5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Aan de begroeing te zien staat ie er al een tijdje, maar lijkt zo op de foto geschikt als een restauratie object
Auto heeft wat mij betreft wel de goede kleur, zou leuk staan naast de R19 16v (449) in een garage
Is misschien al een keer langsgekomen. Is ook een beste prijs wat ervoor gevraagd word..
Daar heb ik een tijdje geleden een rondje in gereden ................ooit een nieuwe GTT willen rijden ?...........nu is je kans
Rijd echt eng .....geen geluidjes, dweilen in de bocht......
Maar das allemaal op te lossen .......dumpvalve, open filter, gele koni's en de torsie verstellen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco Straver schreef:Is toch dat Williams blok of niet ???
(of maak ik hier de bekende denkfout ?? )
Jups fout
Het is het zelfde blok als in de S40/V40 ligt
Het is gewoon de 2.5L vijfcilinder Volvo motor zonder de 5de cilinder
Zelfde blok is ook geleverd in de Safrane, heb er iets van 5 a 7K mee gereden in een Safrane met die 2.0, tsja het ging niet gigantisch hard, maar opzich was het ook geen stumper. Best wel behoorlijke 'power' onderin al
Maar lag deze dan wel in de Sport Spider of hebben ze daar ook weer een ander toen voor genomen ??
(je snapt het, ik ben ff de weg kwijt. TomTom, help eens ff... )
Arco Straver schreef:Maar lag deze dan wel in de Sport Spider of hebben ze daar ook weer een ander toen voor genomen ??
In de Sport Spider lag wel het F7R blok Net als in de Megaan 2.0 16V.
Volgens mij was er wel 'iets' anders aan die drie blokken, maar dat weten de techneuten beter te verwoorden dan ik
Iets met gaten ofzo in het blok die bij de Megane ovaal waren en bij de Willi juist niet ofzo ?
Volgens mij heb jij nog nooit in een Safrane gezeten
Zo'n ding zit goddelijk iig, en echt plasticerig is het ook niet eigenlijk. Het is voor mij tot nu toe de enige Renault geweest waar ik géén kraakjes hoorde
Arco Straver schreef:Maar lag deze dan wel in de Sport Spider of hebben ze daar ook weer een ander toen voor genomen ??
Volgens mij was er wel 'iets' anders aan die drie blokken, maar dat weten de techneuten beter te verwoorden dan ik
Iets met gaten ofzo in het blok die bij de Megane ovaal waren en bij de Willi juist niet ofzo ?
Zal wel iets met de cilinderkop en dus spruitstukken zijn.
De Megane/Spider F7R heeft iets minder ovale inlaatkanalen dan de Willy F7R, de Spider/Megane F7R is nagenoeg hetzelfde qua techniek, ook de spruitstukken, enkel de motorcode is anders (Spider heeft een F7R 700 dacht ik, en de Megane een 712 ofzo..)
williams heeft f7r 700, de spider f7r 712 en de megane is f7r 710, er zijn later ook nog f7r 714's gemaakt voor de megane. deze hadden een sterker en lichter onderblok en vooral gemaakt voor de megane maxi. Zijn vrij zeldzaam.
"714 version is the Megane 16v homologation item for the Maxi kit cars, hence the block is 30% stiffer but 6kg lighter"
Geert schreef:williams heeft f7r 700, de spider f7r 712 en de megane is f7r 710, er zijn later ook nog f7r 714's gemaakt voor de megane. deze hadden een sterker en lichter onderblok en vooral gemaakt voor de megane maxi. Zijn vrij zeldzaam.
"714 version is the Megane 16v homologation item for the Maxi kit cars, hence the block is 30% stiffer but 6kg lighter"
Naja, zat in de buurt, alleen de cijfertjes en lettertjes op de juiste plek zetten