Te koop Megane rs Trophy 2005 88xxxxkm
okay, nu dit.. Je krijgt geen ene fuck terug voor de Clio. Kijk maar eens hoe slecht deze verkocht worden.
Als je geld hebt dan zou ik idd gewoon een Sub kopen want deze laten zich eindeloos tunen. Die van mij was heel eenvoudig naar 280 pk geholpen en kon makkelijk meer hebben.
Ik kan niet in je portomonnaie kijken maar voor het geld is de Clio , vooral na het lozen van gewicht een ERg gave auto
Als je geld hebt dan zou ik idd gewoon een Sub kopen want deze laten zich eindeloos tunen. Die van mij was heel eenvoudig naar 280 pk geholpen en kon makkelijk meer hebben.
Ik kan niet in je portomonnaie kijken maar voor het geld is de Clio , vooral na het lozen van gewicht een ERg gave auto
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: do 3 mei 2007 18:53
denk dat de meeste clio's ook wat afgeleefde auto's zijn
toen ik de keek voor de mijne heb ik ook nog eens rondgekeken naar andere en het verschil was toch redelijk.
ik heb wel een redelijk buitenkansje en een heel verzorgde auto kunnen kopen
toen ik de keek voor de mijne heb ik ook nog eens rondgekeken naar andere en het verschil was toch redelijk.
ik heb wel een redelijk buitenkansje en een heel verzorgde auto kunnen kopen
Nou ik absoluut niet. In ieder geval niet een GTT. GTT voelt in bochten toch vrij log aan. Ik durf met de clio veel dichten tegen het randje te rijden dan met de GTT.subarufreak schreef:vind kwa bochtenwerk de subaru toch beter, hij voelt toch stabieler aan
Goed gezegd.Sander2 schreef:Nou ik absoluut niet. In ieder geval niet een GTT. GTT voelt in bochten toch vrij log aan. Ik durf met de clio veel dichten tegen het randje te rijden dan met de GTT.subarufreak schreef:vind kwa bochtenwerk de subaru toch beter, hij voelt toch stabieler aan
Ik was in duel met die eerdergenoemde Mini en we gingen door een glooiende bocht met oplopende snelheid , rond de 140+ schrok ik want de auto ging in een soort vierwieldrift. Het "randje" heb ik niet op tijd voelen aankomen , het was al te laat en moest echt corrigeren en de Mini trok nog vol door..!
De Clio laat meteen weten wat er aan de hand is, direct. Alleen het kontje is best gevaarlijk want deze ben je snel kwijt bij aanremmen op snelheid. Erg licht vanachter en zwaar van voren
De clio blijft nog wel even
Aangezien ik flink gas geef altijd lijkt het me niet verstandig om een subaru te kopen die 1 op de 5 gaat rijden dan. Kijk voor de rest rustig verder geen haast 


Even een vraagje zit een beetje te kijken voor tweedehans webers maar goed... Kan dat wel tweedehans webers op me rs? En waar moet ik rekening mee houden??
Thnx
Thnx

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Waarom zou je terug in de tijd willen??
Project: GTT Blue Sport
throtle bodies dan? Is dat niet het zelfde dan
?

Nee. Webers zijn caborateurs de voorloper van injectie systeem zoals op jouw auto. Ik heb nog niet veel gezien/gehoord van mensen die throttle bodies op hun RS hebben gezet. Ze zijn er overigens wel. Lees dit topic eens door.Sanderrs schreef:throtle bodies dan? Is dat niet het zelfde dan?
snap nog steeds niet waarom je terug in de tijd duikt terwijls er hedendaagse managments op elke hoek van de straat te koop zijn om de afstelling te perfectioneren.
Ik heb ook de vermogen metingen gezien van GDi (op FCS) en werd er nu niet bepaald warm van. Het kwam praktisch neer op een Fastchip kuur. Zoals Luco zei, die engelse jongens konden het niet geloven wat we hier uit de 2 liters persen (zowel F7R als F4R).
Zonder afbreuk te doen aan wie dan ook, staar je niet blind op die engelsen. Bedrijven als GDi en Ktec komen met leuk uitziende spullen die dan ook nog eens een fortuin kosten. De engelse "man in de straat" die met renault bezig is staat niet bepaald hoog aangeschreven als zijnde kwalitatief hoogstaand.
Renault is waardeloos in UK, zowel de nieuwe autos als de onderdelenmarkt.
Ik heb ook de vermogen metingen gezien van GDi (op FCS) en werd er nu niet bepaald warm van. Het kwam praktisch neer op een Fastchip kuur. Zoals Luco zei, die engelse jongens konden het niet geloven wat we hier uit de 2 liters persen (zowel F7R als F4R).
Zonder afbreuk te doen aan wie dan ook, staar je niet blind op die engelsen. Bedrijven als GDi en Ktec komen met leuk uitziende spullen die dan ook nog eens een fortuin kosten. De engelse "man in de straat" die met renault bezig is staat niet bepaald hoog aangeschreven als zijnde kwalitatief hoogstaand.
Renault is waardeloos in UK, zowel de nieuwe autos als de onderdelenmarkt.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Zo me distributieriem is vervangen + extra's dus kan weer vooruit
Waarschijnlijk komen er sportremschijven op en remblokken want ze zijn alle 4 versleten. En ik moet nog op zoek gaan naar een stationair stelmotor want hij blijft op 2000 toeren hangen als ik me koppeling in trap
(het is niet de gasklep).
Verder weer erg blij met me autotje :driving:
Even om hier op verder te gaan. Me distributie is dus vervangen maar de garage had dus moeite met het afstellen van de riem omdat er waarschijnlijk een andere nokkenas op zit. (Vandaar die 163 wielpk waarschijnlijk) Maar goed nu die vervangen is de clio wel wat slomer geworden vooral bij lage toeren. De garage heeft er nog naar gekeken en een tandje van de distributie verplaats maar heeft geen nut gehad. Iemand nog een idee of ik hier wat aan kan doen?


Verder weer erg blij met me autotje :driving:
Even om hier op verder te gaan. Me distributie is dus vervangen maar de garage had dus moeite met het afstellen van de riem omdat er waarschijnlijk een andere nokkenas op zit. (Vandaar die 163 wielpk waarschijnlijk) Maar goed nu die vervangen is de clio wel wat slomer geworden vooral bij lage toeren. De garage heeft er nog naar gekeken en een tandje van de distributie verplaats maar heeft geen nut gehad. Iemand nog een idee of ik hier wat aan kan doen?
Laatst gewijzigd door Sanderrs op za 1 aug 2009 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Vind ze wel mooi dus denk post ze even
[img]http://img339.imageshack.us/img339/8190/dsc0581.jpg[/img]
[img]http://img33.imageshack.us/img33/7664/dsc0616f.jpg[/img]
[img]http://img525.imageshack.us/img525/4821/dsc0617w.jpg[/img]
[img]http://img38.imageshack.us/img38/2986/dsc0624a.jpg[/img]
[img]http://img33.imageshack.us/img33/3978/dsc0636t.jpg[/img]


[img]http://img339.imageshack.us/img339/8190/dsc0581.jpg[/img]
[img]http://img33.imageshack.us/img33/7664/dsc0616f.jpg[/img]
[img]http://img525.imageshack.us/img525/4821/dsc0617w.jpg[/img]
[img]http://img38.imageshack.us/img38/2986/dsc0624a.jpg[/img]
[img]http://img33.imageshack.us/img33/3978/dsc0636t.jpg[/img]

-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Dikke foto's zeg! 

iemand?
Nee ken de vorige eigenaar niet. 

Kan het altijd proberen ja.
Sander, als je weet welke nokkenassen erin zitten kan je via de verdeler van die dingen de afstel gegevens krijgen.
Een andere, iets duurdere oplossing, zijn verstelbare poulie's erop zetten en dan op de bank afstellen.
Een andere, iets duurdere oplossing, zijn verstelbare poulie's erop zetten en dan op de bank afstellen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Aan wat voor een bedrag moet ik dan denken?
heb em hier effe genomen, er zullen nog tal van andere leveranciers zijn:
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2374
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2374
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Dit zit me toch ook niet lekker...Stel dat je er een setje fastroads hebt inzitten. Die worden op identiek dezelfde manier gesteld als de standaard opstelling. Ik begrijp de stelling niet zo goed van "moeite" met afstellen.Sanderrs schreef: Me distributie is dus vervangen maar de garage had dus moeite met het afstellen van de riem omdat er waarschijnlijk een andere nokkenas op zit. (Vandaar die 163 wielpk waarschijnlijk)
De merktekens op de nokkenassen dienen loodrecht te staan (boven dus), evenals het merkteken op de krukas. Het is mogelijk dat je met de steeksleutel de nokkenas poulie iets meer moet bijdraaien, vasthouden en dan de riem leggen. Een monteur, zeker bij een dealer, met ietwat ervaring moet dit toch blindelings kunnen veronderstel ik ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Clio Cup spoiler.
Ja het is wel een renault dealer ja.-jo- schreef:Dit zit me toch ook niet lekker...Stel dat je er een setje fastroads hebt inzitten. Die worden op identiek dezelfde manier gesteld als de standaard opstelling. Ik begrijp de stelling niet zo goed van "moeite" met afstellen.Sanderrs schreef: Me distributie is dus vervangen maar de garage had dus moeite met het afstellen van de riem omdat er waarschijnlijk een andere nokkenas op zit. (Vandaar die 163 wielpk waarschijnlijk)
De merktekens op de nokkenassen dienen loodrecht te staan (boven dus), evenals het merkteken op de krukas. Het is mogelijk dat je met de steeksleutel de nokkenas poulie iets meer moet bijdraaien, vasthouden en dan de riem leggen. Een monteur, zeker bij een dealer, met ietwat ervaring moet dit toch blindelings kunnen veronderstel ik ?
Die zijn best duur ja dus eerst maar is uitzoeken of er een ander nokkenas in zit....-jo- schreef:heb em hier effe genomen, er zullen nog tal van andere leveranciers zijn:
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2374
Heb m toen gekocht voor 225 euro dacht ik. De vorige eigenaar van me clio heeft er niks aan de clio rs gedaan dus dan moet het de eerste of tweede eigenaar zijn 

kan ik zelf niet checken of er een andere nokkenass in zit? ( sleutel niet vaak aan auto's) 

Met een micrometer in combinatie met een gradenboog. Ik heb zelf ook wel eens nokprofielen opgemeten.Abel schreef:met een nanometer kijken incombinatie met een gradenschijf, wat de hoek en de kleplift is van de eerste cylinder. en die gaan vergelijken met het orgineel diagram, of met alternative nokkenassen
Vaak zie je met de schuifmaat al verschillen in de grondcirkel en de nokhoogte. Ook hebben nokken met lange openings- en sluittijden veel bollere/vollere flanken.
Er zijn twee mogelijkheden. Er zit een andere nokkenas in en er staat een merk model nummer in, of een bedrijf heeft de nokkenas herslepen. (Dat laaste heb ik bij mijn Guzzi gedaan korte tijden en veel lift)