Dolf's Clio 1.6 16v dynamique
Beste RTC vrienden,
de afgelopen 36 jaar heb ik in tientalle auto’s kunnen rijden,
racen, slalommen en/of rallyrijden.
Meestal Renault, soms Peugeot, Opel, Alfa Romeo, Subaru of Kia.
Met aanvullende vermeldingen als TL, GTL, TS, TX, Alpine Coupe,
Alpine Turbo, Alpine Turbo Coupe, GT Turbo, RSI, TI, GTI, GSI, WRX enz..
Acht jaar geleden kwam de Clio 1.6 16v Dynamique in beeld,
afgeleverd op 29 september 2001 om precies te zijn.
Eindelijk een auto die zou blijven tot op de dag van vandaag en
noooooit meer verkocht of ingeruild zal worden. Dat staat vast.
Op haar verjaardag zal ze ongeveer 140.000 kilometers achter
haar prachtige onderstel hebben.
Nog een keer acht jaar moet haalbaar zijn alvorens ze op stal gaat....
Is de Clio dan zo bijzonder ?
Neen; ik heb snellere, comfortabeler, betrouwbaardere,
beter schakelende, praktischer en/of beter remmende auto’s gehad.
Maar vanaf de eerste dag was de Clio een vertrouwde allround sportschoen.
Zo eentje die perfect past, een verlengstuk van jezelf.
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... nthony.jpg[/img]
In de loop van de jaren is Clio het volgende gegund (Zij blij, ik blij):
Ten behoeve van de wegligging:
-Verstelbare OMP veerpotenverbindingsstang.
-In hoogte verstelbare H & R veerpoten voor, afstand as-carrosserie voor: 32.5 cm.
-In hoogte verstelbare H & R veerpoten achter, afstand as-carrosserie achter: 29.5 cm.
-Pro-spacers van Eibach vooras: spoorbreedte plus 32mm.
-Pro-spacers van Eibach achteras: spoorbreedte plus 10mm.
-Michelin 195/45/15 Pilot Exalto banden.
-Bandenspanning voor 2.6 bar.
-Bandenspanning achter 2.5 bar.
-Wielvlucht vooras: 1.43 gr. negatief.
-Wielvlucht achteras: 0.85 gr. negatief .
-Sporing vooras: 0.00 gr. neutraal.
-Sporing achteras: 0.40 gr. uitspoor.
Ten behoeve van de remmen:
-Ferodo DS 2500 remblokken.
Ten behoeve van de motor:
-Green luchtfilter.
-Shell V-power Racing 100 octaan benzine
wanneer ik de tijd heb naar Duitsland te rijden,
anders BP Ultimate 98 octaan.
Ten behoeve van de versnellingsbakbediening:
-MB Car Performance short shifter
Ten behoeve van de carroserie:
-Renault spatkapjes in verband met vergrote spoorbreedte.
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... erk2-1.jpg[/img]
Cliogroet, Dolf
de afgelopen 36 jaar heb ik in tientalle auto’s kunnen rijden,
racen, slalommen en/of rallyrijden.
Meestal Renault, soms Peugeot, Opel, Alfa Romeo, Subaru of Kia.
Met aanvullende vermeldingen als TL, GTL, TS, TX, Alpine Coupe,
Alpine Turbo, Alpine Turbo Coupe, GT Turbo, RSI, TI, GTI, GSI, WRX enz..
Acht jaar geleden kwam de Clio 1.6 16v Dynamique in beeld,
afgeleverd op 29 september 2001 om precies te zijn.
Eindelijk een auto die zou blijven tot op de dag van vandaag en
noooooit meer verkocht of ingeruild zal worden. Dat staat vast.
Op haar verjaardag zal ze ongeveer 140.000 kilometers achter
haar prachtige onderstel hebben.
Nog een keer acht jaar moet haalbaar zijn alvorens ze op stal gaat....
Is de Clio dan zo bijzonder ?
Neen; ik heb snellere, comfortabeler, betrouwbaardere,
beter schakelende, praktischer en/of beter remmende auto’s gehad.
Maar vanaf de eerste dag was de Clio een vertrouwde allround sportschoen.
Zo eentje die perfect past, een verlengstuk van jezelf.
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... nthony.jpg[/img]
In de loop van de jaren is Clio het volgende gegund (Zij blij, ik blij):
Ten behoeve van de wegligging:
-Verstelbare OMP veerpotenverbindingsstang.
-In hoogte verstelbare H & R veerpoten voor, afstand as-carrosserie voor: 32.5 cm.
-In hoogte verstelbare H & R veerpoten achter, afstand as-carrosserie achter: 29.5 cm.
-Pro-spacers van Eibach vooras: spoorbreedte plus 32mm.
-Pro-spacers van Eibach achteras: spoorbreedte plus 10mm.
-Michelin 195/45/15 Pilot Exalto banden.
-Bandenspanning voor 2.6 bar.
-Bandenspanning achter 2.5 bar.
-Wielvlucht vooras: 1.43 gr. negatief.
-Wielvlucht achteras: 0.85 gr. negatief .
-Sporing vooras: 0.00 gr. neutraal.
-Sporing achteras: 0.40 gr. uitspoor.
Ten behoeve van de remmen:
-Ferodo DS 2500 remblokken.
Ten behoeve van de motor:
-Green luchtfilter.
-Shell V-power Racing 100 octaan benzine
wanneer ik de tijd heb naar Duitsland te rijden,
anders BP Ultimate 98 octaan.
Ten behoeve van de versnellingsbakbediening:
-MB Car Performance short shifter
Ten behoeve van de carroserie:
-Renault spatkapjes in verband met vergrote spoorbreedte.
[img]http://i948.photobucket.com/albums/ad32 ... erk2-1.jpg[/img]
Cliogroet, Dolf
Laatst gewijzigd door dolf jans op za 17 apr 2010 19:11, 33 keer totaal gewijzigd.
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
hey dolf
nette auto zo
gr vinnie
nette auto zo

gr vinnie
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Fijn onderstelletje zo te lezen 

mooi ding dolf 

Mooi verhaal en mooie Clio Dolf
Heb hem op ohoh al staan te bewonderen.
Persoonlijk vind ik dit de mooiste fase Clio.
De witte kleur is gewoon mooi, zolang dit netjes word bijgehouden maar dat is aan jou wel besteed.
Heb je de aanpassingen zelf gedaan of laten doen?
Nogmaals bedankt voor de gastvrijheid van vandaag!
Was erg gezellig!

Heb hem op ohoh al staan te bewonderen.
Persoonlijk vind ik dit de mooiste fase Clio.
De witte kleur is gewoon mooi, zolang dit netjes word bijgehouden maar dat is aan jou wel besteed.
Heb je de aanpassingen zelf gedaan of laten doen?
Nogmaals bedankt voor de gastvrijheid van vandaag!
Was erg gezellig!
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
- Locatie: Apeldoorn
Leuk verhaal Dolf, en een mooie autohistorie.
De Clio ziet er tip-top uit!
Is eigenlijk een beetje de opvolger van de Clio 1 RSI qua pk's.

De Clio ziet er tip-top uit!

Is eigenlijk een beetje de opvolger van de Clio 1 RSI qua pk's.
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: wo 4 okt 2006 19:30
- Locatie: Leeuwarden
Wat een verhaal!
Hele mooie Clio!


Hele mooie Clio!

Leuk verhaal man leest inderdaad lekker weg
(kheb hiervoor ook een k4m clio gehad met supersprint uitlaatsysteem inclusief spruitstuk powerflex verstelbare veering veerpootbrug)
dus ik weet precies wat je bedoeld rijdt echt heerlijk
Leuk man!!
(kheb hiervoor ook een k4m clio gehad met supersprint uitlaatsysteem inclusief spruitstuk powerflex verstelbare veering veerpootbrug)
dus ik weet precies wat je bedoeld rijdt echt heerlijk
Leuk man!!
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Leuk verhaal en mooie clio, zal wel goed rijden met dat onderstel. 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
die storing klinkt me bekend.
Is het niet dat oranje lampje op het dashboard wat gaat branden.
Plots is het dan weg en plots is het er weer!...starten deed hij dan ook niet.
Bij mijn RS Clio van okt. 2001 was het na veel gezoek verdwenen.
Sleutelring vervangen was niet het geval opgelost, BDP sensor vervangen was niet het probleem.
Komplete kabelboom vervangen was toen wel de oplossing, of een combi van alles bij elkaar.
Is het niet dat oranje lampje op het dashboard wat gaat branden.
Plots is het dan weg en plots is het er weer!...starten deed hij dan ook niet.
Bij mijn RS Clio van okt. 2001 was het na veel gezoek verdwenen.
Sleutelring vervangen was niet het geval opgelost, BDP sensor vervangen was niet het probleem.
Komplete kabelboom vervangen was toen wel de oplossing, of een combi van alles bij elkaar.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Leuk verhaal!
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Voor sommige niet te geloven maar mijn probleem werd toen opgelost door service/baliechef van Nieuwendijk Hoofddorp.
Deze man heeft verder ook een leuke rekening voor me samengesteld, dus met flinke korting.
Tot aan de verkoop daarna geen problemen meer gehad en ik heb Ivo er ook nooit meer over gehoord.
Succes dus!
Deze man heeft verder ook een leuke rekening voor me samengesteld, dus met flinke korting.
Tot aan de verkoop daarna geen problemen meer gehad en ik heb Ivo er ook nooit meer over gehoord.
Succes dus!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
We want
!!!
Dus de velgenset van Baaf Rallying overgenomen, gaaf zeg!

Dus de velgenset van Baaf Rallying overgenomen, gaaf zeg!