Welke intercooler best gebruiken?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

-PAZ- schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:MIB
Ik wil niet zeuren of vervelend doen, maar met een groep A carb haal je never nooit de 213 pk, dat is gewoon onmogelijk.
MB performance haalt dat wel maar dan wel met injectie.


Volgens mij heeft ie dat nog wel gehaalt met de dubbele carb set-up en dan dik 2 bar. Draaide die ook dik over de 200 aan de wielen.

Met 1 carb lijkt het eerder 200 aan de kruk-as in dit geval.

we zullen het over een maand weten want dan gaat die van de bank op ongeveer zelfde set up
- groep A
- mb 300
- dubbele intercooler
- nieuwe zuigers bussen veren
- ligt vliegwiel
- ligte krukas
- ligte drijfstangen
- 2,5" uitlaat van voor tot achter enz. enz

en ik hoop rond de 150 PK aan de wielen uit te komen en alles wat meer is is meegenomen

er zal vast wel iemand zijn die eerder gaat maar toch ik zal bevindingen posten in dit topic
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Weet niet op welke druk je gaat draaien?? Maar op 1.2 (onder de gasklep) ofzo zal je zeker wel rond en eerder boven de 150 whp zitten.
R5GTT. Drive it like you stole it
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

even op de eerste vraag terug te komen, dit schijnt dus ook mooit passen IC van een Kangoo
[img]http://img154.imageshack.us/img154/4273/aaaipa.jpg[/img]
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

En de koeling van je radiateur dan ?? :(
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

-PAZ- schreef:Weet niet op welke druk je gaat draaien?? Maar op 1.2 (onder de gasklep) ofzo zal je zeker wel rond en eerder boven de 150 whp zitten.
ik weet nog niet hoeveel druk onder de gasklep ik zal gaan draaien hangt een beetje af...... ik ga de turbo druk aanpassen aan de carburateur
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Arco Straver schreef:En de koeling van je radiateur dan ?? :(

Zo te zien staat er al een flink bredere radiator in, dus dat zal wel loslopen denk ik :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

is een rad van een volvo 440 turbo ,standaard zit daar een nog grotere IC voor :grin: . Om dit rad te gebruiken moet je een stukje subframe afslijpen. Ik ben nu bezig met een andere oplossing een rad met een inhoud van ruim 6 liter, zonder aanpassingen zo in te bouwen. daar over later meer :wink:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

daar hoor ik graag meer over :smile:
Plaats reactie