Hallo,
Sinds een week of 2 heb ik last van olie lekkage aan de linkerkant van het motorblok. Tijdens het lopen van de motor druppelt er olie bij de laagst gelegen bout weg (zie ook fotos). Dit gaat in een vrij hoog tempo want hij verliest zeker een halve liter olie op de 100km.
Het probleem is dat ik niet weet wat deze lekkage veroorzaakt en hoe het is gekomen (wasstraat?, niet goed warm gereden?, slijtage?). Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
[img]http://img18.imageshack.us/img18/5180/photo039loc.th.jpg[/img]
[img]http://img194.imageshack.us/img194/1791/photo044p.th.jpg[/img]
[Clio16v] Olielekkage aan linkerkant van blok
krukaskeerring
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Is inderdaad de krukaskeering aan de vliegwielkant die lekt..
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
bak moet los van het blok. Dan alles kaal maken (koppeling, drukgroep, vliegwiel) tot aan de krukas en een nieuwe keerring plaatsen. Handigste is de motor eruit vind ik.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Hmm, das minderTom schreef:bak moet los van het blok. Dan alles kaal maken (koppeling, drukgroep, vliegwiel) tot aan de krukas en een nieuwe keerring plaatsen. Handigste is de motor eruit vind ik.

probeer eens een wat dikkere olie, heb het ooit van steven gehoord. Hij had het zelfde probleem en toen hij 10w50 is gaan gebruiken was het over.
Dat is inderdaad een idee. Hoewel ik weinig vertrouwen heb dat het gaat werken.Geert schreef:probeer eens een wat dikkere olie, heb het ooit van steven gehoord. Hij had het zelfde probleem en toen hij 10w50 is gaan gebruiken was het over.
Iemand enig idee wat de reparatie gaat kosten? Ik vraag me namelijk af of de auto het waard is om te repareren als het erg veel gaat kosten. Hij heeft nog maar 140.000 op de teller staan en alles werkt en loopt nog prima op wat roest in de linker dorpel na.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Reken maar op 10-12 uur werk ivm laten zakken / eruit halen blok + bak bij een garage (en het erin zetten).
Uurloon bij een universele garage ?? 75 euro per uur.
En dan nog de reparatie zelf + eventuele nieuwe koppeling.
Uurloon bij een universele garage ?? 75 euro per uur.
En dan nog de reparatie zelf + eventuele nieuwe koppeling.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
75 bij universeel? das wat hoog denk ik. voor max. 35-40 heb je ook meer dan zat goede garages. Ik denk wel dat je schrikt van de hoge prijs. Andere olie is met het verbuik wat jij aangeeft niet echt een optie meer denk ik.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
het is 2010 he, ik ken in ieder geval geen 1 garage meer met dat uurloon....Tom schreef:75 bij universeel? das wat hoog denk ik. voor max. 35-40 heb je ook meer dan zat goede garages. Ik denk wel dat je schrikt van de hoge prijs. Andere olie is met het verbuik wat jij aangeeft niet echt een optie meer denk ik.
50 euro ex is echt wel haalbaar, maar dan nog wordt het een duur geintje.
Voor dat geld is het de moeite waard om er eens over te denken om het zelf te doen, of hulp van een bekende in te schakelen.
Succes in ieder geval!
Voor dat geld is het de moeite waard om er eens over te denken om het zelf te doen, of hulp van een bekende in te schakelen.
Succes in ieder geval!
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
60euro incl. BTW bij het universele autobedrijf waar ik werk. de dealer zit nog hoger.. (100 euro incl. is niets..)tutuur schreef:het is 2010 he, ik ken in ieder geval geen 1 garage meer met dat uurloon....Tom schreef:75 bij universeel? das wat hoog denk ik. voor max. 35-40 heb je ook meer dan zat goede garages. Ik denk wel dat je schrikt van de hoge prijs. Andere olie is met het verbuik wat jij aangeeft niet echt een optie meer denk ik.
Motortje hoeft er niet uit hoor bij een Clio 16V, is mischien wel makkelijk maar met ingebouwde motor wel prima te doen, subframe aan de linkerkant laten zaken, motor ophangen aan de bovenkant en dan heb je ruimte zat om de versnellingsbak er achter weg te pakken.. da's met 5 uurtjes echt wel klaar hoor

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
tsja, wel te doen, laatst nog een bak vv van een cliko 16v. je doet er idd al gauw 10-12 uur over.. en alleen is best kut ...
zit in nijverdal, maar heb voorlopig geen tijd voor dit soort werk, sorry
zit in nijverdal, maar heb voorlopig geen tijd voor dit soort werk, sorry

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik zit ook een beetje krap in de tijd.. en heb nog een project staan die eerst af moet..tutuur schreef:ik hoor net dat jij wel een centje bij wil verdienen
