Er gaan nu kleinere ongeventileerde schijven onder of wat?
Naja t zal wel remmen en met die kleinere wielen heb je ook wat minder remkracht nodig maar dan nog, vind het idee eigenlijk stom hoor.
help ! velgen passen niet op twingo door remklauw
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
waarom nieuwe klauwen? Beter effe langs de sloop. ben je in 1 keer klaar.
En slim is het natuurlijk nooit om die remmen te verkleinen. Maar ja, een twingo is zowieso geen strepen trekker, dus het zal wel los lopen.
En slim is het natuurlijk nooit om die remmen te verkleinen. Maar ja, een twingo is zowieso geen strepen trekker, dus het zal wel los lopen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Dan is het nog niet slim. Zo'n 16v is iets zwaarder en heeft ook meer vermogen. Als je dan geventileerde schijven gaat vervangen voor kleinere massieve ben je niet goed bezig.Tom schreef: Maar ja, een twingo is zowieso geen strepen trekker, dus het zal wel los lopen.

Maargoed de looks zijn belangrijker....

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
tsja ze zullen niet voor niets grotere remmen gemonteerd hebben neem ik aan?
1 cm dunner? Zijn het dan ook geen geventileerde remschijven meer dan? Das wel minder dan, je moet die velgen van je wel heeeeeeel erg mooi vinden
Maar succes dr mee hoop dat het helemaal goed komt 


Kijk eens bij http://www.Autopartsonline.nl (=APO). Er bestaat ook nog een schijf (bestel numer APO 15117) 238mm maar geventileerd. Setje zachte blokken erbij, dan valt de schade nog mee. Je moet wel de remzadels van een R19 1.7 hebben. Ik neem aan dat de steek van een twingo 4x100mm is.
Dit is gewoon een vrijblijvend advies. Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd.
Dit is gewoon een vrijblijvend advies. Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Dat zijn GTT remmenjacques schreef:Kijk eens bij http://www.Autopartsonline.nl (=APO). Er bestaat ook nog een schijf (bestel numer APO 15117) 238mm maar geventileerd. Setje zachte blokken erbij, dan valt de schade nog mee. Je moet wel de remzadels van een R19 1.7 hebben. Ik neem aan dat de steek van een twingo 4x100mm is.
Dit is gewoon een vrijblijvend advies. Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd.
Project: GTT Blue Sport
Een R19 1.7 rijd ongeventileerd, althans de SPI, of je moet de TXE bedoelen met 95pk (GTE motor), maar kep even geen zin om dat op te zoeken.
Verder zijn alle zadeltjes van de ongeventileerde schijfjes van de kleine Renaults wel hetzelfde. simpele 5jes, clio, twingos, 19's, 11's, 9's etc.
Je hebt alleen:
-238mm ongeventileerd (alle 'simpele' reno's)
-238mm geventileerd, GTT/GTE en de twingo1 16v(?)
-260mm geventileerd, alle 16v's Clios&19's
Het lijstje zal nog wel wat uitgebreider zijn, maar dit is even de hoofdlijn.
Verder zijn alle zadeltjes van de ongeventileerde schijfjes van de kleine Renaults wel hetzelfde. simpele 5jes, clio, twingos, 19's, 11's, 9's etc.
Je hebt alleen:
-238mm ongeventileerd (alle 'simpele' reno's)
-238mm geventileerd, GTT/GTE en de twingo1 16v(?)
-260mm geventileerd, alle 16v's Clios&19's
Het lijstje zal nog wel wat uitgebreider zijn, maar dit is even de hoofdlijn.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Alle 19 1.8 8v en clio 1.8 8v (dus 95/110 pk) hebben GTT remmen (238mm geventileerd).
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik vind het alleen ontzettend stom om kleinere en slechtere remmen te gaan monteren tbv velgen





Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jaja Luco, daar is het halve forum al over gevallen.
Maarrrrr op zich maakt het qua remkracht geen reet uit, ook die diameterverschillen als 259 tov. 238 is procentueel gezien ook nog geen 10% meer 'remkracht'
Het zit em allemaal puur in de warmteafvoer, die ongeventileerde schijfjes zul je sneller krom hebben. Maar gezien ze ook op 19's hebben gezeten die veel zwaarder zijn (want komop een Twingo 16v scheelt nog nix tov een 8v qua gewicht) zal het allemaal niet zo'n megadrama zijn.
Zolang je geen bergpassen doormoet zal het geen probleem zijn en ookal rem je ze krom, die rem doet het daarna heus wel, je moet alleen je stuur vasthouden. Dus 'technici', even nadenken voor je roept dat ie niet goed bij z'n hoofd is..
Persoonlijk zou ik het ook nooit doen, maargoed ik heb ook een andere rijstijl en zal dus ook niet zo snel een twingo kopen
Maarrrrr op zich maakt het qua remkracht geen reet uit, ook die diameterverschillen als 259 tov. 238 is procentueel gezien ook nog geen 10% meer 'remkracht'
Het zit em allemaal puur in de warmteafvoer, die ongeventileerde schijfjes zul je sneller krom hebben. Maar gezien ze ook op 19's hebben gezeten die veel zwaarder zijn (want komop een Twingo 16v scheelt nog nix tov een 8v qua gewicht) zal het allemaal niet zo'n megadrama zijn.
Zolang je geen bergpassen doormoet zal het geen probleem zijn en ookal rem je ze krom, die rem doet het daarna heus wel, je moet alleen je stuur vasthouden. Dus 'technici', even nadenken voor je roept dat ie niet goed bij z'n hoofd is..
Persoonlijk zou ik het ook nooit doen, maargoed ik heb ook een andere rijstijl en zal dus ook niet zo snel een twingo kopen

Laatst gewijzigd door Steven op zo 30 aug 2009 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
+1Steven schreef:Jaja Luco, daar is het halve forum al over gevallen.
Maarrrrr op zich maakt het qua remkracht geen reet uit, ook die diameterverschillen als 259 tov. 238 is procentueel gezien ook nog geen 10% meer 'remkracht'
Het zit em allemaal puur in de warmteafvoer, die ongeventileerde schijfjes zul je sneller krom hebben. Maar gezien ze ook op 19's hebben gezeten die veel zwaarder zijn (want komop een Twingo 16v scheelt nog nix tov een 8v qua gewicht) zal het allemaal niet zo'n megadrama zijn.
Zolang je geen bergpassen doormoet zal het geen probleem zijn en ookal rem je ze krom, die rem doet het daarna heus wel, je moet alleen je stuur vasthouden.
Persoonlijk zou ik het ook nooit doen, maargoed ik heb ook een andere rijstijl en zal dus ook niet zo snel een twingo kopen

Misschien leuk om te weten dat de Clio S, RT en de RSi ook GTT schijven hebben 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Jij krijgt niet eens de kans om je schijven krom te remmenSteven schreef:Jaja Luco, daar is het halve forum al over gevallen.
Maarrrrr op zich maakt het qua remkracht geen reet uit, ook die diameterverschillen als 259 tov. 238 is procentueel gezien ook nog geen 10% meer 'remkracht'
Het zit em allemaal puur in de warmteafvoer, die ongeventileerde schijfjes zul je sneller krom hebben. Maar gezien ze ook op 19's hebben gezeten die veel zwaarder zijn (want komop een Twingo 16v scheelt nog nix tov een 8v qua gewicht) zal het allemaal niet zo'n megadrama zijn.
Zolang je geen bergpassen doormoet zal het geen probleem zijn en ookal rem je ze krom, die rem doet het daarna heus wel, je moet alleen je stuur vasthouden. Dus 'technici', even nadenken voor je roept dat ie niet goed bij z'n hoofd is..
Persoonlijk zou ik het ook nooit doen, maargoed ik heb ook een andere rijstijl en zal dus ook niet zo snel een twingo kopen



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ow, ik dacht poetsen!!Steven schreef:Uiteraard niet, remmen is voor homo's, dat weet je toch
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
JupSteven schreef:Je moest gewoon even wat zeggen hè Maarten?
Nu is het wachten nog op iemand die meld dat de Clio S, RT en de RSi ook GTT schijfjes hebben.



-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Hij heeft ze alleen nog besteld toch? afbestellen en gt remmen halen
smiley klopt niet trouwens, klik die aan:
[img]http://www.renault-tuning.com/images/sm ... wisted.gif[/img]
en krijg een hele andere?
(
)

smiley klopt niet trouwens, klik die aan:
[img]http://www.renault-tuning.com/images/sm ... wisted.gif[/img]
en krijg een hele andere?
(

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Hamer en een blok hout ? en niet meer mee rijden ?Tom schreef:wat heb je gedaan dan (of wat heeft Frits gedaan)?

idd, kleinere schijven en klauwen gemonteerd, maar eerlijk is eerlijk, wat heeft n twingo nu eigenlijk voor een vermogen ? Hij remt prima, doet niets onder voor de andere remmen !
Eronder gemonteerd ATS classic velgen, nu moet hij nog naar beneden, hij staat veel te hoog op zijn poten !
Foto's zoals beloofd volgen...
Eronder gemonteerd ATS classic velgen, nu moet hij nog naar beneden, hij staat veel te hoog op zijn poten !
Foto's zoals beloofd volgen...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Tom schreef:wat heb je gedaan dan (of wat heeft Gerald gedaan)?
238 mm ongeventileerde schijven gemonteerd met nieuwe blokken en klauwen.
Achteraf had Marc net zo goed GTT remmen (238 mm geventileerd) kunnen pakken. Maar de bestelde onderdelen konden helaas niet terug. Dus dan maar zo.
Project: GTT Blue Sport