ga je puur voor de looks en verder niets dan moet je losse veren nemen. Kost geen fluit en rijd met een beetje pech minder als origineel. Wil je dat de wegligging ook werkelijk beter wordt dan neem je een setje met dempers en veren (250-500 euro grofweg) en wil je wat beter spul wat op de mm afstelbaar is dan neem je een schroefset (600-1000 grofweg). Mijn mening is dat je beter ineens iets fatsoenlijks kan kopen.
Tom schreef:ga je puur voor de looks en verder niets dan moet je losse veren nemen. Kost geen fluit en rijd met een beetje pech minder als origineel. Wil je dat de wegligging ook werkelijk beter wordt dan neem je een setje met dempers en veren (250-500 euro grofweg) en wil je wat beter spul wat op de mm afstelbaar is dan neem je een schroefset (600-1000 grofweg). Mijn mening is dat je beter ineens iets fatsoenlijks kan kopen.
Ten eerste thnx voor de reactie!
Ik merk dus al dat ik dus voor een schroefset moet gaan. Dan is de wegligging beter en neem ik aan dat hij niet zo stuitert!
Het kost wel iets meer maar dan heb ik ook wat begrijp ik uit jullie verhaal!
Ik ben zelf ook op zoek naar een schroefset en kwam het volgende tegen. http://www.vandenbergparts.nl/N_adv.html. Ik heb deze man een mail gestuurd en hij heeft een schroefset voor 275 euro. Ik heb alleen nog nooit van het merk gehoort. Wel geeft hij 3 jaar garantie dus echt slecht kan het denk ook weer niet zijn. Wat denken jullie hievan?
Tom schreef:hoe lang? Denk dat je pas na een aantal jaren (zeg maar gerust minimaal 5) kunt zeggen of het ook echt goed spul is of niet.
Voor een auto waarin je slechts enkele jaren rijdt, wanneer je gewoon laag wilt rijden en geen circuits wilt bezoeken zijn deze sets een heel mooi alternatief voor de overprijsde KW (e.d.) sets. Binnen de VAG wereld worden de V-Maxx setjes zeer veel gebruikt en klachten hierover zijn niet echt bekend. Ook niet bij meerdere jaren gebruik.
Wel eens nagedacht over de kwaliteit van de demping Marcel? Vast niet
Die goedkope prulsets voelen wat stugger en dan is het voor menig persoon al ' goed'. Dat je met je originele (zachtere) dempers misschien wel een betere wegligging hebt, intreseert het optische tuningswereldje niet zo daar is laagst natuurlijk het best.
Dan kun je beter een set losse dempers met veren kopen.
Nouja ik vind het niet echt een alternatief, ik vind het meer een achteruitgang.
Maargoed optische tuning is sowieso niet mijn ding, ik ga liever wat strakker de bocht door
Steven schreef:Wel eens nagedacht over de kwaliteit van de demping Marcel? Vast niet
Die goedkope prulsets voelen wat stugger en dan is het voor menig persoon al ' goed'. Dat je met je originele (zachtere) dempers misschien wel een betere wegligging hebt, intreseert het optische tuningswereldje niet zo daar is laagst natuurlijk het best.
Dan kun je beter een set losse dempers met veren kopen.
Ik ga hier geen discussie beginnen over verschillen tussen deze budget sets en de sets van de A-merken, dat is bij iedereen bekend (ja ook bij mij ). Het gaat er hier alleen om dat een auto om optische redenen verlaagd wordt en dat dit niet gedaan wordt vanuit het oogpunt van het verbeteren van de wegligging. Deze goedkopere sets zijn hiervoor het perfecte alternatief.
ik ga ook wel graag de bocht in en door
maar ben eigenlijk al tevreden met de clio rs zijn wegligging, wil wel wat lager om de boel toch misschien iets minder te laten overhellen
looks die erbij horen zijn natuurlijk handig (minder 4*4)
maar comfort wil ik toch graag niet teveel verliezen...
om lang verhaal kort te maken, ik hou van de RS zoals em is maar wil hem minder doen overhellen en wat lager hebben.
dus laat de reacties maar komen alsjeblieft want ik ben een eeuwige twijfelaar...
Wil je een beetje looks en een wat betere wegligging dan is een setje koni's met -30 veren ofzo denk ik de beste oplossing. Enkel veertjes vind ik voor de wegligging niet super.
Dan ga ik me daar een beetje in orienteren!
Een schroefset is leuk maar gaat voor mij te ver, ik hoef niet perse een betere wegligging als hij maar iets zakt
En zijn er misschien mensen die ervaringen hebben met
- Koni schroefset
- Bilstein schroefset
- GAZ schroefset
Ik wil mijn RS ook gaan verlagen.
Voorkant rond de 50mm en achter rond de 40mm.
Moet voor de weg goed zijn maar ook voor een dagje circuitrijden.
Mijn ervaringen onder meerdere auto's:
Bilstein wanneer je het wegcomfort wilt behouden, H&R wanneer je stevig 'hoeken' en het circuit het belangrijkst vindt.