Renault 5 1.7 GTX R.I.P.
-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Locatie: Putten
- Contacteer:
lijkt erop alsof hij nog lekt.. moet je even wat remreiniger bij de pakkingen spuiten als hij harder stationair gaat lopen is de pakking nog lek... dus eerst even iets langere bout halen en goed vastzetten.. als dat vastzetten dan nog niet lekt moet je even een ander spruitstukje scoren, want dan is het draad in het spruitstuk helemaal op..
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
ok ga ik dat nog even proberen
maar heb me iig lekker vermaakt vanmiddag en de grootste lol gehad

maar heb me iig lekker vermaakt vanmiddag en de grootste lol gehad

Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Dus toch maar zelf een pakking gemaakt 

Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
ja anders had ik nog weer een week moeten wachten en had daar eigenlijk weinig zin in.Mark Coupe schreef:Dus toch maar zelf een pakking gemaakt
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
Nou vandaag weer bezig geweest met losse onderdelen voor de 5.
Ik had 2 weken geleden een originele dakspoiler opgehaald. Deze heb ik vandaag geschuurd en is klaar om gerold te worden.
[img]http://94.100.113.29/650250001-65030000 ... _r7SE.jpeg[/img]
afgelopen weekend heb ik de grill van mn oude campus terug gekregen.
Hier wilde ik zelf kijken of ik er iets anders van kan maken.
zo als hij was:
[img]http://94.100.113.32/650250001-65030000 ... _Ar5s.jpeg[/img]
daarna het logo weggehaald en een verbinding er tussen uit gezaagd:
[img]http://94.100.116.106/650250001-6503000 ... _bp_I.jpeg[/img]
daarna de plaats waar het logo zat opgevuld en geplamuurd , deze foto is na 1 keer plamuren en schuren maar moet nog een keer:
[img]http://94.100.116.170/650250001-6503000 ... _0bmt.jpeg[/img]
[img]http://94.100.114.165/650250001-6503000 ... _Rx42.jpeg[/img]
ik ben nog in twijfeling of ik hem helemaal strak hou of dat ik het logo in het midden doe:
[img]http://94.100.114.124/650250001-6503000 ... _v-ra.jpeg[/img]
en als laatste gisteren via mp een GTT phase 1 voorbumper opgehaald:
[img]http://94.100.114.139/650250001-6503000 ... _V_uy.jpeg[/img]
Hij is verder nog goed alleen hier en daar een scheurtje dus dat vandaag voor de eerste keer geschuurd , glasvezelmatjes eronder en geplamuurd:
[img]http://94.100.114.174/650250001-6503000 ... _w6Rv.jpeg[/img]
Morgen weer verder met de gril en bumper om deze nog een keer te plamuren en te schuren.
Ik had 2 weken geleden een originele dakspoiler opgehaald. Deze heb ik vandaag geschuurd en is klaar om gerold te worden.
[img]http://94.100.113.29/650250001-65030000 ... _r7SE.jpeg[/img]
afgelopen weekend heb ik de grill van mn oude campus terug gekregen.
Hier wilde ik zelf kijken of ik er iets anders van kan maken.
zo als hij was:
[img]http://94.100.113.32/650250001-65030000 ... _Ar5s.jpeg[/img]
daarna het logo weggehaald en een verbinding er tussen uit gezaagd:
[img]http://94.100.116.106/650250001-6503000 ... _bp_I.jpeg[/img]
daarna de plaats waar het logo zat opgevuld en geplamuurd , deze foto is na 1 keer plamuren en schuren maar moet nog een keer:
[img]http://94.100.116.170/650250001-6503000 ... _0bmt.jpeg[/img]
[img]http://94.100.114.165/650250001-6503000 ... _Rx42.jpeg[/img]
ik ben nog in twijfeling of ik hem helemaal strak hou of dat ik het logo in het midden doe:
[img]http://94.100.114.124/650250001-6503000 ... _v-ra.jpeg[/img]
en als laatste gisteren via mp een GTT phase 1 voorbumper opgehaald:
[img]http://94.100.114.139/650250001-6503000 ... _V_uy.jpeg[/img]
Hij is verder nog goed alleen hier en daar een scheurtje dus dat vandaag voor de eerste keer geschuurd , glasvezelmatjes eronder en geplamuurd:
[img]http://94.100.114.174/650250001-6503000 ... _w6Rv.jpeg[/img]
Morgen weer verder met de gril en bumper om deze nog een keer te plamuren en te schuren.
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
is ook erg leuk ja.
als ik nu t logo in t midden doe heb ik een combi van de phase 1 en 2
als ik nu t logo in t midden doe heb ik een combi van de phase 1 en 2
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
oeh dat kan ook nog natuurlijk!turbo5 schreef:vind wel gaaf zonder logo, of met b.v. twingo chroom logo..
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
gewoon met een stuk plastic , dat op maat uitgesneden en met goeie kit vastgezet met en met 2 popnagels.
Misschien niet de meest handige manier maar had even niets anders
Misschien niet de meest handige manier maar had even niets anders

Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
Even een vraag ik wil misschien mijn 1.7 GTX blok ombouwen naar een 1.7 turbo.
Mijn vra(a)g(en) is/zijn nu:
1. is het mogelijk?
2. Welk type turbo moet ik hebben (t25?)
3. als het kan is er dan ergens info te achterhalen?
Ik wil nu alleen nog maar info inwinnen om te kijken of dit mogelijk zou zijn.
Mijn vra(a)g(en) is/zijn nu:
1. is het mogelijk?
2. Welk type turbo moet ik hebben (t25?)
3. als het kan is er dan ergens info te achterhalen?
Ik wil nu alleen nog maar info inwinnen om te kijken of dit mogelijk zou zijn.
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
is waarschijnlijk goedkoper maar wil zelf graag een 1.7 turbo 

Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
die hebben standaard het zelfde vermogen als een gt blok, maar zijn met chip en aanpassing op 160PK te krijgen zonder heel veel extra moeite.
een normale 1.7 naar turbo ombouwen is volvo niet eens gelukt. daar was porche bij nodig!! dus laat dat maar zitten
een normale 1.7 naar turbo ombouwen is volvo niet eens gelukt. daar was porche bij nodig!! dus laat dat maar zitten
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
ok dus als ik t goed begrijp kan ik beter een blok van een volvo erin hangen.
darin tegen zal een gtt blok zonder motersteun aanpassingen erin kunne toch?
darin tegen zal een gtt blok zonder motersteun aanpassingen erin kunne toch?
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
gewoon een complete 440 460 of 480 turbo voor een paar knaken kopen en overbouwen. hoeft al met al niet meer dan 500 euro te kosten.
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
ja weet k maar soms bedenk je in ene iets........... en vind de vrouw het ook grappigTim schreef:Vat het niet verkeerd op maar alles wou je toch low-budget houden met deze auto? Dan zou ik persoonlijk geen turbo blokje erin knopen.

Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
net even gebeld en ze hebben hem nog staan , ga woensdagmiddag even kijken.sieger everts schreef:http://link.marktplaats.nl/254691676
zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: do 28 jun 2007 17:28
- Locatie: Waddinxveen
- Contacteer:
-PAZ- schreef:Als de motor goed loopt en de bak is nog in orde dan ben je er toch al. De rest van de auto is toch voor het oud ijzer


ja ik bedoel t ook op motorisch gebied

Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
letten op de "gewone" zaken. mblokken zijn haast onverwoestbaar. op de kreuztage stond er eentje met 270.000 km orgineel. het enige wat je moet veranderen is de wastegate actuator --> r5 gtturbo gebruiken en dan op 0.8 bar verstellen. en dan kun je goed genoeg wegkomen
.
Die van mij staat nu op 1.4 bar
op 1.2 had ik nog een AFR waarde van 8,5 dus kom nog iets bij [img]http://www.rtoc.org/boards/images/new-s ... Rubber.gif[/img] <-- leuk aan de smileys toe te voegen misschien

Die van mij staat nu op 1.4 bar

Hoop dat je handig bent met stroom aansluiten en verleggen van koelsysteemaansluitingen.
Het lijkt plug and play maar is het niet meteen, had er bij de 19 nog wel wat toeren voor moeten uithalen bijv. aansturing benzinepomp.
Waaschijnlijk trekt de benzinepomp ook de injectiedruk niet die moet je ook mee vervangen.
Het lijkt plug and play maar is het niet meteen, had er bij de 19 nog wel wat toeren voor moeten uithalen bijv. aansturing benzinepomp.
Waaschijnlijk trekt de benzinepomp ook de injectiedruk niet die moet je ook mee vervangen.
hoop dat je lambda waarde bedoeldsieger everts schreef:Die van mij staat nu op 1.4 barop 1.2 had ik nog een AFR waarde van 8,5 dus kom nog iets bij [img]http://www.rtoc.org/boards/images/new-s ... Rubber.gif[/img] <-- leuk aan de smileys toe te voegen misschien

-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Locatie: Putten
- Contacteer:
zit er bij die blokken geen benzinepomp op het blok?Riël Notermans schreef:Hoop dat je handig bent met stroom aansluiten en verleggen van koelsysteemaansluitingen.
Het lijkt plug and play maar is het niet meteen, had er bij de 19 nog wel wat toeren voor moeten uithalen bijv. aansturing benzinepomp.
Waaschijnlijk trekt de benzinepomp ook de injectiedruk niet die moet je ook mee vervangen.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Nee, bij de GTX niet.
Maar ook die carb had een pompje als ik me niet vergis?
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
de latere injecties hadden 85 pk toch?Steven schreef:Nouja de eerste GTX was met carb en 90pk, de later met injectie en 75pk toch.