Hoe kom je bij de ruitensproeierpomp Scénic?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Frederik59
Contacteer:

Beste forumleden,
Vorige week ontdekt waarom de ruitensproeier van mijn Scénic uit 2000 het niet optimaal deed, slangetje was doormidden. Nu is hij helemaal gebroken en ligt er één deel onbereikbaar op het tussenschot (of hoe heet dat deel onder de dop van het ruitensproeiervloeistofreservoir?) maar wel in zicht.
Heb inmiddels een nieuwe slang gekocht en dacht dat dat wel gemakkelijk te plaatsen zou zijn. Nou, mooi niet. Het reservoir lijkt in de wielkast te zijn opgeborgen .

Weet iemand hoe je bij de ruitensproeierpomp of het reservoir kunt komen? Welke delen moet je allemaal van onder het dashboard weghalen? Eerlijk gezegd ziet het er allemaal een beetje hopeloos :-( uit, maar misschien is het dat niet.

Hoop dat jullie mij kunnen redden.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

zit ie net gewoon onder die wielkast afdek kappen?

Teminste bij me megane..
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Erik (Schepjes)
Contacteer:

ja dus... :p
Frederik59
Contacteer:

Bedankt Gabri! Hartstikke goed. (Y) Ik was al van plan geweest onder het dashboard te gaan slopen, maar dat was dus helemaal de verkeerde richting op. Bestaat er ergens een downloadsite voor dit soort tekeningen?

Nogmaals bedankt! :)
Tom
Moderator
Car: MB

onder het dashboard gaat idd niet werken. Daar zit het schutbord nog tussen natuurlijk. Via de wielkast moet makkelijk gaan.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie