Renault 5 gtt met F4R blokkie
-
- Contacteer:
Geachte
Ik ben eigelijk op zoek naar een beetje infomatie en daarbij vraag ik jullie hulp, suggeties.
Ik heb een nieuw F4R 2ltr 16v turbo blok op de kop weten tetikken. oorsprokelijk uit een renault megane trophy "04 incl alles
Geen id of iemand dit al eens geprobeert heeft of er over na heeft gedacht maar is het mogelijk om zo blok in tekunnen bouwen,
* Is de ophanging het zelfde ?
* Wat voor bak moet er onder of welke bak past..
* Eventuweel foto,s ( inbouw ) of schema van de bedrading
Dat het 1 en andere aangepast moet worden is geen probleem dat is al deels gedaan , Heb alle mogelijke aparatuur om iets temaken
Het is een groot project waar ik mee bezig ben , en ben beetje op zoek naar de mogelijkhede
Is er iemand die mij wat meer info zou kunnen geven waar wel of niet op teletten
Hoop dat iemand mij kan helpen
Mvg
Ik ben eigelijk op zoek naar een beetje infomatie en daarbij vraag ik jullie hulp, suggeties.
Ik heb een nieuw F4R 2ltr 16v turbo blok op de kop weten tetikken. oorsprokelijk uit een renault megane trophy "04 incl alles
Geen id of iemand dit al eens geprobeert heeft of er over na heeft gedacht maar is het mogelijk om zo blok in tekunnen bouwen,
* Is de ophanging het zelfde ?
* Wat voor bak moet er onder of welke bak past..
* Eventuweel foto,s ( inbouw ) of schema van de bedrading
Dat het 1 en andere aangepast moet worden is geen probleem dat is al deels gedaan , Heb alle mogelijke aparatuur om iets temaken
Het is een groot project waar ik mee bezig ben , en ben beetje op zoek naar de mogelijkhede
Is er iemand die mij wat meer info zou kunnen geven waar wel of niet op teletten
Hoop dat iemand mij kan helpen
Mvg
-
Misschien leuk om je licht eens op te steken bij Erwin van Dijk van Zoet Racing uit Harderwijk (http://www.zoetracing.nl).
Die hebben een 2.0 16V blok van een Clio RS in een 5-je gepropt.
Verder heb ik absoluut te weinig kennis om inhoudelijk antwoord op je vragen te geven!
I.i.g. succes ermee!
Die hebben een 2.0 16V blok van een Clio RS in een 5-je gepropt.
Verder heb ik absoluut te weinig kennis om inhoudelijk antwoord op je vragen te geven!

I.i.g. succes ermee!
Ik geloof dat Jo wel iets meer weet van het inbouwen van Megane RS blokken... Schijnt nogal een drama te zijn, vooral de electronische systemen zijn niet makkelijk aan de praat te krijgen of te omzeilen...
-
- Contacteer:
Oke dan bedankt voor jullie reactie,s ..
Morgen ga ik maar is ff uitgebreid meten en kijken wat de mogelijkheden zijn..
heb me eigen er nog niet helemaal in verdiept.. Maar daar gaat zeker verandering in komen..
Ik zal kijken of ik erwin of Jo.. ( zoals jullie hen noemen ) te- benaderen )
En kijken wat ik dan verder ken bereiken.
Mochten er nog meer heren zijn die meer infomatie hebben dan hoor ik dat graag..
Niks is onmogelijk,de vraag is meer wat er allemaal voor nodig is en welke problemen ik kan verwachten..
mvg
Morgen ga ik maar is ff uitgebreid meten en kijken wat de mogelijkheden zijn..
heb me eigen er nog niet helemaal in verdiept.. Maar daar gaat zeker verandering in komen..
Ik zal kijken of ik erwin of Jo.. ( zoals jullie hen noemen ) te- benaderen )
En kijken wat ik dan verder ken bereiken.
Mochten er nog meer heren zijn die meer infomatie hebben dan hoor ik dat graag..
Niks is onmogelijk,de vraag is meer wat er allemaal voor nodig is en welke problemen ik kan verwachten..
mvg
volgens mij passen de JC5 en JB3 bakken daar niet achter. Ik denk dat dat je grootste probleem wordt. Voor de bak die er bij hoort zal je zelf de steunen moeten maken, en het is de vraag of je ruimte genoeg hebt.
Wel leuk plan btw!
Wel leuk plan btw!
rev it like a rental
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Zou dat zo zijn ja ? aangezien er achter de F4R van een Clio RS gewoon een JC5 zit ? heel erg veel anders zou het toch niet zijn ?Menno schreef:volgens mij passen de JC5 en JB3 bakken daar niet achter. Ik denk dat dat je grootste probleem wordt. Voor de bak die er bij hoort zal je zelf de steunen moeten maken, en het is de vraag of je ruimte genoeg hebt.
Wel leuk plan btw!
-
- Contacteer:
Kijk iedereen deelt ze meningen en zo hoor ik steeds meer..
Najah we weten allemaal alles is pas temaken
Al is het wel handig om teweten tegen wat voor problemen ik op loop
Het blok is een stuk najah flink stuk groter.. maar schijnt wel tepassen..
Vanavond maar ff naar de loods het 1 en ander ff bekijken en meten
Mocht ik zelf ook meer weten dan horen jullie dat
want ik kan ook mij mening delen met andere ... Die de geweldige zoek Knop gebruiken 
Tevens ( steven ) jah ik kom uit beverwijk anders mag je die naam niet gebruiken ...haha
Najah we weten allemaal alles is pas temaken

Al is het wel handig om teweten tegen wat voor problemen ik op loop
Het blok is een stuk najah flink stuk groter.. maar schijnt wel tepassen..
Vanavond maar ff naar de loods het 1 en ander ff bekijken en meten
Mocht ik zelf ook meer weten dan horen jullie dat

Tevens ( steven ) jah ik kom uit beverwijk anders mag je die naam niet gebruiken ...haha

-
Och jee, alsof 1 wijkertje nog niet genoeg was op dit forum
Ik denk ook dat je een Megane RS bak nodig hebt, die een groter koppelingshuis heeft als de gemiddelde JC-JB bak heeft

Ik denk ook dat je een Megane RS bak nodig hebt, die een groter koppelingshuis heeft als de gemiddelde JC-JB bak heeft
-
- Contacteer:
muggen 

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Contacteer:
nee die komen uit haarlem
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Contacteer:
oh, verkeerd gehoord denk op school. 

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
Helemaal juist Renier, de megane's hebben een 800-serie bak. Onmogelijk om daar een JC5 achter te hangen, laat staan een JB3. Trouwens, een JB3 trekt ie zo uit elkaar.canonballman schreef:Och jee, alsof 1 wijkertje nog niet genoeg was op dit forum![]()
Wijkertje, kan je ons even vertellen waar dat ding in moet ? Een 5 kan je vergeten, de ruimte tussen de chassisbalken is te klein. In de lengte zou kunnen als je een tunnel in het schutbord/bodem creërt.
Wat wel kan, is een lengtebak (UN1). Daar kan ik je de adaptorplaat zo voor leveren maar dan ligt alles in de lengte.
Voor plaatsing in een clio1-19-clioRS moet je rekening houden met de hoogte van het blok, dit scheelt wel een pak met een gewoon rs blok.
Als je dit alles voor elkaar hebt kan je gaan kutten met de elektronica. ALS je alles hebt van het blok, kabelboom, ecu en vooral de kaart heb je geen probleem. Als je de bijhorende kaart niet hebt dan wens ik je veel succes. In dat geval is de simpelste oplossing alles eraf pleuren en een standalone erop fitten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Een hele zondag?
Wat zijn jullie traag zeg
Wijkertje, ik wens je veel succes maar denk dat je hem dan beter achterin kunt bouwen, is minder werk dan voorin vermoed ik
Wat zijn jullie traag zeg

Wijkertje, ik wens je veel succes maar denk dat je hem dan beter achterin kunt bouwen, is minder werk dan voorin vermoed ik

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:
inderdaad!, enne Schep pas op heSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:nee die komen uit haarlem

http://nl.wikipedia.org/wiki/Haarlem#Haarlemse_muggen
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
de juiste berekening: je komt 12 cm te kort tussen de chassisbalken om een meg RS blok in een 5 te frotten.
Andere oplossing:
ergens een F4R clio (2) blok scoren, je huidige blok opentrekken, zuigers en drijfstangen overgooien en dan kan je wel een JC5 gebruiken. Ik heb wel eerder gezien dat het net andersom gedaan werd, meg onderblok met clio kop (clio 2 rs-ph1).
In ieder geval, een hele operatie die heel wat dinero's gaat kosten. Alles kan, niets is onmogelijk. Voorbeelden genoeg, Jochem->Menno->enz enz Er zijn zelfs gekken die een YB200 blok in een 5 proppen met 500 pk, achterin wel te verstaan.
Tot hiertoe zijn de betrouwbaarste opstellingen (mijn visie) voor de gt :
F7P
F7P-turbo (zowel lage als hoge druk)
F7R
F7R-turbo
F4R (clio Rs)
F4R-turbo
Maak je geen illusies qua vermogen, veel pk klinkt leuk en zorgt voor fijne kroegverhalen...éénmaal boven de 200 pk en een leuk koppel moet je het nog aan de grond zien te krijgen...
Andere oplossing:
ergens een F4R clio (2) blok scoren, je huidige blok opentrekken, zuigers en drijfstangen overgooien en dan kan je wel een JC5 gebruiken. Ik heb wel eerder gezien dat het net andersom gedaan werd, meg onderblok met clio kop (clio 2 rs-ph1).
In ieder geval, een hele operatie die heel wat dinero's gaat kosten. Alles kan, niets is onmogelijk. Voorbeelden genoeg, Jochem->Menno->enz enz Er zijn zelfs gekken die een YB200 blok in een 5 proppen met 500 pk, achterin wel te verstaan.
Tot hiertoe zijn de betrouwbaarste opstellingen (mijn visie) voor de gt :
F7P
F7P-turbo (zowel lage als hoge druk)
F7R
F7R-turbo
F4R (clio Rs)
F4R-turbo
Maak je geen illusies qua vermogen, veel pk klinkt leuk en zorgt voor fijne kroegverhalen...éénmaal boven de 200 pk en een leuk koppel moet je het nog aan de grond zien te krijgen...
-
- Contacteer:
Die 12cm is ook op te lossen. Verleng de neus. 
Zo rijd er in den bosch een kats verotte toyota starslet rond, neus is verlengd maar dat zie je bijna niet als je het niet weet. En daar ligt een supra turbo blok in!
Maar tja, dat is wel iets meer als gewoon een ander blok erin lepelen.

Zo rijd er in den bosch een kats verotte toyota starslet rond, neus is verlengd maar dat zie je bijna niet als je het niet weet. En daar ligt een supra turbo blok in!

Maar tja, dat is wel iets meer als gewoon een ander blok erin lepelen.

Er staat toch duidelijk "tussen de chassisbalken" ? Wat ga je doen? Wegslijpen en omleggen naar de buitenkant ? Of effe de takel eraan en de voorkant wat open trekken ?
Denk toch es effe na man voor je begint te posten. Je supra voorbeeld slaat ook weer nergens op. Een supra heeft ook de boel transaxiaal liggen, dat betekent "in de lengte", moest je daardoor verward raken. Bijna elke renault motor met fwd heeft de motor dwars geplaatst of "in de breedte" vandaar in men vorige post ook staat om de boel in de lengte te leggen. Das enkel mogelijk door een tunnel te creeren en met een andere bak te gaan rijden. Ook een probleem want een 5 heeft een dusdanig kleine motorruimte dat de motor een halve meter of meer naar voor komt voor de positionering van de aandrijfassen. Of je moet gaan voor een RWD zoals waarschijnlijk met die starlet is gedaan. Dan mag je achteraan een subframe gaan monteren om weg te komen met het diff en de achterste ophanging...kan zo nog wel effe doorgaan...denk dat het ondertussen wel duidelijk geworden is dat je weer kattepoten aan het neerzetten bent.
Denk toch es effe na man voor je begint te posten. Je supra voorbeeld slaat ook weer nergens op. Een supra heeft ook de boel transaxiaal liggen, dat betekent "in de lengte", moest je daardoor verward raken. Bijna elke renault motor met fwd heeft de motor dwars geplaatst of "in de breedte" vandaar in men vorige post ook staat om de boel in de lengte te leggen. Das enkel mogelijk door een tunnel te creeren en met een andere bak te gaan rijden. Ook een probleem want een 5 heeft een dusdanig kleine motorruimte dat de motor een halve meter of meer naar voor komt voor de positionering van de aandrijfassen. Of je moet gaan voor een RWD zoals waarschijnlijk met die starlet is gedaan. Dan mag je achteraan een subframe gaan monteren om weg te komen met het diff en de achterste ophanging...kan zo nog wel effe doorgaan...denk dat het ondertussen wel duidelijk geworden is dat je weer kattepoten aan het neerzetten bent.
Jahoor ga jij ook weer er ff inroeren Toethoer 
Die starlet ken ik niet (ondanks dat ik wel wat rondneus tussen de toyo's) maar 99% zeker dat het een KP61 starlet is, die standaard al een lengteblok heeft en RWD is. Dusja die ombouwen naar een Supramotor is idd een stuk makkelijker omdat je de chassibalken of alleen de voorbalken even verlengt.
De starlet van de Racechinees aka Calavera aka Quoc, had met de 1.6GTI motor ook een 4 bak (dwarsgeplaatst). Omdat voor de 5bak ook een serieuze aanpassing nodig is.
Nu gaan we het toch proberen door de balk in te nemen en met dikke lasplaten eromheen te verstevigen, daar het maar om een cm of 2-3 gaat.
In dit geval begrijp ik van Jo dat het niet een paar cm is, maar meer in de richting van 5-10. Dat red je gewoon niet.

Die starlet ken ik niet (ondanks dat ik wel wat rondneus tussen de toyo's) maar 99% zeker dat het een KP61 starlet is, die standaard al een lengteblok heeft en RWD is. Dusja die ombouwen naar een Supramotor is idd een stuk makkelijker omdat je de chassibalken of alleen de voorbalken even verlengt.
De starlet van de Racechinees aka Calavera aka Quoc, had met de 1.6GTI motor ook een 4 bak (dwarsgeplaatst). Omdat voor de 5bak ook een serieuze aanpassing nodig is.
Nu gaan we het toch proberen door de balk in te nemen en met dikke lasplaten eromheen te verstevigen, daar het maar om een cm of 2-3 gaat.
In dit geval begrijp ik van Jo dat het niet een paar cm is, maar meer in de richting van 5-10. Dat red je gewoon niet.
-
- Contacteer:
@Jo, je hebt helemaal gelijk met het verhaal om ene motor tussen de balken te plaatsen, wat ik aanhaalde in mijn voorbeeld is bij die starlet dat de hele neus verbouwd is.
Ik schreef al dat dit iets verder ging als een gewone engine swap....
Ken jij wel sarcasme of humor trouwens? Zelden iemand die zo serieus als jij reageert.
@Steven, klopt idd, dat model is het ja, maar was nog een hele verbouwing!
12cm is wel echt heel veel idd, maar goed.
Ken jij wel sarcasme of humor trouwens? Zelden iemand die zo serieus als jij reageert.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
12 cm in de lengte is niet zo lastig hoor, in de breedte daarintegen...
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Oléééé, gaaf man hoe dat ding ervandoor ging met de laungh control aan. En maar kletteren in die hoge toerenantoine schreef:Doe mij dat Yb blok maar.Leuk blok zonder al die electronische aansturingen.!

Jij moet echt familie zijn van die gast, kan niet anders, of zijn jullie 1 en hetzelfde personage ? Zoals in "last van een dubbele persoonlijkheid"?tutuur schreef:mogen mensen ook fouten maken jo?
Op de één of andere manier slaag jij er telkens weer in om met zulke achterlijke reply’s aan komen te schuimen dat ik elke keer weer verstomd sta en me afvraag waar je ze blijft halen. Dit is geen uitzondering en daarmee verwijs ik naar diverse andere topics. Er wordt door iemand vragen gesteld ivm een ombouw, serieuse ombouw, en jij komt aandraven met zaken die 200% anders zijn dan hetgeen waar het in feite over gaat. Waarschijnlijk vang je her en der wat flarden op en lees je links en rechts wat op het net en gaat het dan combineren met wat eigen wijsheid, met een gevolg dat je een figuur slaat bij mensen die daadwerkelijk ook al iets gebouwd hebben. Daarmee bedoel ik dan geen 1.4 energy kanon.Joopieboy schreef:@Jo, je hebt helemaal gelijk met het verhaal om ene motor tussen de balken te plaatsen, wat ik aanhaalde in mijn voorbeeld is bij die starlet dat de hele neus verbouwd is.
Ja ik reageer serieus, het is dan ook een onderdeel techniek waar mensen “serieuse” vragen stellen. Lullen en ouwehoeren doe je maar in de diverse acts, daar hoort het ook thuis.
Inderdaad Martijn, een chassisbalk verlengen kan elke beun op de hoek. De motorruimte breder maken daarentegen…Helaas was onze vriend nog niet zover met denken.Martijn schreef:12 cm in de lengte is niet zo lastig hoor, in de breedte daarintegen...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
gewoon een beetje bakken en braden, je hoeft toch niet meer naar de RDWMartijn schreef:12 cm in de lengte is niet zo lastig hoor, in de breedte daarintegen...

En voorwielen verliezen ze regelmatig bij Renault, dus das ook niet zo belangrijk

seat boer! hoezo slape voorwiel ophanging..
Ik ben benieuwd of de topic starter nog een reactie plaatst. Zal wel heel tof zijn zon ombouw. van f4r 2.0 16V naar F4(t)r
Is dat al gedaan Jo? zo ja heb je ergens een topic of te spieken?

Ik ben benieuwd of de topic starter nog een reactie plaatst. Zal wel heel tof zijn zon ombouw. van f4r 2.0 16V naar F4(t)r
Hey Abel, ja hoor. In UK en frankrijk rijden er diverse rond. Zal es kijken of ik wat links kan versieren. Ik weet ook dat een franse jongen dit in een 19 ph1 heeft gegooid, eerst N/A, daarna omgebouwd naar turbo.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Met een Seat kan je tenminste gewoon een bmw van de baan rossen en daarna gewoon weer op vol tempo doorAbel schreef:seat boer! hoezo slape voorwiel ophanging..![]()

Als je dat met een renault doet, valt die uit elkaar

Nee zou serieus gaaf zijn zo'n blokkie in een 5, maar zoals ik al eerder heb gezegd, dan kan je hem beter achterin leggen, is minder werk dan voorin

jaaa het is mijn broer-jo- schreef:Jij moet echt familie zijn van die gast, kan niet anders, of zijn jullie 1 en hetzelfde personage ? Zoals in "last van een dubbele persoonlijkheid"?tutuur schreef:mogen mensen ook fouten maken jo?

nee gekkigheid, maar wist niet dat je je al zo irriteerde aan meerdere posts en vond het nogal bot over komen... maar noh hard feelings verder...
ik had alleen het idee dat je hem er ook gewoon op kan wijzen dat dit een ander geval is