Goedendag,
Hoop dat het in het goede stuk staat. Heb een paar vragen ...
Ben pas naar de garage geweest voor de apk en d'r waren nogal een aantal dingen die gedaan / vervangen moesten worden. Dus daaaaaag vakantiegeld.
Sommige dingen zijn niet zo schokkend en deze wilde ik eigelijk zelf gaan doen. Deels omdat ik het wel leuk vind om te sleutelen en deels dat het zo minder centen kost. Heb ook vakantie dus ...
Maar nou is de vraag :
- welke radiateur moet ik nou hebben ?
(heb bij een paar sites een x-aantal van die dingen gezien maar kon niet helemaal volgen welke ik nou moest hebben)
Neem aan dat de afmeting het belangrijkste is ?
- Hoe moeilijk is het om een radiateur te vervangen ? Heb eens zitten kijken maar lijkt me niet echt schokkend, en / of zijn er nog dingen waar ik op moet letten ?
- En tot slot ... past een middenpijp (van een 1.2) onder een 1.4 ? Ben ooit wel eens zoiets tegengekomen op forums maar wil het effe voor de zekerheid weten.
Als iemand mij hier mij mee (evt. type nr's etc.) zou kunnen helpen graag.
Ohja, bijna vergeten, het gaat om een Clio 1, 1.4RN, uit '95
onderdelen - uitlaat, radiateur
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Die 1.2 middenpijp past inderdaad gewoon prima op je 1.4, deze heeft alleen geen middendemper.
kost overigens ook nog geen 2 tientjes geloof ik.
Die radiateur wisselen is bij een 1.4 echt een makkie en kost overigens niet heel veel, via je automaterialentoko (Brezan ofzo) kun je die wel bestellen.. ik heb laatst ook voor mijn Clio 1.4 gekeken en daar kost een radiateur van SMQ (de R11218, afmetingen 390x349x22mm) maar 50 euro ex. BTW
Goede vakantie gewenst !

Die radiateur wisselen is bij een 1.4 echt een makkie en kost overigens niet heel veel, via je automaterialentoko (Brezan ofzo) kun je die wel bestellen.. ik heb laatst ook voor mijn Clio 1.4 gekeken en daar kost een radiateur van SMQ (de R11218, afmetingen 390x349x22mm) maar 50 euro ex. BTW

Goede vakantie gewenst !

Dank u beide
Had een lijstje gevraagd aan die kerel van de garage, met wat er aan mankeerde, en hij had er ook prijzen bijgezet.
Hij zou ook de spullen bestellen voor de apk, maar ik gaat die 2 dingen dan maar effe zelf regelen en er in / onder timmeren.
Voor die uitlaat (middendemper) rekenen ze iets van € 190,- euro en voor de radiateur € 180,-
Paar tientjes voor zo'n pijp vind ik wel goeie deal. En wat er niet onder zit kan niet lek gaan ook
Moet mij zelfs wel lukken haha.
Dus alvast bedankt voor de snelle reacties.
Dat geintje bij de garage gaat alsnog wel hoop centen kosten maar als ik het zo eens lees van jullie gaat dit toch al gauw een paar honderd euro schelen. Voor dat geld weet ik wel wat leuks

Had een lijstje gevraagd aan die kerel van de garage, met wat er aan mankeerde, en hij had er ook prijzen bijgezet.
Hij zou ook de spullen bestellen voor de apk, maar ik gaat die 2 dingen dan maar effe zelf regelen en er in / onder timmeren.
Voor die uitlaat (middendemper) rekenen ze iets van € 190,- euro en voor de radiateur € 180,-
Paar tientjes voor zo'n pijp vind ik wel goeie deal. En wat er niet onder zit kan niet lek gaan ook

Had ook al in de 'vraagbaak' zitten kijken inderdaad ... gewoon kwestie van leeg laten lopen, slangen en snoeren eraf en dat ding er uit halen.Die radiateur wisselen is bij een 1.4 echt een makkie en kost overigens niet heel veel
Moet mij zelfs wel lukken haha.
Dus alvast bedankt voor de snelle reacties.
Dat geintje bij de garage gaat alsnog wel hoop centen kosten maar als ik het zo eens lees van jullie gaat dit toch al gauw een paar honderd euro schelen. Voor dat geld weet ik wel wat leuks

-
- Moderator
- Car: MB
190 voor een middenpijp is idd wat aan de erg hoge kant
Zit er geen radiateuren service oid bij jullie in de buurt? Die willen ook wel eens nette prijzen hebben voor goed spul.

Zit er geen radiateuren service oid bij jullie in de buurt? Die willen ook wel eens nette prijzen hebben voor goed spul.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Heb Brezan effe mailtje gestuurd en die hadden inderdaad een radiateur voor me, iets van rond de 60 tientjes (incl. btw) was dat.
Alleen die middenpijp was ook zoiets ... beetje vaag.
Nog effe een vraag ... op winparts.nl zie ik een zooitje tussenpijpen staan.
Maar welke moet ik nou hebben, en wat is het verschil ? Als ik de plaatjes bekijk zien ze er het zelfde uit.
Tom, ze rekenen dat dan voor een demper é. Maar als ik die prijzen zie dan kost de duurste € 118,-
Zou je gewoon iets van 7 tientjes kwijt zijn om 't er onder te laten timmeren.
Alleen die middenpijp was ook zoiets ... beetje vaag.
Nog effe een vraag ... op winparts.nl zie ik een zooitje tussenpijpen staan.
Maar welke moet ik nou hebben, en wat is het verschil ? Als ik de plaatjes bekijk zien ze er het zelfde uit.
Tom, ze rekenen dat dan voor een demper é. Maar als ik die prijzen zie dan kost de duurste € 118,-
Zou je gewoon iets van 7 tientjes kwijt zijn om 't er onder te laten timmeren.
Niemand een type nummer van de radiateur en de demperloze pijp ?
Ben nou ook net bij een ander zaakie geweest om te informeren maar hadden ze ook een nummer nodig, schijnt nogal een drama te wezen met fanse auto's ?
Dus ... wie kan mij (op weg) helpen
Ben nou ook net bij een ander zaakie geweest om te informeren maar hadden ze ook een nummer nodig, schijnt nogal een drama te wezen met fanse auto's ?
Dus ... wie kan mij (op weg) helpen
ah, kijk ... geloof dat ik het door begint te krijgen.
radiateur had ik al gezien, wat ronald al zei, de R11218
en de 'demper' word dan denk de Ren 5-57 van Romax ?
qua getallen enzo lijkt die 1.2 het meeste op de 1.4, of maakt dat geen ene ruk uit ?
radiateur had ik al gezien, wat ronald al zei, de R11218
en de 'demper' word dan denk de Ren 5-57 van Romax ?
qua getallen enzo lijkt die 1.2 het meeste op de 1.4, of maakt dat geen ene ruk uit ?
Afgelopen woensdag effe bij Fugo geinformeerd en ze hadden de spullen ook op voorraad dus ...
Paar dagen daarna lopen klooien om het erin en eronder te krijgen.
Stuk uitlaat ging er vrij gemakkelijk onder. Eerst maar eens de bouten afgeslepen aangezien die zo verroest waren. Had al nieuwe bouten, moeren en alles liggen dus ...
Radiateur vervangen stelt inderdaad niet zo veel voor. (duurde wel effe, zaten hier en daar nog wat boutjes op een irritant plekkie) en de klem van de onderste slang was verrot dus heb er met een schroevedraaier in lopen purre (niet in de slang é).
Toen op me gemakkie alles losgeschroefd en stekkers losgehaald en de radiateur vervangen door een nieuwe en alles weer terug geschroefd en alles.
En toen een paar liter koelvloeistof in gegooid en de motor tijdje laten lopen.
Alleen ... nou weet ik (nog) niet of me fan het doet. Heb gehoord dat er een luchtbel bij je sensor kan zitten waardoor deze niet goed 'werkt'.
Hoe kan ik dit oplossen of gaat dat vanzelf wanneer je een tijdje heb gereden ?
Iedereen bedankt voor de reacties
Ben blij dat het allemaal gelukt is. Afgezien het nogal wat centen heeft bespaard was het ook wel leuk om te doen.
En ... vanmiddag stukkie gereden ... LEUK GELUIDJE
Paar dagen daarna lopen klooien om het erin en eronder te krijgen.
Stuk uitlaat ging er vrij gemakkelijk onder. Eerst maar eens de bouten afgeslepen aangezien die zo verroest waren. Had al nieuwe bouten, moeren en alles liggen dus ...
Radiateur vervangen stelt inderdaad niet zo veel voor. (duurde wel effe, zaten hier en daar nog wat boutjes op een irritant plekkie) en de klem van de onderste slang was verrot dus heb er met een schroevedraaier in lopen purre (niet in de slang é).
Toen op me gemakkie alles losgeschroefd en stekkers losgehaald en de radiateur vervangen door een nieuwe en alles weer terug geschroefd en alles.
En toen een paar liter koelvloeistof in gegooid en de motor tijdje laten lopen.
Alleen ... nou weet ik (nog) niet of me fan het doet. Heb gehoord dat er een luchtbel bij je sensor kan zitten waardoor deze niet goed 'werkt'.
Hoe kan ik dit oplossen of gaat dat vanzelf wanneer je een tijdje heb gereden ?
Iedereen bedankt voor de reacties

Ben blij dat het allemaal gelukt is. Afgezien het nogal wat centen heeft bespaard was het ook wel leuk om te doen.
En ... vanmiddag stukkie gereden ... LEUK GELUIDJE

oh ik had nog wel een middepijpje liggen voor weinig