montage bodykit

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Snotpork
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 1 apr 2002 0:00
Locatie: Gouda

Heb een bodykit liggen die ik aan het repareren ben, gaatjes dichten, scheuren 'plakken' enzo.
Op de kit zitten geen montagebeugels of dingen dus heb ik voor de achterbumper een taktiek verzonnen.
Bumper gehaald van de sloop, beejte lopen verzagen en voila, past in de bumper.

[img]http://img196.imageshack.us/img196/2170/sa4001274.jpg[/img]

Vastkitten word beejte lastig vanwege de grote 'holtes' overal en nou dacht ik om het zó te doen als op foto

[img]http://img35.imageshack.us/img35/9140/xxxophanging07pastbijna.jpg[/img]

rood gekleurde stukken eruit / af zagen en die in de bumper lijmen.
zo heb ik de ophanging en montagepunten aan de zijkant.

Nou is mijn vraag is het voldoende, 2 in de hoek en die 2 'boutjes' in de midden ?
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

je kan ook de beide delen goed opruwen met een grove schuurschijf en er 2 een beetje componenten PUR tussen gieten, dat vult die ruimtes allemaal wel op , dat hecht goed en is over een wat groter oppervlak ook sterk (als er maar geen afgesloten ruimtes in ztten, want dan drukt ie 'uit elkaar)
5GTT & clio II 1.6 16v
Snotpork
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 1 apr 2002 0:00
Locatie: Gouda

Maar ... niemand weet of die punten 'genoeg' zijn qua montage ?
Wil van de week gewoon de stukken eruit zagen en in de andere bumper plakken met kit. Scheelt ook weer aardig wat gewicht betreft.

Donderdag andere voorbumper gehaald en vandaag effe gekeken hoe of wat qua montage.

[img]http://img253.imageshack.us/img253/8145/sa4002122.jpg[/img]
[img]http://img253.imageshack.us/img253/2927/xxxsa4002232.jpg[/img]

Maar da's nog een grotere ramp dan de achterbumper. Deze heeft dan wel een montage punt voor die 'bout' achter het nummerbord.
Maar zoals op de foto's te zien is de montage aan de zijkant 3x niks.

links en rechts
[img]http://img253.imageshack.us/img253/3295/sa4002212.jpg[/img][img]http://img401.imageshack.us/img401/9417/sa4002202.jpg[/img]

hoe kan ik de bumper het beste monteren ...
- zelf met die 'beugels' gaan lopen klooien ?
- of die dingen er af slopen en dan zelfde taktiek als achterbumper, dus de hoeken van een bumper afslopen en deze erin kitten ?


2 optie lijkt me denk het beste / makkelijkste omdat je dan de montage punten heb en het gelijk, een soort van, uitgelijnd is zegmaar.[/b]
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

optie 2.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

PUR schuim zou ik maar mee uitkijken zet echt veel te veel uit...
Verder zou ik ook voor optie 2 gaan, let er wel op dat je de oppervlakten goed ontvet en een beetje opschuurt en dan goede kit gebruikt, zoals 3M carrosseriekit. Heb ik zelf ook zo gedaan bij een voorbumper en zit (nog steeds) echt muurvast :grin:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zie je nou door dat enorme gat van de voorbumper de frontbalk lopen?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Snotpork
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 1 apr 2002 0:00
Locatie: Gouda

Dus zowel voor als achterbumper gewoon voorzien van de 'orginele' ophaning ? Lijkt mij in ieder geval het makkelijkste, en dan dus vastplakken met de 3m carrosseriekit.
Hoe heb jij dat gedaan 'whatever', de beugels aangepast ? of andere taktiek ?

En nee, is niet die balk. Wat je ziet is dat plastic ding wat voor/naast je radiateur zit. Moet nog effe wat kleine dingen dicht dichtsmeren enzo en dan wil ik er gaas achter doen.


En wat sideskirts betreft ...
Deze passen wel, soort van. Moet de rand nog wat aanpassen, ze hebben er nogal wat aan zitten zagen en doen.
Hoe kan je deze het beste monteren ? Heb al gelezen en gezien dat je ze vast kan schroeven in de wielkast, en vastkitten met ruitenkit (omdat dat flexibel is) Of ook met die 3m kit ?
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

Lijkt mij wel het makkelijkste om de originele ophangpunten te gebruiken, heb zelf de ophangpunten van de originele bumper eruit gehaald (deze paste eigenlijk al vrij goed) en deze in de andere bumper gekit met 3M carrosseriekit. Heb deze een nachtje met een paar lijmklemmen erop laten drogen en toen de bumper gemonteerd, wel goed opletten dat de ophangpunten van de bumper netjes uitkomen op je auto, maar dit kun je ook wel uitmeten bij je originele bumper voordat je de ophangpunten eruit haalt. Sideskirts zal ook wel van polyester zijn denk ik? Zou ik ook gewoon met kit monteren, dacht eigenlijk dat carosseriekit ook wel een beetje elastisch blijft dus kan denk ik ook wel daarmee, anders even naveragen waar je de kit haalt (Westerhof, Brezan etc)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

en bij skirts goed opletten dat je geen vuil en water gaat ophopen na montage. Dat is niet goed als dat gebeurd (kijk maar naar de gemiddelde GTT).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

Helemaal mee eens (Y) misschien een optie om ze bovenaan netjes af te kitten, meeste zit qua zicht denk ik toch achter de deur, en je zult ze ook nog wel (laten) spuiten?
speedyclio16v
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 25 mar 2009 21:25
Locatie: rijswijk
Contacteer:

dat is een bekende bodykit dat is mijn oude zoals ik het zie is de achterbumper ook rood? en de anders skirt gespoten en geplamuurd?
Plaats reactie