ik kon hier zo niet veel info van vinden.
wat moet je veranderen om een F7p in een 5 te krijgen.
en wat moet je aanpassen achter de bestaande kabelboom.
F7p in bouwen in R5
-
Ik heb het pas geleden gedaan, hierboven een pm zoals ik die al naar een ander forumlid gestuurd heb.- ik heb versterkte motorsteunen van een gtt gebruikt, en alle ophangpunten/stukken ijzervan het gte blok.
- je krijgt het blok er bijna niet in zonder het bovenste stuk van je voorfront eruit te slijpen.
- het blok ligt wat achterover in de motoruimte, zorg er voor dat je het blok dus ook zo in de takel hebt hangen, anders krijg je hem moeilijk op de achterste motorsteun.
- dynamo, ik heb de gte dynamo erin + gte/gtx dynamo montage punten, hier heb je dus een andere multiriem voor nodig. de - aanlsuiting van de dynamo gebruik je niet, de rest sluit je aan op de 16v kabelboom.
(r19 16v dynamo ophang punten gaat niet passen, en ik vond het clio 16v dynamo montage verhaal te ingewikkeld en dit past niet lekker met de motorsteun die linksvoor op het blok moet komen)
- radiateur moet je lager monteren, je kunt het beste een 16v of express subframe gebruiken omdat die hier ruimte voor hebben. Ik heb de gte radiateur gebruikt + een platte spal fan vanwege de inbouwruimte.
- koelslangen heb ik alles van de 16v gebruikt behalve voor de kachelslangen. De onderste slang naar de radiateur zit wat moeilijk doordat deze zo kort is. Let daar dus op met het monteren van de radiateur
- versnellingsbak is bij mij van een 19 16v , gewoon met de originele aandrijfassen van een gtt.
- kabelboom clio (langer, ecu achter het schutbord) of 19 16v (korter, ecu naast je motorblok), je sluit bijna alles aan op de stekker achter de linker koplamp, daar heb ik een schema voor gemaakt en je moet een nieuwe stekker maken op de motorkabelboom,
Temp sensor voor je metertje en toerental (direct op de bobine) moet je los aanlsuiten.
Hiernaast moet je nog een constante + draad met zekering aanleggen voor naar de ecu, ik heb ook nog een apparte + voor de radiateur fan.
- + kabel van de accu naar je motor kabelboom (evtw via je startmotor)
- Startmotor, kun je aansluiten op de standaard bedrading van de vijf
- massa , zorg ervoor dat je fatsoenlijke massa hebt van je accu naar je blok
- Benzine pomp moet je even kijken, dit verschilt per model ( wel apart een relais zoals bij een gtt of geen relais zoals bij een gte)
- benzine slangen moet je ook zelf even kijken , verschilt per model
- als je 16v blok een alu carter heeft heb je de bijbehorende bak nodig, zelfde voor als je 16v blok een stalen carter heeft.
- luchtfilter ben ik zelf nog niet uit
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Er is ook een duitse site waar alles compleet omschreven staat. helaas kan ik die op dit moment niet vinden. 

Project: GTT Blue Sport
-
http://www.hecomo.de/Start/start.htmlGerald schreef:Er is ook een duitse site waar alles compleet omschreven staat. helaas kan ik die op dit moment niet vinden.
-
ik moet hem dan even inscannen, zal van de week even kijken of het lukttutuur schreef:zou je mij dat schema van de aanpassing willen mailen?
alvast bedankt
-
- Car: Renault Clio III RS
Waarschijnlijk ooit op het CC forum gezien, ik dacht zelfs dat ik de link hier ook geplaatst had.Gerald schreef:Er is ook een duitse site waar alles compleet omschreven staat. helaas kan ik die op dit moment niet vinden.
http://www.clubcinq.nl/modules.php?name ... highlight=
Die link http://www.hecomo.de/Start/Motorumbau/KP_F7PR_Clio.pdf kan ook makelijk zijn voor mensen met een Clio of R19, die problemen hebben met hun kabelboom van de F7P en F7R.
ik ga binnenkort ook beginnen om een clio 16v motor in een 5je te hangen. ik heb alleen een super campus met een 1.4 en hoop dat alles een beetje gaat passen.
hoeveel uur moet je er voor uit trekken om dit voor elkaar te krijgen ?
daarna rolkooi erin en onderstel aanpassen. dan lekker gummen
ik ga mijn standaard bak erop monteren. ik denk alleen dat deze het niet lang volhoud.
als ik eraan begin zal ik het posten.
hoeveel uur moet je er voor uit trekken om dit voor elkaar te krijgen ?
daarna rolkooi erin en onderstel aanpassen. dan lekker gummen

ik ga mijn standaard bak erop monteren. ik denk alleen dat deze het niet lang volhoud.
als ik eraan begin zal ik het posten.
-
- Contacteer:
afhankelijk van je talent zeg ik: een uurtje. 

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]