Christian Gt Bleu Sport (Injectie Opbouw)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ziet er allemaal veelbelovend uit hoor..
maar waarom zit er isolatietape om je olietoevoerleiding van de turbo??
lijkt me dat je die slang toch wel netjes vervangt door een nieuwe
als je goed bezig bent met zulke projecten??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

uu ik heb een bleu sport.
die zijn volgens mij blauw.
en dus niet zilver zoals op de foto :lol:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

[img]http://chrisjee.nl/pack1-coppermine/alb ... CN0120.JPG[/img]

misschien is het een domme vraag, maar als je dit zo aflast, hoe krijg je de injector er dan uit ???
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Waarom heb je de injectoren niet horizontaal geplaatst? Lijkt me dan dat ie beter vernevelt omdat je nu tegen de wand aan spuit. Heeft het met het uitlaatspruitstuk te maken?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

lees ff 1 pag. terug :lol:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Dat had ik ff gemist ;)
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

zal morgen avond even een foto schieten.

gaskleppenhuis komt aan de zijkant tezitten leek me toch beter en makelijker :)

injectoren liggen platter nu .
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Steven schreef:Das dus dual point injection Hans :p
steven je weet dat de meeste multipoint injectie 2X per cycle spuit ipv 1X de hele dosis? dus 1 en 4 en 2 en 3 worden tegelijk de injector open gezet.

dus je kunt eigenlijk voor de eenvoud zo als mb gedaan heeft ook 2 grote injectoren monteren
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

weet imand welke draad er op de sensor koelvloeistof en luchttemp zit?

zou de pingelsensor van de 5gtt hetzelfde werken als d pingelsensor van een williams?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Abel schreef:
Steven schreef:Das dus dual point injection Hans :p
steven je weet dat de meeste multipoint injectie 2X per cycle spuit ipv 1X de hele dosis? dus 1 en 4 en 2 en 3 worden tegelijk de injector open gezet.

dus je kunt eigenlijk voor de eenvoud zo als mb gedaan heeft ook 2 grote injectoren monteren
hmm, of 13 en 24, zoals bij volvo's. De clio doeet t wel simultaan hé?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

dat is de ontstekings volgorde, die wijkt af van de injectie volgorde, bij 2 X cyle. het is wel iedere keer voor ontsteking een benzine squirt, maar bij 2 cylinders in. 1ste keer voor een dichte klep, 2de keer voor de open klep.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

nou even de tussenstand.

[img]http://chrisjee.nl/pack1-coppermine/alb ... CN0177.JPG[/img]
[img]http://chrisjee.nl/pack1-coppermine/alb ... CN0178.JPG[/img]

zaterdag eerst eens even de vacum aansluitingen er in tappen.
en dan kan het aansluiten en in tapen beginnen :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ziet er goed uit allemaal (Y) maar waarom intapen?
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

lijkt zo slordig, allemaal losse kabels door het motorrruim :grin:
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

dat klopt maar wil eerst weten als alles het goed doet voordat ik uren sta te tapen :lol:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik heb zo'n ribbelhoes gebruikt... ziet er netjes uit en je kan altijd makkelijk wat draden eruit halen als ergens storing in komt(of nieuwe er bij leggen) :wink:
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Ziet er goed uit hoor, wat voor een ecu ga je gebruiken? of heb ik daar overheen gelezen..
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

draadboom en ecu zijn van de 21 turbo versie zonder lamba
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hoe zit het hier nu? ben wel benieuwd :)
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

morgen proberen te laten lopen :grin:
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

nou motortje loopt :)

weet iemand welke draad de draad is voor de toeren teller?

deze doet het namelijk nu niet :@
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

nou alles doet het.

ben alleen nog opzoek een stekker voor me rs gaskleppenhuis voor de tps sensor

het is een Marelli PF1C/00 wie o wie weet waar die te krijgen zijn.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

van een sloop rs :lol:

mooi dat alles het doet, start en loopt meteen een stuk beschaafder dan met carb zeker?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

:foto: :foto: :foto: :foto: :foto:
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

nou hij loopt nu nog al rijk :lol:

foto`s komen vandeweek even.

over paar weken mag die paardagen naar mr menno 8)
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

zo even een fototje

[img]http://chrisjee.nl/pack1-coppermine/alb ... CN0220.JPG[/img]

alles zit er aan alleen benziene druk regelaar komt nog op een andere plek zit te dicht bij de turbo. daarom die lange slang :)

nu eerst weekje op vakantie (D) :yest:
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

verder ben ik opzoek naar stekker voor tps sensor van een rs ph1 gasklephuis

wie o wie :grin:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Restecp Christian, nice work (Y)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Abel schreef:dat is de ontstekings volgorde, die wijkt af van de injectie volgorde, bij 2 X cyle. het is wel iedere keer voor ontsteking een benzine squirt, maar bij 2 cylinders in. 1ste keer voor een dichte klep, 2de keer voor de open klep.
Ik bedoelde dus 1+3 en dan 2+4 inspuiten ja :p
Maar doet clio niet gewoon 1+2+3+4 en dat 4x?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

volgens Henk Fastchip :) 2 om 2 en daarom heeft hij op zijn injectie huis ook maar 2 injectoren
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Die dingen spuiten toch echt alle 4 tegelijk hoor :) Die injectoren worden in de ecu met 2 transistoren geschakeld op 2 uitgangen van de ecu om het vermogen te verdelen (laagohmige injectoren), maar ze worden gewoon alle 4 tegelijk aangestuurd. Lijkt me dat Henk dat ook wel weet, dus wellicht verwarring met een andere ecu/motor.
Plaats reactie