Steven's rides - Bimmertime!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

:~ 20.000 plus... ik voel me ineens ook aangesproken ;) :lol:

.edit: wel heel gaaf steef, 8 maanden weg (Y)
oldskool

mark 5t schreef:erg tof steefie.

wel effe een dikke V8 kopen he!
en natuurlijk fotos maken van die burnouts :D
die gaat meteen een holden monaro VSH kopen alleen al voor het geluid . veel plezier daar en pas op voor de overstekende
[img]http://www.sportinngerritsen.nl/Portals ... tralia.JPG[/img]
skippys :worship:
Tom
Moderator
Car: MB

skippy? :lol: Wallabee denk ik eerder :wink: .

Al zal ik je uit die droom helpen. Ik heb duizenden km's australie gezien en niet 1 kangaroe/wallabee in het wild :~
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Steven trekt dan gewoon zijn broek van zijn reet en weg szijn die beesten :D :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Haas
Car: Megane RS

ja..... of juist niet ;)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Haas schreef:ja..... of juist niet ;)
Zijn die beesten dan gek van reetketelsteen :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
FunkyFresh
Contacteer:

Steven schreef:2 weken is ook een beetje zonde als je toch bijna 1k voor een ticket neerlegt m.i.

Heb 5 jaar gewerkt als Constructeur bij een Ingenieursbureau, die baan heb ik dus ook per 1 oktober opgezegd.
Mag evt. wel terugkomen, maar ik denk dat ik toch eens wat anders binnen de werktuigbouwkunde ga zoeken.
Misschien es kijken of ze nog Engineers zoeken bij BMW motorsport ofzo 8)
Klinkt heeeel erg bekend in de oren.
Ik ben in januarie een maand in Perth geweest, op familiebezoek.
Hebben toen ook een rondreis gemaakt in WA en ben toch wel gevallen voor het land! Ik werk momenteel als constructeur bij een ingenieursbureau en ga volgend jaar tussen september en december naar Australië. Wil met m'n vriendin gaan kijken hoe het is om daar te wonen en te werken, in eerste instantie voor een jaar en dan zien wel wel.

Heel begrijpelijk dat je gaat, dus ik zou zeggen veel plezier en geniet ervan!
FunkyFresh
Contacteer:

Tom schreef:skippy? :lol: Wallabee denk ik eerder :wink: .

Al zal ik je uit die droom helpen. Ik heb duizenden km's australie gezien en niet 1 kangaroe/wallabee in het wild :~
Dan help ik je weer ff terug in de droom, ik heb ook duizenden km's Australië gezien en heb genoeg kangaroes gezien. Zelfs een vader, moeder en kind waarbij het kind voor onze ogen in de buidel van de moeder dook (de pootjes staken nog uit de buidel) waarna ze alle drie wegsprongen de bosjes weer in.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

FunkyFresh schreef:

Dan help ik je weer ff terug in de droom, ik heb ook duizenden km's Australië gezien en heb genoeg kangaroes gezien. Zelfs een vader, moeder en kind waarbij het kind voor onze ogen in de buidel van de moeder dook (de pootjes staken nog uit de buidel) waarna ze alle drie wegsprongen de bosjes weer in.
Die Kangaroo's houden niet zo van dat rode licht denk ik... :p
Tom
Moderator
Car: MB

tuurlijk zijn er er, dat weet ik ook wel. Je komt zal alleen echt niet bij bosjes tegen aan de westkust. Mijn vriendin (die er wat langer heeft gezeten) heeft er ook wel de nodige gezien idd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rudo

FunkyFresh schreef:
Steven schreef:2 weken is ook een beetje zonde als je toch bijna 1k voor een ticket neerlegt m.i.

Heb 5 jaar gewerkt als Constructeur bij een Ingenieursbureau, die baan heb ik dus ook per 1 oktober opgezegd.
Mag evt. wel terugkomen, maar ik denk dat ik toch eens wat anders binnen de werktuigbouwkunde ga zoeken.
Misschien es kijken of ze nog Engineers zoeken bij BMW motorsport ofzo 8)
Klinkt heeeel erg bekend in de oren.
Ik ben in januarie een maand in Perth geweest, op familiebezoek.
Hebben toen ook een rondreis gemaakt in WA en ben toch wel gevallen voor het land! Ik werk momenteel als constructeur bij een ingenieursbureau en ga volgend jaar tussen september en december naar Australië. Wil met m'n vriendin gaan kijken hoe het is om daar te wonen en te werken, in eerste instantie voor een jaar en dan zien wel wel.

Heel begrijpelijk dat je gaat, dus ik zou zeggen veel plezier en geniet ervan!

Ben er zelf nooit geweest zal ik er maar meteen bij zeggen, maar het zal mijn land nooit zijn. Het hangt er natuurlijk wel van af waar je zit, maar kennissen van mijn ouders wonen in het deel waar eerder dit jaar al die bosbranden waren. Je mag je tuin daar niet sproeien, enkel als je een reservoir hebt om regenwater op te vangen. Als je wilt gaan barbequen moet je de brandweer inseinen en meer van dat soort dingen. Temperaturen van 40+ lijkt mij helemaal niets...

Maar zoals ik al zei, er zijn vast plekken waar het wat minder heet is :p
Tim
Car: E36 M3

Maar nu in vergelijking met Velsen-Noord, waar zit je liever? :P
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Ik zit nou in Velsen-Noord.. dan toch liever in Ausie, denk ik :p
Rudo

De lucht zal in Australië iig een stuk schoner zijn.... :p
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Helemaal waar ik nu zit... :~
Abel
Über-Spammer

hmm in queensland sprongen ze je rond de oren was mijn beleving
-PAZ-
Über-Spammer

Geniet ervan steven (Y) voor je het weet sta je weer terug op schiphol, ben er zelf al 2 keer geweest voor langere tijd ( laatste keer in 2006 voor 2.5 maand) Aanraders in mijn ogen zijn boot tocht ( meestal 3 dagen) op de Whitsunday Islands vertrek meestal vanuit Airly Beach en een jeep safari op fraser island ik ben toen vertrokken vanuit rainbow beach. Dat vond ik echt 2 toppers aan de oostkust. great ocean road en ayers rock zijn zowieso een must als je gaat :wink: . Verder is de gehele west kust perth naar darwin echt een super roadtrip om te doen.
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Car: M536

Komt goed, denk ik :D

Zo lekker wazige sneakpreview (zo hoort het ook):
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Will ... e_waas.jpg[/img]
-Ray-
Contacteer:

zo, zitten ze er eindelijk onder? (Y)
Immer wieder die verdammte Holländer
Ronald1916V

Steven on Semi's ? :D vet hoor.. grijze wielen onder een Willy.. da's toch wel helemaal 2010 hoor :p
Steven

En echte cupbillsteins, vooral koud erg speels 8)

Zaterdag ff uitlijnen en camber iets terug naar 2,5 graad, kijken of ie dan een beetje relaxed stuurt, desnoods kwak ik die R1R's wel terug.
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Zozo... mooie final upgrade. (tot nu toe :wink: )
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Mooi (Y) :D Had je er nou wel nog andere veren onder geprakt of word het zometeen *toink toink* over de ring :p ?

Heb je jouw achterdempers ook eens geschuurd om te kijken of er nou datzelfde nummer instond?
Steven

Nee ik rijd wel op eigen -50 veren, was een beetje priegelen maar ze zitten eronder.

Die achterdempers hebben duidelijk het nummer: 60 01 025 893
Zoals ik al zei tegen jou, misschien de dempers van een Clio Coupe?
Ze zijn ook wel minder stug als die voordempers, maar gezien hij nogal tailhappy is, laat ik dat maar even zo :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Denk wel dat je daar goed aan gedaan hebt om eigen veren te monteren. Had je niet toevallig eens het dikteverschil gemeten, of het aantal windingen?

893 komt niet voor in de boeken, zal nog eens kijken of groep N overeenkomt. Kun je mij eens de diameter van de demper (niet de stang)meten? Ze waren in elk geval dikker dan de standaard dempers.
Steven

Ja met die -50 veren ligt ie ook precies weer op de oude hoogte, heeft 1 winding meer als die dikkerds die erop zaten, hij drukt onderin ook net aan 2 windingen op elkaar, maar gaat verder prima. Zit ook wel een dikteverschil in ja.

Die achterdempers zien er wel gewoon uit als originele, kan de demperstang zo snel ff niet meten, omdat die plastic hoes er dan aflazert.

Zal vanaaf de troep er eens uithalen (wielen, 36 veerpoten etc.) en nog es een rondje hoeken 8)

@Tim Ass, watvoor camber heb jij nou exact en is die Williams koud ook zo tailhappy?
Tim

Wat ik exact heb weet ik zo niet, ben dat uitlijnrapport kwijt maar richting de 3 graden meen ik. Al is dat een gok.

Tailhappy valt bij mij wel mee, gas los laten resulteert wel in een slide. In de regen met koude semi's achter is trouwens geweldig ;) :D
Steven(stk)

goed bezig , hoe hard zijn die cup veerpoten nu ? , ben benieuwd of het niet te hard is voor de ring , en remt dat ding nu alweer recht ? :)
Steven

|-----| zo hard :p

Omdat ik oridinaire verlagingsveertjes heb, valt het wel mee.
Eigenlijk niet helemaal juist, die veer hoort wel wat stijver te zijn voor deze veerpoot, maar het is maar even een tijdelijke proefopstelling :)

Ik kon em gisteraaf wel behoorlijk sturen op het gas, kan em op een rotonde al aardig losgooien.

Die remmen, mja kweenie, misschien nog 1x ontluchten maar de agressieve bite is toch nog steeds pleite. Gelukkig remt het wel en is het ook wel goed te doseren, maar het is nog steeds niet echt wat het geweest is. Kijk er volgend jaar wel naar, ws. maar meteen over op RS remmerij.

@Steve, watvoor camber heb jij nu staan, ook 3 graden? Is dat ook niet gigantisch nerveus?
Ronald1916V

Tim schreef:Wat ik exact heb weet ik zo niet, ben dat uitlijnrapport kwijt maar richting de 3 graden meen ik. Al is dat een gok.

Tailhappy valt bij mij wel mee, gas los laten resulteert wel in een slide. In de regen met koude semi's achter is trouwens geweldig ;) :D
Precies 3 graden negatief heb jij ja, ik heb 1,5 negatief maar daar gaat eerdaags nog wat bij.. sinds ie op Semi's staat is ie wat meer onderstuurt, ben al met de bandenspanning bezig geweest maar krijg 't er niet echt uit :)
Steven

Kan best zijn dat het camber nogal ziek staat op het moment, als je em maximaal induwt kun je wel meer dan 4 graden genereren heb ik het idee.

Had em al iets teruggeduwt, maar kan best zijn dat het nog teveel is.

Met die Billstein B6 had ik ze op 3.2 graden staan, beetje de max voor wat nut heeft op een Clio, aldus BartV.
Ik denk dat ik em iets terug laat zetten, die 3.2 vond ik al iets te nerveus (Tim&Tim weten wel wat ik bedoel :D ) ik ga meer rond de 2.5-2.8 zitten denk ik, slijten de banden ook niet zo enorm aan de binnenkant bij normaal straatgebruik (lees: heen en terug ring)

Langzaam wordt RTC steeds meer profi :)
Tim

Mooie actie was dat ja :D

Maar 3 precies dus is wat ik heb, vind het qua rijden eigenlijk wel precies goed. Bandenslijtage is bij mij nog niet zo heel erg in frage maar met de vorige bandjes vond ik het wel meevallen aan de binnenkant.
Steven

Ik had de laatste keer toch behoorlijke slijtage aan de binnenkant van de band, misschien heeft dat ook wel te maken met lomp onderstuurd de bocht door glijden op Zandvoort :D

Misschien die Semi's achter ook ff iets harder zetten, kep nu rondom 1.8
Steven(stk)

@steve Nerveus valt alles mee , je moet er anders maar es een stuk mee rijden.

Ik kan maximaal bijna 5 graden camber zetten, heb hem laten uitlijnen op -3 graden en bijna geen toespoor en dat rijd nog wel prima ook op de snelweg.
, de auto staat nu wel weer wat hoger dus met iets minder camber als ik het goed bedacht heb, en bandenslijtage ach ik rijd nog op mijn eerste set toyo`s :P

Het sturen moet ik wel erg aan wennen, je moet veel heftiger insturen maar dan heeft het ding ook echt wel grip, de achterkant moet ook nog wel wat aan gebeuren denk ik, die is wat gevoelloos. Stuur is voor het mooie ook iets te groot (vrees dat ik toch aan de stuurbekrachtiging moet)
Ronald1916V

Steven schreef:
Misschien die Semi's achter ook ff iets harder zetten, kep nu rondom 1.8
Ik hoorde al dat je de R888's niet te hard moet zetten aangezien ze aan dan serieus hard slijten in het midden van het loopvlak, tenminste.. de buurman van ons sleutelhok verhuurt racewagens (Seat Ibiza Cup, Dacia Logan Cup, E36's en velen op R888's) en die wist me te vertellen dat WARM rond de 1.9 Bar wel de max was willen ze lekker presteren.

Hij rijd overigens ook wel vrij veel (instructeur bij de RSZ) dus hij zal 't wel weten.. de voorkant begint bij mij binnenin ook wel wat te slijten nu ten opzichte van de buitenkant dus dat bewijst 't wel weer denk ik. die van mij staan nu op 1.6 voor en 1.8 achter trouwens.
Plaats reactie