ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

jacques schreef:Even tussendoor. Ik blijf me verbazen hoe autobedrijven gewoon een renault 19 cabrio als 16V adverteren terwijl het een gewone 8V is.
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6310968

Ik heb dat ook al eens mee gemaakt toen ik mijn zelf naar een 19 cabrio aan het zoeken was.
Als het geen 16V is, moet je er ook niet mee adverteren!
Blijf me daar net zoals jouw ook over verbazen Jacques, of wat ook vaak voorkomt dat een 19 16v als 'williams' word aangeboden.
Dat terwijl er nooit een williams versie van de 19 is geweest. (S)
Maarten-Jan
Car: R19.R

Er is niet eens een 2 liter versie van geweest, laat staan een williams idd.
Mooie misleiding :wink:
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Wordt gebruikt als zoekterm.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Leuk man die krediet crisis (N) :@

Me vriendin heeft een contract voor on-bepaalde tijd.
Maar ze wordt er nou toch uitgewerkt.. :( :@

Leuk.. vrijdag zouden we huur contract tekenen. :(
Tom
Moderator
Car: MB

Onbepaalde tijd wil niet zeggen dat ze nooit van je af kunnen. Geen werk bijv. is bij veel bedrijven momenteel een legitieme reden (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Tja er is genoeg werk, ze werkt bij de Karwei.
Er staan nou advertenties voor mensen achter kassa.. leeftijd 16 t/m 18 jaar.. :(
Roy
Moderator

5 GT Turbo '88 GT5
Tom
Moderator

nou, die motoragent heeft zijn cursus zeker bij het LOI gedaan |:
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Gruwelijk hè, die automobilist zat duidelijk even niet op te letten. Als een joekel van een trailer voor je met alarmlichten spontaan naar links gaat...
Dan verwacht je toch iets? |:

Trouwens, nog zoiets:
http://geenstijl.nl/

NK Kijken hoe iemand door gaat.. (N)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Erik (Schepjes) schreef:Tja er is genoeg werk, ze werkt bij de Karwei.
Er staan nou advertenties voor mensen achter kassa.. leeftijd 16 t/m 18 jaar.. :(
Dat is flink balen Erik (N)

Zo gaat dat helaas, zeker in de detailhandel. Tijd terug stond er nog een heel artikel in de krant over de AH die ook de duurdere krachten er na 3 jaar uit gooit en er 16 jarige voor terug neemt.

Onbepaald zegt weinig tegenwoordig helaas, enige wat je er aan hebt, is dat ze wat moeilijker van je af kunnen en je een afkoopsom moeten meegeven. (maandloon etc.. ligt eraan hoe lang je er al werkt..)

En tja, zonder vaste baan is inderdaad ook een hypotheek, of huur lastig.
Op het nieuwbouwproject waar ik zelf ook een huis heb gekocht samen met m'n vriendin zijn al weer 3 of 4 woningen vrij gekomen omdat de kopers de financiering niet meer rond kregen... En ik verwacht dat er nog wel wat meer weer vrij gaan komen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tom
Moderator

Adinsx schreef:Gruwelijk hè, die automobilist zat duidelijk even niet op te letten. Als een joekel van een trailer voor je met alarmlichten spontaan naar links gaat...

Tuurlijk heeft die auto niet goed op zitten letten (zoals de meesten :lol: ) maar welke agent zet er nou vanuit het niets zijn motor doostil OP de rijbaan (N) voor aan ambulance die notabene gewoon een ruime invoegstrook heeft. Die agent had altijd op de vluchtstrook / verdrijvingsvlak moeten blijven. Van daaruit kan hij toch ook met zijn armpjes zwaaien!?!?
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Ze heeft nog een baantje.. daar kan ze nu Full-time aan de gang. maar dat is met een nul uren contract.. ook niet echt een zekerheidje dus.
Al hoewel ze haar altijd vragen om meer te werken :)

Hopen dat ze nog een leuk centje mee krijgt :)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Tom schreef:
Adinsx schreef:Gruwelijk hè, die automobilist zat duidelijk even niet op te letten. Als een joekel van een trailer voor je met alarmlichten spontaan naar links gaat...

Tuurlijk heeft die auto niet goed op zitten letten (zoals de meesten :lol: ) maar welke agent zet er nou vanuit het niets zijn motor doostil OP de rijbaan (N) voor aan ambulance die notabene gewoon een ruime invoegstrook heeft. Die agent had altijd op de vluchtstrook / verdrijvingsvlak moeten blijven. Van daaruit kan hij toch ook met zijn armpjes zwaaien!?!?
+1 inderdaad.. je hoeft maar even niet op te letten (iedereen heeft dat wel eens) en het gebeurd, die vent had z'n brommer gewoon op de vluchtstrook moeten laten staan
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Als die ambulance er door moet kunnen ze toch gewoon ervoor blijven rijden en invoegen wanneer er genoeg ruimte is. Snapte sowieso de actie van die agent niet :) Dan alsnog wel heftig ongeluk :(
Haas
Car: Megane RS

gisteravond was er ook een lekkere bij de A59 afslag oss rond 21.15u. 4 auto's stil waarvan 1 op de zijkant..
Siempie

Erik (Schepjes) schreef:Ze heeft nog een baantje.. daar kan ze nu Full-time aan de gang. maar dat is met een nul uren contract.. ook niet echt een zekerheidje dus.
Al hoewel ze haar altijd vragen om meer te werken :)

Hopen dat ze nog een leuk centje mee krijgt :)
Volgens mij kun je het ontslag aan vechten, als het echt zo is dat ze haar er uit zetten omdat het niet druk genoeg is, en aan de andere kant 1 aannemen.
Moet je dat alleen wel aan kunnen tonen.
Daniël W.
Car: 5TL-T

Je hoeft helemaal niets aan te tonen...er is toch een contract voor x uur voor onbepaalde tijd?
Erik (Schepjes)
Contacteer:

:ja:

feit is nu wel, dat de werksfeer totaal verpest word, en ze er zelf ook weinig zin in heeft.
Heb d'r vanochtend echt heen moeten schoppen. :~
Tom
Moderator

verhaal heeft altijd twee kanten. ze ontslaan je niet zomaar als je een goede kracht bent, ook al kost je een paar euro meer.

Maar is het verhaal al rond? is er al een ontslagvergunning of spoken er alleen verhalen rond.
Daniël W.

@ Erik: Dat is inderdaad wat anders ja :(

@ Tom: kom nou, dat geloof je zelf toch niet :P
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Tom schreef:verhaal heeft altijd twee kanten. ze ontslaan je niet zomaar als je een goede kracht bent, ook al kost je een paar euro meer.

Maar is het verhaal al rond? is er al een ontslagvergunning of spoken er alleen verhalen rond.
ze komen nou met een voorstel hoeveel geld ze eventueel mee krijgt hoe of wat met d'r vrije dagen etc.
Hun voeren als reden op dat ze vorig jaar 2 lange ziekteverzuimen heeft gehad. Als ze het voorstel weigert dan moet er een ontslag aanvraag gedaan worden bij het Uwv naar mijn weten. Maar hier heeft ze niet zo veel trek in. Als ik het was geweest hadden ze van mij de pot op gekund, desnoods via de rechter.
Riël
Über-Spammer

Rianne was ook voor 2 jaar gedetacheerd bij Nedcar.
Daar zijn ze natuurlijk flink aan het snijden en in Maart kreeg ze te horen dat er gewoon geen werk meer was.

Nu zit het detacheringsbureau natuurlijk met dat resterende 3 kwart jaar. Dat zit nu nog wel goed maar na 3 maanden thuis zitten gaat het wel irriteren. Bovendien kreeg ze ook van het detacheringsbureau de opdracht: of kom hier op kantoor wat kutklusjes doen, of we gaan in overleg je contract ontbinden.

Tja.

Zo is het nu. Ik hoop dat rianne snel een nieuwe baan vind. Ze heeft een HBO Commerciele Werktuigbouwkunde en zelfs twee jaar ervaring in Duitsland, wat in goede tijden gewoon een prettige CV is. Maar nu 6 maanden niks, nades, niente. Dat begint spannend te worden want over 2 maanden loopt het detacheringscontract af en ook wij zitten met een hypotheek hier ... en het vast inkomen was op zich wel prettig naast mijn freelance gebobbel :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Erik (Schepjes)
Contacteer:

dat is idd ook klote.
wij staan op het punt om een huur contract (vrijdag) te tekenen..
Nu zwaar aan het twijfelen of we dat risico willen nemen, met geen vast contract..
Daniël W.

Sja ach. M'n vader (inmiddels 60) zit nu ook zonder werk...zie dan nog 'ff snel' werk te vinden...pas dan zie je hoe zwaar er gediscrimineerd wordt op leeftijd. 'We verlengen je contract niet, want dan zijn we verplicht je onbepaalde tijd geven.' Geen hond die kijkt naar bijna 40 jaar internationale werkervaring...
Allartino

Mijn ervaring is dat de instantie die ontslag aanvragen behandelt, die niet zo kritisch bekijkt, niet echt in het voordeel van de werknemer (in mijn geval)
Ik werd er bij mijn vorige werkgever ook uitgekieperd vanwege een "dreigend faillisement" (het bedrijf bestaat nog steeds, ruim 5 jaar later) terwijl er voor bijna 40 uur per week iemand werd ingehuurd die bijna het zelfde werk deed als ik, en hij mocht gewoon blijven.

ik was al lang blij dat ik werd ontslagen en niet uit vrije wil hoefde op te stappen (zonder recht op uitkering)
5GTT & clio II 1.6 16v
Tom
Moderator

het is natuurlijk allemaal knap balen maar bekijk het eens van de andere kant. Ik kan me ook goed voorstellen dat werkgevers hun toko draaiende willen houden.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Net telefoon van me vriendin.
Ze hebben het volgende "aanbod" gedaan:

"Keuze 1)" Vriendin neemt vrijwillig ontslag. krijgt 1 maand loon mee en alle vakantie dagen worden uitbetaald. (je recht op uitkering vervalt dan)

"Keuze 2)" Ontslag, geen uitbetaling van vakantie dagen, geen maand loon mee.

vroeger was het zo toch, 1 maand loon voor ieder jaar dat je er werk??

Ik vind optie 2 nogal vreemd.. dit kan toch niet zomaar?

Morgen maar weer eens met Uwv rechtshulp bellen denk..

KUUUT Karwei
-jo-

Geef hun dan "optie 3", duw die voorstellen maar terug in de lade, wij gaan er verder mee.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Dat recht op uitkering in ieder geval niet opgeven, dan ben je ineens verwijtbaar werkloos. En je vriendin zal maar langer dan een maand nodig hebben om ander werk te vinden...

Keuze 2 klinkt ook niet helemaal eerlijk eigenlijk, al weet ik niet hoe het wettelijk geregeld is.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Inderdaad...

Ik heb net weer op http://www.werk.nl zitten speuren,

vond ik een hoofdstuk over ontslag wegens veelvuldig ziekteverzuim.
Daar ga ik morgen mee langs die chef daarzo.

staan een hoop dingen in waaraan een ontslag aanvraag moet voldoen, en dat is bij mijn vriendin dus niet van toepassing.

nu me vriendin nog even overtuigen, die gelooft er allemaal niet zomeer in. komt goed.

Voor de gene die het intressant vinden:

https://www.werk.nl/portal/page/portal/ ... alaten.pdf
Tom
Moderator

de opties die gegeven worden lijken me niet terecht. Ze proberen er zo makkelijk mogelijk af te komen (wat natuurlijk te proberen valt). Laat ze maar op legale wijze een ontslag aanvragen als ze dat willen. Dat lijkt me de beste optie.
Ik zou overigens jou vriendin daar het woord laten doen en zelf lekker thuis blijven. Zij heeft immers een overeenkomst daar en daar komt bij dat ik het zelf nogal triest vind als in dit soort situaties ineens de hele familie (bij wijze van) op de stoep staat daar :p (dit staat ook wat meer volwassen).

En nog een tip. Als ze je echt zo graag kwijt willen dan is het wellicht toch raadzaam om naar een leuke frisse omgeving uit te kijken. Meestal komen deze dingen de werksfeer niet ten goede zoals al ervaren is.
En als laatste nog een. Gedraag je nu gewoon, kom gewoon werken, ga niet ziek zitten zijn, roddel je niet suf met collega's,............allen dingen die aangevoerd kunnen worden indien nodig door het bedrijf.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Legale wijze een ontslag aanvragen lijkt mij ook de beste weg, maar de opties die hun zo noemen slaan kant noch wal.

Uitkijken naar ander werk is zeker wel een optie, of overplaatsen naar een andere karwei, Uwv heeft hier ook mogelijkheden in.

Staat mischien raar als ik daar eventueel heen ga morgen, maar feit is gewoon dat me vriendin zich zeer makkelijk laat overrompelen qua dit soort zaken. Ze raakt er ook overstuur van. Mischien dat we samen heen gaan oid.
Vos

Erik (Schepjes) schreef:Legale wijze een ontslag aanvragen lijkt mij ook de beste weg, maar de opties die hun zo noemen slaan kant noch wal.

Uitkijken naar ander werk is zeker wel een optie, of overplaatsen naar een andere karwei, Uwv heeft hier ook mogelijkheden in.

Staat mischien raar als ik daar eventueel heen ga morgen, maar feit is gewoon dat me vriendin zich zeer makkelijk laat overrompelen qua dit soort zaken. Ze raakt er ook overstuur van. Mischien dat we samen heen gaan oid.
Meegaan is in dit geval wel een optie (vind ik :p )... als jij je mond maar houd en aangeeft dat je alleen als steun mee komt... als je vriendin het woord voert is er denk ik niet veel aan de hand... dit soort situaties is gewoon erg moeilijk helemaal als je je snel laat overrompelen en dan kun je rustig meegaan zodat ze een beetje meer van zich af bijt (meer vertrouwen heeft)

is iig zwaar klote dit....

sterkte ermee (Y)
antoine
Car: Renault Clio III RS

Vandaag op sollicitatie gesprek geweest. Na het gesprek kreeg ik een rondleiding door het magazijn. Staan daar ergens helemaal achterin een aantal hele leuke auto's waaronder een Mercedes 190 e evo 3. :)
Mijn eerste vraag: mag ik die hebben wanneer ik teken? :p
Riël
Über-Spammer

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gesloten