Rick's '94 Clio 16v
Bij deze mijn project topic.
Ik ben dus van plan de auto zowel visueel als motorisch dik in orde te maken!
Watskebeurt?
Visueel:
- Zwarte zij-knippers [Autostyle]
- Angel eyes black [JUNYAN]
- Velgen 15" [Team Dynamics Drifz]
- B-lijst folie verwijderd
- Kentekenplaathouder zonder reclame!
- Momo Corse stuur
Motorisch/Performance:
- Uitlaatsysteem RVS [PECO]
- Boegiekabels [Magnecor Electrosports 80]
- Aluminium veerpootbrug [Wiechers Sport]
- Schroefset [KW variant 1]
- Luchtfilter [K&N] in originele luchtfilterhuis
- Volledige revisie F7P bij 250.000km [Atec Ridderkerk/Biggelaar]
- K-Tec Racing uitlaatspruitstuk RVS
- Hondenbot motorsteun [Powerflex]
Wil nog:
- Roestplekken verhelpen.
[img]http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 8608_n.jpg[/img]
[img]http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 5397_n.jpg[/img]
Ik ben dus van plan de auto zowel visueel als motorisch dik in orde te maken!
Watskebeurt?
Visueel:
- Zwarte zij-knippers [Autostyle]
- Angel eyes black [JUNYAN]
- Velgen 15" [Team Dynamics Drifz]
- B-lijst folie verwijderd
- Kentekenplaathouder zonder reclame!
- Momo Corse stuur
Motorisch/Performance:
- Uitlaatsysteem RVS [PECO]
- Boegiekabels [Magnecor Electrosports 80]
- Aluminium veerpootbrug [Wiechers Sport]
- Schroefset [KW variant 1]
- Luchtfilter [K&N] in originele luchtfilterhuis
- Volledige revisie F7P bij 250.000km [Atec Ridderkerk/Biggelaar]
- K-Tec Racing uitlaatspruitstuk RVS
- Hondenbot motorsteun [Powerflex]
Wil nog:
- Roestplekken verhelpen.
[img]http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 8608_n.jpg[/img]
[img]http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 5397_n.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Rick16v op do 15 nov 2012 21:42, 28 keer totaal gewijzigd.
Pipercross (foam) luchtfilter is inmiddels gemonteerd en ook de nieuwe magnecore boegie kabel set electrosports 80.
Luchtfilter bevalt wel.. lijkt iets soepeler bij alle toeren t.o.v. een K&N... K&N had zeker een lekker zuigend geluid, de pipercross is wat stiller/doffer.
Boegiekabels.. tja die waren aan vervanging toe, oude waren uitgedroogd en beschadigd (originele kabels zijn duurder bij de dealer).
Luchtfilter bevalt wel.. lijkt iets soepeler bij alle toeren t.o.v. een K&N... K&N had zeker een lekker zuigend geluid, de pipercross is wat stiller/doffer.
Boegiekabels.. tja die waren aan vervanging toe, oude waren uitgedroogd en beschadigd (originele kabels zijn duurder bij de dealer).
je weet dat een openluchtfilter tot 12 pk vermogen verlies op kan leveren?Rick16v schreef:Pipercross (foam) luchtfilter is inmiddels gemonteerd en ook de nieuwe magnecore boegie kabel set electrosports 80.
Luchtfilter bevalt wel.. lijkt iets soepeler bij alle toeren t.o.v. een K&N... K&N had zeker een lekker zuigend geluid, de pipercross is wat stiller/doffer.
Boegiekabels.. tja die waren aan vervanging toe, oude waren uitgedroogd en beschadigd (originele kabels zijn duurder bij de dealer).
Ik was inderdaad op Zandvoort... ik liep rond met een oranje Unox muts 
Laat me raden, jij clio williams die met ongeveer 60km/u achteruit reed.. je had die spelende kinderen zeker niet gezien.
@ Geert, ik was al op de hoogte
het luchtfilter is een vervanger.. zit dus nog in de box! 

Laat me raden, jij clio williams die met ongeveer 60km/u achteruit reed.. je had die spelende kinderen zeker niet gezien.
@ Geert, ik was al op de hoogte


Veel harder dan 50 kun je niet achteruit hehe.
Spelende kinderen? Kep daar nog nooit echt kleine kinderen gezien, ze zaten iig niet in de buurt van m'n rijbaan.
Was ook wel ietwat gefokt door die knurfterige gasten van de organisatie, man man wat een sukkels.
Nouja toch de laatste keer geweest dit jaar, kinderbaan. (ah dus toch
)
Spelende kinderen? Kep daar nog nooit echt kleine kinderen gezien, ze zaten iig niet in de buurt van m'n rijbaan.
Was ook wel ietwat gefokt door die knurfterige gasten van de organisatie, man man wat een sukkels.

Nouja toch de laatste keer geweest dit jaar, kinderbaan. (ah dus toch

Maak je geen zorgen, er waren geen kinderen... whahaha was meer ter indicatie (hoe veilig die actie was hahaha).
Tour 5 reed je niet toch.. enkel de sport sessie erna!? Heb je me zien vliegen tour 5 gerlachbocht hahaha.. onehundred annndd eighttyyyyy... mijn eerste bijna dood ervaring in de clio!
Ik ging zoals die audi vanaf 0:30seconde, maar ik corrigeerde direct goed en keerde dus 180* aan de rechterkant van de weg
http://www.youtube.com/watch?v=JF-cuVhmQuM
Tour 5 reed je niet toch.. enkel de sport sessie erna!? Heb je me zien vliegen tour 5 gerlachbocht hahaha.. onehundred annndd eighttyyyyy... mijn eerste bijna dood ervaring in de clio!

Ik ging zoals die audi vanaf 0:30seconde, maar ik corrigeerde direct goed en keerde dus 180* aan de rechterkant van de weg

http://www.youtube.com/watch?v=JF-cuVhmQuM
Kep m'n DS3000 aan gort gereden, gigantische ruzie met de organisatie (ze hadden me een sport 4 gegeven ipv sport 6). Naja drama, zonde van m'n banden, remmen en geldTim schreef:Steven, heb je je weer misdragen!? Foei!
Nou hebben we ons op de Ring zo netjes gedragen, doe je op Zandvoort weer lomp

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ga dan lekker naar de ringSteven schreef:Kep m'n DS3000 aan gort gereden, gigantische ruzie met de organisatie (ze hadden me een sport 4 gegeven ipv sport 6). Naja drama, zonde van m'n banden, remmen en geldTim schreef:Steven, heb je je weer misdragen!? Foei!
Nou hebben we ons op de Ring zo netjes gedragen, doe je op Zandvoort weer lomp
beter ga je ernaast wonen dan..
wel om de maand een andere auto dan, anders kan t echt niet..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Ja volgend jaar misschien eens een S7 cursus, Erik v. Gemeren wilde ookal meedoen, Timmie ook. Tim S. en Ronald vast ook wel 
Edit: Leuk ding trouwens Rick, kep je alleen op het paddock gezien, was weer veel te druk met mezelf hehe.

Edit: Leuk ding trouwens Rick, kep je alleen op het paddock gezien, was weer veel te druk met mezelf hehe.
jammer dat het er niet duidelijker op staatRick16v schreef:Ik ging zoals die audi vanaf 0:30seconde, maar ik corrigeerde direct goed en keerde dus 180* aan de rechterkant van de weg
http://www.youtube.com/watch?v=JF-cuVhmQuM

Niet zeuren Martijn, wanneer kom je de bandjes ophalen?Martijn Kool schreef:ga dan lekker naar de ringSteven schreef:Kep m'n DS3000 aan gort gereden, gigantische ruzie met de organisatie (ze hadden me een sport 4 gegeven ipv sport 6). Naja drama, zonde van m'n banden, remmen en geldTim schreef:Steven, heb je je weer misdragen!? Foei!
Nou hebben we ons op de Ring zo netjes gedragen, doe je op Zandvoort weer lomp
beter ga je ernaast wonen dan..
wel om de maand een andere auto dan, anders kan t echt niet..

@ Stevie
S7 lijkt me wel erg gaaf en leerzaam, volgend jaar maar eens kijken

Kleine update, morgen worden zowel de wiechers aluminium veerpoot brug gemonteerd als de nieuwe schroefset (KW), als het makkelijk gaat komt de achterkant EEN hele centimeter omhoog, de voorkant gaat iets omlaag.
Compressie meting gaat ook gebeuren.. juhuuhuuhu!
Compressie meting gaat ook gebeuren.. juhuuhuuhu!


ik ook

Ik ga het even nakijken..
in het meest extreme geval ga ik gewoon weer 195/50 rijden ipv 195/45, wel goed dat je het opmerkt...
Ik begrijp uit DEZE "how to" dat je de as op ieder willikeurige hoogte kan stellen.
in het meest extreme geval ga ik gewoon weer 195/50 rijden ipv 195/45, wel goed dat je het opmerkt...
Ik begrijp uit DEZE "how to" dat je de as op ieder willikeurige hoogte kan stellen.
Ik heb dat ook vaker gehoord ja, maar heb er ook nog steeds geen duidelijk beeld bij. Je slaat de torsieas terug als de hoogte juist is, maar als de tanden dan verkeerd staan kan je slaan wat je wil, maar dat heeft dan toch geen zin. Waarom eigelijk een cm omhoog?
Nou achter is ie gewoon iets te laag voor straat gebruik met 195/45 banden...
Ik wou dus de voorkant een stukje omlaag hebben, dan ligt die uitlaat dus ook weer lager... achter is de clio al echt laag.. vandaar
Kans zit erin dat ik het gewoon zo laat hoor, ivm. vastzittende torsieassen.
We zien het wel, anders moet ik voorlopig maar half afgetankt rijden... en mijn reserve wiel voorin leggen
[update]
I.v.m. rugklachten was het allemaal eigenlijk niet mogelijk vandaag om de spullen te monteren, uiteraard heb ik hiervoor een andere oplossing gevonden.
Auto weggebracht naar ATEC (Ridderkerk), die gaan de boel monteren.
Gelijk gevraagd over de verlaging aan de voorkant, ze waren van mening dat het niet echt veel lager kan zonder problemen, geloof ik eigenlijk ook wel.
Ik wou dus de voorkant een stukje omlaag hebben, dan ligt die uitlaat dus ook weer lager... achter is de clio al echt laag.. vandaar

Kans zit erin dat ik het gewoon zo laat hoor, ivm. vastzittende torsieassen.
We zien het wel, anders moet ik voorlopig maar half afgetankt rijden... en mijn reserve wiel voorin leggen

[update]
I.v.m. rugklachten was het allemaal eigenlijk niet mogelijk vandaag om de spullen te monteren, uiteraard heb ik hiervoor een andere oplossing gevonden.
Auto weggebracht naar ATEC (Ridderkerk), die gaan de boel monteren.
Gelijk gevraagd over de verlaging aan de voorkant, ze waren van mening dat het niet echt veel lager kan zonder problemen, geloof ik eigenlijk ook wel.
Achterkant is nu in verhouding erg hoog.. ga nog een keer terug om de achterkant weer te verlagen...
Mannen bij atec kregen het niet voor elkaar het traploos te stellen... stappen van 4cm werd mij verteld.
Dus maar weer 4cm omlaag
Mannen bij atec kregen het niet voor elkaar het traploos te stellen... stappen van 4cm werd mij verteld.
Dus maar weer 4cm omlaag

- Compressie meting uitgevoerd, blijkt dat mijn 4e cilinder nogal een hoop mist.
Kan dit zijn door een langdurige slechte ontbranding (door slecht contact tussen de aansluiting van de boegie kabel op de boegie!?).
En kwa reparatie.. laat zeggen het is een zuigerveer wat zou dit kosten, durf het niet zelf (ik weet nog niet pcies wat het is). Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat dan het motorblok gelicht moet worden!?
Kan dit zijn door een langdurige slechte ontbranding (door slecht contact tussen de aansluiting van de boegie kabel op de boegie!?).
En kwa reparatie.. laat zeggen het is een zuigerveer wat zou dit kosten, durf het niet zelf (ik weet nog niet pcies wat het is). Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat dan het motorblok gelicht moet worden!?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zolang ie verder prima loopt zou ik er niets aan doen... zal wel een vervuilde klep zijn ofzo.. zuigerveren gaan praktisch nooit bij die F7P's.. tenminste... bij fatsoenlijk straatgebruik moet dat toch wel 300.000 km goed gaan, die van mij begint op vollast (dus langs de zuigerveren) serieus te roken en dus olie te verbruiken maar die is toch de nodige kilometers misbruikt op het circuit (241.000 km inmiddels op de klokRick16v schreef:- Compressie meting uitgevoerd, blijkt dat mijn 4e cilinder nogal een hoop mist.
Kan dit zijn door een langdurige slechte ontbranding (door slecht contact tussen de aansluiting van de boegie kabel op de boegie!?).
En kwa reparatie.. laat zeggen het is een zuigerveer wat zou dit kosten, durf het niet zelf (ik weet nog niet pcies wat het is). Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat dan het motorblok gelicht moet worden!?

Hij loopt wel goed... maar ik wil de boel bij voorbaat al gewoon gefixed en in orde hebben.
Waardes die ik op een notitie heb gekregen (compressie):
cil1, 14
cil2, 14
cil3, 14
cil4, 5
Kan het geen schade veroorzaken dan!?
Waardes die ik op een notitie heb gekregen (compressie):
cil1, 14
cil2, 14
cil3, 14
cil4, 5
Kan het geen schade veroorzaken dan!?
Laatst gewijzigd door Rick16v op za 8 aug 2009 23:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Is dat gemakkelijk te controleren... of moeten er dan ook al pakkingen etc vervangen worden?! Zo ja, dan laat ik het gelijk bij een garage repareren.
Misschien een uitleg over het controleren, ga nu zelf ook effe op internet zoeken.
Misschien een uitleg over het controleren, ga nu zelf ook effe op internet zoeken.
Je doet die meting, krijgt 5 bar, doet nog een meting maar dan gooi je via het bougiegat wat olie naar binnen. Dan draai je de krukas even een keer rond (zodat de olie op de zuigerveer gaat liggen) en dan doe je nog een meting.
Mocht die laatste meting nu een andere (hogere) waarde hebben, dan is het je zuigerveer die weg is. Blijft ie gewoon rond de 5 bar, dan is er hoogstwaarschijnlijk een klep weggefikt.
Dat laatste is best goed mogelijk, als ie niet overmatig rookt. Je kan het ook vaak wel aan de kleur van de bougie zien tov de anderen.
Mocht die laatste meting nu een andere (hogere) waarde hebben, dan is het je zuigerveer die weg is. Blijft ie gewoon rond de 5 bar, dan is er hoogstwaarschijnlijk een klep weggefikt.
Dat laatste is best goed mogelijk, als ie niet overmatig rookt. Je kan het ook vaak wel aan de kleur van de bougie zien tov de anderen.
Okee zal het nog eens moeten (laten) nakijken, bedankt voor de info in ieder geval.
Even nog een kleine update.. heb vandaag flink gereden.
Als ik met een warme motor in de 5e versnelling normaal (100-120km/u) rij is de olie (carter?!?) druk net boven de 3 bar.
Als ik dan in z'n 5 een tijdje volgas rij blijft de druk hetzelfde.. kan ik hieruit concluderen dat het niet de zuigerveren zijn!?
Als ik met een warme motor in de 5e versnelling normaal (100-120km/u) rij is de olie (carter?!?) druk net boven de 3 bar.
Als ik dan in z'n 5 een tijdje volgas rij blijft de druk hetzelfde.. kan ik hieruit concluderen dat het niet de zuigerveren zijn!?
Oliedruk is altijd begrensd, weet alleen niet hoeveel dat bij een Clio moet zijn. Vollast of niet maakt niet uit, hangt van toerental af. Maar die meter op je dash is niet te vertrouwen hoor, mijne spoort ook niet
Ik geloof dat de sensor vlak bij de uitlaat zit en daardoor niet zo lang mee gaat
Ik moet mijne ook maar eens gaan vervangen 



ok nou.. uitlaat gassen ruiken ook best zwaar naar benzine.. geen rook... geen extreem olie verbruik... en geen borrelende kvs.
Wie lost mijn raadsel op
Wie lost mijn raadsel op
