We gaan lekker avonturieren.-Ray- schreef:nou, dat wordt dan avonturieren, of 8 maanden uitstellen
OPNIEUW even voorstellen.... Rudo Martens; 5 GT Turbo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ach hoe moeilijk kan het zijn ?
Met tijd komt alles goed ......tenzij je het niet behandeld, dan gaat het weer roesten
Suc6! maar idd dacht dat je voor iets ouders zou gaan
Met tijd komt alles goed ......tenzij je het niet behandeld, dan gaat het weer roesten

Suc6! maar idd dacht dat je voor iets ouders zou gaan
Dolf, grappig dit bericht van een paar jaar geledendolf jans schreef:Hallo Rudo, wij kennen elkaar nog niet maar ik begrijp dat jij een begip bent in de RTC.
Zelf heb ik twee zonen, een van 15 en een van 2. Mooi is dat he?
Misschien is het leuk om met vrouw en kind weer een paar leden te ontmoeten tijdens de RTC Kart Grand Prix aanstaande zondagmiddag tegen het eind van de middag op de kartbaan te Oldenzaal?
Kan je zoontje op de terugweg lekker alvast in slaap vallen.....
Groet,

En nu hebben we elkaar voor het eerst de hand geschut bij de "onderstelmeeting" laatst bij jouw werkgever in Deventer: [img]http://columnchrist.files.wordpress.com ... hudden.jpg[/img]

Ik ben een beetje gaan opruimen en afstoffen en toen kwam ik weer mijn oude topic tegen.
Met mijn vorige projectje is het niets geworden, dat is toch te hoog gegrepen voor mij
Inmiddels ben ik wel weer de gelukkige bezitter geworden van een rijdende GTT en daarom heb ik dit topic afgestoft zodat ik het wel en wee met jullie kan delen en waar nodig om raad kan vragen of advies kan geven
Eerst wilde ik er niet aan om een soort van Projecttopic te openen maar na lichte dwang uit de richting Bodegraven ben ik toch overstag gegaan
Al zou ik er hier niemand een plezier mee doen dan kan ik het in ieder geval mijn twee kids laten lezen als ze een paar jaartjes ouder zijn
Ok, waar hebben we het eigenlijk over.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat een vriend van mij, waarvan ik het GT-virus ooit heb opgelopen leeft onder het motto "nooit je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt". (Overigens ben ik blij dat het GT-virus niet onder de SOA's valt anders zouden jullie nu hele rare dingen van mij denken
)
Enfin; hij was de gelukkige eigenaar van de volgende GTT:
[img]http://gtturbo.jomarsoft.nl/images/yb/18.jpg[/img] [img]http://gtturbo.jomarsoft.nl/images/yb/21.jpg[/img]
Deze wagen is een jaar of acht geleden redelijk onder handen genomen en compleet overgespoten.
Begin dit jaar echter bleek dat er wat gelast moest gaan worden aan de onderzijde van deze GT. Ook vertoonde het linker portier inmiddels een grote scheur, er bleek een gerapereerde schade aan het portier te zijn waarbij het plamuur is gaan werken met de scheur als gevolg. Al met al een paar punten waarvan hij dacht: nee.
Hij wist eerst niet of hij wel door wilde gaan met een GT turbo maar toen hij op MP een knappe GT vond in dezelfde kleur die in een betere staat was dan deze was de keuze snel gemaakt
De nieuwe aanwinst vertoonde na aanschaf echter al snel tekenen van een lekke koppakking.
Niet dusdanig dat je met de mayonaise uit het koelwatervaatje de plaatselijke snackkar een jaar lang kon voorzien maar helemaal helder bleef de koelvloeistof niet. Omdat de GT voor woon-werkverkeer werd gebruikt moest hij hoe dan ook betrouwbaar zijn (in zoverre een GT betrouwbaar kan zijn). Dat betekende dus dat de oude blauwe (vanaf nu genoemd de YB) voorlopig moest blijven. Dat betekende dus ook dat er aan gelast moest gaan worden om 'm door de keuring te krijgen. Al met al viel dat laatste erg mee en dat was dan ook zo gepiept waardoor hij de gelukkige eigenaar werd van twee blauwe GT's met een apk erop.
Omdat het probleem met de nieuwe aanwinst bleef bestaan is er in augustus besloten om de koppakking te vervangen. Dit is dan ook gebeurd en toen was de weg vrij voor mij om de YB over te nemen.
Sinds eind agustus ben ik daarom de gelukkige eigenaar van de GT.
Hier wat recente plaatjes:
[img]http://img109.imageshack.us/img109/2326/dsc0750j.jpg[/img]
[img]http://img198.imageshack.us/img198/311/dsc0784z.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/bjs/DSC_7240.jpg[/img]
Met mijn vorige projectje is het niets geworden, dat is toch te hoog gegrepen voor mij

Inmiddels ben ik wel weer de gelukkige bezitter geworden van een rijdende GTT en daarom heb ik dit topic afgestoft zodat ik het wel en wee met jullie kan delen en waar nodig om raad kan vragen of advies kan geven


Eerst wilde ik er niet aan om een soort van Projecttopic te openen maar na lichte dwang uit de richting Bodegraven ben ik toch overstag gegaan

Al zou ik er hier niemand een plezier mee doen dan kan ik het in ieder geval mijn twee kids laten lezen als ze een paar jaartjes ouder zijn

Ok, waar hebben we het eigenlijk over.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat een vriend van mij, waarvan ik het GT-virus ooit heb opgelopen leeft onder het motto "nooit je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt". (Overigens ben ik blij dat het GT-virus niet onder de SOA's valt anders zouden jullie nu hele rare dingen van mij denken


Enfin; hij was de gelukkige eigenaar van de volgende GTT:
[img]http://gtturbo.jomarsoft.nl/images/yb/18.jpg[/img] [img]http://gtturbo.jomarsoft.nl/images/yb/21.jpg[/img]
Deze wagen is een jaar of acht geleden redelijk onder handen genomen en compleet overgespoten.
Begin dit jaar echter bleek dat er wat gelast moest gaan worden aan de onderzijde van deze GT. Ook vertoonde het linker portier inmiddels een grote scheur, er bleek een gerapereerde schade aan het portier te zijn waarbij het plamuur is gaan werken met de scheur als gevolg. Al met al een paar punten waarvan hij dacht: nee.
Hij wist eerst niet of hij wel door wilde gaan met een GT turbo maar toen hij op MP een knappe GT vond in dezelfde kleur die in een betere staat was dan deze was de keuze snel gemaakt

De nieuwe aanwinst vertoonde na aanschaf echter al snel tekenen van een lekke koppakking.


Omdat het probleem met de nieuwe aanwinst bleef bestaan is er in augustus besloten om de koppakking te vervangen. Dit is dan ook gebeurd en toen was de weg vrij voor mij om de YB over te nemen.
Sinds eind agustus ben ik daarom de gelukkige eigenaar van de GT.

Hier wat recente plaatjes:
[img]http://img109.imageshack.us/img109/2326/dsc0750j.jpg[/img]
[img]http://img198.imageshack.us/img198/311/dsc0784z.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/meeting/bjs/DSC_7240.jpg[/img]
Wat is er tot nu toe aangepast aan de YB:
Deze wagen is voorzien van gele koni's voor, een (lekkende
) dumpvalve, veerpootbrug voorin, open luchtfilter, verlaagd rondom, een compleet rvs uitlaatsysteem van Scorpion, verhoogde turbodruk, en speciaal voor Chris: kentekenplaten met opgelegde letters
Interieur: stoffen deurpanelen, dubbeldins console.
Op mijn things to do lijstje staat:
Schokbrekers achter vervangen
Ander setje velgen, 15 inch
Waarschijnlijk achter de torsie één tandje hoger zetten, de uitlaat rammelt nu tegen de achterbrug aan
De dumpvalve schoonmaken/ repareren
Bekleding van de stoelen repareren/ vervangen. zitten toch her en der wat beschadigingen aan en een paar wangvullingen zijn doorgezakt.
Dan is het een kwestie van gaan rijden en sparen voor een paintjob (in dezelfde kleur) maar dat zal niet eerder dan ergens volgend jaar worden, of dat jaar erop, of....
Deze wagen is voorzien van gele koni's voor, een (lekkende


Op mijn things to do lijstje staat:
Schokbrekers achter vervangen
Ander setje velgen, 15 inch
Waarschijnlijk achter de torsie één tandje hoger zetten, de uitlaat rammelt nu tegen de achterbrug aan
De dumpvalve schoonmaken/ repareren
Bekleding van de stoelen repareren/ vervangen. zitten toch her en der wat beschadigingen aan en een paar wangvullingen zijn doorgezakt.
Dan is het een kwestie van gaan rijden en sparen voor een paintjob (in dezelfde kleur) maar dat zal niet eerder dan ergens volgend jaar worden, of dat jaar erop, of....

Als het even meezit kan ik dit binnekort doorstrepen.Rudo schreef:Op mijn things to do lijstje staat:
Ander setje velgen, 15 inch
En dan worden het deze:
[img]http://gtturbo.jomarsoft.nl/images/ng/10.jpg[/img]
Mijn voorkeur gaat toch uit naar 5-spaaks en deze velgen van OZ hebben voor mij bewezen dat ze prima staan onder een GT

Weet iemand trouwens wat de naam is/was van deze velg van OZ? (ze worden volgens mij niet meer gemaakt).
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ha die Rudo ..ouwe gek!
Waar begin je weer aan ? hahaha nee geintje ziet er nog goed uit die GTT.
Het blijft jeuken he
PS wat voor een Alpine zocht je 5 alpine turbo ? dan had ik er nog wel 1,5 voor je gehad.
Waar begin je weer aan ? hahaha nee geintje ziet er nog goed uit die GTT.
Het blijft jeuken he

PS wat voor een Alpine zocht je 5 alpine turbo ? dan had ik er nog wel 1,5 voor je gehad.
ziet er strak uit man
mooi kleurtje ook 


-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Welkom terug dan maar 

Wederom; Welcome Back! Blijf je dit keer wat langer hangen?!
Erg gaaf dat je weer een GTT hebt! Dat project op de vorige pagina, welke 5 was dat ook alweer?! En wat heb je daar uiteindelijk mee gedaan?!
Ik heb ook al vernomen dat je weer lid bent geworden...


Erg gaaf dat je weer een GTT hebt! Dat project op de vorige pagina, welke 5 was dat ook alweer?! En wat heb je daar uiteindelijk mee gedaan?!
Ik heb ook al vernomen dat je weer lid bent geworden...



Renault 5 GT turbo Bleu Sport
@ Jochem: het blijft inderdaad jeuken en dan met name de GT! Ik wilde een paar jaar geleden inderdaad voor een Alpine turbo gaan maar mijn verstand én mijn portemonnee zeiden dat het verstandiger is om een gtt te rijden. En ik moet zeggen dat ik nog steeds zeer gecharmeerd ben van de hoekige lijnen van de GT
(net zoals ik nog steeds kan genieten als ik een knappe Alfa 75 of een BX gti zie rijden, en dat is niet vaak meer tegenwoordig
)
@Tutuur; thnx, alhoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik wit verreweg de mooiste kleur vind (zeg maar a la Chris wit)
. Daarna is het me een beetje om het even en je hebt het dan niet altijd voor het kiezen. Maar dat blauw is zelfs in deze tijd nog een kek kleurtje 


@Tutuur; thnx, alhoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik wit verreweg de mooiste kleur vind (zeg maar a la Chris wit)


Ik ben net terug van een middagje Noordwolde in Friesland. Daar een setje 15 inch opgehaald:
[img]http://img236.imageshack.us/img236/7130 ... 0092er.jpg[/img]
Nu eerst de juiste centreerringen bestellen en dan kunnen ze eronder
[img]http://img236.imageshack.us/img236/7130 ... 0092er.jpg[/img]
Nu eerst de juiste centreerringen bestellen en dan kunnen ze eronder

Laatst gewijzigd door Rudo op zo 18 sep 2011 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris, ik zal wat vaker mijn neus laten zien dan de afgelopen jaren.Chris schreef:Wederom; Welcome Back! Blijf je dit keer wat langer hangen?!![]()
Erg gaaf dat je weer een GTT hebt! Dat project op de vorige pagina, welke 5 was dat ook alweer?! En wat heb je daar uiteindelijk mee gedaan?!
Ik heb ook al vernomen dat je weer lid bent geworden...![]()
![]()

De tijd dat ik elke avond uren op het rtc-forum rondhing zal niet meer terugkomen met een gezin met twee kinderen maar wat frequenter dan bijna nnooit zoals de laatste jaren moet wel lukken

Het heeft ook te maken met het feit dat ik nu weer een Renault heb waar mijn hart sneller van gaat kloppen, in tegenstelling tot mijn daily (Scenic 1.6 uit 99).
Het is alsof je op de miljonairsfair rondloopt terwijl je zelf geen miljonair bent; je vergaapt je aan wat de mensen om je heen hebben zonder dat je er over mee kunt lullen.


En inderdaad, ik heb mezelf weer aangemeld als lid, al was het alleen maar om weer een avatar bij m'n naam te kunnen plaatsen

Nee hoor, ik draag de RTC nog steeds een warm hart toe en ik begrijp dat het roerige tijden zijn, wellicht kan ik in de toekomst wat betekenen voor de club, in welke hoedanigheid dan ook.

Wat betreft mijn vorige project. Dat was de TN-12-FT. Deze is uiteindelijk afgevoerd ( gesloopt wastie al

hee kerel... wij kunnen ook rustig samen 10 jaar terug in de tijd 
welcome back, gaaf dat je weer een GTT hebt!

welcome back, gaaf dat je weer een GTT hebt!
Immer wieder die verdammte Holländer
Weet iemand overigens wat er met mijn ex-gtt de TD-30-GJ is gebeurd??
[img]http://imageshack.us/photo/my-images/820/rudo003.jpg/[/img]
[img]http://imageshack.us/photo/my-images/820/rudo003.jpg/[/img]
Thnx man-Ray- schreef:hee kerel... wij kunnen ook rustig samen 10 jaar terug in de tijd
welcome back, gaaf dat je weer een GTT hebt!


Ps, dat waren nog eens tijden hè, zelfs nog eens een mini brommermeeting gehouden bij Miriam voor de deur

Nou, op speciaal verzoek kom ik hier even terug op mijn vorig "project":
Zo trof ik de GT aan:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YPHOJMH7.jpg[/img]
Na een habbekrats te hebben betaald hebben we de GT naar buiten "gerold"
en opgeladen.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-O6PB4APO.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MSUPLMTV.jpg[/img]
Daarna is hij de loods ingegaan. Om er daarna nog één keer uit te komen: richting de sloop
Je ziet het niet op de foto's maar werkelijk alles was stuk: elk interieurdeel was er met grof geweld uitgebroken, slangen van de motor waren doorgesneden, er was op het dak gelopen om makkelijker op een vliering te kunnen komen, het dak zat daarom vol met deuken
aan één zijde waren de skirts aan de carrosserie geplakt met plamuur, het was werkelijk te zot voor woorden. En natuurlijk wist ik dit wel toen ik het hok meenam maar als je dan eenmaal bezig bent dan valt het echt tegen.
Zo lag de boel dus in de loods, als je niet weet waaraan je begint dan is dit een nachtmerrie
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-TFF7PUMS.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-AJFAIKWD.jpg[/img]
Na wat psychische hulp ben ik er inmiddels overheen
Zo trof ik de GT aan:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YPHOJMH7.jpg[/img]
Na een habbekrats te hebben betaald hebben we de GT naar buiten "gerold"

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-O6PB4APO.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MSUPLMTV.jpg[/img]
Daarna is hij de loods ingegaan. Om er daarna nog één keer uit te komen: richting de sloop

Je ziet het niet op de foto's maar werkelijk alles was stuk: elk interieurdeel was er met grof geweld uitgebroken, slangen van de motor waren doorgesneden, er was op het dak gelopen om makkelijker op een vliering te kunnen komen, het dak zat daarom vol met deuken

Zo lag de boel dus in de loods, als je niet weet waaraan je begint dan is dit een nachtmerrie

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-TFF7PUMS.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-AJFAIKWD.jpg[/img]
Na wat psychische hulp ben ik er inmiddels overheen

Datum eerste toelating 24-03-1988(23,5 jaar)Rudo schreef:Weet iemand overigens wat er met mijn ex-gtt de TD-30-GJ is gebeurd??
Datum aanvang laatste tenaamstelling 18-01-2010(1,7 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland 24-03-1988(23,5 jaar)
Status kenteken Gedemonteerd
Helaas pindakaas...
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Welkom terug op het nest Rudo 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Mooi verhaaltje zo!
Welkom terug! Weer wat meer activiteit uit de goede hoek van NL
Welkom terug! Weer wat meer activiteit uit de goede hoek van NL

Dat is jammer-jacco- schreef:Datum eerste toelating 24-03-1988(23,5 jaar)Rudo schreef:Weet iemand overigens wat er met mijn ex-gtt de TD-30-GJ is gebeurd??
Datum aanvang laatste tenaamstelling 18-01-2010(1,7 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland 24-03-1988(23,5 jaar)
Status kenteken Gedemonteerd
Helaas pindakaas...


Bedankt voor het uitzoeken!
Iemand enig idee hoe dit type velg van OZ heet?Rudo schreef:Ik ben net terug van een middagje Noordwolde in Friesland. Daar een setje 15 inch opgehaald:
[img]http://img236.imageshack.us/img236/7130 ... 0092er.jpg[/img]
Nu eerst de juiste centreerringen bestellen en dan kunnen ze eronder
Op mijn things to do lijstje staat:
Schokbrekers achter vervangen (gedaan
)
Ander setje velgen, 15 inch nog niet gedaan, heb met m'n stomme hoofd de verkeerde maat centreerringen besteld
De rest moet overigens nog, tijd is spaarzaam met twee kids
:
Waarschijnlijk achter de torsie één tandje hoger zetten, de uitlaat rammelt nu tegen de achterbrug aan
De dumpvalve schoonmaken/ repareren
Bekleding van de stoelen repareren/ vervangen. zitten toch her en der wat beschadigingen aan en een paar wangvullingen zijn doorgezakt.
Overigens was het vervangen van de schokbrekers niet echt makkelijk, althans, rechtsachter zat muurvast na 21 jaar, linksachter ging wel.
Schokbrekers achter vervangen (gedaan

Ander setje velgen, 15 inch nog niet gedaan, heb met m'n stomme hoofd de verkeerde maat centreerringen besteld

De rest moet overigens nog, tijd is spaarzaam met twee kids

:
Waarschijnlijk achter de torsie één tandje hoger zetten, de uitlaat rammelt nu tegen de achterbrug aan
De dumpvalve schoonmaken/ repareren
Bekleding van de stoelen repareren/ vervangen. zitten toch her en der wat beschadigingen aan en een paar wangvullingen zijn doorgezakt.
Overigens was het vervangen van de schokbrekers niet echt makkelijk, althans, rechtsachter zat muurvast na 21 jaar, linksachter ging wel.
Die torsie moet niet omhoog! Je uitlaat gewoon wat verhangen 
