auto slaat niet aan wat tedoen?
-
- Contacteer:
hey mensen ik heb een vraagje , ik heb een paar dagen geleden pech gekregen met mijn clio 1.8 16v uit 92 , ik heb een tijdje geleden me dynamo vervangen en sindsdoen starte die al een beetje moeilijk(het was ook geen nieuwe) maar de oude word gereviseerd, maar nu kwam ik op nog meer problemen uit ,mijn auto sloeg haast niet meer aan dus ik kwam er later achter dat me verdelerkap en rotor verrot waren , nou die heb ik gelijk vervangen en nog steeds niet aanslaan toen had ik de bobine van een 1.4 clio erop geschroefd en de sensortje die op je versnellingsbak zit ook maar gelijk gedaan, toen reed de rijd weer ff maar niet 100% af en toe leek het of ie ineens op 3 of 2 cilinders reed schakelde ik weer verder reed ie weer ff normaal , maar in kleine 15 min werd het maar erger en erger en ineens stond ik gewoon stil niks meer aan tedoen, toen was ik ook me bougie's maar na gaan kijken en gewoon vervangen maar kwam erook achter dat de vonk niet 100% is maar alles is vervangen , en de auto wil nu wel aanslaan af en toe maar dan pakt ie em net niet alsof ie geen benzine krijgt maar de pomp is goed maar sinds kort doet de benzine meter het ook niet meer op me dashboord mischien dat het aan de meter kan liggen in de tank? of mischien iets anders waardoor die niet aanslaat en dat ie amper een vonk krijgt. wie o wie kan me helpen?
-
- Contacteer:
wou ernog wat bij toevoegen ik zag dat erook olie lag op me bougie's ik denk dat de kleppendeksel pakking lek , ken het ook mischien daardoor komen dat de auto niet wil starten?
-
- Contacteer:
jah maar als ik de pakking vervang is het over lijkt me? en hoe kan het dat de bougie haast niet vonken als ik em wil starten? daar integen toen ik het ging testen toen die nog liep haalde ik een bougiekabel eruit om te kijken f ie wel goed vonkten ivm dat de auto raar deed tijdens het rijden op 2 of 3 cilinders en toen was de vonk zo helder als wat tijdens het draaien maar toen ik em starte had ik der niet zo op gelet
weerstand van je kabels eens meten?
-
- Contacteer:
weet je toevallig hoeveel weerstand ze moeten hebben? ik weet wel dat de langere iets meer weerstand hebben als ik me niet vergis
-
weet niemand denk ik, gewoon zo dicht mogelijk bij de nul, boven de 50 ohm moet je even gaan zoeken denk ik.speedyclio16v schreef:weet je toevallig hoeveel weerstand ze moeten hebben? ik weet wel dat de langere iets meer weerstand hebben als ik me niet vergis
-
- Contacteer:
en weet iemand iets over de benzine meter? wat dat eventueel kan zijn .
en nog een vraag is de waarde's van een bobine van een 1.4 8v hetzelfde als de 1.8 16v??
en nog een vraag is de waarde's van een bobine van een 1.4 8v hetzelfde als de 1.8 16v??
Met een imitatie verdelerkap en rotor kan hij slecht vonken, komt vaker voor.
Ik haalde voor m'n Clio daarom altijd een originele verdelerkap en rotor.
Heb je ook al gecontroleerd of je ook brandstof op de injectorrail krijgt?
Ik haalde voor m'n Clio daarom altijd een originele verdelerkap en rotor.
Heb je ook al gecontroleerd of je ook brandstof op de injectorrail krijgt?
Weet wel iemandcinqidriver schreef:weet niemand denk ik, gewoon zo dicht mogelijk bij de nul, boven de 50 ohm moet je even gaan zoeken denk ik.speedyclio16v schreef:weet je toevallig hoeveel weerstand ze moeten hebben? ik weet wel dat de langere iets meer weerstand hebben als ik me niet vergis

tot de 6000 - 8000 Ohm mogen ze zijn.
-
- Contacteer:
vandaag nieuwe bougie kabels erop geplaatst de vonk is weer beter maar de auto doet nog steeds raar ook gelijk de injectoren nagekeken en die waren ook goed , en van me brandstof pomp heb ik rechtstreeks 12 volt gemaakt met een schakelaar er tussen en benzine krijgt ie ook op de rail, dus we hadden de auto naar huis gesleept en vervolgens proberen te starten tijdens het trekken en toen sloeg ie aan maar na een 1 km ong sloeg ie weer af en deed ie sputteren met starten alsof ie weer op 2 of 3 cilinders liep . maar de gozer die in me auto reed die zei alsof het leek dat me dynamo niet goed was maar die heb ik vervangen wel eentje van de sloop maar toen die liep normaal gaf die met stationair lopen 12,3 aan en met gas geven ging ie steeds hoger oplopen tot 14 zoveel maar dat was toen de accu echt leeg was toen ik dat nakeek , dus mij lijkt dat de dynamo goed is. zijn er mensen die michien iets anders weten wat er kan zijn voordat ik alles open trek terwijl het mischien een klein iets is
-
- Über-Spammer
kabelbreuk bij je tps sensor? wellicht is het dat wel, bij weinig tot geen signaal kan dat leiden tot afslaan.
-
- Contacteer:
welke is ok alweer je tps sensor als ik vragen mag? en zou het mischien niet eventueel de stappenmotor kunnen zijn?
-
- Über-Spammer
Tps zit op je gasklephuis, waar wat rood plastic omheen zit.
Stappenmotor loopt hij normaal wat onregelmatiger van, maar of hij er van afslaat durf ik niet zeker te zeggen. Trek de stekker er eens af en probeer het

Stappenmotor loopt hij normaal wat onregelmatiger van, maar of hij er van afslaat durf ik niet zeker te zeggen. Trek de stekker er eens af en probeer het

-
- Contacteer:
dan ga ik dat morgen is ff nalopen
maar wat ik net ook al in me verhaal zei over dat die maat van mij zei dat het mischien de dynamo is zou dat ook nog eventueel kenne ivm dat die dynamo van de sloop komt en ik heb er alleen de koolstofborstels van vervangen
maar wat ik net ook al in me verhaal zei over dat die maat van mij zei dat het mischien de dynamo is zou dat ook nog eventueel kenne ivm dat die dynamo van de sloop komt en ik heb er alleen de koolstofborstels van vervangen
-
- Über-Spammer
Ook met slechte dynamo, maar met goede accu moet hij gewoon starten/lopen.
Verder is de massa naar je motorblok wel in orde? kijk de massakabel linksvoor bij de versnellingsbak eens na?! Lijkt me eerlijk gezegd niet dat dit je probleem is omdat hij eerder op 2-3 cilinders loopt ipv uitvalt?
Verder is de massa naar je motorblok wel in orde? kijk de massakabel linksvoor bij de versnellingsbak eens na?! Lijkt me eerlijk gezegd niet dat dit je probleem is omdat hij eerder op 2-3 cilinders loopt ipv uitvalt?
-
- Contacteer:
massa kabel heb ik nooit gehad en ook nooit problemen mee gehad
en als ik de auto wil starten dan wilt ie net niet aanslaan en met aanduwen gaat ie wel aan maar dan valt ie na korte tijd weer uit en toen ik em in de garage had gezet ging ik nog proberen te starten(2 uurtjes laten staan eerst) en toen wou die ook aanslaan en kwamen erook knallen uit de uitlaat af en toe en het was niet me vlammen kit:P
en als ik de auto wil starten dan wilt ie net niet aanslaan en met aanduwen gaat ie wel aan maar dan valt ie na korte tijd weer uit en toen ik em in de garage had gezet ging ik nog proberen te starten(2 uurtjes laten staan eerst) en toen wou die ook aanslaan en kwamen erook knallen uit de uitlaat af en toe en het was niet me vlammen kit:P
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Controleer even:
- Of je de brandstofpomp ongeveer 3 seconden hoort draaien nadat je 'm op contact zet (zoja, dan krijgt de ECU in ieder geval spanning)
- Of er daadwerkelijk aanvoer van brandstof is (linker slang van de injectorrail halen en op contact zetten)
- Of ie vonkt (dat doet ie volgens jou)
- Of er nog compressie aanwezig is in de cilinders (even compressie meten dus als je daar de mogelijkheid toe hebt.
- Of de distributieriem nog op tijd staat, mocht je daar handig genoeg voor zijn de distributiekappen er af halen, het krukastandwiel met het pijltje naar beneden zetten en controleren of de streepjes op de nokkenastandwielen overeen komen met de streepjes op je kleppendeksel
Naja, en verder zou ie dan gewoon moeten lopen, BDP sensor kan het nog zijn maar dan vonkt ie ook niet. en met een defecte TPS sensor loopt ie ook altijd wel, alleen wappert ie dan wat in het rond op stationair toerental.
Verder zou je eens een andere ECU kunnen proberen, ben ook eens uren aan het zoeken geweest naar een slecht lopende F7P 1.8 16V wat gewoon aan de ECU lag
Succes
- Of je de brandstofpomp ongeveer 3 seconden hoort draaien nadat je 'm op contact zet (zoja, dan krijgt de ECU in ieder geval spanning)
- Of er daadwerkelijk aanvoer van brandstof is (linker slang van de injectorrail halen en op contact zetten)
- Of ie vonkt (dat doet ie volgens jou)
- Of er nog compressie aanwezig is in de cilinders (even compressie meten dus als je daar de mogelijkheid toe hebt.
- Of de distributieriem nog op tijd staat, mocht je daar handig genoeg voor zijn de distributiekappen er af halen, het krukastandwiel met het pijltje naar beneden zetten en controleren of de streepjes op de nokkenastandwielen overeen komen met de streepjes op je kleppendeksel
Naja, en verder zou ie dan gewoon moeten lopen, BDP sensor kan het nog zijn maar dan vonkt ie ook niet. en met een defecte TPS sensor loopt ie ook altijd wel, alleen wappert ie dan wat in het rond op stationair toerental.
Verder zou je eens een andere ECU kunnen proberen, ben ook eens uren aan het zoeken geweest naar een slecht lopende F7P 1.8 16V wat gewoon aan de ECU lag

Succes
-
- Contacteer:
Brandstof pomp die hoor je ene keer wel en ene keer niet ivm draadbreuk ergens daarom ook rechtstreeks 12 volt erop aangesloten
brandstof krijgt ie ook want de bougie's zijn een keer nat geweest en met de injectoren nakijken kwam erook benzine uit de slang en de auto heb een stuk gereden dus het lijkt me wel dan
vonken doet ie
compressie heb de auto ook nog daar ligt het ook niet aan
distributie riem zat ik ook al aan te denken maar toen de auto een stuk reed had ik wel rook pluimen of dergelijke moeten zien en liep ie ook niet stationair denk ik
mijn ecu is gechipt heb ook de oude erop gehad maar was had hetzelfde effect
dus ik hoop eigenlijk dat het die sensor is een maatje van mij had ernog eentje liggen dus morgen ff checken en anders weet ik het ook niet meer ander blokkie mischien 2.0 liter:P
brandstof krijgt ie ook want de bougie's zijn een keer nat geweest en met de injectoren nakijken kwam erook benzine uit de slang en de auto heb een stuk gereden dus het lijkt me wel dan
vonken doet ie
compressie heb de auto ook nog daar ligt het ook niet aan
distributie riem zat ik ook al aan te denken maar toen de auto een stuk reed had ik wel rook pluimen of dergelijke moeten zien en liep ie ook niet stationair denk ik
mijn ecu is gechipt heb ook de oude erop gehad maar was had hetzelfde effect
dus ik hoop eigenlijk dat het die sensor is een maatje van mij had ernog eentje liggen dus morgen ff checken en anders weet ik het ook niet meer ander blokkie mischien 2.0 liter:P
-
- Über-Spammer
Begin zelf toch te denken aan een draadbreuk ergens in je kabelboom in de motorruimte, wanneer het geen andere sensor meer is 

-
- Über-Spammer
En je injectoren, zitten die niet verstopt o.i.d. Bij mijn clio heb ik een keer op ze allemaal moeten tikken voor hij normaal liep (stond al 3-4 jaar stil). Misschien dat ze bij jou haperen.
-
- Contacteer:
de auto rijd weer:D:D:D ik had vandaag de startmotor nagekeken want die deed het niet meer toen zag ik waarschijnlijk al het probleem de bedrading ervan was niet meer echt 100% dus hier en daar een tape omheen gedaan nieuwe startmotor en de auto liep weer als een zonnetje. maar nu heb ik weer iets anders als ik met een luchtfilter(standaard behuizing) dan rijd ie zoals altijd maar als ik zonder filter rijd dus gewoon helemaal niks dan rijd een stuk sneller hoe kan dat???
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Hij klinkt een stuk sneller. 
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Contacteer:
stuk sneller klinkt ie niet hij rijd een stuk sneller maar ik heb een inleg filter van k&n en die is pas nieuw en hoe de auto nu rijd zo heb die altijd gereden en zonder luchtfilter voel ik gewoon dat ie beter in ze toeren doortrekt het rijd meer als een 16v:P is hier mischien een oplossing voor eventueel een buis of iets degelijks?? of mischien een sensor die alles meet maar niet goed kan meten ivm filter en zonder luchtfilter wel beter kan meten. en is het mischien de lamda sensor?
-
- Contacteer:
nou mensen de auto heb het weer begeven ik heb alles weer nagelopen en gecontroleerd en ik kan erniet meer uit komen wat het zou kunnen zijn. zijn er mischien nog mensen die nog tips ofzo voor me hebben want dit is natuurlijk bagger iedere keer
-
- Contacteer:
ik zojuist vandaag weer is naar de auto gekeken en nog niks kunnen vinden eigenlijk maar ik heb wat anders geprobeerd om em te starten. ik had wat deo in de glasklep huis gespoten en toen gestart en de auto sloeg gelijk aan dus ik denk dat de auto niet voldoende brandstof krijgt, of de injectoren worden niet goed aangestuurd of me brandstof pomp is niet meer helemaal 100% zou mischien iemand hier meer kunnen over vertellen mischien dat ik wat over het hoofd zie?
-
- Contacteer:
ik ben verder wezen kijken en ernog niet uitgekomen toen heb ik veban in rijswijk maar gebeld en die zeiden de brandstofdruk regelaar is kapot nieuwe gehaald en vervangen en nog steeds niks. dus ik ben voor het ergste dat me riem niet op ze tijd staat want ik zag dat de bougie's wel een beetje nat waren van de benzine en de bougie van cylinder 4 was helemaal zwart zou dat dat een teken zijn dat de riem van ze plek is?