Allartino's Gtt & Clio (Gtt verkocht)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Geloof destijds bij de dealer 900 gulden ............... :(

Gelukkig heb ik er nog een paar ................ :grin:
Allartino

Arco Straver schreef:Goede uitlaatspruitstukken zijn her en der wel te vinden hoor...

Maar hitteschild voor je downpipe monteren ??? De meeste rijden zonder overigens. :smile:
voor de startmotor :wink:
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino

Jochem de Haas schreef:Geloof destijds bij de dealer 900 gulden ............... :(

Gelukkig heb ik er nog een paar ................ :grin:
dan ga ik zeker geen nwe kopen :(
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino

Bij mijn GTS leken de wiellagers voor aan vervanging toe, tenminste zo klonk het. maar bij inspectie bleek dat het geluid van de banden af kwam: totaal niet goed uitgelijnd met als gevolg zeer scheef afgesleten banden :@ (vorig jaar nieuw er op gezet)
Meteen een afspraak gemaakt voor uitlijnen. Ik was al van plan om de veerpoten van de GTT op de GTS te zetten, samen met de oude GTT wielen, dus dat heb ik vandaag maar gedaan, zodat dat er al op zit vóór het uitlijnen.
Aan de voorkant is de auto nu 4,5 cm lager gekomen (met ph1 Apex -35mm veren) aan de achterkant een halve cm omhoog door de grotere wielen :p dus daar moet nog wat aan gebeuren. (torsiestaven vast lekker in de WD40 gezet :wink: )

Afbeelding

Aan de voorzijde lopen de banden bij max insturen wel een beetje aan, dus daar moeten spoorverbreders tussen.
Aan de achterzijde liep het gigantisch aan aan de binnenkant van de band, dus daar heb ik alvast verbreders tussengezet.
Ik had twee setjes liggen (omnia, gekocht bij Biesheuvel, met langere bouten) 12 en 16 mm, maar het setje van 12 mm paste niet om de naaf heen? :~ schoof er een paar mm op en dan gingen ze niet verder. heb ze al in april gekocht, dus weet niet of ze nog te ruilen zijn :p Maar het ziet er wel aardig dik uit nu, is een hele ander auto geworden (Y) :)
(er zaten eerst nog de standaard velgjes met "fashion" wieldoppen op)
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino

Heeft iemand een tip hoe ik de bouten van de draagarmen bij de GT loskrijg? als ik ze los probeer te draaien veert de draagarm mee zonder dat de bout loskomt...
5GTT & clio II 1.6 16v
tutuur
Clubsponsor

sterkte :-(
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Sterkte kom je niet zo ver mee he :D

Bedoel je de lange bout moer die door je draagarm gaat?

Heb je de moer(en) er al afgehaald?

Als je alleen nog de bout moet doen sla je deze zover mogelijk terug, dan zaag je hem af, laat je wat olie in de arm/frame lopen, sla je hem er met een vette doorslag uit.

Af en toe de bout onddraaien kan wel eens helpen, kun je de stabistang nog monteren?
Steven
Car: M536

Afslijpen, oren iets ombuigen en eruit trekken.

Dat gebeurt helaas wel vaker, dan rot de bus in het rubber vast aan de bout en dan krijg je praktisch die bout er niet meer uit. Ik dacht dat Kool of Ronald1916v er nog wel een handigheitje voor had. Maar radicaal geweld is iig vereist ;)
tutuur
Clubsponsor

bij mij de complete ogen van het subframe krom geramd :lol:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

eruittrekken lukte bij mij dan niet meer, was toen worst case gevalletje.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

tutuur schreef:bij mij de complete ogen van het subframe krom geramd :lol:
Daar gaat de bout niet echt los van he :~
tutuur
Clubsponsor

door dat ik op de bout aan het rammen ben geweest resulteerde dat dat de ogen helemaal krom waren....na dat uiteindelijk de buit er uit was de ogen met het de oude draagarm er tussen weer recht geramd en bij beide dikke ringen er tegen aan gelast....
Allartino

Jean-Paul-S schreef:Sterkte kom je niet zo ver mee he :D

Bedoel je de lange bout moer die door je draagarm gaat?

Heb je de moer(en) er al afgehaald?

Als je alleen nog de bout moet doen sla je deze zover mogelijk terug, dan zaag je hem af, laat je wat olie in de arm/frame lopen, sla je hem er met een vette doorslag uit.

Af en toe de bout onddraaien kan wel eens helpen, kun je de stabistang nog monteren?
Steven schreef:Afslijpen, oren iets ombuigen en eruit trekken.

Dat gebeurt helaas wel vaker, dan rot de bus in het rubber vast aan de bout en dan krijg je praktisch die bout er niet meer uit. Ik dacht dat Kool of Ronald1916v er nog wel een handigheitje voor had. Maar radicaal geweld is iig vereist ;)

kop van de bout afzagen zodat de draagarm loskomt zonder dat de bout er helemaal uit hoeft?
Ik heb er al met een vuist op staan meppen, maar er zit geen beweging in :( dus zo kom ik er helaas ook niet bij om 'm af te slijpen :-( nog maar eens in de WD40 zetten dan.

Stabistang zit nog gemonteerd, helpt 't als ik die eerst los maak?
5GTT & clio II 1.6 16v
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Normaal gezien zaag je de kant af waar de draad zit, dus niet de kop. Zo kan je altijd nog wat draaien mocht er beweging inkomen.

Als je gaat slaan kun je er ook nog een grote moer andersom opdraaien, heb je wat meer raakvlak (Y)

omdat je stabistang er nog opzit kun je wanneer er wellicht wat beweging inkomt wat makkelijker draaien (Y)
Allartino

maar als ik de kop er niet af slijp, krijg ik de draagarm er toch nog niet tussenuit? (als het restant van de bout in de draagarm blijft zitten)

de 2 voorste bouten zijn er uit, maar de achterste geven nog geen krimp :@
Zou stoken helpen, of maak ik het dan alleen maar erger?
5GTT & clio II 1.6 16v
Martijn Kool

draagarm eraf slijpen(dus langs de bouten), dan slijptol in de bout zetten aangezien je er nu bij kan.

nieuwe draagarm kost de wereld niet

laatst ook gedaan bij de benz van mn vader. zelfde verhaal
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Xabre
Car: 19 16V

Yup eraf slijpen. Is echt beetje klote werk, ik heb 't ook gehad, compleet vastgerot in het rubber.
Trust me. I know what I'm doing.
Allartino

nieuwe draagarmen heb ik liggen, dus de ouwe ga ik er dan maar afslijpen zoals jullie voorstellen (Y)
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino

Ik wou de oude veerpoten van de GTS demonteren om zo de schotels te kunnen gebruiken voor de GAZ set voor de GT. Helaas draaide ik bij beide poten de inbus aan de bovenkant verrot, die gaan dus niet meer los komen :@ ...

Kan iemand mij vertellen welke onderdelen er nog bovenop de GAZ set gemonteerd moeten worden?
-topschotel
-rubber
-schotel onder het rubber?
-?

dan ga ik die maar weer nieuw bestellen

En bij de nieuwe dikke downpipe past de steun voor het hitteschild van de turbo niet meer. met een ph2 steun zou het wel lukken, heeft iemand die nog liggen?

de steun die gemonteerd zit op de bak met 2 bouten van de startmotor, deze dus:
Afbeelding
5GTT & clio II 1.6 16v
tutuur
Clubsponsor

toplager (Y)
Steven

Die veerpoot ram je zo uit elkaar met een luchtsleutel, ding ff in de achterbak of achterop de fiets en ff langs een garage.

Die beugel zou gewoon moeten passen, ook met dikke downpipe? Ik had em er iig nog opzitten en laatst heb ik em bij Merijn nog gemonteerd, die heeft ook een dikke DP.
Allartino

Steven schreef: Die beugel zou gewoon moeten passen, ook met dikke downpipe? Ik had em er iig nog opzitten en laatst heb ik em bij Merijn nog gemonteerd, die heeft ook een dikke DP.
die ph2 beugel zou natuurlijk ook niet passen, want als ik het zo zie zit het montagepunt van het hitteschild op dezelfde plek :p
ik had er al een aardig stuk afgeslepen, maar nog een stukje en het gaat inderdaad wel passen:

Afbeelding[/url]
5GTT & clio II 1.6 16v
Steven

Dit is Mark z'n DP zeker? Slecht gefabriceerd dus, ik zie het al :D
Allartino

inderdaad van Mark. Zeer netjes gefabriceerd, maar met een redelijke marge heb ik het idee :p die moer links op de foto past ook maar net en de 2 oortjes waarmee die afsteunt op de beugel op het onderblok zitten ook een "beetje" scheef, maar dat komt wel goed (Y)

Veerpoten net gedemonteerd met de luchtsleutel :)
ik had verwacht dat de demperstang dan mee ging draaien, maar dat was dus gelukkig niet zo.
Ik was alleen wel "even vergeten" dat de veren bij een gewone 5 strakker zitten dan de GT(zoals je me de vorige keer had verteld) en ik knalde dus bijna een gat in de deur van de werkplaats toen de schokdemper loskwam :lol: Da gaat best hard, 2e schokdemper mikte ik in de ruimte, en die kwam ook een meter of 5 ver!

een lager heb ik trouwens niet kunnen ontdekken, of zit dat er alleen bij de GT tussen? hoe ziet dat er uit?

ik heb nu:

Afbeelding[/url]
5GTT & clio II 1.6 16v
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Lager hoort er ook bij een standaard 5 tussen te zitten volgens mij....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor

je mist hier volgens mij de onderste schotel :( hij hoort tussen de schotel helemaal links en de onderste schotel waar je veer invalt te zitten...
Allartino

onderste schotel heb ik weggelaten opde foto, het gaat me er namelijk om wat ik nodig heb om de schroefset te monteren :wink:
maar een lager heb ik echt niet gevonden...
iemand een ploatjie? :foto:
5GTT & clio II 1.6 16v
tutuur
Clubsponsor

aha, ja de schroefset heeft weer een andere bovenkant natuurlijk :(
dit is het toplager:
Afbeelding

edit: en die valt andersom dan op het plaatje in de linker schotel.... miss dat de veer om het gevelste stuk heen komt?
Allartino

lager gevonden! zat compleet vastgerot aan de onderste schotel waardoor het leek of het 1 geheel was :p
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino

inmiddels "een paar maanden" verder, de GT zit weer in elkaar en heeft vandaag een verse APK gekregen :pompom2:

probleemloos, geen enkel adviespunt

enkel een fuseekogel met wat speling, maar dat kwam door de bout die ik in de gauwigheid niet goed vastgedraaid had....

zal binnenkort weer eens updaten met wat foto's en tevens m'n nieuwe clio voorstellen 8)
5GTT & clio II 1.6 16v
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Goed bezig, Allart! (Y)
Allartino

thanx :)

ik zat op het APK formulier van vorig jaar te kijken, ik heb er afgelopen jaar precies 100km mee gereden... (S) (S)
5GTT & clio II 1.6 16v
Tom
Moderator
Car: MB

:lol: :lol: op en neer naar de keuring :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Allartino

da's maar 15km, maar ik heb er veel te weinig mee gereden i.i.g.

tijd om te verkopen dat hok (0)
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino

de auto moet eigenlijk nog even goed schoongemaakt worden, maar hier alvast wat plaatjes :)

De nieuwe uitlaat 2,5" (incl. downpipe MarBAr (F) ) + nieuwe brandstof- en remleidingen naar achteren
[img]http://img52.imageshack.us/img52/5206/img1224s.jpg[/img]

[img]http://img526.imageshack.us/img526/9647/img1225f.jpg[/img]

[img]http://img268.imageshack.us/img268/6348/img1226eo.jpg[/img]

met een beschaafd eindstukje 76mm ipv de dikke 100mm Remus die er onder zat
Laatst gewijzigd door Allartino op wo 5 mei 2010 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
5GTT & clio II 1.6 16v
Plaats reactie