ACT: Clio Williams

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
-jo-

Heren,

ik heb hier een F7R (drama) puzzeltje in de loods staan waar enkele onderdelen op ontbreken.

Vraag:

-is het carter hetzelfde als van een F7P ?
-is de kabelboom (motor) en ecu hetzelfde als van de F7P ?

Tip: zuigers en drijfstangen hebben dezelfde afmetingen als de RS. De zuigers zijn net iets anders waardoor ze een iets hogere compressie hebben.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven(stk)

-jo- schreef:Heren,

ik heb hier een F7R (drama) puzzeltje in de loods staan waar enkele onderdelen op ontbreken.

Vraag:

-is het carter hetzelfde als van een F7P ?
-is de kabelboom (motor) en ecu hetzelfde als van de F7P ?

Tip: zuigers en drijfstangen hebben dezelfde afmetingen als de RS. De zuigers zijn net iets anders waardoor ze een iets hogere compressie hebben.
- ja, zit alleen een andere peilstok in,
- de grote bruine stekker achter de koplamp in ieder geval wel , het kleine witte stekkertje bij mij iig niet, heeft een andere vorm

de zuigers van de rs hebben dus meer compressie ?
-jo-

jups, ideaal voor een N/A tuningsproject.
jacques

Het carter van een F7R is niet hetzelfde als van een F7P. De F7R heeft uitsparingen voor de drijfstangen in het carter aangezien de slag langer is, zou anders de drijfstang het carter raken. Kijk maar even in het artikel van PtrGte http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=560
waarin hij uitlegt dat hij het carter van een F7P uitfreest om een 1.8 naar 2.0 om te bouwen
-jo-

THX, daar heb ik wat aan !

Nu nog die ecu en kabelboom uitvogelen...
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Jo,

kabelboom kun je gewoon van f7p gebruiken.

De eerste f7p motoren hadden op het gasklephuis een soort van verwarmingselementje zitten, de nieuwere niet. Het maakt niet uit of je kabelboom wel/niet aangesloten kan worden daarop. Het maakt voor het functioneren niet uit.

Ecu is naar mijn weten anders, er staat in elk geval een andere code op de chip, maar wellicht dat de plaat hetzelfde is (lijkt me logisch in elk geval).
Geert
Contacteer:

ik rij met een 16v ecu met williams chip. die zijn in ieder geval uitwisselbaar. volgensmij moet je wel oppassen met latere modellen ecu, die hebben een startonderbreker.
-jo-

right, zal Henk der eens over contacteren.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

-jo- schreef:right, zal Henk der eens over contacteren.
Anders Menno eens contacten :wink:
clio_16_klapper
Contacteer:

hoeveel olie gaat er in de jc5014 versnellingsbak, is dat nou 3,5 of 3,1 ??
Tom
Moderator
Car: MB

3.1 volgens mij. overvullen kan niet (met een rechte auto).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim
Car: E36 M3

3,1 of 3,2 inderdaad.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

3,4 :)
Tim
Car: E36 M3

Een bus van 5 liter kopen dus en vullen tot hij overloopt ;)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Geert schreef:ik rij met een 16v ecu met williams chip. die zijn in ieder geval uitwisselbaar. volgensmij moet je wel oppassen met latere modellen ecu, die hebben een startonderbreker.
Phase 2 dus :) (Y)
Steven
Car: M536

Volgens mij heb ik geen startonderbreker? Ja wel in m'n hookiewookie alarm, maar dat telt niet :p
ronald clio

ronald clio schreef:
Tom schreef:oeps, ik bedoel idd de kolom. Stuurhuizen met speling hoor je niet zoveel bij de clio. Zijn het niet de kogels / spoorstangen?
Volgens de monteur ( Zoet racing ) zit het in de stuurkolom, ik heb 'm niet gehoord over de stuurkogels of stangen.

Zal blij zijn als ie weer lekker strak stuurt, want hij staat nu al weer 6 weken stil.. :@
Ik heb toch maar besloten om een nieuwe stuurstang erin te knallen ipv de bestaande te lassen.

En vandaag kon ik de nieuwe stang ophalen.
Met een beetje geluk kan ik dan EINDELIJK volgende week weer een stukje gaan crossen. (Y)

[img]http://i183.photobucket.com/albums/x247 ... lliams.jpg[/img]
martijn williams

Steven schreef:Volgens mij heb ik geen startonderbreker? Ja wel in m'n hookiewookie alarm, maar dat telt niet :p
Volgens mij heb ik ook geen startonderbreker.
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
LotuzClioWilliams

Heeft iemand het artikelnummer van een lakstiftje in kleur 449? Konden ze bij de dealer helaas niet vinden.
Steven

Ff langs de Brezan (of andere automatzaak), uit m'n hoofd hebben ze er namelijk 2 of 3 tinten van en die moet je toch ff checken met zo'n kleurenstaal.

Daar moet je ook niet voor bij de dealer wezen :p
LotuzClioWilliams

Laat ik dat maar doen dan. In het verleden heb ik wel een lakstiftje bij de dealer gehaald, maar die rekening heb ik niet meer liggen. Zou weleens bij Geert z'n papieren kunnen zitten.
Tom
Moderator

lakstiftjes zijn toch niet zo duur bij de dealer?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

kleur laten mengen is ook niet zo duur, maar heb je altijd veel te veel.

Spuitbus 449 kost ongeveer 25 euro, en een klein blikkie onverdund een tientje of 3-4 (250ml).

Als je dealer het niet kan leveren moet je maar ff een gil geven (Y)
Steven

Flicker toch op man, bij de Brezan koop je zo'n stiffie voor 5 scheuro, ga jij em ff een blikkie aanraden van 250 ml. :p
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Ik laat hier altijd gewoon spuitbussen op kleurnummer aanmaken (Colorworks in Zwolle), kun je gewoon Renault 449 bestellen.. betaal daar altijd 12 euro voor ofzo en heb je gewoon een normale spuitbus (maatje Motip :) ) en spuiten beter dan die Motip spuitbusjes
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Steven schreef:Flicker toch op man, bij de Brezan koop je zo'n stiffie voor 5 scheuro, ga jij em ff een blikkie aanraden van 250 ml. :p
Dan was er miss wat over voor mij :D Vandaag een spuitbus van motip gekocht, niet speciaal gemengd. Ziet er nagenoeg hetzelfde uit als de gemengde kleur, en word vermeld als advieskleur bij 449 wanneer je niet wilt mengen :).

5 euro voor een stiftje is niet veel, ben je bij de dealer een euro of 15 voor kwijt? Zit daar dan ook zo'n blanke lak potje bij Steve?
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

:ja:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ronald clio

LotuzClioWilliams schreef:Heeft iemand het artikelnummer van een lakstiftje in kleur 449? Konden ze bij de dealer helaas niet vinden.
Nummer is: 77 01 422 249
LotuzClioWilliams

Thanks!
LotuzClioWilliams

Net even langs de dealer geweest. Aan de hand van bovenstaand artikelnummer was niet te zien om welke kleur het ging. Op de huidige lijsten met kleurcodes kwam 449 niet voor. Wel 432, maar die kleur wil je toch niet op een Williams zien? [img]http://www.cheesebuerger.de/images/smil ... l/a042.gif[/img] Echter op een oude lijst stond 449 er wel tussen met datzelfde artikelnummer, dus de magazijnbeheerder heeft het lakstiftje voor me besteld. Maar dit soort dingetjes doen me wel afvragen hoe lang onderdelen voor de Williams nog leverbaar zullen zijn. Het is tenslotte al een 16 jaar oude wagen.
Martijn Kool

LotuzClioWilliams schreef:Net even langs de dealer geweest. Aan de hand van bovenstaand artikelnummer was niet te zien om welke kleur het ging. Op de huidige lijsten met kleurcodes kwam 449 niet voor. Wel 432, maar die kleur wil je toch niet op een Williams zien? [img]http://www.cheesebuerger.de/images/smil ... l/a042.gif[/img] Echter op een oude lijst stond 449 er wel tussen met datzelfde artikelnummer, dus de magazijnbeheerder heeft het lakstiftje voor me besteld. Maar dit soort dingetjes doen me wel afvragen hoe lang onderdelen voor de Williams nog leverbaar zullen zijn. Het is tenslotte al een 16 jaar oude wagen.
kijk naar de 5gt, daar beginnen enkele onderdelen op te raken..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Niet meer te krijgen zijn o.a.:

Tapijt en deurpanelen.

Binnenkort ga ik weer e.e.a. bestellen voor de Williams, dan zal ik hier posten wat er wel en wat er niet meer verkrijgbaar is.
Tom
Moderator

en sommige dingen duren gewoon belachelijk lang voor ze geleverd worden (en het stomme is dat dat zeer varieert). Ik heb ooit een half jaar mogen wachten op een pookknop.
Strijder

LotuzClioWilliams schreef:Net even langs de dealer geweest. Aan de hand van bovenstaand artikelnummer was niet te zien om welke kleur het ging. Op de huidige lijsten met kleurcodes kwam 449 niet voor. Wel 432, maar die kleur wil je toch niet op een Williams zien? [img]http://www.cheesebuerger.de/images/smil ... l/a042.gif[/img] Echter op een oude lijst stond 449 er wel tussen met datzelfde artikelnummer, dus de magazijnbeheerder heeft het lakstiftje voor me besteld. Maar dit soort dingetjes doen me wel afvragen hoe lang onderdelen voor de Williams nog leverbaar zullen zijn. Het is tenslotte al een 16 jaar oude wagen.
Nu blijkt zelfs dat Renault de kleur 432 mooier vind :lol: :D
Martijn Kool

Strijder schreef:
Nu blijkt zelfs dat Renault de kleur 432 mooier vind :lol: :D
432 was pure noodzaak, ph2's moesten goedkoper. kleur zit ook op laguna's, zegt al genoeg over die kleur.

(0)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie