je 250, das de dagwaarde

Contractje is goed hoor andere Steven, als die totall is krijg je 250, das de dagwaarde

-
nah die grijze vijf van erwin met mijn 2 liter erin leek me een beter planLuco/Alpine-racer schreef:Ik durf wel, maar mag niet met de racevijf en de seat.
Contractje is goed hoor andere Steven, als die totall is krijg je 250, das de dagwaarde![]()

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
HAHA je weet wat die grijze vijf kost 

-
tja jammer dat er een gewoon gte blokje inzit, ik heb niet het talent van Erwin en heb dus wat meer pk`s nodigLuco/Alpine-racer schreef:HAHA je weet wat die grijze vijf kost

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik zou er eerst eens mee rijden, ik denk dat het heel hard meevaltSteven(stk) schreef:tja jammer dat er een gewoon gte blokje inzit, ik heb niet het talent van Erwin en heb dus wat meer pk`s nodigLuco/Alpine-racer schreef:HAHA je weet wat die grijze vijf kost

-
en hij staat weer in Nederland
,
helaas een garage verder dan afgesproken, eens kijken of ze hem bij mijn loods willen neerzetten.

helaas een garage verder dan afgesproken, eens kijken of ze hem bij mijn loods willen neerzetten.
das niet verkeerd steven!
Nu hopen dat t meevalt met de schade
Nu hopen dat t meevalt met de schade

-
Mooi snel Steven, zie je vanavond wel weer verschijnen in Wezep 

-
- Moderator
- Car: Megane
dus wat is er nou gebeurd?Steven(stk) schreef:en hij staat weer in Nederland,
-
Ongelukje 

-
- Moderator
Ohw ik dacht een opknapbeurt
Nee effe serieus

Nee effe serieus
-
kans is dat ik iets later ben, even de vijf veilig wegzetten in de loodsRonald1916V schreef:Mooi snel Steven, zie je vanavond wel weer verschijnen in Wezep

-
- Moderator
Steven(stk) schreef:
zodra de auto weer thuis staat zal ik het hele verhaal hier wel posten, mocht je het zolang niet uithouden stuur me maar een pm.
Steve, beter niet zo'n verhaal rekken man, zo krijg je alleen maar vage vraagtekens en zo'n drama is het niet. Bijna alle sjezers maken wel eens zo'n fout 
@Patrick, als je goed leest kun je het al weten, kijk maar eens in Tims clio 16v ringracer topic.

@Patrick, als je goed leest kun je het al weten, kijk maar eens in Tims clio 16v ringracer topic.