ACT: Clio Williams
Heren,
ik heb hier een F7R (drama) puzzeltje in de loods staan waar enkele onderdelen op ontbreken.
Vraag:
-is het carter hetzelfde als van een F7P ?
-is de kabelboom (motor) en ecu hetzelfde als van de F7P ?
Tip: zuigers en drijfstangen hebben dezelfde afmetingen als de RS. De zuigers zijn net iets anders waardoor ze een iets hogere compressie hebben.
ik heb hier een F7R (drama) puzzeltje in de loods staan waar enkele onderdelen op ontbreken.
Vraag:
-is het carter hetzelfde als van een F7P ?
-is de kabelboom (motor) en ecu hetzelfde als van de F7P ?
Tip: zuigers en drijfstangen hebben dezelfde afmetingen als de RS. De zuigers zijn net iets anders waardoor ze een iets hogere compressie hebben.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
- ja, zit alleen een andere peilstok in,-jo- schreef:Heren,
ik heb hier een F7R (drama) puzzeltje in de loods staan waar enkele onderdelen op ontbreken.
Vraag:
-is het carter hetzelfde als van een F7P ?
-is de kabelboom (motor) en ecu hetzelfde als van de F7P ?
Tip: zuigers en drijfstangen hebben dezelfde afmetingen als de RS. De zuigers zijn net iets anders waardoor ze een iets hogere compressie hebben.
- de grote bruine stekker achter de koplamp in ieder geval wel , het kleine witte stekkertje bij mij iig niet, heeft een andere vorm
de zuigers van de rs hebben dus meer compressie ?
Het carter van een F7R is niet hetzelfde als van een F7P. De F7R heeft uitsparingen voor de drijfstangen in het carter aangezien de slag langer is, zou anders de drijfstang het carter raken. Kijk maar even in het artikel van PtrGte http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=560
waarin hij uitlegt dat hij het carter van een F7P uitfreest om een 1.8 naar 2.0 om te bouwen
waarin hij uitlegt dat hij het carter van een F7P uitfreest om een 1.8 naar 2.0 om te bouwen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Jo,
kabelboom kun je gewoon van f7p gebruiken.
De eerste f7p motoren hadden op het gasklephuis een soort van verwarmingselementje zitten, de nieuwere niet. Het maakt niet uit of je kabelboom wel/niet aangesloten kan worden daarop. Het maakt voor het functioneren niet uit.
Ecu is naar mijn weten anders, er staat in elk geval een andere code op de chip, maar wellicht dat de plaat hetzelfde is (lijkt me logisch in elk geval).
kabelboom kun je gewoon van f7p gebruiken.
De eerste f7p motoren hadden op het gasklephuis een soort van verwarmingselementje zitten, de nieuwere niet. Het maakt niet uit of je kabelboom wel/niet aangesloten kan worden daarop. Het maakt voor het functioneren niet uit.
Ecu is naar mijn weten anders, er staat in elk geval een andere code op de chip, maar wellicht dat de plaat hetzelfde is (lijkt me logisch in elk geval).
ik rij met een 16v ecu met williams chip. die zijn in ieder geval uitwisselbaar. volgensmij moet je wel oppassen met latere modellen ecu, die hebben een startonderbreker.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Anders Menno eens contacten-jo- schreef:right, zal Henk der eens over contacteren.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 255
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 20:07
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
hoeveel olie gaat er in de jc5014 versnellingsbak, is dat nou 3,5 of 3,1 ??
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
3,4 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Phase 2 dusGeert schreef:ik rij met een 16v ecu met williams chip. die zijn in ieder geval uitwisselbaar. volgensmij moet je wel oppassen met latere modellen ecu, die hebben een startonderbreker.


-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
- Locatie: Apeldoorn
Ik heb toch maar besloten om een nieuwe stuurstang erin te knallen ipv de bestaande te lassen.ronald clio schreef:Volgens de monteur ( Zoet racing ) zit het in de stuurkolom, ik heb 'm niet gehoord over de stuurkogels of stangen.Tom schreef:oeps, ik bedoel idd de kolom. Stuurhuizen met speling hoor je niet zoveel bij de clio. Zijn het niet de kogels / spoorstangen?
Zal blij zijn als ie weer lekker strak stuurt, want hij staat nu al weer 6 weken stil..
En vandaag kon ik de nieuwe stang ophalen.
Met een beetje geluk kan ik dan EINDELIJK volgende week weer een stukje gaan crossen.

[img]http://i183.photobucket.com/albums/x247 ... lliams.jpg[/img]
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
Volgens mij heb ik ook geen startonderbreker.Steven schreef:Volgens mij heb ik geen startonderbreker? Ja wel in m'n hookiewookie alarm, maar dat telt niet
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Heeft iemand het artikelnummer van een lakstiftje in kleur 449? Konden ze bij de dealer helaas niet vinden.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Laat ik dat maar doen dan. In het verleden heb ik wel een lakstiftje bij de dealer gehaald, maar die rekening heb ik niet meer liggen. Zou weleens bij Geert z'n papieren kunnen zitten.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
kleur laten mengen is ook niet zo duur, maar heb je altijd veel te veel.
Spuitbus 449 kost ongeveer 25 euro, en een klein blikkie onverdund een tientje of 3-4 (250ml).
Als je dealer het niet kan leveren moet je maar ff een gil geven
Spuitbus 449 kost ongeveer 25 euro, en een klein blikkie onverdund een tientje of 3-4 (250ml).
Als je dealer het niet kan leveren moet je maar ff een gil geven

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik laat hier altijd gewoon spuitbussen op kleurnummer aanmaken (Colorworks in Zwolle), kun je gewoon Renault 449 bestellen.. betaal daar altijd 12 euro voor ofzo en heb je gewoon een normale spuitbus (maatje Motip
) en spuiten beter dan die Motip spuitbusjes

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Dan was er miss wat over voor mijSteven schreef:Flicker toch op man, bij de Brezan koop je zo'n stiffie voor 5 scheuro, ga jij em ff een blikkie aanraden van 250 ml.


5 euro voor een stiftje is niet veel, ben je bij de dealer een euro of 15 voor kwijt? Zit daar dan ook zo'n blanke lak potje bij Steve?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 5 apr 2003 19:25
- Locatie: Apeldoorn
Nummer is: 77 01 422 249LotuzClioWilliams schreef:Heeft iemand het artikelnummer van een lakstiftje in kleur 449? Konden ze bij de dealer helaas niet vinden.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Thanks!
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Net even langs de dealer geweest. Aan de hand van bovenstaand artikelnummer was niet te zien om welke kleur het ging. Op de huidige lijsten met kleurcodes kwam 449 niet voor. Wel 432, maar die kleur wil je toch niet op een Williams zien? [img]http://www.cheesebuerger.de/images/smil ... l/a042.gif[/img] Echter op een oude lijst stond 449 er wel tussen met datzelfde artikelnummer, dus de magazijnbeheerder heeft het lakstiftje voor me besteld. Maar dit soort dingetjes doen me wel afvragen hoe lang onderdelen voor de Williams nog leverbaar zullen zijn. Het is tenslotte al een 16 jaar oude wagen.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
kijk naar de 5gt, daar beginnen enkele onderdelen op te raken..LotuzClioWilliams schreef:Net even langs de dealer geweest. Aan de hand van bovenstaand artikelnummer was niet te zien om welke kleur het ging. Op de huidige lijsten met kleurcodes kwam 449 niet voor. Wel 432, maar die kleur wil je toch niet op een Williams zien? [img]http://www.cheesebuerger.de/images/smil ... l/a042.gif[/img] Echter op een oude lijst stond 449 er wel tussen met datzelfde artikelnummer, dus de magazijnbeheerder heeft het lakstiftje voor me besteld. Maar dit soort dingetjes doen me wel afvragen hoe lang onderdelen voor de Williams nog leverbaar zullen zijn. Het is tenslotte al een 16 jaar oude wagen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Niet meer te krijgen zijn o.a.:
Tapijt en deurpanelen.
Binnenkort ga ik weer e.e.a. bestellen voor de Williams, dan zal ik hier posten wat er wel en wat er niet meer verkrijgbaar is.
Tapijt en deurpanelen.
Binnenkort ga ik weer e.e.a. bestellen voor de Williams, dan zal ik hier posten wat er wel en wat er niet meer verkrijgbaar is.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
en sommige dingen duren gewoon belachelijk lang voor ze geleverd worden (en het stomme is dat dat zeer varieert). Ik heb ooit een half jaar mogen wachten op een pookknop.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Nu blijkt zelfs dat Renault de kleur 432 mooier vindLotuzClioWilliams schreef:Net even langs de dealer geweest. Aan de hand van bovenstaand artikelnummer was niet te zien om welke kleur het ging. Op de huidige lijsten met kleurcodes kwam 449 niet voor. Wel 432, maar die kleur wil je toch niet op een Williams zien? [img]http://www.cheesebuerger.de/images/smil ... l/a042.gif[/img] Echter op een oude lijst stond 449 er wel tussen met datzelfde artikelnummer, dus de magazijnbeheerder heeft het lakstiftje voor me besteld. Maar dit soort dingetjes doen me wel afvragen hoe lang onderdelen voor de Williams nog leverbaar zullen zijn. Het is tenslotte al een 16 jaar oude wagen.


-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
432 was pure noodzaak, ph2's moesten goedkoper. kleur zit ook op laguna's, zegt al genoeg over die kleur.Strijder schreef:Nu blijkt zelfs dat Renault de kleur 432 mooier vindLotuzClioWilliams schreef:Net even langs de dealer geweest. Aan de hand van bovenstaand artikelnummer was niet te zien om welke kleur het ging. Op de huidige lijsten met kleurcodes kwam 449 niet voor. Wel 432, maar die kleur wil je toch niet op een Williams zien? [img]http://www.cheesebuerger.de/images/smil ... l/a042.gif[/img] Echter op een oude lijst stond 449 er wel tussen met datzelfde artikelnummer, dus de magazijnbeheerder heeft het lakstiftje voor me besteld. Maar dit soort dingetjes doen me wel afvragen hoe lang onderdelen voor de Williams nog leverbaar zullen zijn. Het is tenslotte al een 16 jaar oude wagen.![]()

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl