[GTT] CChris Parelmoerwitte Ph2 -> update + vraag

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
CChris

die moer heb ik vorige keer ook al gecontroleerd toen ie alle olie er uit zeek bij die plek........majah ik zet em een paar weekjes eerder stil en het blok ging er toch al uit. wilde toch al een nieuwe opbouwen.

thnx voor de suggesties iig :)
R 5 Convertible Rulezz
CChris

ff een snelle, korte update..........hij rijdt weer, maandag op voor de apk en heb ff andere wielen gemonteerd met nieuwe toyo's. Alleen nog ff renault plakdingen voor op de naafdopjes hebben :).

[img]http://img160.imageshack.us/img160/9263 ... 605pq0.jpg[/img]
R 5 Convertible Rulezz
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Zo, hij leeft nog... :)
DennisT
Moderator

Moet aan de voorkant maar eens gaan zakken denk ik? :wink:
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Velgen staan goed (Y)
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Da's zeker een hele tijd gelden Chris. Blij dat ie weer rijd ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
CChris

tis té lang geleden, had de 1e proefrit alweer een dikke :D op mn gezicht, met deze velgen staat ie voor inderdaad te hoog dus hij moet eigenlijk omlaag inderdaad. Daar zou dan een schroefsetje aan te pas moeten komen, majah.......kost goed geld en moet dit jaar ook op mezelf dus tis ff prioriteiten stellen nu :). Heb nog een paar goodies die ik al had besteld die dr op moeten gaan komen en dan is het ff schluss. Alleen maar rijden is de bedoeling als die dr op zitten >-)
R 5 Convertible Rulezz
CChris

En nogmaals stof afblazen........heb weer de moed en zin gevat om het nu eindeiljk eens GOED te doen! Ik was aardig op weg, maar iedere keer kwam er weer wat tussen waardoor het allemaal weer te snel in elkaar gezet moest worden. Nou nu dus niet en nu ga ik alles rustig aan doen en er liggen de volgende dingen klaar:
- gereviseerde oliepomp
- nieuwe ketting en spanner
- scherpere nokkenas als het goed is, 270 graden, kan dat? weet iemand of dit inderdaad zo is?
- andere cilinderkop die ik al tijden heb
- oliekoeler
- gele koni rondom

Nieuwe zuigers en bussen moeten nog besteld worden, alleen twijfel ik wat ik zou moeten doen met de lagers van de krukas. Ook vervangen of de oude terugplaatsen?
Ook de koelvloeistofslangen zijn inmiddels wel erg oud en aan vervanging toe, allemaal origineel kopen gaat em niet worden. Dus dan siliconenslangen, samco of sfs is gewoon te duur voor alles wat nog moet dus ga ik net als Jackson voor de chinese slangen in het rood. Het zal in ieder geval even goed zijn als originele slangen, misschien beter, maar sowieso nieuw natuurlijk.

Voor nu is dit het wel zo'n beetje denk ik.......ow, alles schoonmaken is ook wel handig natuurlijk.

Even een fotootje van alles er nogmaals uit

[img]http://img91.imageshack.us/img91/8149/20062009350.jpg[/img]

[img]http://img91.imageshack.us/img91/9719/20062009351.jpg[/img]
R 5 Convertible Rulezz
Riël
Über-Spammer

Euh die tientjes van de lagers = gewoon vervangen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Allartino

nice, eindelijk de tijd gevonden? (Y)
5GTT & clio II 1.6 16v
sieger everts
Contacteer:

Jij bent toch ook lid van RTOC, daar staat een interresante Groupbuy op, het mooiste van alles is dat je direct kunt bestellen met een code die je krijgt.

van rtoc.org

I have haggled a bit and he has offered the below (as of 05/12/08), let me know which option you want:

15 piece hose kit £143 (if you want these in blue you might aswell get them from UnstableCable as they are cheaper)

Boost hoses only £45

15 piece hose kit + boost hoses £176
CChris

Ik heb het blok lekker uit elkaar getrokken voor zover nodig is, zuigers etc laat ik lekker zitten.........ziet er nog steeds goed uit evenals de bussen. Wat ik wel tegenkwam was dit.

[img]http://img14.imageshack.us/img14/5610/10092009406.jpg[/img]

Hier zit de oliepomp dus in.........wat misschien verklaart waarom ie de olie er 2 keer uit heeft gesproeit door misschien een te hoge druk door die groeven?

Wil ff de mening weten van wat jullie er van denken
R 5 Convertible Rulezz
Abel
Über-Spammer

tja te hoge druk kan niet, of er moet met de aanzuigkap met veer iets mis zijn. deze kun je weggooien ieder geval.

en als je motor olie spuit, heeft dat vaak met carther ventilatie te maken.
CChris

Abel schreef:tja te hoge druk kan niet, of er moet met de aanzuigkap met veer iets mis zijn. deze kun je weggooien ieder geval.

en als je motor olie spuit, heeft dat vaak met carther ventilatie te maken.
Die gedachte had ik al wel, maar wilde het even van iemand anders horen ook :) thnxx........heb nog 2 blokken staan, ns kijken of die er nog goed uit zien.
R 5 Convertible Rulezz
Bram (vospower)

Ziet er goed uit! Ben zelf ook bezig met het reviseren van mijn blokje van de GTT en wil ook graag die slangen hebben :)
Plaats reactie