Arthur's R5-R turbo: toch doorzetten!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
jankees

tutuur schreef:staan er daar heel wat in de schuur, ook nog een MCcormick-deering :smile:
ow zo een (Y)
-PAZ-
Über-Spammer

tutuur schreef:staan er daar heel wat in de schuur, ook nog een MCcormick-deering :smile:
Die oude majoors zijn wel stoer, en echt bere sterk. Heb zelf nog tijdje zo een ding gehad voor tractorpulling wedstrijden :D
R5GTT. Drive it like you stole it
tutuur
Clubsponsor

ja lachen man, die MCcormick-deering komt volgens mij ergens uit de 20er jaren :smile:

ander vraagje, ik ben net even aan de co schroef aan het draaien geweest maar hij reageerd nergens op.... zou het kunnen dat het rubbertje stuk is en hij daarom zo raar stationair loopt?

ik ga zaterdag even met de stroboscoop kijken of het ontstekingstijdstip niet varieert, dan kan ik elimineren of het aan de ontsteking ligt....

zal ook even met remmenreiniger aan de gang gaan, iemand misschien nog een ander idee over waardoor het zou kunnen komen?

vandaag de auto ook even apk klaar gemaakt, slangenklemmen bij het stuurhuis gemonteerd zodat de wielen niet meer aanslepen :lol:
Steven
Car: M536

Als ie met gas gewoon normaal loopt is er niets mis met die ontsteking, het feit dat ie niet reageert op je CO schroef wijst toch behoorlijk duidelijk naar een vacuumlek. (net als die choke)

Check onder andere die nippels op je inlaatspruitstuk, al je vacuumslangen, pakking onder de carbvoet. (dat zijn er 2 met een stukkie plastic ertussen) en je inlaatpakking kan ook nog, vooral de moertjes van je in- en uitlaatspruitstuk rammelen nogal eens los.
tutuur
Clubsponsor

de bouten van de spruitstukken zitten wel vast, geloof mij maar :lol: pakkingen tussen carb en voet zijn allemaal nieuw....

ga zaterdag ook maar even spuiten met remmenreiniger om te zien of het een vacuum lek is.... en co schroef, hoe halen jullie die er uit als de carb nog op het spruitstuk zit? :lol:
Steven

gewoon losschroeven en eruit wippen, je kan ook ff wachten, ze springen er ook vaak genoeg vanzelf uit :p
tutuur
Clubsponsor

ff eruit wippen is makkelijker gezegd dan gedaan, zit er nogal diep in...

er uit springen :( met de motor aan ofzo? die van mij wilde er niet uit hoor :p
Steven

Die dingen verliezen nogal eens, vaak wordt er een klodder vloeibare pakking ingewurmt als ie is afgesteld.
tutuur
Clubsponsor

ik heb alles geprobeerd maar kom er niet uit, hij wil maar niet stabiel stationair lopen....

andere carburateur erop gehad, andere ontsteking, andere bdp sensor, andere bougies... nieuwe co schroef in de carb, een carb helemaal opengemaakt schoongespoten doorgeblazen alles...

nog wil hij niet stabiel stationair lopen, alles slangen(bv. rembekrachtiger en die slang naar de carterontluchting) dichtgeknepen maar nog geen verschil, co schroef draaien draiien draaien ook geen verschil....

met remmenreiniger spuiten en ook geen verschil... ik ben ten einde raad...

enige waar ik nog aan denk is kleppen stellen, maar kan dit er voor zorgen dat hij onstabiel stationair loopt?
DennisT
Moderator

Lijkt me niet, als je klepspeling te klein is blijven de kleppen open staan (bij warme motor) en zal hij bv op 3 cilinders gaan lopen. Als de speling te groot is hoor je ze wel aardig tikken. Maak anders eens een filmpje hoe die loopt :)
tutuur
Clubsponsor

kan geen filmpje maken met de iphone :lol:
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

snel verkopen dan dat apparaat ;)

wel alle slangen goed zitten? niets omgewisseld ofzo?
tutuur
Clubsponsor

nee, heb nog een gtt staan als voorbeeld en dat klopt allemaal...
Abel
Über-Spammer

vliegwiel op bdp zetten = streep(in het vliegwiel gezaagd) tegenover het midden van de nokkenas. en dan kijken op welke positie de rotor staat. dat is nummer 1 de volgende is 3 dan 4 en dan 2 , 1 is aan de vliegwiel kant

suc6 (Y)
tutuur
Clubsponsor

klopt allemaal :wink:
Abel
Über-Spammer

drukregelaar goed aangesloten? benzinedruk op de carburateur niet te hoog, zo dat die overstroomt en daar door de motor verzuipt?
tutuur
Clubsponsor

drukregelaar zit goed aangesloten, toch heb ik er zelf ook al aan zitten denken, vandaag ook even geprobeerd de brandstof druk te controleren maar dat wilde nog niet helemaal....
JanGTT
Car: GT Turbo Blue Sport
Contacteer:

Slang van je spruitstuk naar de rembekrachtiger al nagekeken?
Heb vandaag ook de hele dag zitten te kutten met me auto uiteindelijk was het gewoon een vervuilde carberateur die steeds me stationair sproeier vol rotzooi gooide...
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
tutuur
Clubsponsor

ja heb alles dus al nagekeken :( ook carb helemaal uit elkaar gehaald en schoon gespoten, nog geen resultaat, met andere carb precies hetzelfde probleem, in het begin de stat sproeier bekeken maar die was nii vies :(
JanGTT
Contacteer:

dat dacht ik dus ook de eerste keer.. na drie keer was ie goed.. maar dat wil nog niet zeggen dat jij hetzelfde probleem hebt natuurlijk.. al naar je ontsteking gekeken, verdelerkap?
tutuur
Clubsponsor

daarom ben ik dus ten einde raad, ik heb alles al nagekeken :lol:
Abel
Über-Spammer

heb je al gereden?, hoe oud is de benzine in de tank?
tutuur
Clubsponsor

de benzine heb ik er net vers in gegooid en heb er ook al mee gereden maar...... het probleem is OPGELOST :smile:

vandaag weer verder lopen spuiten met remmenreiniger maar nog zonder resultaat, pakking onder de carb weg gehaald en met klein beetje vloeibare pakking ingesmeerd en nog geen resultaat...

stat. sproeier meerdere malen schoongemaakt (althans, hij was niet vies) maar toch voor de zekerheid doorgeblazen....

toen een keer zonder stat sproeier en met vinger op de ingang en toen liep ie gewoon normaal.... stationair sproeier uit een andere carb gepakt en het probleem was opgelost :smile:

geen id hoe het kan dat ie niet met die sproeier wilde lopen maar hij doet het iig weer goed :smile:
tutuur
Clubsponsor

en een filmpje :smile:

[youtube]byYhSSNfmbs&feature=channel[/youtube]
JanGTT
Contacteer:

moi moi.. zit dus meestal in de sproeier dat stationaire lopen..
tutuur
Clubsponsor

inderdaad, alleen erg vreemd dat hij niet vuil was of dergelijken, en hetzelfde probleem er was met 2 carburateurs :(
Johan Hogervorst
Contacteer:

Mooi dat ie weer goed loopt!
Die sproeier is alleen bij carburateur motoren toch?

Maar klinkt erg goed op het filmpje! :worship:
Martijn Kool

k hoop dat je er niet teveel vloeibare pakking shit op hebt gesmukt, anders zitten straks weer al je sproeiers verstopt..

is ie nu helemaal klaar dan?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor

dun laagje op de voetpakkingen van de carb :wink:

helemaal af nog niet, morgen apktje, dan nog terug naar de spuiter om iets bij te werken, en dan gaat het snel....

moet ook nog "even" een alarm systeem regelen...
DennisT
Moderator

Ik zou niet aan een alarm beginnen, het geeft toch alleen maar gezeik bij die oude dingen :P Als ik dat filmpje zie kan ik echt niet wachten tot die kroket van mij weer de weg op mag!!!
tutuur
Clubsponsor

alle bedrading is toch goed nagekeken dus moet geen probleem zijn, alarm moet trouwens ook voor de verzekering :wink:
Martijn Kool

boeie, paar stickers opsturen naar verzekering. alarm is dkke schijtzooi altijd. ding staat toch niet aan de weg?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor

Hij staat inderdaad niet aan de weg, toch wil ik het er in hebben...

Tsja of een alarm gaat lopen kloten ligt grotendeels aan de inbouwkunsten en het alarm... Beide van deze gaat helemaal goed komen dus ben er van overtuigd dat het alarm niet gaat lopen fucken :wink:

stickers opsturen gaat niet zo makkelijk, moet voor all-risk namelijk een klasse 3 scm gecertificeerd alarm hebben en dit certificaat opsturen (Y)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

DennisT schreef:Als ik dat filmpje zie kan ik echt niet wachten tot die kroket van mij weer de weg op mag!!!
:X kan je mij voorstellen Dennis :-(
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
tutuur
Clubsponsor

hoe lang ben jij al bezig dan?
Plaats reactie