Nou mensen ik had deze vraag ook al op het megane forum gesteld 3x maar werd daar niet echt geholpen.
Nu weet ik dat ze hier wat vriendelijker zijn hihihihi.
Ik was eerst eigenaar van de witte clio 16v ook wel regelmatig op tv te zien was ivm de straatraces toen.
Ben trouwen sbenieuwd of mijne nog rond rijd.
Maar goed nu wil ik dus een renault megane coupe aanschaffen ivm de vele km op g3.
Kan iemand mij vertellen waar op te letten bij aanschaf en de zwakke punten enz.
Alvast bedankt michel
waar op letten aanschaf coupe op g3
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Stuur dan even een PM aan dennisvr. die kan het voor je regelen.michel25 schreef:welkom op het forum hoeft niet hihihhih ben heer al heel lang lid maar wist mijn oude inlog niet weer had eerst een witte clio 16v.

ja zeker reed altijd in eindhoven met de witte clio 16v.
Met zwarte striping fotos op.
http://www.clio16v.4t.com
Met zwarte striping fotos op.
http://www.clio16v.4t.com
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
FritsGerald schreef: ten 2e zit er een search functie op de site.HEt is al vaker besproken.
GR.Frits

- Willem-Jan
- Bestuurslid
Lex schreef:Op gas moet je koken

Sjah...maja je wilt goedkoop rijden he. Ik zit er alleen over na te denken, maar kon geen informatie vinden. En ik ben wat huiverig van auto's met gas, i.v.m. slijtage. Ik ben benieuwd.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
nee sorry, moet wel een koepee zijn. 't wordt dan m'n dagelijkse auto. En dan vind ik een cabrio niet echt ideaal, maar toch bedankt voor t meedenken-jacco- schreef:Interesse in een Cabrio op G3 toevallig? Kop is pas gedaan![]()
Ook wel 2,5 ton derop en rood, morgen meer bekend

-
- Über-Spammer
past anders wel bij jeWillem-Jan schreef:nee sorry, moet wel een koepee zijn. 't wordt dan m'n dagelijkse auto. En dan vind ik een cabrio niet echt ideaal, maar toch bedankt voor t meedenken-jacco- schreef:Interesse in een Cabrio op G3 toevallig? Kop is pas gedaan![]()

- Willem-Jan
- Bestuurslid
JeweettochzellufGabri van der Veen schreef:past anders wel bij jeWillem-Jan schreef:nee sorry, moet wel een koepee zijn. 't wordt dan m'n dagelijkse auto. En dan vind ik een cabrio niet echt ideaal, maar toch bedankt voor t meedenken-jacco- schreef:Interesse in een Cabrio op G3 toevallig? Kop is pas gedaan![]()
Ook wel 2,5 ton derop en rood, morgen meer bekend. Kan je mooi over 'de kaden' rijden met je zonnebril op

En die megaan is alleen een ideetje, ik wil alleen ff weten hoe goed ze zijn op lpg

No problemWillem-Jan schreef:nee sorry, moet wel een koepee zijn. 't wordt dan m'n dagelijkse auto. En dan vind ik een cabrio niet echt ideaal, maar toch bedankt voor t meedenken-jacco- schreef:Interesse in een Cabrio op G3 toevallig? Kop is pas gedaan![]()

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
- Willem-Jan
- Bestuurslid
Maar de vraag blijft. wie heeft er ervaringen met een Mégane op lpg g3. Ik hoorde vandaag dat de bobines het nog wel eens willen begeven. Klopt dit?
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
phase 1 of 2?
de 1,6e is een ramp op lpg,de 2,0 8v geeft minder problemen,maar daar
rijden ook niet zo veel van rond.
phase 2 weet ik niet wat de bevindingen zijn.
de 1,6e is een ramp op lpg,de 2,0 8v geeft minder problemen,maar daar
rijden ook niet zo veel van rond.
phase 2 weet ik niet wat de bevindingen zijn.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
- Willem-Jan
- Bestuurslid
Dat laatste kwam ik inderdaad ook tegen Steven.
Waarom is de 1.6e, dus de 8 klepper een ramp? Ik kan er niet veel negatieve dingen over vinden en ze staan veel te koop. Het enige wat ik zie is dat ze rond de 2 ton een koprevisie nodig hebben.
Waarom is de 1.6e, dus de 8 klepper een ramp? Ik kan er niet veel negatieve dingen over vinden en ze staan veel te koop. Het enige wat ik zie is dat ze rond de 2 ton een koprevisie nodig hebben.
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
1.6e is weinig mis mee op gas hoor, je moet enkel de klepspeling regelmatig controleren, bij 150.000 km zijn de kleppen vaak wel uitgesteld maargoed, dat heeft de gemiddelde auto wel met stelbare kleppen.
Verder lekt de koppakking wel eens wat olie naar buiten aan de voorkant en scheurt het uitlaatspruitstuk wel eens, maar dat doet ie op benzine ook wel.
Zou er niet echt van afschrikken ofzo.. zijn verder wel prima dingen
en ze presteren nog wel aardig.. niet verschrikkelijk traag ofzo..
Naja, en verder heb ik het gewoon niet zo op gas.. je moet er gewoon lekker op koken en meer niet..
Verder lekt de koppakking wel eens wat olie naar buiten aan de voorkant en scheurt het uitlaatspruitstuk wel eens, maar dat doet ie op benzine ook wel.
Zou er niet echt van afschrikken ofzo.. zijn verder wel prima dingen

Naja, en verder heb ik het gewoon niet zo op gas.. je moet er gewoon lekker op koken en meer niet..
-
nou, mn vriendin heeft een 1.6e, mn moeder een 1.6 16v cabrio. (beide benzine)Steven schreef:En ze zijn niet snel, liever die 2.0 8v of beter zo'n 16v, rijd gewoon fijner.
Die 16v is wel zuinig motortje op zich.
als ik moest kiezen wist ik het wel. die 1.6e loopt gewoon fijner(met name soepeler), trekt niet veel langzamer(16v toerentrekker) en sleutelt 3x zo makkelijk ivm veel meer ruimte om het blok heen. distributieriem is bijvoorbeeld nog geen 1,5 uur werk. plus loopt beide ruim 1 op 14.
snap dus je statement niet steven. heb je beide gereden?
plus die schijtbobines welke al 2x vervangen zijn bij mn moeder.
nu zit er 234k op die 1.6e van ons, tot 2 ton dealeronderhouden en bij 230k gekocht, dus veel km ervaring hebben we nog niet. mn moeder daarentegen gekocht bij 75k en daar staat nu 144k op..
en nog loopt die 1.6e fijner dan die 1.6 16v ooit heeft gedaan.
maar goed, blijft mijn mening.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Kep eens met de 1.6e cabrio gereden en ik vond dat niet bepaald de worst van tafel trekken, ok was dan wel een zwaardere cabrio.
De K4M ken ik van de clio en de Laguna, de Laguna is veel te zwaar en datzelfde probleem heb je ws. ook weer met jouw mams cabrio. Voor een normale Coupé zal iet toch wat geschikter zijn. Voor de Clio issie uitermate fijn.
Trouwens de 80k die m'n pa maakte met die Laguna, heeft ie maar 1x een bobinewissel gehad. Vond het wel fijn motortje om sportief te rijden, maar idd onderin met 1300kg ist een beetje leuren.
Nog beter, gewoon een 2.0-16v
De K4M ken ik van de clio en de Laguna, de Laguna is veel te zwaar en datzelfde probleem heb je ws. ook weer met jouw mams cabrio. Voor een normale Coupé zal iet toch wat geschikter zijn. Voor de Clio issie uitermate fijn.
Trouwens de 80k die m'n pa maakte met die Laguna, heeft ie maar 1x een bobinewissel gehad. Vond het wel fijn motortje om sportief te rijden, maar idd onderin met 1300kg ist een beetje leuren.
Nog beter, gewoon een 2.0-16v

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Als je er genoeg km mee gaat rijden, heb ik nog een diesel te koop. 
Project: GTT Blue Sport
Diesel is voor tractoren en vrachtwagens 

- Willem-Jan
- Bestuurslid
Bedankt iedereen voor de tips, adviezen en verhalen
Hier kan ik wel wat mee. Nu eerst de gele vijf klaarmaken, verkopen en op zoek naar een goede Mégane Coupé
@ Gerald: ik rijd helaas te weinig om met diesel uit te kunnen.

@ Gerald: ik rijd helaas te weinig om met diesel uit te kunnen.